Českému Fordu se nelíbí odstraňování filtrů pevných částic u dieselů

Českému Fordu se nelíbí odstraňování filtrů pevných částic u dieselů

Filtry pevných částic jsou poslední dobou poměrně často přetřásaným tématem, zvláště pokud jde o nákup ojetého auta s dieselem. Zatímco starší motory filtry ještě nemají, v modernějších vozech už se jim nedůvěřiví kupující nevyhnou.

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

V ne každém autě pak funguje regenerace filtru správně a spolehlivě a jednou prostě přijde na řadu jeho výměna, která ale může stát i několik desítek tisíc korun. Proto někteří šetřiví motoristé jdou cestou nejmenšího zla, kdy si nechají filtr prostě vyndat a jezdí bez něj. Auto funguje dál, pokud se jen lehce upraví jeho řídící jednotka.

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Toto neodborné vyndavání filtrů pevných částic se ale nelíbí českému zastoupení Fordu. „Podle našeho odhadu jezdí dnes po českých silnicích více než 75 000 vozů Ford původně vybavených filtrem pevných částic. Bez DPF filtru je v praxi nemožné vyhovět přísným emisním limitům – a to již podle normy Euro 4, platné od roku 2006, o aktuálním Euru 5 ani nemluvě,“ říká v tiskovém prohlášení servisní ředitel českého zastoupení Fordu Martin Sládek.

Ford tvrdí, že po vyndání filtru ale auto nesplňuje homologaci a nesmí být provozováno. Českému Fordu se to nelíbí a je znepokojen, že s tím státní správa nic nedělá. Josef Förster, velkoobchodní specialista FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. to považuje za paradoxní.

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

„Na jedné straně od nás legislativa žádá stále ekologičtější auta, jejichž vývoj stojí miliardy dolarů, což se pochopitelně odráží i v ceně vozu. Na druhé jsou však odpovědné orgány při kontrole dodržování ekologických předpisů a homologačních požadavků prakticky nečinné. Podle našeho průzkumu tu následkem tohoto přístupu jezdí desetitisíce vozů, které jsou provozovány v příkrém rozporu s českými právními předpisy a jednoznačně nepatří na silnice,“ dodává k tomu Förster v tiskovém prohlášení českého Fordu.

Ford také upozorňuje, že například v Německu nebo Rakousku lze za provozování vozidla, kterému byl odmontován filtr, udělit pokutu až 1000 eur a zakázat další jízdu s tímto vozem.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků