Důvody jsou dva:1)Průměrný Němec vezme čtyři své platy a jde si do autosalónu pro novou FabiiPrůměrný Čech vezme čtyři své výplaty a jde si do autobazaru pro olítanou herku, které se ten Němec právě s radostí zbavil.2)Pokud chci normální obyčejné a spolehlivé auto- tedy čtyřválcový motor, manuální převodovka, bez dotykového displeje na každou pikačovinu a bez elektronických asistentů nahovno, nezbývá než jezdit dvacetiletým autem. Pro mě - jedničkovou fabií na věčné časy a už asi nikdy jinak.
Dokud tady pracujou inženýři za plat rakouský uklízečky, jiný to ani bejt nemůže. Ostatně ty nový auta stejně nestojí za nic.
Tak ja se nedivim, koupil jsem si nove auto a fakt me sral servis tak, ze jsem jeste v zaruce prodal, tak jsem si koupil stary 26 let a nedavam do servisu a dobry, ale uz to chce vymenit bushing a zere to, chtel jsem si koupit novy, s tim, ze proste to budu brat tak, ze zaruka neni, ale proste novy nejde koupit, to se proste objednava sto let dopredu a musi se smlouvat atd. atd. Takze radeji zustanu u 26 lete ojetini, na nove nemam, ne ze bych nemel penize, ale nemam na to.
na cestu do práce nepotřebuji přímý vstřik, dvouhmotu, turbo, stopstart, inteligentní dobíjení...
ale potrebujes AdBlue,DFP,a podobne k0k0t1ny :-D
No, prave ze nepotrebuje :-D
No a co? Neuvěřitelně tendenční nadpis konstrukce duševního mrzáctví. Tyhle plošná prohlášení nejsou vypovídající vůbec o ničem. Nemusí to být dokonce ani vypovídající o kupní síle konkrétního trhu. Naopak to může např i poukazovat, o kolik více jsou řidiči v okolních zemích šikanováni státem. Kdy jsou prakticky nuceni zbavovat se i udržovaných a spolehlivě fungujících starších vozů. Průměrně starší vozového parku ještě přeci neznamená, že jsme "vrakoviště evropy".
V době všech rádoby ekonesmyslů je to vlastně ukázka toho, že nejsme konzumní společnost a auto dojedeme do mrtě, než zatěžovat planetu výrobou dalšího novýho pelechu co 5 let:-D
Přijde na to, vzhledem k tomu, že moje starší auto je mimořádně spolehlivé, má levný servis a plní emise a STK není problém, tak nějak nevidím důvod k nákupu nového, bylo by to neekologické i neekonomické. Navíc nemám takový nájezd, abych toužil po něčem pohodlnějším.Něco jiného jsou některé vesnické vraky, ale ty zpravidla nikam daleko nejezdí. A dnes jen málokdy vidím někoho s uvařeným motorem nebo brzdami, lidem zůstávají spolehlivá auta a proč je měnit…
Jestliže je průměr 15+ znamená a to že POLOVINA aut je ještě starších což je úplný nesmysl - stačí se dívat kolem sebe.
Pochopitelně to není normální rozdělení - už proto, že na jedné straně sahá jen 15 let od průměru, zatímco na druhé straně je téměř neomezeno. Takže nemůžete předpokládat, že průměr je shodný s mediánem, ani že se s průměrem nebo mediánem shoduje modus.Ale většina aut bude pravděpodobně stáří 10-20 let, což vesměs odpovídá tomu, co vidíme na silnicích. To jsou samozřejmě auta z tohoto tisíciletí, žádné kraksny. Fabie první generace, Octavie první a druhé generace, Golf IV a V, atp. Ano, toto jsou auta stará 15-20 let.
Ne nutne, pletete si prumer a median.
Možná to jen ukazuje na význam, který je přikládán autům , n azpůsob užití...navíc jsme celkem malá země....
Pro mne neexistuje alternativa. Jako druhé auto mám Caddy, pro převoz více věcí. Má 15 let a skvělý stav. Najedu s ní ročně 3000 km. Opravdu si někdo myslí, že si kvůli tomu koupím novou Caddy za 700?
Narůst zájmu o ojetiny začal už nějaký ten rok před Covidem.Začal proto, že automobilky záměrně kanibalizují nabídku konvenčních aut na úkor SUV, protože z SUV mají vyšší marže. A ne všichni zákazníci jim to žerou, takže místo nového SUV si koupí třeba několik let starý kombík s mnohem lepší výbavou. Za konvenční kombík s dobrým motorem, stáří kolem 5 let, teď na trhu ojetin zákazníci prodejcům ruce trhají. Autmobilky to pár let vydrží, a ojetiny dojdou, lidé budou SUV muset kupovat protože nebude na výběr, a automobilky začnou mocně rýžovat. Stejné to je s elektromobily. A marže z SUV EV (krátký životní cyklus, prakticky nemožné přeprodat ojeté, atd.) jsou mokrý sen automobilek, budou je tlačit i kdyby jim měla prasknout žilka.Mimo to, co je teď auto staré 15 let? Třeba Octavie z roku 2006? Fabie? Passaty, Golfy? A to má být jako nějaký problém, že taková auta jsou nejčastější na silnici? Nejsme v roce 2000, kdy 15 let staré auto znamenalo většinou Škodu 120 a podobné kusy technologicky staré 50 let. A nejsme ani v roce 2035, kdy 15 let stará auta budou totální rachotiny, protože automobilky teď začaly tlačit na zisky skrz vynucený kratší životní cyklus auta.
Nejde nesouhlasit, uvažoval jsem o poslední Fabii, Combi zrušeno ale 3 řady SUV vesele jedou.Koukal jsem po něčem ojetém Fabia, Rapid, Octavia II, než jsem se rozkoukal tak v mojí cenovce do 200 všechno zdražilo o 20-30 tis. které si v dnešní době rozhodně půjčovat nechci.Tak jsem hold skončil stejně, o víkendu jako každý rok přebrousím na české klasice 1.9 TDI v Combi prahy, natřu a budu doufat že za 2-5 dude líp.Loni jsem na Fabii I nechal všechno vyměnit a jezdí to naprosto parádně, na běžné dojíždění naprosto bez problémů a dostatečné. řekl bych že je i tahle tolik haněná klasika lepší, než některý naše nový služebáky.A nevím co je lepší kamoš kterej v Octavii 3 jezdí z vymletejma tlumičema a ojetých gumách (prostě takovej ten nestarám se o to) nebo strejka s 15let starým Focusem na kterým vymění kde co ... a má to v perfektním stavu.Měl jsem Escorta z 1993 a kdyby neshnili prahy bylo by to dneska stále skvělý auto.
Sice to není jediný faktor, ale dosti podstatný, tedy - kupní síla. I zde se pohybujeme v rámci EU pod průměrem. Těžko očekávat od chudého obyvatelstva výrazné nákupy nových či zánovních vozů. Logicky, že... montovna těžko bude jezdit ve voňavkách.
krome kupni sily je jeste faktor cena prace ... na zapade i nejaka oprava kde ceho u Turka na dvorku proste neco stoji. To, ze se v tom aute bude nekdo vrtat sam neni caste. Takze rvat pak do nejaky stary sunky stovky EUR za opravy by se nikomu nechtelo.
Přesněěě, můžu si koupit jenom to, na co mám. Nové Aygo, nebo jeté "normální" auto. Jasně že raději jeté "normální". Tak uvažuje 80% lidí. Až budeme mít vejplaty jako švýcaři a nebo němci, dáme si každých 5 let jedno nový. S našimi platy a životními náklady tak leda žigula :-P
Zas dalsi inteligent.Byls nekdy v Mnichove,nebo Berline na obede? Nebo nekde u holice v Nemecku? Vis jaka se plati v nemecku rocni dan z auta? Nebo treba jen si nechat vymenit penu na aute v Nemecku.Bohuzel vetsina Cechu jsou nenadrtalci,kteri vidi jen nemecke platy ale kdyz prijedou do Nemecka,tak nez aby sli na bezny obed za 40Euro tak radeji vytahnou rizek a chleba a nadavaj jak je tam draho..ono totiz vysoky mzdy jsou vykoupeny drahyma sluzbama :) to je co
Zvláštní spor. Tak já chodil například ve Španělsku na oběd do restaurace. Dětské menu od 6 € pro dospělého od cca 9 €, já si dával něco kolem 12 až 15 €. Proč hned Německo? To mi připomíná, když někdy v červenci v televizi byl rozhovor s nějakým odborníkem na zemědělství na téma, kolik budou letos stát brambory na uskladnění. Odborník odpověděl, že v Rakousku se prodávají v přepočtu za 18 Kč, tak u nás budou stát také 18 Kč. Trochu jsem se u toho zarazil a sám pro sebe jsem si položil otázku, proč někdo stanovuje ceny podle trhu, který je cenově jiný od našeho, proč třeba neřekl, že v Polsku stojí brambory 8 Kč, tak budou stát 8 Kč. V Polsku stojí brambory opravdu od cca 5 do 8 Kč. Ty máš přesně tenhle přístup, nebo mi zkus vysvětlit, je to pro Němce likvidační cena při platech, které mají? Myslíš si, že s platy, které jsou zde, bys v Německu přežil? Proč se potom divíš, že někdo není ochoten zaplatit, při například čtyřčlenné rodině, za oběd 4000 Kč, tedy 160 € a nekupuje auta co pár let kvůli ceně? Tohle se netýká každého v tomto státě, ale naprosté většiny určitě.
To jsi četl kde ?Anebo to někdo povídal v autobuse ráno? Cesta do práce může být dlouhá.Anebo jsi totální ignorant a prudič
A tak jsem se na to podíval detailněji, no moc se to od Španělska neliší, takže si Němci rozhodně nežijí špatně a draho, jak se tady někdo snažil naznačit.http://hikersbay.com/prices/germany/bavaria... https://www.dovolenaceny.cz/nemecko... https://cz.traveltables.com/country/germany/cost-of-l... ... Když to tedy porovnám z hlediska platů, tak uvedené příklady s jídlem a pneuservisem rozhodně nejsou pro Němce extrémní zátěž a jsou pro ně levnější, než pro Čechy naše ceny v porovnání k platu. "To jsou potom Češi chudáci, když jezdí do Německa na nákupy jídla. To je tam musí, to jídlo, stát majlant a jistě i mizerná kvalita." A nebo ne. A abych nezapomněl, zapůjčení Fabie na Mallorce bylo za 48+3 (pojištění) € na den, nad 5 dnů byla sleva 5 € na den. Auto jsme měli 7 dnů. Za čtyři roky stoupla cena zapůjčení auta, velikosti Fabie, o 50%.
Copak, tvá paměť a uvažování nesahá za hranici první věty? To se potom není čemu divit, že nedokážeš rozumně odpovědět, a to si ještě použiješ jen pro tohle nick Odpověď.
Jdi do prdele, nadčlověče.
Mám 20 let start VW Polo a dokud bude jezdit a vše včetně emisí bude OK tak v žádném případě se ho nevzdám. A servis takového auto je za hubičku. 😉
U motocyklů je to poměrně jasné. Kdekdo se snaží udržet veterána nebo "veterána" na bílých značkách. Má takových i několik, třeba víc než padesát let starých, se kterými jen občas vyjede (nebo taky vůbec). Pak ten průměr letí nahoru.U aut to bude ovlivňovat míň, ale taky není veteránský mazlík na bílých vzácností.
No nevím, jestli počítají průměr i s těmito auty, ale asi ne. Pokud se jedná o veterány, tedy registrované auta v registru historických vozidel, platí pro ně jiná pravidla a nemyslím si, že když to oficiálně vědí, že je budou počítat společně s běžnými auty pro výpočet průměrného stáří vozového parku. Například pokud není veterán na bílých značkách, nesmí se používat za účelem podnikání, běžného denního užívání a pro vlastní potřebu. Pokud však nazvu auto veteránem, které někdo oprašuje čtyřicet let a není registrované, tak to tam samozřejmě bude. "Nebo si snad myslíš, že je do toho stáří počítán i Präsident a pod.?"
Logické vyvrcholení. Vždyť ceny nových aut také letí nahoru, ale platy rozhodně ne stejným tempem.
Slovensko na tom lepsie isto nebude :-/ ale urcite nebude lepsie, teda ak sem pridu elektroprdy v cenach 10-15.000e porovnatelne vybavovo fabia, octa, i30, tucson, sportage, polo, golf, sandero, 208 tak dojde k obmene co do toho "nalit". ale za 10-15.000e sa kupuju jazdene superby, passaty, benzinove hh, japonske kupatka pre zabavu, ci japonske atmosfery, radsej ako nove sandero, duster ci octavia.
*octavia - mal som na mysli fabia (octa za 15.000 ani vo vlhkom sne :-D)
1) bordelářství- na vesnicích mají k běznému vozu ještě přihlášený 1, 2 vraky, jen tak pro jistotu, no vyhoď to, když to startuje2) drahé bydlení- méně peněz pro vše ostatni3) machry, machry- není nad olítaného bavoráka, v novém hyundaii bych se hanbou propadl
Tak opravdu raději starým, poctivým Baworem , než čínským pseudoautem Hyundai. Ano je to správně, čínským .
A potom je tu flotila odstavených hnijúcich starých vehiklov na uliciach, ktoré si kúpili za posledné - no nekúp to - a teraz nemajú na opravy.A ďalšie, ktoré stoja a nejazdia, lebo nemá pri robote kde zaparkovať. Prípadne jazdia verejnou dopravou, lebo zistili, že je to omnoho lacnejšie.P-S. Sú to vlastne mŕtve autá, ktoré skresľujú štatistiky!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.