České "Ferrari" Innotech Mysterro se po 20 letech ukáže veřejnosti

Česká "utajená legenda" vůz Innotech Mysterro se po dlouhých 20 letech ukáže veřejnosti. Prototyp legendárního supersportu, který v 90.letech vzrušoval celou světovou automobilovou veřejnost, přijede na jednu z největších automobilových akcí v Evropě Rally Show & Autosalon show & Helicoptershow v Hradci Králové v sobotu 16. května. Z Brna ho přiveze firma Tamrak i s jedním z jeho tvůrců Jiřím Králem, synem české automobilové designérské legendy Václava Krále.
České "Ferrari" Innotech Mysterro se po 20 letech ukáže veřejnosti

Mysteriózní vůz Innotech Mystero byl poprvé představen na autosalonu v Brně v roce 1995. Luxusní speedster měl na české poměry impozantní vzezření, které okamžitě vzbudilo velkou pozornost.  Koncept tohoto dravého supersportu vyšel z pera otce českého automobilového designu Václava Krále a jeho syna Jiřího Krále. Objednatelem byl Zdeněk Mrkvica, majitel jaroměřské společnosti Innotech International. Celá trojice za něj získala Národní cenu za design. „Ačkoliv prototyp má motor Corvette 5,7 l, vůz je projektován pro motor Falconer 9,6 litru s výkonem až 750 koní. Šlo by tedy o jeden z celosvětově nejsilnějších vozů své doby. Na jeho vývoji se pracovalo 3 roky" říká Jiří Král.

Karoserie má skvělý aerodynamický tvar, vyrobený z karbonu a kevlaru. Interiér je čalouněn kůží prestižní anglické značky Conolly.  Dveře bez vnějších klik jsou otevírány pouze elektronicky. Chybí střecha i okna. „To, že Jiří Král s Mysterrem přijede je skvělá zpráva. Po vyrobení prototypu byl projekt zmražen a my jsme opravdu hrdí na to, že se od premiéry v roce 1995 poprvé představí na naší Rally Show v Hradci Králové. Už jen rozchodit motor po 20 letech parkování ve skladu je velký oříšek. Vše se snad ale zvládne a lidé nejenže Mysterro uvidí, ale budou se moci jím i svézt," říká organizátor akce Karel Pohner.

Původně mělo být vyrobeno 25 kusů těchto luxusní sportovních vozů určených pro americký (kalifornský) trh. Předpokládaná cena měla být 150.000 USD. Nakonec byl vyroben pouze prototyp, který v sobotu zavítá do Hradce Králové.  "Lidé se často pokoušejí definovat, co je to design. Táta na to kdysi odpověděl: Design je nádherné dobrodružství.  Při tvoření takového dravce jako je Mysterro si to dobrodružství naplno užijete. Musíte vyřešit různé výzvy, například, když objednatel požadoval do supersportu, kde nemáte žádný zbytečný prostor, vytvořit úložné prostory pro dvě sady golfových holí. Většinou  když dokončíte takové dílo, máte už v hlavě nápady co vylepšit a jak ho posunout dál. Proto je nádherné setkat se s tímto projektem po letech právě s úmyslem dál ho posunout, " vzpomíná Jiří Král na období, kdy "utajená legenda" Innotech Mysterro spatřil světlo světa.

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků