České "Ferrari" Innotech Mysterro se po 20 letech ukáže veřejnosti

Česká "utajená legenda" vůz Innotech Mysterro se po dlouhých 20 letech ukáže veřejnosti. Prototyp legendárního supersportu, který v 90.letech vzrušoval celou světovou automobilovou veřejnost, přijede na jednu z největších automobilových akcí v Evropě Rally Show & Autosalon show & Helicoptershow v Hradci Králové v sobotu 16. května. Z Brna ho přiveze firma Tamrak i s jedním z jeho tvůrců Jiřím Králem, synem české automobilové designérské legendy Václava Krále.
České "Ferrari" Innotech Mysterro se po 20 letech ukáže veřejnosti

Mysteriózní vůz Innotech Mystero byl poprvé představen na autosalonu v Brně v roce 1995. Luxusní speedster měl na české poměry impozantní vzezření, které okamžitě vzbudilo velkou pozornost.  Koncept tohoto dravého supersportu vyšel z pera otce českého automobilového designu Václava Krále a jeho syna Jiřího Krále. Objednatelem byl Zdeněk Mrkvica, majitel jaroměřské společnosti Innotech International. Celá trojice za něj získala Národní cenu za design. „Ačkoliv prototyp má motor Corvette 5,7 l, vůz je projektován pro motor Falconer 9,6 litru s výkonem až 750 koní. Šlo by tedy o jeden z celosvětově nejsilnějších vozů své doby. Na jeho vývoji se pracovalo 3 roky" říká Jiří Král.

Karoserie má skvělý aerodynamický tvar, vyrobený z karbonu a kevlaru. Interiér je čalouněn kůží prestižní anglické značky Conolly.  Dveře bez vnějších klik jsou otevírány pouze elektronicky. Chybí střecha i okna. „To, že Jiří Král s Mysterrem přijede je skvělá zpráva. Po vyrobení prototypu byl projekt zmražen a my jsme opravdu hrdí na to, že se od premiéry v roce 1995 poprvé představí na naší Rally Show v Hradci Králové. Už jen rozchodit motor po 20 letech parkování ve skladu je velký oříšek. Vše se snad ale zvládne a lidé nejenže Mysterro uvidí, ale budou se moci jím i svézt," říká organizátor akce Karel Pohner.

Původně mělo být vyrobeno 25 kusů těchto luxusní sportovních vozů určených pro americký (kalifornský) trh. Předpokládaná cena měla být 150.000 USD. Nakonec byl vyroben pouze prototyp, který v sobotu zavítá do Hradce Králové.  "Lidé se často pokoušejí definovat, co je to design. Táta na to kdysi odpověděl: Design je nádherné dobrodružství.  Při tvoření takového dravce jako je Mysterro si to dobrodružství naplno užijete. Musíte vyřešit různé výzvy, například, když objednatel požadoval do supersportu, kde nemáte žádný zbytečný prostor, vytvořit úložné prostory pro dvě sady golfových holí. Většinou  když dokončíte takové dílo, máte už v hlavě nápady co vylepšit a jak ho posunout dál. Proto je nádherné setkat se s tímto projektem po letech právě s úmyslem dál ho posunout, " vzpomíná Jiří Král na období, kdy "utajená legenda" Innotech Mysterro spatřil světlo světa.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků