České silnice v novém. Dálniční síť se rozroste až o 300 km

V srpnu minulého roku oznámilo Ministerstvo dopravy záměr předložit vládě takzvané Nové pojetí dálniční sítě, které zahrnuje změnu značení vybraných silnic, rozšíření dálnic a na některých úsecích zvýšení rychlosti z 90 km/h na 110 km/h. Na vládu se dostal tento dokument dnes a ta ho schválila.
České silnice v novém. Dálniční síť se rozroste až o 300 km

Nové pojetí dálniční sítě, tedy materiál, který vypracovalo Ministerstvo dopravy, přináší následující změny. Některé komunikace řazené aktuálně do kategorie rychlostních budou přejmenovány na dálnice. Z Prahy do Liberce tak už nebudeme jezdit po R10, ale po D10, z Brna směr Vídeň povede nově D52 apod. Tato změna se týká ještě například pražského okruhu, silnice R6 nebo R35. Kromě jiného jména ale zůstává vše při starém. Maximální povolená rychlost je 130 km/h. Celkem se tímto způsobem rozroste dálniční síť o cca 300 km.

Cestování | Život řidiče

Nová dálnice letos odšpuntuje cestu na jih

Druhá novinka je ovšem zajímavější. Rychlostní silnice nezařazené mezi dálnice dostanou maximální povolenou rychlost 110 km/h. Ministerstvo dopravy pak plánuje přidat do stejné kategorie také některé silnice dříve označované jako silnice první třídy s maximální rychlosti 90 km/h. Rychleji budeme moci legálně jezdit mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, na R14 přes Liberec, nebo na plzeňských přivaděčích R26, 27.

Cestování | Názory

Chystaná rekonstrukce dálnice D1 zavání průšvihem

Naopak rychlost se bude snižovat z původních 130 km/h na 110 km/h (zajímavé téma pro policejní Passaty) například na R4 z Prahy směr Příbram nebo R7 z Prahy do Slaného. Vybrané silnice mají tvořit mezistupeň mezi silnicí první třídy a dálnicí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlevo mapa dálnic a rychlostních silnic v novém, vpravu pro porovnání původní stav.
Zdroj: MDČR 
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků