České mýto vydělalo slušný balík

Elektronické mýto, které je u nás provozováno na dálnicích a rychlostních silnicích, loni přineslo 5,565 mld. korun. Z tohoto výběru připadá 81 procent na dálnice a 19 procent na rychlostní komunikace. Z celkového výběru pak připadá na hlavní dálnici D1 zhruba 40 procent částky.

Čeští řidiči a jejich nákladní vozy se pak na výběru podíleli zhruba ze 61 procent, když zaplatili 3,4 mld. korun. Druhé místo obsadili řidiči a vozy ze Slovenska, kteří zaplatili zhruba 800 mil. korun. Další místo obsadili Poláci, Maďaři, Němci a Rumuni.

Mýto tak vybralo výrazně více než v minulosti dálniční známky. Na druhou stranu se z této částky zaplatí pár miliard jako splátka za výstavbu systému a také odměny společnosti Kapsch.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků