Českému Fordu se nelíbí odstraňování filtrů pevných částic u dieselů

Českému Fordu se nelíbí odstraňování filtrů pevných částic u dieselů

Filtry pevných částic jsou poslední dobou poměrně často přetřásaným tématem, zvláště pokud jde o nákup ojetého auta s dieselem. Zatímco starší motory filtry ještě nemají, v modernějších vozech už se jim nedůvěřiví kupující nevyhnou.

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

V ne každém autě pak funguje regenerace filtru správně a spolehlivě a jednou prostě přijde na řadu jeho výměna, která ale může stát i několik desítek tisíc korun. Proto někteří šetřiví motoristé jdou cestou nejmenšího zla, kdy si nechají filtr prostě vyndat a jezdí bez něj. Auto funguje dál, pokud se jen lehce upraví jeho řídící jednotka.

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Toto neodborné vyndavání filtrů pevných částic se ale nelíbí českému zastoupení Fordu. „Podle našeho odhadu jezdí dnes po českých silnicích více než 75 000 vozů Ford původně vybavených filtrem pevných částic. Bez DPF filtru je v praxi nemožné vyhovět přísným emisním limitům – a to již podle normy Euro 4, platné od roku 2006, o aktuálním Euru 5 ani nemluvě,“ říká v tiskovém prohlášení servisní ředitel českého zastoupení Fordu Martin Sládek.

Ford tvrdí, že po vyndání filtru ale auto nesplňuje homologaci a nesmí být provozováno. Českému Fordu se to nelíbí a je znepokojen, že s tím státní správa nic nedělá. Josef Förster, velkoobchodní specialista FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. to považuje za paradoxní.

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

„Na jedné straně od nás legislativa žádá stále ekologičtější auta, jejichž vývoj stojí miliardy dolarů, což se pochopitelně odráží i v ceně vozu. Na druhé jsou však odpovědné orgány při kontrole dodržování ekologických předpisů a homologačních požadavků prakticky nečinné. Podle našeho průzkumu tu následkem tohoto přístupu jezdí desetitisíce vozů, které jsou provozovány v příkrém rozporu s českými právními předpisy a jednoznačně nepatří na silnice,“ dodává k tomu Förster v tiskovém prohlášení českého Fordu.

Ford také upozorňuje, že například v Německu nebo Rakousku lze za provozování vozidla, kterému byl odmontován filtr, udělit pokutu až 1000 eur a zakázat další jízdu s tímto vozem.

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků