České továrny loni vyrobily skoro 1,25 milionu aut

České továrny loni vyrobily skoro 1,25 milionu aut

Český automobilový průmysl po menším zakolísání roste. Jen osobních aut (kategorie M1 a N1) se v roce 2014 vyrobilo 1 246 506, to je o 10,46 % více než v roce 2013. Z toho bylo 59 % aut vyrobeno v závodech automobilky Škoda, 25 % spadá na HMMC Nošovice a 16 % na TPCA Kolín.

Výroba v automobilce Škoda rostla proti roku 2013 tempem 15,01 %, v Kolíně vyrobili o 9,71 % aut více a v Nošovicích o 1,31 % víc nad předešlým rokem.

Čína je nadále největší výrobce osobních aut. Evropa stále stagnuje

Čína je nadále největší výrobce osobních aut. Evropa stále stagnuje

O sedm procent na 821 kusů vzrostl počet vyrobených užitkových vozidel kategorie N2 a N3, o skoro 5,5 % rostl i počet vyrobených autobusů kategorie M2 a M3 na celkový počet 3893 vozidel. O necelých 21 % ale klesla výroba motocyklů na celkem 1075 strojů. Nicméně celkově se počet vyrobených motorových vozidel meziročně zvýšil o 10 % na 1 252 295 kusů.

O čtvrtinu více, na 25 582, vzrostl i počet vyrobených přípojných vozidel. Vyrobeno bylo 1633 přívěsů a návěsů kategorií O3 a O4 (+30,54 %) a 23 949 přívěsů a návěsů kategorií O1 a O2 (+25,11 %). Celkem tak české továrny opustilo v loňském roce 1 277 877 silničních vozidel, tedy o 10,67 % víc než v roce 2013.

Česká republika vyrábí přibližně stejně aut jako Indonésie a Turecko, celosvětově se umisťuje okolo 15. místa. Česko patří k zemím s největší produkcí aut na počet obyvatel, ale nejvíce aut na obyvatele vyrábí Slovensko.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků