České zmrtvýchvstání značky Kia

Potíže značky končí, pro rok 2002 má i u nás velké plány. Český importér má nového vlastníka, který chce služby a prodej vrátit – zatím – na úroveň roku 2000. Prvním krokem k tomuto cíli je uvedení vozu Carnival II na trh.
České zmrtvýchvstání značky Kia

Od počátků značky Kia vlastnila společnost dovážející vozidla japonská firma Itochu. Ta se ovšem počátkem loňského roku ze všech svých evropských aktivit stáhla a na prodej vozů Kia to mělo u nás fatální dopad – počet prodaných vozů klesl o 48%. Letos se vše mění. Českého importéra převzala přímo výrobní společnost v Koreji, která patří do rodiny Hyundai. Celý koncern má ambice stát se do roku 2005 pátým největším výrobcem na světě.

Klepněte pro větší obrázek

Letos čeká Kiu několik významných mezníků: teď právě probíhá uvedení Carnivalu II, a rychle za sebou bude následovat nový motor 1,5 16V pro typ Rio a nová Shuma II. V květnu přijde užitkové Pregio Van s motorem 2,5 l TD od Hyundaie, který známe z typu H 1. Stejný agregát pak dostane i pick-up K2500. V září se očekává zcela nový vůz kategorie SUV nazvaný Sorento s motory 2,4 l 16V, 2,5 l CRDi a 3,5 V6. Současně s rozšiřováním typové řady bude narůstat i dealerská síť.

První z novinek je tedy Kia Carnival II. Původní verze se prodávala od přelomu let 98-99, nový model má ovšem řadu podstatných změn. Zejména se změnil vzhled přední části exteriéru a potom vnitřek. Systém sedadel 2+2+3 zůstal, ale nový způsob vyjímání sedadel druhé a třetí řady operaci podstatně ulehčuje. cestující mají k dispozici praktické stolky a další prvky zvyšující komfort. Velkou pozornost věnovali při konstrukci bezpečnosti, takže vůz získal jako jediný z kategorie MPV na trhu USA hodnocení NHTSA pět hvězdiček.

Klepněte pro větší obrázek

Vůz pohání alternativně motor 2,5 V6 nebo čtyřválec 2,9 CRDi a předmětem volby je i přímo řazená pětistupňová nebo samočinná čtyřstupňová převodovka.

Hlavními konkurenty vozu jsou Chrysler Voyager, Renault Espace, Peugeot 806 atd. Cenově nejbližší konkurent je však zhruba o 200 000,- Kč výš než Carnival II.

Technické údaje KIA CARNIVAL 2,5 V6

Základní technicé údaje
M/T
A/T
Motor
Zážehový, šestiválcový s uspořádáním do V
Rozvod
DOHC
Zdvihový objem
2 497
Největší výkon
110 / 5 600
Největší točivý moment
223,6 / 4 000
Délka
4 890
Šířka
1 900
Výška
1 735 ( 1 800 s výbavou )
Rozvor
2 905
Rozchod vpředu/vzadu
1 625 / 1 600
Provozní hmotnost *údaj za lomítkem při plné výbavě
1 963 / 2 050
1 978 / 2 065
Max.celková hmotnost *údaj za lomítkem při tažení přívěsu
2 555 / 2 620
2 555 / 2 497
Přívěs brzděný/nebrzděný
2 000 / 570
Objem zavazadlového prostoru
494
Objem palivové nádrže
75
Max.rychlost (MT/AT)
175
170
Spotřeba
EURO III
EURO IV
město/mimo město/kombinovaná dle EU1999/100
14,2/9,1/11
14,1/9/10,9
 
16,3/10/12,4
16,4/10/12,4
Údaje o obsaditelnosti a rozměrech ložné plochy verze N1
Objem skříně m3 ( přepážka vzadu/vpředu)
1,8/3,3
Rozměry ložné plochy (přepážka vzadu/vpředu)
1 100/1 230 - 1 900/1 230
Obsaditelnost (přepážka vzadu/vpředu)
2 + 2 / 2
 
Pneumatiky vpředu i vzadu 215/65R15, ráfky vpředu i vzadu 6JJ x 15 ET50

Technické údaje KIA CARNIVAL CRDi

Základní technické údaje
M/T
A/T
TYP
2.9 TCI
Motor
KJ 2.9TCI DOHC – Common Rail System
Typ
Řadový,čtyřválcový,vznětový
Rozvod
DOHC
Vrtání x zdvih
97,1 x 98
Zdvihový objem
2902 ccm
Největší výkon
106/3600 kW/ot/min
Největší točivý moment
310/2000 Nm/ot/min
Typ
TCI
Plnění emisních limitů dle EU
1999/102A – EURO III
Délka
4925
Šířka
1900
Výška
1805
Rozvor
2905
Rozchod vpředu/vzadu
1625/1600
Provozní hmotnost (údaj za lomítkem při plné výbavě)
2078/2165
2088/2175
Celková hmotnost (údaj za lomítkem při tažení přívěsu)
2665/2730
2665/2730
Zatížení náprav PN/ZN
1370/1400
Max.přípustné zatížení střechy
70
Přívěs brzděný/nebrzděný
2000/570
Objem zavazadlového prostoru podle VDA
494
Objem palivové nádrže
75 l
Max.rychlost (MT/AT)
168
167
Zrychlení 0-100 km/h
17,3 s
Spotřeba město/mimo město/kombinovaná dle EU1999/100
12,3/7,6/9,4
12,9/8,1/9,9
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků