Studie vyhodnotila jako nejvíce perspektivní hlavní koridory středočeský okruh kolem Prahy o celkové délce 205 kilometrů, dále návrh úseku propojujícího dálnicí Jihlavu, Písek a Plzeň v délce 185 kilometrů, spojení Domašova u D1 s Prostějovem s délkou 65 kilometrů a propojení Jihlavy s Chlumcem a Pardubicemi na 85kilometrové trase. Zdroj: MDČR

Studie vyhodnotila jako nejvíce perspektivní hlavní koridory středočeský okruh kolem Prahy o celkové délce 205 kilometrů, dále návrh úseku propojujícího dálnicí Jihlavu, Písek a Plzeň v délce 185 kilometrů, spojení Domašova u D1 s Prostějovem s délkou 65 kilometrů a propojení Jihlavy s Chlumcem a Pardubicemi na 85kilometrové trase. | Zdroj: MDČR

K nejlépe hodnoceným vedlejším koridorům patří úseky Mladá Boleslav – Jičín (35 km), Předměřice nad Labem – Vamberk (45 km) a Holubice – Chrlice (15 km). Zdroj: MDČR

K nejlépe hodnoceným vedlejším koridorům patří úseky Mladá Boleslav – Jičín (35 km), Předměřice nad Labem – Vamberk (45 km) a Holubice – Chrlice (15 km). | Zdroj: MDČR

Odhadované stavební náklady na hlavní koridory činí v cenové úrovni roku 2021 přibližně 320 miliard korun, u vedlejších jde z zhruba 40 miliard korun. Zdroj: MDČR

Odhadované stavební náklady na hlavní koridory činí v cenové úrovni roku 2021 přibližně 320 miliard korun, u vedlejších jde z zhruba 40 miliard korun. | Zdroj: MDČR

 Zdroj: MDČR

| Zdroj: MDČR

 Zdroj: MDČR

| Zdroj: MDČR

 Zdroj: MDČR

| Zdroj: MDČR

 Zdroj: MDČR

| Zdroj: MDČR

 Zdroj: MDČR

| Zdroj: MDČR

K nejlépe hodnoceným vedlejším koridorům patří úseky Mladá Boleslav – Jičín (35 km), Předměřice nad Labem – Vamberk (45 km) a Holubice – Chrlice (15 km). Zdroj: MDČR
Odhadované stavební náklady na hlavní koridory činí v cenové úrovni roku 2021 přibližně 320 miliard korun, u vedlejších jde z zhruba 40 miliard korun. Zdroj: MDČR
 Zdroj: MDČR
 Zdroj: MDČR
8
Fotogalerie

České dálnice v roce 2050: Ambiciozní návrh počítá se středočeským okruhem a trasou z Jihlavy do Plzně

Nová studie „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční sítě“ představila základní vizi dalšího budování silniční infrastruktury.

Centrální komise Ministerstva dopravy schválila studii, která zkoumá potenciální rozvoj silnic a dálnic na několik desítek let dopředu. Její výsledky budou plně prezentovány koncem tohoto měsíce, ale menší a velmi zajímavou ochutnávku MDČR zveřejnilo již nyní. 

Jde o teoretický návrh, navazující na stávající a v současné době dokončovanou silniční síť, který klade důraz na propojení krajských měst a snížení zátěže ve vytížených dopravních uzlech u Prahy a Brna. Dále řeší nové možnosti objízdných a záložních dálkových tras pro případ uzavírek.

Studie vyhodnotila jako nejvíce perspektivní hlavní koridory středočeský okruh kolem Prahy o celkové délce 205 kilometrů, dále návrh úseku propojujícího dálnicí Jihlavu, Písek a Plzeň v délce 185 kilometrů, spojení Domašova u D1 s Prostějovem s délkou 65 kilometrů a propojení Jihlavy s Chlumcem a Pardubicemi na 85kilometrové trase. K nejlépe hodnoceným vedlejším koridorům patří úseky Mladá Boleslav – Jičín (35 km), Předměřice nad Labem – Vamberk (45 km) a Holubice – Chrlice (15 km).

Odhadované stavební náklady na hlavní koridory činí v cenové úrovni roku 2021 přibližně 320 miliard korun, u vedlejších jde z zhruba 40 miliard korun. Resort dopravy musí nyní zpracovat a schválit prioritizaci jednotlivých úseků a následně jednotlivé navržené trasy rozpracovat do většího detailu ve formě vyhledávacích studií. Tuto studii rozvoje silniční sítě ale není možné považovat za závaznou - je třeba ji chápat jako začátek dlouhodobé diskuse, kdy až na jejím konci bude stanovení konkrétních tras nových dálnic, reálně zasazených v území České republiky.

Zdroj: MDČR | Video: MDČR

Doporučujeme

Články odjinud