České "Ferrari" Innotech Mysterro se po 20 letech ukáže veřejnosti

Česká "utajená legenda" vůz Innotech Mysterro se po dlouhých 20 letech ukáže veřejnosti. Prototyp legendárního supersportu, který v 90.letech vzrušoval celou světovou automobilovou veřejnost, přijede na jednu z největších automobilových akcí v Evropě Rally Show & Autosalon show & Helicoptershow v Hradci Králové v sobotu 16. května. Z Brna ho přiveze firma Tamrak i s jedním z jeho tvůrců Jiřím Králem, synem české automobilové designérské legendy Václava Krále.
České "Ferrari" Innotech Mysterro se po 20 letech ukáže veřejnosti

Mysteriózní vůz Innotech Mystero byl poprvé představen na autosalonu v Brně v roce 1995. Luxusní speedster měl na české poměry impozantní vzezření, které okamžitě vzbudilo velkou pozornost.  Koncept tohoto dravého supersportu vyšel z pera otce českého automobilového designu Václava Krále a jeho syna Jiřího Krále. Objednatelem byl Zdeněk Mrkvica, majitel jaroměřské společnosti Innotech International. Celá trojice za něj získala Národní cenu za design. „Ačkoliv prototyp má motor Corvette 5,7 l, vůz je projektován pro motor Falconer 9,6 litru s výkonem až 750 koní. Šlo by tedy o jeden z celosvětově nejsilnějších vozů své doby. Na jeho vývoji se pracovalo 3 roky" říká Jiří Král.

Karoserie má skvělý aerodynamický tvar, vyrobený z karbonu a kevlaru. Interiér je čalouněn kůží prestižní anglické značky Conolly.  Dveře bez vnějších klik jsou otevírány pouze elektronicky. Chybí střecha i okna. „To, že Jiří Král s Mysterrem přijede je skvělá zpráva. Po vyrobení prototypu byl projekt zmražen a my jsme opravdu hrdí na to, že se od premiéry v roce 1995 poprvé představí na naší Rally Show v Hradci Králové. Už jen rozchodit motor po 20 letech parkování ve skladu je velký oříšek. Vše se snad ale zvládne a lidé nejenže Mysterro uvidí, ale budou se moci jím i svézt," říká organizátor akce Karel Pohner.

Původně mělo být vyrobeno 25 kusů těchto luxusní sportovních vozů určených pro americký (kalifornský) trh. Předpokládaná cena měla být 150.000 USD. Nakonec byl vyroben pouze prototyp, který v sobotu zavítá do Hradce Králové.  "Lidé se často pokoušejí definovat, co je to design. Táta na to kdysi odpověděl: Design je nádherné dobrodružství.  Při tvoření takového dravce jako je Mysterro si to dobrodružství naplno užijete. Musíte vyřešit různé výzvy, například, když objednatel požadoval do supersportu, kde nemáte žádný zbytečný prostor, vytvořit úložné prostory pro dvě sady golfových holí. Většinou  když dokončíte takové dílo, máte už v hlavě nápady co vylepšit a jak ho posunout dál. Proto je nádherné setkat se s tímto projektem po letech právě s úmyslem dál ho posunout, " vzpomíná Jiří Král na období, kdy "utajená legenda" Innotech Mysterro spatřil světlo světa.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků