Souhlasím s panem Ondrašíkem! Upřesňuji, že v ČR se nepoužívají klasické letní pneu, ale tzv universály na léto.Kolem Brna jsem jezdil asi přes 10 let na letních universálech v zimě. Moc jsem toho v součtu nenajel, ale souhlasím, že na suché vymrzlé vozovce mají letní pneu celkem dobré vlasnosti a dá se na nich bez větších problémů jezdit. Horší je to pouze na zasněžených silnicích, kde je třeba dbát zvýšené opatrnosti při brždění a v zatáčkách, ale pořád se to ještě dá, pokud je tam dost hlubokej vzorek. Musíte tam pečlivěji vnímat silnici, její náklon a předstravovat si kám by auto pokračovalo, pokud by jste dostali smyk. Nejhorší bylo, když jsem jednou absolvoval jízdu na Vysočinu na sjetých universálech během sněhové kalamity. Zvládlo se to, ale chtělo to více citu, než kdykoliv jindy.Tak např. kopec s uježděným sněhem vyjedete lépe na nových letních, než ojetých zimních (je to tak)! Pokud je silnice namrzlá, tak to musíte před kopcem rozjet (klidně i na 60-80 a vyjedete to taky. Hlavně musí být kde to rozjet a nesmí vás tam nějaký dobrák zbrzdit, jinak kola ztratí trakci a jste v p....i. To je vyzkoušené (nevím proč to tak je, že na našem autě např. při rychlosti 60 se kola ještě odvalují a auto si do kopce drží rychlost a jestli klesne pod 40, tak začnou do stejného kopce kola hrabat a následuje uvíznutí, ale je to tak)? (Citroen xm, sava intensa). Byl bych rád, kdyby mi to někdo už vysvětlil, po fyzikální stránce jak je to možné? Co třeba pan Ondrašík?Důkazem toho, že zimní nejsou nezbytné, ale pouze je výhodné je mít, je už vlastní dopravní podnik Brna. Ten také používá na svých vozidlech letní pneu celoročně, protože se v Brně sníh stejně brzy rozsolí a jezdí se po mokrých silnicích Podle zkušeností mého kamaráda, který tam dělal pár let řidiče, tak seděly nejlíp ty s hlubokým vzorkem. DPMB proto na zimu vybírá universály s nejlepším vzorkem, nebo dělá protektory. Nejhorší to prý je v zimě na lince 303, cesta na Hvozdec z Veverské Bitýšky.
Přes tohle všechno, co jsem napsal musím ale podotknout, že do hor bych na letních teda nejel, když tak na nových a jen v krajní nouzi.Jakékoliv nařízení z hůry zákonem v tomhle směru považuji za příliš buzerační. Tohle by si přece měl umět zvážit každý sám. Já třeba najedu kolem 5-8 tis ročně, z toho v zimě tak max do 2000. Při průměrné životnosti dnešních zimních pneumatik si každý muže spočítat jak dlouho by mi ta zimní kola vydržela. Vyhazovat to pak po 4 letech se skoro celým vzorkem by mi bylo opravdu líto a bylo by to taky strašně neekonomické.Předpis v zákoně, že každý musí mít zimní gumy bych pochopil jedině tehdy, pokud by se velmi radikálně omezila zimní údržba silnic a zakázalo se plošně solení všech silnic. Ušetřené peníze by se třeba pak mohly věnovat plně pouze na letní opravy silnic.
"Občany horských oblastí tyto zprávy většinou přivedou ke smíchu, obzvláště, když už po desáté vyhazují decimetry sněhu a ledu z příjezdové cesty." - mně by jenom zajímalo, co by dělali občané horských oblastí, až by po té jejich odházené příjezdovce a jejím okolí jezdilo 100 000+ aut denně. Asi by jich ten smích přešel a třeba by pochopili i některé další souvislosti, co se těch 5cm sněhu týče.
Souhlasím s autorem, protože si zachovává reálný pohled na věc a nemá vymytou hlavu od článků ,,odborníků".Nejsem nějaký profík, ale zatím mě žádná zimní pneumatika nepřesvědčila o svém lepším chování na mokru a suchu. jsou moc měké - kloužou a pískají v zatáčce a na mokru mají tendenci v zatáčkách klouzat. S letními to projíždím bez problémů. Používám kvalitní gumy - na léto Pirelli P Zero nero a na zimu Michelin.Jezdím každý den do práce po Praze a tam je sníh maximálně když sněží, při cestě zpět mokro a za dva dny sucho. Zimní mám právě kvůli tomu sněhu nebo břečce, kde plní svou úlohu, ale na mokru a suchu bych raději uvítal letní. Přezouvám až když teploty jsou pod nulu a hrozí sníh.Nějak nechápu momentální hysterii, první sníh a všichni se bijou do prsou, jak už mají přezuto a blablabla. Při pohledu na předpověď nemá v příštích 10 dnech mrznout a má být přes 10 stupňů. Musím se jen smát.Tak a teď mě kamenujte.
1) muzete zverejnit nejaky odkaz na test kde je srovnani zimnich a letnich penumatik na ruznych povrsich, za ruznych klimatickych podminek a hlavne ruznych teplot (zajima me hlavne udaj za prumernou "zimni" denni teplotu u nas)?Nam totiz na produktovych skolenich tvrdi vyvojari z ruznych "gumaren" stale neco jinyho.. takze nam asi lzou..2) muzete mi sdelit z ceho vychazeji Vase znalosti a zkusenosti s nakladnimi pneumatikami, jejich zivotnosti a chovani ve specifickych podminkach? My delame na toto tema nekolikalete sledovani.. a neni zrovna nejlevnejsi.. tak by me zajimalo kde jste k jakym konkretnim vysledkum prisel Vy. Navrhl bych vedeni zamestnat radeji jednoho pana Ondrasika, ktery taha procenta z paty, nez lidi a provozovat ne zrovna laciny software..
ad 1) viz. výšead 2) z praxe. Znáte na 20-40tunové tahače zimní pneumatiku ve smyslu osobních vozů, které by mohl vzít na jih španělska kde je třeba 20C a poté se s nimi vydat na sever Finska, kde je -30?
ad 1) velmi se omlouvam, jsem asi slepej, ale jedina zminka od Vas je tato "ADAC.de, Autobild.de, Auto-motor-und-sport.de," ... coz u me konkretni odkaz neni. Mohl byste byt tak hodny a vlozit ten odkaz sem jeste jednou nebo me navest kde jste ho psal?ad 2) z praxe.. aha.. ok (((-: hned jsem chytrejsi....jinak ja spis neznam spedici, ktera by mela logistiku na tak spatne urovni... to by se daleko nedostala. Do Spanelska bych poslal kamion obutej do XZE2+/XDE2+ a do Finska HSR/HDW, popripade HSW/HDW SCANDINAVIA ...
ad 1) je pro vás problém zajit na dané webové stránky a v políčku "hledat" zadat dvě klíčová slova a potí kliknout na výsledek, případně to samé udělat v google?ad 2) ne, zde neřešíme jen ČR, ale celou EU, přeci jen se ty kamiony pohybují napříč. Jak vyřešíte kamion jedoucí z jihá Španělska na sever Finska? Ne, tak, že se v Německu sejdou na odpočívadle a prohodí si návěsy...
ad 2) No myslím, že vo Fínsku sú zimné pneu povinné.
..nase diskuse byla zcela zbytecna.. konkretni odkaz nikde, akorat stale "viz vise", "viz predchozi prispevek".... na druhe strane napred tady celou dobu jsme diskutovali o ceskych ridicich a o jejich zodpovednosti... tak Vam odpovim konkretne a vecne, a neprejdu k skoro demagogickym situacim: kamion jedouci ze Spanelska nalozim bud na vlak nebo lod, prevezu je do Skandinavie a tam pak na zimnich gumach muzou ficet..P.S. ale na druhou stranu musim ocenit, ze jste se alespon snazil semnou diskutovat. Hezky den
S kamoiny mate pravdu, u nas se opravdu nevyplati, resp. je nemozne jezdit na zimnich pneu. I nase auta, ktera jezdi na sever, jsou obuta na univerzalnich pneu. Spise bych rekl, ze jde o hloubku dezenu. Neb plaste na kamion jsou velmi drahe a kazdy je chce dojezdit az do konce. A na to by mel zakon pamatovat...Pro skyline. Ohrati letni pneu prilnavost v zime opravdu neresi. Zamysli se, pokud se ohreje letni pneu, tak ta zimni se ohreje take a vzhledem k vetsimu odporu mekci smesi i rychleji, proto bude rozdil ohratych pneu zase stejny jako u chladnych. Doufam, ze nechces porovnavat ohratou letni a studenou zimni nebo mi rict, ze zimni se neohrejou, protoze jsou na zimu;-))) (to bylo mysleno spise jako vtip, neb vetsinou mas velmi vecne a dobre nazory v diskuzich, takze myslim, ze jsi velmi inteligentni clovek, ktery by takovej blabol nikdy nerekl...)
pane Pekari,proc by to nebylo mozne? Staci pohled do ceniku a zjistite, ze zimni nakladni (nova) pneumatika je levnejsi nez universalni! Navic je konstruovana tak, ze "zimni" vzorek je zhruba do pulky gumy a druha pulka je s "letnim" vzorkem (t.j. vetsi dezenove bloky). Je pravda, ze zimni nakladni guma najede o cca 20% mene, ale podle me se to vyplati....
jestli je v zimě sníh nebo led nebo sucho, jde o to, že v zimě je většinou kupodivu zima a že letní pneumatiky, který maj tvrdší směs než zimní a provozní teplotu nad 25°C se na ni nezahřejí při -10°C, -5°C, 0°C a dokonce ani při 5°C ... což má za následek že auto prostě nelepí a sposta lamek si každej rok rozmlátí hubu, což není tak zlý, ale bohužel většinou vezmou i někoho sebou, což už je na přes hubu...
Udelej pro sebe neco - sahni si po jizde pri teplote pod nulou na kolo. Ver mi, pokud nejedes par metru, bude teple = zahrate. Pri teplote nad nulou je az smesne, ze se podle tebe kola nezahrejou a je jasne videt, ze nemas zadne sve zkusenosti, ale papouskujes nesmysly nekoho jineho. Dej sem link na statisiku, podle ktere nehody na suchu v zime zpusobuji ridici na letnich kolech a ktere by se v pripade pouziti kol zimnich nestaly. Jinak jsou to jen reci.PS: ridici na letnich spoustu nehod zpusobi, ovsem ne na suchu, ale prave na snehu - spousta ridicu jsou totiz dementi. Dement ale zustane dementem i na zimnich.
Skyline, prepac ale taras ty. Jazdim na motorke, kde je zivotne dolezite mat gumy zahriate, lebo inak sa to velmi smyka. Za normalnych okolnosti (15st a viac) zahrejem pneu na prevadzkovu teplotu za 5 min.Ked som obcas jazdil pri 5st a menej (najmenej pri -1) tak sa mi pneu nezahriala nikdy. Tak chcem vidiet, ze sa zahreju na aute.
Aha, takze ja "taram". Vis, ze neco neznas, jeste neznamena, ze to neexistuje. Srovnavat motorku s autem je jako srovnavat jabka s hruskama. Nemas treba pocit, ze pneu na aute jsou sirsi, maji vetsi stycnou plochu, tim i vetsi treni a vice se zahrivaji? Me se na aute i ve velke zime kola zahreji, to moje osobni zkusenost. PS: taky mam napsat, ze kecas, ze se ti kola na masine musi zahrat? Proc si myslis, ze tvoje zkusenost s motorkou je ta spravna a moje zkusenost s autem ne? Premyslej.
To je ptakovina. Jiste, ze se kola ohreji, ale to neresi prilnavost smesi k vozovce!!! Letni pneu zustane tuzsi, ikdyz bude ohrata. A hlavne hladsi, nebo jsi snad uz videl letni kola s vice lamelami nez maji i podprumerne zimni?A pane Ondrasik, osobne bydlim v Krkonosich, takze take pouzivam zimni pneu, ale kdyz vidim, co lidi jede v zimne do hor na letnich, tak bych ty zimni zavedl povinne. Hlavne kdyz stoji pres cestu BMW a manik vam rekne, stejne bys tam s feldou nevyjel, kdyz ja tam nevyjedu s BMW!!!A k Vasemu nazoru, pri +15ti muzu klidne jet na zimakach, sice maji horsi vlastnosti, ale je to dano vetsinou vyskou a sirkou kola, tj. vice se deformuji v zatackach, ale pri brzdeni budou na tom podobne jako letni, protoze ta mekka smes se vice prilne k vozovce(staci trosku pouzivat rozum, nemusite byt ani velky znalec polymeru, silik a kaucuku). Proto taky stoupne spotreba. A na vode se chovaji obe pneu taky podobne, nebo snad do 0 stupno neprsi? Zimni pneu jsou delana, aby odvadela vodu a brecku, tak mi reknete jediny duvod, proc by to nezvladla pri +15ti.A Vas znamy, co ceka jen na vymrzle a suche silnice, jak muze vedet, ze treba za zatackou neni snehovy jazyk?(tvori se i za pekneho, jen vetrneho pocasi!!) nebo ze tamhle v lesiku nesviti a je namrzlo celou zimu?
Zahrati neresi prilnavost k vozovce? LOL Chcete rict, ze zahrata guma nema lepsi prilnavost, nez guma studena? Hmm.A prestan sem porad motat dementy, co jezdi na letnich na hory, tech se nikdo nezastava.
Respektují Váš názor, jen dodám, že zimní pneu není ani na dohled schopna odvádět vodu jako letní. Mylné je domnívat se, že tím, že má hlubší vzorek, širší mezery se lépe odvede voda. Je to o celkové konstrukci.Dále chování zimni vs. letní. Na suché, byť zmrzlé silnici se letní chová stejně "špatně" jako zimní při třeba 15C. Tam ten rozdíl je minimální.
Celý tento článok je zaujímavý, ako aj obhajovanie letných pneumatík v zime. Potom nech mi niekto vysvetlí prečo keď sa u nás na Slovensku myslím že v stredu prudko ochladilo /v noci -2 cez deň 0-5st/ a miestami bol mierny poprašok nehodovosť štatisticky stúpla asi na dvonásobok. Vodiči samozrejme sp aj nepripravení /zaskočený zimou veď je len november :-O / , ale ako to že večšinu havárií spôsobili autá s letnými pneu??Osobne v zime vždy prezúvam zimné a dúfam, že ak zastavím na prechode zozadu nenarazí do mňa niekto na Š120 na letných pneumatikách, ktorý si vyšiel len tak nakúpiť, prípadne ide k lekárovi.
"Známý, bydlící ve městě, jezdí celý rok. Jezdí na letních pneu a na silnici vyjede jen v případě, že není náledí nebo sníh. Tedy pokud napadne, jede ráno do práce MHD. Za dva dny sníh ve městě ze silnic zmizí a on může vesele jezdit dál. Je to jednoduše zodpovědný řidič, který v případě kalamity prostě s autem nevyjede. Nezablokuje silnice, nezůstane viset v kopci, nenabourá, protože to neubrzdil."dufam, ze za ten cas co je vpraci ak nasnezi 10cm, tak auto necha zaparkovane v robote. Mne sa to uz totiz stalo, rano sucho a vecer kalamita :)
Tak jeďte zpátky MHD. Když vezmu tento týden. Útery-pátek led, sníh, mráz - auto mi stálo doma (mělo letní). Sobota výrazné oteplení po mrazu ani památy, jedu někam - bez problému. Myslíte si, že je problém, že jsou na autě letní pneu? V čem? V čem vadí ty letní pneu na tomto autě, když ve špatném počasí auto stále a nyní v dobrém jelo?
Myslím,že nejzodpovědnější je ten,do nemá vůbec žádné auto a jezdí MHD. Teda,žena a já s tím máme trochu problém,takže jsme nezodpovědní a jezdíme i v zimě na těch zimních gumách a občas na neprotažených silnicích, neb u nás MHD jaksi neexistuje,pokud nebudu počítat jeden BUS ráno a jeden večer. Sem jí teď říkal,co prudila se zimníma gumama,že je OUT,že podlehla market. kecům, že navíc k pacientovi klidně mohla jet až v pondělí,teda ke dvěma jela i dnes,se jí divím....Mohla jít stopnout MHD.Bus by jel v pondělí ráno,no co?Počkají si lidi,ne? Fakt hrozná ženská, chce spasit svět a dělat jakési posrané poslání. Zubař také nikam nejezdí,v sobotu už vůbec ne a je...B-]Koupím jí motorku a bude jezdit jenom v létě.A hotovo.:-D
Ja nevim o co se tady autor snazil, ale pokud pan/pani jede autem v zime tak MUSI mit zimni nebo univerzalni pneumatiky (NE letni) protoze jinak OHROZUJE sebe a ostatni ucastniky provozu bez ohledu na to, jak zkuseny a zodpovedny je. Kdyz prsi tak taky MAM a ZAPNU sterace a nevymlouvam se na to, ze ja v desti nejezdim a tudiz sterace nepotrebuji.
Hezké přirovnání ke stěračům, dávám bod;-). Smutné je, že potřeba zimních pneu některým jedincům dojde, až je po boji, jestli vyváznou celí.
Vážený pane Ondrašíku,věřím, že ve Vašich příspěvcích se opravdu až do konce snažíte být nestranný a spíše necháváte ostatní, ať si každý názor vytvoří, jak je komu libo. Ale pokud jde o zimní pneu ano či ne, tak svůj názor jste nám sdělil už loni. Z něj opět vyplývá, že byť jen částečně, letní gumy v zimě u určitých druhů lidí (bydliště ve městech apod) obhajujete. Na motoristického novináře, pokud se za něj tedy jen nevydává, je to docela silné kafe. Dovolím si s Vámi nesouhlasit: Nebuďte naivní, že ten kdo používá letní pneu celoročně, při sněhu a břečkách pojede vždy busem či jinak. Jak zabráníte takovému člověku ve špatných podmínkách vyjet na silnici, a nebavme se o svědomí či odpovědnosti lidí. Prostě dokud to právě tito lidé nebudou mít dáno zákonem, a nebudou jím za to hrozit nějaké bodíky, či dokud někoho nezabijí, zimní gumy budou ignorovat i nadále. A budou-li nutně potřebovat někam jet, pojedou. A fakt, že někteří lidé jsou prostě socky, a na zimní nemají, prostě není argument!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Znám hodně lidí, kteří najezdí s jejich Š120 opravdu jen 5000 km za rok a používají zimní. Oni se zase tolik při jízdách do Kauflandů neojedou. A myslím, že je rozumné si pořídit v těchto případech pneu na ty nejhorší možné podmínky ane naopak!!! A za další, existují přece pneu se vzorkem univerzálním. Je to přece mrhání časem a nošením dříví do lesa, diskutovat do detailů, že zimní gumy v zimně na suchu např. když je někdy +10 nepotřebuji.Jinak, jak jste jistě z mého příspěvku vycítil, já na zimní přezouvám, přestože bydlím v nížině ve 200 m n m. Za prvé jezdím víc nežn často na hory a za druhé si nedokážu totiž mj. představit, kdybych jezdil na letních, že když napadne v zimě sníh, naivně pojedu autobusem, kterej právě proto vůbec nejede. Závěr: Pokud člověk na letních pneu v zimních podmínkách, způsobí nehodu, je to prostě neomluvitelné a je zbytečné o tom dále diskutovat. Nepřímo totiž může způsobit další nehodu, při které zemře jiný. Myslím, že pokud zimní pneu budou dejme tomu od - do ze zákona povinné a mimo to to období povinné, pokud to situace vyžaduje (jako třeba letos, kdy sníh napadl relativně brzy), bude to jen v pořádku a pár životů to zachrání.Přeji hezký den.
Takže znovu. Já nijak neobhajuji letní pneu v zimě. Osobně od doby co jsem si koupil první auto,jsem vždy měl v zimě zimní pneu, ostatně ono je to v rámci mého bydliště v horách nutnosti. Takže zde nejde o to, že by pan redaktor chtěl nějak šetřit, nebo byl proti zimním pneumatikám.Jde čistě o princip a článek není o tom, aby lidé nekupovali zimní pneu, ale o tom říci, že zimní pneu bez myšlení neudělají žádnou práci navíc. Je lepší řidič s letními, který myslí, než řidič se zimními, který nemyslí.A k nehodám - to je otázkou. Myslím, že by bylo zajímavé zjistit, zda by k nehodám aut s letními pneu nedošlo v případě, že by měly zimní. Myslím, že v 95% by ta nehoda stejně byla, což ostatně ukazují i výsledky ze zemí, kde nejsou zimní povinné, ale v případě nehody s letními, kdy se prokáže souvislost mezi nehodou a typem pneu, zvyšuje se trest.Takže o co mi v článku šlo a co jste tam asi přehlédl je upozornit řidiče na to, že je třeba hlavně přemýšlet a nespoléhat se na ESP, ABS, ASR a zimní pneu s tím, že prostě oni tu práci za nás udělají...
Napisu to, co jsem napsal uz loni. Autor ma pravdu, kdo nema v hlave nas.ano a auto nepotrebuje denne bez ohledu na pocasi nepotrebuje ani zimni kola. Sam jsem takto v pohode jednu zimu odjezdil. Nasnezilo? Jel jsem MHD. Bylo pekne? Jel jsem autem. Bylo rano hezky a pres den mi u prace auto zapadlo snehem? Tak jsem ho tam proste nechal a jel domu MHD. Jednoduche, proste.Nekdo tu psal - co kdyz me snih chytne 50 km od domova? Nechytne, na cesty mimo mesto jsem bral MHD, jel kamarad co mel zimni nebo jsem si auto pujcil (nemyslim v pujcovne). Dnes jezdim hodne i v zime, takze mam i zimni kola. Pausalni odsuzovani lidi na letnich pneumatikach je klasicke socanske klise, neco jako "podnikatele jsou zlodeji" apod. Bohuzel, hloupost, demence a predevsim nechut prijmout zodpovednost za sve chovani ma za nasledek normativni narizovani i tam, kde inteligentni clovek zakon nepotrebuje. Jo a ten idiot (nikoliv urazka, ale terminus technicus), co tady psal, ze kdo pojede v zime na letnich je v pripade nehody automaticky vinik, to je fakt sila.
To Skyline:no až budu zase stát v kopci za někým kdo bude mít letní pneu a kvůli tomu nebude moct vyjet tak si řeknu-nenadávej nebo Tě nějaká p... označí za socana!
Jsi takovy debil (opet terminus technicus), nebo jen neumis cist? Cituj, kde jsem napsal, ze jezdit na letnich ve snehu je OK. Nebo si muj prispevek precti jeste jednou a zamysli se nad sebou.
Teď nechci chytat za slovíčko,ale: když teda pojedu v zimě na letních, jsem automaticky zodpovědný?A když jsem tam dal zimní,tak jsem neschopen přijat zodpovědnost za své chování, a proto tam mám zimní,protože kdybych byl schopen přijat zodpovědnost za své chování,tak tam nechám letní?OK,svět je úplně blbý,pan R.O. by nám měl vysvětlit,proč se ve F1 gumy zahřívají(se zahřeje přece jízdou,ne?),proč tam mají gumy s drážkou (vodu vytlačí ze stopy i váha auta,nebo ne?), nebo proč nějaký blbý předpis tvrdí,že má být minim.hl. dezénu..jako proč? Když pojedu zodpovědně,tak přece dojedu i na disku bez gumy=po ráfku. To zmáknou i v té F1 přece.Serme na to,nikam to nevede. Zimní guma je omyl a valím to hodit na letní.No problém. Akorát mne sere,že jsem to nevěděl dřív, mohl jsem ušetřit za 12 pneu+disků.No,stalo se.:-(
Co je nezodpovedneho na jizde na letnich gumach, kdyz je sucho? Doporucuju si po jizde v teplotach pod nulou sahnout na kolo. Budes se divit, ale budou teple (pokud teda nejedes 1 km).BTW vsiml sis, ze jsem napsal, ze sam jezdim na zimnich? Jestli mas pocit, zes vyhodil 12k, tak je to tvuj problem, ja penez za zimni kola nelituju. Stejne jako nechapu, proc bych si je mel kupovat, kdyz je nepotrebuju. Nebo ty ses ten pan chytrej, kterej vsem nakaze, kdy musi prezout a kdy ne? Uff, jak rikam, socani.
Nemůžu si pomoct ale v poslední době lidem pneumatikářská loby skvěle vymyla mozky. Zimní rozhodně ano! Ale proboha proč z nich všichni dělají zlatý grál? Že se zimníma gumama nikdo nebude v zimě bourat, ucpané silnice zmizí a svět bude krásný. A na letních nevyjedete ani z vaší vyhřívané garáže protože led nějakým neznámým procesem vnikne do garáže a odmítne roztát dřív než v květnu. Buďme trochu soudní. Opravdu je řada lidí, kteří zimní pneumatiky nepotřebují. Mysleme a nenechme se zase buzerovat státem a jeho snahou něco přikazovat!
Hm, mně vždy zaujme názor,že za vším je vymývání mozků,reklama,marketing,lobby atd. Takže nějaký závěr: včera jsem 2 ze 3 aut přezul na zimní gumy,tak tam teda zase zajedu a nechám si dát zpátky letní,protože třeba 15.ledna 2007 bude venku slunečno,vozovka bude mít +8C a je evidentní,že budu asi riskovat-na zimních. Je to správný a logický závěr,doufám.Budu tam asi za blba,vstoupím do historie okresu,ale co.K buzeraci státu: a co existuje jiného,království? Třeba v USA mne Policie bude totálně ignorovat,mohu si jezdit podle svých představ,nebo ne? Já nevím....Jo,také si pamatuji,že se říkalo..."neřešme právo a netahejme sem právníky,teď se zhaslo,teď se bude privatizovat...".No já nevím, jestli jiné země,kde se právo trošku víc bere vážně nejsou kousek dál než my,mistři světa ve vymlouvání a argumentování,že se to dá i jinak, když se jinde prokázalo,že se to jinak moc nedá...stále hledáme výmluvy a naše řešení.Takže v pondělí to du hodit na letní. Je fakt,,že pokud by se oteplilo,budu jezdit bezpečněji.Tu R.O: tak pardon, mně se nechtělo rozlišovat, když víme, komu píšeme. To jste,pane Ondrašík,pokud chcete mít odstup neměl vstoupit do diskusí jako soukr.osoba. Pokud si s někým tykám(na netu s každým), pak už jedu tykačku, nebo ji s ohledem na svůj věk nenabízím a držím si odstup.Myslím v neinternetovém životě. Ale o to nejde.Beru na vědomí.Máte pravdu,zimní pneumatiky je podvod na lidi a zcela vážně souhlasím, že sebelepší pneu a veškerá elektronika,pokud se nepoužije mozek, nebo stačí, když jen není k dispozici žádná adheze,tak je pneumatika naprosto k ničemu. Pro mně osobně věc stará 30 let co jezdím, tak 32,ať si neubírám B-]Takže hurá,jdeme to obout do letních.Zima nebude a výrobci aut + gum jsou troubové,dělají vědu z jakéhosi kousku černého nesmyslu a oblbují svébytné občany z toho,že je tomu jinak. Není,guma jak guma.B-]
Odvážné z toho důvodu, že se nebojíte jít proti davovému názoru. V poslední době se mezi rádoby mot. rozšířil názor, že kdo v zimním čase vyjede na letních tak nemůže bez nehody skoro dojet, zimní pneu se přehnaně glorifikují. Já sice taky v posledních letech přezovám, ale nepřikládám tomu přehnaný význam, rozhodně pokud není sněhová kal. je předpokladem bezpečné jízdy z 95% hlava a z těch možná 5% pneu. Tuhle nadnesená fáma o nepostradatelnosti zim. gum někomu samozřejmě hraje do kšeftu a je v tisku neustále živena.Takže gratuluji k opravdu dobrému (a odvážnému) článku.
Vim ze me ukamenujete ale ja mam dve identicka auta a kvuli tomu ze muselo na tyden do servisu jsem si musel vytahnout svoji letni verzi teho auta (octavia1). Az bylo auto opravene byl cas dat auto do garaze jenze sezente 30.12 servis. (Nikdo nikde nebyl ochotnej) a ja bych auto pred odjezdem na hory pred domem (praha-letna) proste z principu nenechal (navigace)tak jsem na snehu z fotky (ano tak snezilo) dojel s eskortou praha-brno na letnich gumach (jel za mnou) a pri svych hodne moc najezdenych kilometrech muzu rici maximalne NEVER MORE!http://blog.kalenda.eu/2006/03/05/priznani-je-polehcujici-okolnost/
Já bych medával povinost zimních gum v zimě, ale povinost zimních gum nebo řetězů(na jakýchkoli gumách) na vozovkách se souvislou sněhovou pokrývkou a povinost zimních gum na vozovkách kde leží přečka, nebo nesouvislá sněhová vrstva nebo je náledí. Vyřešil by se tím problém typu známý pana Ondrášíka, který za špatných podmínek nejezdí, i problém nezodpovědných řidičů, který jezdí za brutálních podmínek pořád na letňákách. ALE hlavně bych dal Povinost kamionům, mít na souvislé snšhové vrstvě nasazeny řeťězy a v úsecích s vyšším stoupáním zákaz vjezdu po dobu trvání nepříznivých podmínek...Ja jinak já už zimáky mám( tak drahý zase nejsou) a pokud jsem jezdil do končin kde se silnice téměř neudržují měl jsem ssebou vždy řetězy- a často byly potřeba protože těžký passat s náhonem předních kol na silnici s 12% stoupáním a 20 cm ujetýho sněhu a na tom vrstva novýho prostě nemá šanci. ( a s řetězama je to pořád co dělat, minulý rok jsem tam jedny přetrh a byl jsem v prd***, musel jsem 500m péšo pro nový řetězy :-) )Takovýhle podmínky ale na hlavních silnicích asi těžko budete hledat a tak kdo jezdí jen z města do města tohle řešit nemusí... A taky nejsou zimáky jako zimáky a každý auto neni stejný.
To jsou zase kydy bez ladu a skladu, kterym chybi jakakoliv pointa.To mas za domaci ukol napsat kazdy den nejakou hovadinu? Jinak nedostanes vyplatu nebo co?
při vší účtě autore, váš článek je bezbřehý blábol hýřící tísíckrát otřepanými klišé typu "ne zbraně, ale lidé zabíjejí".váš zodpovědný řidič, který vyjíždí jen, když je venku sucho, teplo a veselo žije pouze ve vaší fantazii, nikoho takového neznám. ani kdyby ano, pořád jaksi není vyřešeno to, že se počasí změní během cesty, jistě, váš zodpovědný řidič nepochybně auto odstaví u krajnice a dál pojede stopem. zimní gumy opravdu nejsou všelékem, s jejich povinným zavedením je to asi jako s povinným svícením. to jsem tu i jinde čítával keců od rádobyvšeználků, kteří tvrdili, jak je to k ničemu a bezpečnosti na silnicích to nepřispívá. nicméně problém s uzákoněním povinného vybavení zimními gumami je (to je jediný správný závěr vašeho článku) že se jen těžko dá v zákoně popsat období, kdy se mají povinně používat. IMHO rozumné by bylo dát do zákona povinnost mít zimní gumy pokud to podmínky na pozemních komunikacích vyžadují s tím, že v případě, že řidič tuto povinnost nesplní, bude se v případě jakékoli nehody vycházet z principu absolutní viny, podobně, jako v případě alkoholu.
tak ja jsem ten priklad, co neznate - ten ktery vyjede v zime jen na suche silnice. Ne proto, ze bych byl zodpovedny, ale proto, ze moje auta proset do sracek nepotahnu
Ani v případě alkoholu není absolutní vina. Vždy se situace posuzuje individuálně. Nelze automaticky označit při něhodě za viníka toho, kdo jel na letních. Nebo si snad myslíte, že když pojedu po hlavní na letních, z vedlejší do mne někdo vrazí, že za to mohou ty pneu, tak mne potrestáte?Je to holý nesmysl, bylo by třeba prokázat, že za nehodu mohou jen a pouze pneumatiky a že by se nehoda v případě použití zimních určitě nestala. Paušálně za něco někoho osoudit nejde..
jako kazdorocne;-)
Myslím, že Radek napsal další ze svých článků, který nás všechny nutí se zamyslet nad tím, jak to vlastně doopravdy je. Není to článek pro ty, kteří jsou zvyklí si něco přečíst a začít se podle toho chovat - je to text pro lidi, kteří jsou jednak zvyklí trochu přemýšlet a jednak dokáží připustit, že jsou i lidi s jinými názory.Pokud jde o uvedené skutečnosti:1) Moc se mi líbí ten názor, že pneu nezpůsobí pneumatika, ale řidič. Ano, je to opravdu o odpovědnosti každého, kdo na silnici vyjede. Ale když se podívám kolem sebe, kolik je nás tady zodpovědných tak, že nepotřebují žádná pravidla? Kdo z nás by ve vesnici jezdil 50, kdyby nebyla rychlost omezena? (Já asi fakt ne.) Občas je třeba omezit chování lidí, aby byla zajištěna obecná bezpečnost. Na druhou stranu naprosto souhlasím s řadou argumentů, co Radek napsal, další a další zákony a omezení jsou jen cesta do pekel.2) Jízda v teplotách <0°C na letních pneumatikách je prostě blbost! A tady s Radkem fakt nesouhlasím. 1000x bylo řečeno, že zimní pneumatika není ani tak o vzorku, jako o směsi. A adhezní vlastnosti letních pneu na asfaltu, který má -10°C jsou jen velmi omezené.Sám dnes patřím k těm velmi nezodpovědným řidičům, které první sníh překvapil - v pátek jsem už nestačil přezout a tak tento víkend jezdím na letních. Jasně, po suchých silnicích, ale v -3°C. Auto zdaleka nesedí tak dobře, jako v létě a nikdy nevím, kdy mě za zatáčkou potká ledová plotna. A pokud mám být zodpovědný (což se fakt ze všech sil snažím), tak prostě musím jezdit o 20 - 30 km/h pomaleji než jezdím = jsem brzdou silničního provozu. A to mám auto s ESP a řekl bych, že při 70 tis. km ročně jsem celkem vyježděnej.
Ono bylavčera v Praze na magistrále teplota -10 stupňů , že musela být taková řetězová bouračka ? Pokud nejste jasnovidec, tak je normální že Vás překvapí první sníh. Co kdyby dnes bylo 15 stupňů nad nulou a vy jste na svých zimních pneu nouzově zastavil o pár metrů dál ? Taková teplota některý rok touhle dobou ještě bývá. Třeba by z toho byla jen odřenina a pomačkaný plech. Podívejte se do posledního AutoTipu jakou brzdnou dráhu na suchu má letní a jaká zimní pneumatika.Je to docela veliký rozdíl, snad měřili dobře. Samozřejmě uznávám, že v zimě je lepší jezdit na zimních pneumatikách, jde jen o to správně rozhodnout od kdy, což se úplně ideálně nepovede nikdy, podle mne. Já budu přezouvat na zimní příští týden. Ráno když jsem jel byla nula, sníh ani námraza ne, dojel jsem bez problému a nepřipadám si jako nezodpovědný, protože mám ještě letní pneu. Tentokrát s panem Ondršíkem vyjímečně souhlasím,budeme asi v silné menšině. Je potřeba přemýšlet VLASTNÍ hlavou a zařídit se podle konkrétní situace, být zodpovědný a poté si i nést za své jednání zodpovědnost. Příští týden má být teplota až deset stupňů, kdo zastaví na kratší dráze, zimní,nebo letní ?
"Pokud nejste jasnovidec, tak je normální že Vás překvapí první sníh."Předpokládám, že máte internet, když přispíváte do diskuze. A víte, že se dá na internetu najít předpověď počasí? Třeba tady - http://www.novinky.cz/pocasi/ - nebo desetidenní předpověď přímo pro vybrané město - http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/tenday/EZXX0012?from=dayDetails_topnav_business.Já jsem už v neděli viděl - Čtvrtek-sníh, takže mě to nějak nepřekvapilo (stejně mám přezuto už pár týdnů).
Odpovím vám téměř stejně jako výše.Všechny testy ukazují, že letní pneu na suchém a zmrzlé silnici jsou jen nepatrně horší, než samotne zimní. Na ledu a sněhu je ten rozdíl velmi výrazný.Dále, jak obhájite situaci, kdy se oteplí a vy se zimní třeba při +10až15C jedete po suché a zahřáté silnici? Jak obháite použivání zimní pneumatiky v dešti? Všude tam jsou zimní pneumatiky výrazně horší než letní...Takže vy považuje používání letních při nízkých teplotách za špatné, ale již neberete v potaz, že se muže pořádně oteplita vy máte zimní, které jsou na zahřáté silnici proti letním špatné. Je to přesně pro tu směs, jak píšete. A co když začne pršet a bude ještě k tomu třeba + 15C, co pak s tou zimní pneumatikou?
Radku, nemám moc často tu čest s vámi diskutovat, takže vás neznám. Ale tato vaše odpověď hraničí s demagogií. Bavíme se o zimě, takže argumentovat tím, že se ohřeje na 10 - 15°C mi připadne vážně trochu mimo. Já jsem se vás zastal v tom, že si myslím, že nelze jít cestou zákona, který stanoví 1.11. - 30.3. = zimní pneu. To je opravdu blbost. Zákon opravdu nepostihne teplé jaro, kdy 15. března může být 20°C. Proto jsem psal o odpovědnosti každého z nás.Ale čistě statisticky, když se budeme bavit o období 1.11. - 28.2. - to je pro mě zima - kterých dní bude významně víc? Těch kdy teplota bude po většinu dne >10°C nebo těch kdy bude <0°C? Sázím svoji poslední ojetou zimní pneu že těch druhých. ;-)A poslední věc: chování zimních pneu na vodě. Nevím, jaké máte praktické zkušenosti, ale já bych na vodu (a nemyslím lehký jarní deštík, ale pořádnej liják) volil radši zimní. Je to možná tím, že na zimních mám vždycky přeci jen o něco víc vzorku, ale auto mi s nimi ve vodě přijde podstatně lépe ovladatelné a nemá takovou tendenci se třeba v delší louži odlepit od země. (srovnávám zimní Dunlop WinterSport M3 a Continental TS790 vs. Dunlop SP Sport 01 a ContiPremiumContact 2 ).
placate nesmysly, sucha vymrzla silnice neexistuje - ve vterine to muze byt jinak. v roce 2003 na evropske (do mirneho kopce na squash okolo FSTV) praskla voda. jel jsem na zimnich pneu svych 40-50 na squash (bylo co ja vim -7) ale vymrzlo a sucho a celej cca 150m dlouhej kopecek k tomu krizeni z travmaji (takovych 6-8% sklon)byl od ledu. Brzdit neslo, ridit velmi obtizne a nedobrzdil jsem to az dolu (proste jsem prejel koleje) a teprv pak zastavil. Nastesti jsem jel jako jedenz prvnich protoze pak uz se to zacalo motat a tihle vasi "prazsti" ridici co jezdi jen na suchu byli nekteri z letnima tak v prdeli ze se motali jak detska kaca. ja jsem sice taky kulovy ubrzdil ale aspon jsem jel tam kam jsem to povazoval za nejmene nebezpecne. a prestoze nejsem skodolibej tak tem frajirkum na letnich co to dole otocili o sloup od tramvaje mi nebylo vubec lito.
poprosil by som linky na testy letne vs zimne. pripadne preco nejaky objektivny nespravite na autorevue?
treba ted v poslednim autotipu
Takový test na autorevue neuděláme, protože nemáme potřebné vybavení. Přeci jen, aby měl test nějakou úroveň je třeba měrit brzdnou dráhu velmi přesně, rychlost průjezdu kužely, přetížení apod. Jinak testy vychází každoročně na ADAC.de, Autobild.de, Auto-motor-und-sport.de,
Je od vás trapné zde simulovat zimní situaci s deštěm a +15°C. To může být pouze přechodný stav, který nevydrží déle než pár dní. Zima je zima, procentuelně vzato 98% teplot v zimě bude svědčit zimním gumám. Pro to se ty gumy taky zimní dělají, že.
Problem je v tom, ze zatimco obuti zmenite relativne snadno, blbost a nezodpovednost lidi jen velmi spatne :-/ Kdyz budete rikat "zodpovedny clovek zimni nepotrebuje", tak si presne ti nezodpovedni reknou "Tak to je dobry, ja jsem zodpovedny, ja je nepotrebuju".Problem s temi co jezdi v zime po suchych silnicich se da vyresit podminkou jako "zimni gumy jsou povinne v obdobi od 1. listopadu do 31. brezna pokud snezi nebo na vozovce lezi snih nebo je teplota pod bodem mrazu".Na letnich se da jezdit i v zime, pokud clovek jede opatrne => pomalu. Jenze tady uz mnohokrat zaznelo, takovi lide jsou nebezpecni, protoze je chce kazdy predjet a tak zpusobuji spoustu krizovych situaci.
vetšinu článků tady pokládám za vcelku povedené a chodim tady téměř každý den... ale s tímhle článkem nemůžu souhlasit.... myslim že nikdo předem neodhadne kolik je stupnu a taky se nesmi zapominat na vykyvy teplot.. například na jednom konci našeho města bývá o 5-8 stupnu chladneji než na druhem konci.. taky muže začít náhle sněžit a co pak... letní pneu jsou v zimě zkrátka nepoužitelné, a každý byt sváteční řidič riskuje život svůj i životy ostatních...
Je smutné, že se právě na Autorevue objeví takový slint. Jak může Radek Ondrášík obhajovat letní pneumatiky v zimě tak hloupým způsobem. Vladimír to svým ironickým příspěvkem vystihl celkem přesně. Lze to říct i takto: "Jsem socka a brzdové destičky jsou pro mě velkou investicí. Ale jezdím jen málo a proto nemá smysl do nich investovat. Když pojedu opatrně, můžu brzdit i motorem." V konečném důsledku to vyjde stejně, jako na zimu nepřezouvat. Jezdit v - 10 °C byť na suché silnici s letníma pneumatikama může jenom hazardér a ignorant.
Všechny testy ukazují, že letní pneu na suchém a zmrzlé silnici jsou jen nepatrně horší, než samotne zimní. Na ledu a sněhu je ten rozdíl velmi výrazný.Dále, jak obhájite situaci, kdy se oteplí a vy se zimní třeba při +10až15C jedete po suché a zahřáté silnici? Jak obháite použivání zimní pneumatiky v dešti? Všude tam jsou zimní pneumatiky výrazně horší než letní...Není to náhodou úplně stejná situace? Jen si ji nepřipouštíte?
Pane Odrašíku, ještě v době kdy jsem jezdil Škodou Forman (kterýžto vůz rozhodně nelze považovat za dobře vyvážené auto) jsem využil na konci podzimu položené kluzké testovací fólie na parkovišti u dolu Jeremenko v Ostravě. Tuším že to tam položila firma Mičánek a polívali mísntí hasiči. Jeden den jsem tam zajel na svých letních pneu a hezky jsem si poklouzal.Následující den ráno jsem zajel do pneuservisu a vyměnil pneu za zimní.A zajel jsem na fólii znovu. Obsluha mi z legrace řekla "a nepotrhejte nám fólii" a já se vydal vyzkoušet vlastnosti LEVNÝCH zimních plenu (žádné winter contact 3 samozřejmě). Musím říct že byl "problém" to utrhnout, aniž bych neudělal volantem opravdu šílenost nebo nedupnul na brzdu (ani jedno se v běžném provozu nekoná).Chování vozu bylo DIAMETRÁLNĚ odlišné a zcela zjevně mnohem bezpečnější.A to jsme se nepohybovali za mínusových teplot. To co jsem napsal jsem si nevycucal z prstu, ale jde o zcela reálnou zkušenost.Ve svém článku zcela opomíjíte takové jevy, jako z kanálů stoupající pára padající v podobě námrazy na vámi jinak deklarovanou suchou vozovku, slunce svítící na zbytky sněhu u silnice a uvolňující tak vodu tekoucí na vozovku. To vše samozřejmě dle zákonů schválnosti nejraději v zatáčkách, či těsně před stojícími vozy. Zimní pneumatiky mají přece jen za nízkých teplot lepší přilnavost (to prostě popřít nemůžete) a tak je jejich "chycení" se po přejetí kritického úseku mnohem pravděpodobnější. Stejně tak nikdy nevíte, kdy přijde lehce vlhká fronta, která vám pokropí vozovku a vyrobí tam kluzký povrch, nikdy nemáte v zimě zaručeno prostě NIC.
Vážený pane ,zimní pneumatika použitá za vyšších teplot má v podstatě stejné vlastnosti jako letní,ale více se opotřebovává.Měl by jste se o tuto problematiku zajímat dříve,než podobný článek napíšete.Ačkoliv jsem Vaše články většinou se zájmem četl,po tomto výlevu jsem došel k názoru,že máte jen pivní informace a o nějaké odbornosti nemůže být řeč.
To je vtip? Jel si někdy na zimních, když se třeba v březnu nečekaně oteplí ke 20 a silnice je od sluníčka pěkně nahřátá? Pokud ano, tak nemůžeš tvrdit takovej nesmysl.
Rikam ANO, zkousel a s naprostou 100% jistotou rikam, ze zmena je na lehcim autu typu Felicia naprosto neznatelna. Odvazim se rici ze u ostatnich aut to bude podobne i kdyz samozrejme cim tezsi vuz tim vetsi pozadavky na pneu {ojizdeni, namahani}. Pri normalnim jezdeni (ono to s ni ani jinak nejde), se ta zmena da postrehnout neda. Ale pokud je nekdo presvedcen o opaku, pak si to nenecha vylozit. Musel by jsi s tim jezdit.
Zvláštní, já ten rozdíl s naprostou jistotou poznám. Chování auta je výrazně horší a to nejsem žádnej expert.
Co to je "v podstatě stejné?" tzn. stejné, lepší, horší? Nevím jaké máte zkušenosti s pneu vy, asi velké, ale pokud budu vycházet z prostých měření které byly provedeny, tak zimní pneu vykazují za vysokých teplot velmi zhoršené vlastnosti. Navíc např. nemají tak dobrý odvod vody jako letní atd.Každopádně v čem budu souhlasit, že zimní pneu i v létě bude jízdě bezpečnější, než letní v hlubokém sněhu.
