České mýto vydělalo slušný balík

Elektronické mýto, které je u nás provozováno na dálnicích a rychlostních silnicích, loni přineslo 5,565 mld. korun. Z tohoto výběru připadá 81 procent na dálnice a 19 procent na rychlostní komunikace. Z celkového výběru pak připadá na hlavní dálnici D1 zhruba 40 procent částky.

Čeští řidiči a jejich nákladní vozy se pak na výběru podíleli zhruba ze 61 procent, když zaplatili 3,4 mld. korun. Druhé místo obsadili řidiči a vozy ze Slovenska, kteří zaplatili zhruba 800 mil. korun. Další místo obsadili Poláci, Maďaři, Němci a Rumuni.

Mýto tak vybralo výrazně více než v minulosti dálniční známky. Na druhou stranu se z této částky zaplatí pár miliard jako splátka za výstavbu systému a také odměny společnosti Kapsch.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 23 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky