České mýto přeneslo část kamionů do Rakouska, možná

I když je u nás elektronické mýto zavedeno teprve dva měsíce, již nyní se ozývají příznivci prognóz, které počítaly s úbytkem tranzitní nákladní dopravy přes naše území.

Poté, co bylo před nedávnem zavedeno mýto pro nákladní vozy v Rakousku, začala část dopravců raději jezdit delší cestou přes naše území, která ovšem v součtu vyšla levněji. Nicméně po spuštění mýta u nás měla tato ekonomická výhoda padnou a dopravci se opět vracejí ke svým původním trasám.

Zastáncům významu tohoto nárůstu hraje do karet poslední statistika rakouských úřadů, podle níž vzrostl meziročně v lednu provoz nákladních vozů na vybraných dálnicích severní části Rakouska až o 39 procent. Na druhou stranu starší statistika tvrdí, že po zavedení mýta v loňském roce provoz na rakouských dálnicích poklesl zcela nepatrně a zavedení mýta tehdy nebyl v tomto směru přikládán velký význam.

Je těžké zjistit, jak velké procento autodopravců zavedení mýta v té či oné zemi opravdu přiměje ke změně trasy, ale jistý vliv tento faktor jistě mít bude. Zbytek nárůstu provozu na rakouských dálnicích bude mít na svědomí zásadně lepší počasí, než v loňském roce, které kamionovou dopravu sužovalo prakticky celou zimu.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků