Českému Fordu se nelíbí odstraňování filtrů pevných částic u dieselů

Českému Fordu se nelíbí odstraňování filtrů pevných částic u dieselů

Filtry pevných částic jsou poslední dobou poměrně často přetřásaným tématem, zvláště pokud jde o nákup ojetého auta s dieselem. Zatímco starší motory filtry ještě nemají, v modernějších vozech už se jim nedůvěřiví kupující nevyhnou.

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

V ne každém autě pak funguje regenerace filtru správně a spolehlivě a jednou prostě přijde na řadu jeho výměna, která ale může stát i několik desítek tisíc korun. Proto někteří šetřiví motoristé jdou cestou nejmenšího zla, kdy si nechají filtr prostě vyndat a jezdí bez něj. Auto funguje dál, pokud se jen lehce upraví jeho řídící jednotka.

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Toto neodborné vyndavání filtrů pevných částic se ale nelíbí českému zastoupení Fordu. „Podle našeho odhadu jezdí dnes po českých silnicích více než 75 000 vozů Ford původně vybavených filtrem pevných částic. Bez DPF filtru je v praxi nemožné vyhovět přísným emisním limitům – a to již podle normy Euro 4, platné od roku 2006, o aktuálním Euru 5 ani nemluvě,“ říká v tiskovém prohlášení servisní ředitel českého zastoupení Fordu Martin Sládek.

Ford tvrdí, že po vyndání filtru ale auto nesplňuje homologaci a nesmí být provozováno. Českému Fordu se to nelíbí a je znepokojen, že s tím státní správa nic nedělá. Josef Förster, velkoobchodní specialista FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. to považuje za paradoxní.

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

„Na jedné straně od nás legislativa žádá stále ekologičtější auta, jejichž vývoj stojí miliardy dolarů, což se pochopitelně odráží i v ceně vozu. Na druhé jsou však odpovědné orgány při kontrole dodržování ekologických předpisů a homologačních požadavků prakticky nečinné. Podle našeho průzkumu tu následkem tohoto přístupu jezdí desetitisíce vozů, které jsou provozovány v příkrém rozporu s českými právními předpisy a jednoznačně nepatří na silnice,“ dodává k tomu Förster v tiskovém prohlášení českého Fordu.

Ford také upozorňuje, že například v Německu nebo Rakousku lze za provozování vozidla, kterému byl odmontován filtr, udělit pokutu až 1000 eur a zakázat další jízdu s tímto vozem.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků