Podle údajů uvedených ve statistice německého sdružení automobilových výrobců VDA - International Auto Statistic 2004 patří Česká republika k zemím, u nichž je počet registrovaných osobních automobilů připadající na 1 km silnic či dálnic nad evropským průměrem.
Z 32 vybraných zemí světa je tak Česká republika s počtem 7 412 osobních automobilů na 1 km dálnic na 10. místě. Průměr tohoto ukazatele v 16 zemích „západní“ Evropy je přitom 3 969 osobních automobilů na 1 km dálnic. Zatíženost dálniční sítě v ČR je tedy, zejména s přihlédnutím zvýšenému tranzitu nákladních vozů po vstupu ČR do EU a zavedení mýtného v Rakousku a Německu, mnohem vyšší než v těchto zemích. Z dalších sousedních zemích je situace horší pouze v Polsku, kde pouze cca 400 km dálnic.
Obdobná situace je v zatíženosti „klasické“ silniční sítě, kde z 32 vybraných zemí figuruje ČR s počtem 68 osobních automobilů na 1 km silnic už na 5. místě. Průměr tohoto ukazatele v 16 zemích „západní“ Evropy je 51 osobních automobilů na 1 km silnic. Je možná zajímavé, že na prvním místě v tomto ukazateli je Německo, které má však mnohem rozvinutější dálniční síť (počet osobních automobilů připadající na 1 km dálnic je poloviční než v ČR).
Stát |
Počet aut |
na 1 km dálnice |
na 1 km silnice |
Rumunsko |
30 876 |
16 |
Polsko |
28 110 |
30 |
Irsko |
15 200 |
16 |
Norsko |
9664 |
21 |
V. Británie |
8532 |
79 |
Japonsko |
8241 |
47 |
Španělsko |
8039 |
29 |
Řecko |
7772 |
33 |
Argentina |
7688 |
25 |
Česko |
7241 |
68 |
Austrálie |
7214 |
25 |
Maďarsko |
5554 |
18 |
Itálie |
5199 |
72 |
Slovensko |
4521 |
32 |
Finsko |
3766 |
29 |
Německo |
3721 |
205 |
Korea |
3544 |
107 |
Holandsko |
3250 |
57 |
Belgie |
2819 |
32 |
Chorvatsko |
2587 |
46 |
Švédsko |
2549 |
19 |
Ukrajina |
2547 |
33 |
Rakousko |
2534 |
31 |
Turecko |
2474 |
13 |
Francie |
2443 |
34 |
Portugalsko |
2333 |
63 |
Švýcarsko |
2208 |
54 |
Jižní Afrika |
2077 |
11 |
Mexiko |
2061 |
41 |
Dánsko |
1895 |
26 |
Slovinsko |
1779 |
42 |
USA |
1462 |
21 |