2 goes: jenže ono se dá asi i nějakým meteorologickým měřením zjistit,jaká je průměrná teplota den/noc/období za listopad až březen,např. Ty výzkumy jsou dělány na tuto informaci a jak se pneumatika potom chová=letní/zimní. Je to stejné, jako když odsoudíme Civica8(hele,prosím o ten test...díky) za 4* při normalizované zkoušce,pochválíme třeba moji Lagunu za 5*, jenže pokud to s ní narvu ve 130 pod kamion,kerý mi tam na D1 vletí,tak jsou mi hvězdy k ničenu,a tahají moje ostatky.... zatímco ten Civic8 ti prdne v nějakých 50 do stojícího osobáku,třeba nedobrzbí a budou z něj lidé naprosto v pohodě, zatímco já budu v TV xxxx jako akční podívaná a otřesná a šokující nehoda.Jak jde teplota k nule,tak letní guma tvrdne,ztrácí adhezi,teď si to v servise pochvalovali řidiči,že jedno stihli přezout a jelo se daleko lépe, než další, které rychle přezouvali též.Byli to profes.řidiči, OSVČ,nemají zapotřebí podléhat nějakým kecům z reklamy,navíc si to platili za své,takže nikdo nedává své těžce vydělané love jen tak,nebo ano?Buďme seriozní a zase vše nezpochybňujme. To co píše Vladimír, jsou úvahy nešťasného socialisty,co žije trochu mimo realitu života a věří,že jedině strana a vláda mu zařídí...kulové,nezařídí nikomu nic!!!Co jsem čet jeho názory,tak se asi moc nepletu,v co věří,ale neberu mu jeho přesvědčení....Musíme věci brát s rozumem,ale zase netvrďme nepravdy. Beru,že pokud někdo jede 1 x za zimu k doktorovi a je sucho,tak to nějak doplouží,nějakých 20km, ale pokud se jezdí denně,tak bych ty zimní tam dal a basta.Nakonec,ono se toho chytnou pojišťovny a řeknou" nemá zimní pneu,porušil smluvní podmínky..." a co jim brání i stávající smlouvy dodatkem upravit? Nic. Vím že jde o peníze,ale zkusil jsem na Swiftovi, jak se to bude chovat s letní gumou a chtělo to na vlhké vozovce,teplota kolem asi +2C trochu tancovat,zatímco zimní držela(včera,během jedné hodiny). Povrchy jsou tak nevyzpytatelné,zejména v zimě,že osobně volím spíš menší zlo,takže to, že v prosinci bude +20C je menší pravděpodobnost, že bude sucho a pneu můžu poškodit, než že bude -20C a jsem v pohodě.Ale je to jen můj názor, jenom 1/5 000 000 z ČR.Kapka v moři.;-)Jinak,nic ve zlém, a ten testík Civica...díkec!;-)
Netahejme zde soukromý život (goes). Díky za pochopení.Ja neříkám nepoužívat zimní pneu, já neříkám, že zimní pneu není v určitých podmínkách lepší než letní. Jenom tvrdím, že kolapsy jsou o řidičích, ne o tom, na čem jedou. Jistě, některé by nebyly tak velké, některé by byly třeba stejné, jiné by nebyly vůbec.Prostě ono říct něco ve stylu "od 1. listopadu do 31. března je třeba mít zimáky" není správné. Jistě, s určitou pravděpodobností lze říci, že v daném termínu bude více dnů vhodných pro zimní, než pro letní, ale také budou dny, kdy bude vysoce nad bodem mrazu, nebo i kolem, bude mokro, pršet a tedy podmíky lepší pro letní pneu.Navíc co jsem se díval na testy zimní/letní a testovali brzdné dráhy, rychlosti slalomu atd. tak se jasně ukázalo, že ty letní vůči zimním na suchém, byť zmrzlém asfaltu nějak nezaostávaly. Dalo se říci, že rozdíly byly menší, než když použili kvalitní letní vs. nějakou no name letní v letním testu.Naopak, rozdíl byl vcelku velké při dešti a vyšších teplotách ve prospěch letních vůči zimním. Nepochybňuji - na sněhu, ledu, břečce apod. byly zimní jasně lepší.Já osobně bydlím v horách nedaleko vašeho nicku, sněhu tam mám přes zimu více, než je zdrávo a mám zimní. Mám zimní i přesto, že značnou část zimy trávím v Brně, kde když odečtu 10 dnů v roce, jsou silnice maximálně mokré.Myslím, že závěr článku je jasný - zimní pneu nejsou v zimním období nijak povinné a ani vždy dobré a nutné. Je lepší používat před a při jízdě mozek, než používat technické vymoženosti pneu, nebo elektronických systémů. Vůbec nejlepší je kombinace obého.Článek je v podstatě o tom, aby lidé před a při jízdě více přemýšleli, je to jakýsi apel, aby nebylo řízení jen jakousi nutnou činnosti pro převoz těla z bodu A do bodu B a že bez myšlení to v dopravě prostě nejde.
Takže vlastně článek o ničem. Mozek by měl za volantem používat každý, že to tak není všichni víme a Váš článek to rozhodně nezmění.
Presne tak, jen muzu souhlasit s predchozim prispevkem. Bud pres zimu jezdim, a nebo nejezdim, pokud mam letni pneumatiky. Jednak mne clanek dost zaskocil, priznam se, ze jsem takovy shit od p. Ondrasika necekal. A navic nemohu se zbavit dojmu ze pouzivani jednotlivych pneu se uz na autorevue nekdy resilo.A s ridicema kamionu a ze zustanou viset v kopci a ostatni se pak nemaji jak dostat pred ne. Ono se to vyresi naprosto jednoduse, proste se jim za urcitych podminek zakaze vjezd jako je to v rakousku a budou mit po ptakach, pokud se budou neustale nekteri z nich chovat tak jako se chovaji. Zajimave je, ze nektrym to jede a jinym ne. Navic bych zavedl povinnost, zustanes li v kopci ridici, knedka si te policie poradne proklepne (prevazit, zvlastni technicka atd) Myslim, ze zmena by byla viditelna ihned.Snad by bylo i lepsi tento clanek smazat at nezabira misto v archivnich materialech, az se i dalsi vyjadri:-(Kdyz jezdim malo a nechci/nemam na obe sady, tak tam mam furt zimni. Stale je to lepsi varianta nez mit obuto celorocne letni.
Pane Ondrašíku, váš známý který při -10 vyjede byť na suché silnice na letních pneumatikách není rozhodně zodpovědný řidič a už vůbec NELZE říct že kvůli tomu nenabourá.Ten článek byste měl přepsat, takto ze sebe děláte holubičku neznalou vlastností letních a zimních směsí pneumatik.
naprosty souhlas, docela jsem se u tohoto clanku zasmal ;-)
A potom je tu ještě jeden problém - co když vás sníh zastihne na letních třeba někde 50 km od domova?
Přesně tak, navíc ty pohádky o lidech, kteří jedou MHD, když napadne sníh mě taky dojímají. Určitě se dost takových najde, ale ještě víc je těch, co to risknou na letních (přece svůj pohodlnej zadek nepovezou sockou...).
a tím značně šetřím svoji zachovalou Š120L před korozí. Mám také strach, abych na kluzké vozovce někde neuklouzl na další starší automobil, bych jen tak nenašetřil, neboť jsem sociálně slabší občan. Zato jsem velice slušný občan.
My ti za to tleskáme.Taky jsem slušný občan,který nekrade,neprivatizoval,ale autem prostě jezdím,abyste vy, sociální měli na dávky,neboť DPH je hlavní zdroj příjmu státního rozpočtu a víš,kolik jsem zaplatil na DPH ze 3 nových aut,3 sad zimních gum+disků,3 havar.+povinné ručení, co 3-4 roky ta auta měním,dávám státu fakt docela hodně,protože já můj stát miluji,zbožňuji a jeho blaho, tj. naplněný rozpočet mi leží u srdce když usínám i když se probouzím. Taky platím daně,práci dostává 50 lidí(i platy,si to představ),žena platí daně,platí jednoho zaměstnance,neb dva nepotřebuje,no ono vůbec jenom platíme a platíme,ale děláme to s láskou a s radostí.A zásadně si bereme auta,kde se nedá DPH odečíst,fakt,jsme uvědomělí plátci.Dokonce nám nevadí,že to nemakačenkové prožerou. Taky jsou to boží tvorečci,tak co....;-)
A když jsme u těch pneumatik. Osobně jezdím ještě na pneumatikách po svém zesnulém dědečkovi. Dal jsem na ně protektor - barumky jsou jako nové. Doporučuji i ostatním sociálně slabším spoluobčanům.
:-D
Kdepak na tu ironii chodite? :-)
respect! Hlboka poklona.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.