České dálnice patří k nejvytíženějším v Evropě

Podle údajů uvedených ve statistice německého sdružení automobilových výrobců VDA - International Auto Statistic 2004 patří Česká republika k zemím, u nichž je počet registrovaných osobních automobilů připadající na 1 km silnic či dálnic nad evropským průměrem.

Z 32 vybraných zemí světa je tak Česká republika s počtem 7 412 osobních automobilů na 1 km dálnic na 10. místě. Průměr tohoto ukazatele v 16 zemích „západní“ Evropy je přitom 3 969 osobních automobilů na 1 km dálnic. Zatíženost dálniční sítě v ČR je tedy, zejména s přihlédnutím zvýšenému tranzitu nákladních vozů po vstupu ČR do EU a zavedení mýtného v Rakousku a Německu, mnohem vyšší než v těchto zemích. Z dalších sousedních zemích je situace horší pouze v Polsku, kde pouze cca 400 km dálnic.

Obdobná situace je v zatíženosti „klasické“ silniční sítě, kde z 32 vybraných zemí figuruje ČR s počtem 68 osobních automobilů na 1 km silnic už na 5. místě. Průměr tohoto ukazatele v 16 zemích „západní“ Evropy je 51 osobních automobilů na 1 km silnic. Je možná zajímavé, že na prvním místě v tomto ukazateli je Německo, které má však mnohem rozvinutější dálniční síť (počet osobních automobilů připadající na 1 km dálnic je poloviční než v ČR).

Stát Počet aut
na 1 km dálnice na 1 km silnice

Rumunsko

30 876

16

Polsko

28 110

30

Irsko

15 200

16

Norsko

9664

21

V. Británie

8532

79

Japonsko

8241

47

Španělsko

8039

29

Řecko

7772

33

Argentina

7688

25

Česko

7241

68

Austrálie

7214

25

Maďarsko

5554

18

Itálie

5199

72

Slovensko

4521

32

Finsko

3766

29

Německo

3721

205

Korea

3544

107

Holandsko

3250

57

Belgie

2819

32

Chorvatsko

2587

46

Švédsko

2549

19

Ukrajina

2547

33

Rakousko

2534

31

Turecko

2474

13

Francie

2443

34

Portugalsko

2333

63

Švýcarsko

2208

54

Jižní Afrika

2077

11

Mexiko

2061

41

Dánsko

1895

26

Slovinsko

1779

42

USA

1462

21

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků