České "Ferrari" Innotech Mysterro se po 20 letech ukáže veřejnosti

Česká "utajená legenda" vůz Innotech Mysterro se po dlouhých 20 letech ukáže veřejnosti. Prototyp legendárního supersportu, který v 90.letech vzrušoval celou světovou automobilovou veřejnost, přijede na jednu z největších automobilových akcí v Evropě Rally Show & Autosalon show & Helicoptershow v Hradci Králové v sobotu 16. května. Z Brna ho přiveze firma Tamrak i s jedním z jeho tvůrců Jiřím Králem, synem české automobilové designérské legendy Václava Krále.
České "Ferrari" Innotech Mysterro se po 20 letech ukáže veřejnosti

Mysteriózní vůz Innotech Mystero byl poprvé představen na autosalonu v Brně v roce 1995. Luxusní speedster měl na české poměry impozantní vzezření, které okamžitě vzbudilo velkou pozornost.  Koncept tohoto dravého supersportu vyšel z pera otce českého automobilového designu Václava Krále a jeho syna Jiřího Krále. Objednatelem byl Zdeněk Mrkvica, majitel jaroměřské společnosti Innotech International. Celá trojice za něj získala Národní cenu za design. „Ačkoliv prototyp má motor Corvette 5,7 l, vůz je projektován pro motor Falconer 9,6 litru s výkonem až 750 koní. Šlo by tedy o jeden z celosvětově nejsilnějších vozů své doby. Na jeho vývoji se pracovalo 3 roky" říká Jiří Král.

Karoserie má skvělý aerodynamický tvar, vyrobený z karbonu a kevlaru. Interiér je čalouněn kůží prestižní anglické značky Conolly.  Dveře bez vnějších klik jsou otevírány pouze elektronicky. Chybí střecha i okna. „To, že Jiří Král s Mysterrem přijede je skvělá zpráva. Po vyrobení prototypu byl projekt zmražen a my jsme opravdu hrdí na to, že se od premiéry v roce 1995 poprvé představí na naší Rally Show v Hradci Králové. Už jen rozchodit motor po 20 letech parkování ve skladu je velký oříšek. Vše se snad ale zvládne a lidé nejenže Mysterro uvidí, ale budou se moci jím i svézt," říká organizátor akce Karel Pohner.

Původně mělo být vyrobeno 25 kusů těchto luxusní sportovních vozů určených pro americký (kalifornský) trh. Předpokládaná cena měla být 150.000 USD. Nakonec byl vyroben pouze prototyp, který v sobotu zavítá do Hradce Králové.  "Lidé se často pokoušejí definovat, co je to design. Táta na to kdysi odpověděl: Design je nádherné dobrodružství.  Při tvoření takového dravce jako je Mysterro si to dobrodružství naplno užijete. Musíte vyřešit různé výzvy, například, když objednatel požadoval do supersportu, kde nemáte žádný zbytečný prostor, vytvořit úložné prostory pro dvě sady golfových holí. Většinou  když dokončíte takové dílo, máte už v hlavě nápady co vylepšit a jak ho posunout dál. Proto je nádherné setkat se s tímto projektem po letech právě s úmyslem dál ho posunout, " vzpomíná Jiří Král na období, kdy "utajená legenda" Innotech Mysterro spatřil světlo světa.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků