České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

karel  |  12. 08. 2013 18:54

myslím, že titulek by měl vypadat jinak "České dálnice: bordel, bordel a znova BORDEL"

Odpovědět  |   | 
Petr007  |  12. 08. 2013 19:52

No jo no Česko a jejich tunely.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  30. 08. 2013 11:33

Máme to, co jsme úřadům dovolili. Stavební řízení na rodinný dům ve Švédsku vyřídíte u jediného úředníka na magistrátu za dvacet minut a odcházíte s pravomocným dokumentem v ruce. V Česku v případě, že se úředník neztopoří, to zvládnete v rekordním čase 40 dní, pokud se ztopoří, je to záležitost na roky.
Územní plánování v CZ nemá nic společného s ochranou území, ale je zdrojem neskutečného šikanování ze strany místních a krajských samospráv způsobem, který nemá obdoby ani v superbyrokratickém Rakousku. Projekce liniových staveb probíhá nehorázným způsobem, zdražujícím je na násobek nezbytných nákladů. Územní řízení a stavební řízení probíhá tak, že v okolních státech nechápou, že vůbec něco povolíme a postavíme. A zatímco přípravné procesy jsou neskutečně hypertrofované, realita a kvalita konečného díla je zpravidla tragédie.
Vítejte v České republice.......

Odpovědět  |   | 
Raptor  |  12. 08. 2013 20:34

Však banánová republika, dojná kráva. Proč myslíte že právě zde zakotvili před mnoha lety spoluobčané? Nyní korejci V česku se rozkrádá kde co, pracující člověk vždy drží pusu a krok a poslušně platí. Volby nejsou řešením, my mladí asi budeme muset 23 let po revoluci emigrovat tam, kde je svět ještě normální

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  14. 08. 2013 14:59

Blbost, i vy mladí jste součástí toho bordelu. A některém normálním světě byste možná ještě zaplakali.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  30. 08. 2013 11:42

Jo, to jsou. Ale nemají to jak změnit. Česko se v byrokracii a její sestrou korupci dostalo za Parkinsonovu hranici úplné autonomie byrokratů, kteří pro svou existenci a rozvoj už nepotřebují ostatní společnost. 95-100% úředníků pracuje za hranicí svých zákonných oprávnění a především zcela mimo realitu účelu zákona, kterým se zaštiťují. 95-100% veřejných zakázek nemá s pojmem "veřejná" nic společného, protože jsou privátně dohodnuty předem a přimáznuty bokem. Tohle nespraví moderní a zdravá mladá generace.
Klidnou cestou to už nejde vrátit a na krvavou revoluci ještě neuzrála doba....

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  31. 08. 2013 07:31

Mám obavy, že na krvavou revoluci doba ani nikdy neuzraje.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  14. 08. 2013 14:59

Blbost, i vy mladí jste součástí toho bordelu. A některém normálním světě byste možná ještě zaplakali.

Odpovědět  |   | 

V ČR aj na Slovensku je to s výstavbou diaľnic rovnaké - je to len ďalší z iks spôsobov, ako sa pár ľudí môže nabaliť. A o nejakú racionálnosť nikto nemá záujem. Pretože čím väčší bordel vo všetkom, tým je to neprehľadnejšie a tým sa dajú jednoduchšie "odkloniť" peniaze.
Ak by politici naozaj chceli stavať diaľnice efektívne, tak nebudú hľadať Ameriku, ale najskôr by zašli po rozumy do Nemecka a Švajčiarska. Ako robiť prípravu, ako upraviť zákony, ako robiť dohody s mestami, ekológami atď. atď. A úplne najjednoduchšie by bolo zobrať zákony a nariadenia a predpisy z týchto krajín a len ich schváliť u nás (aj tak poslanci spravidla nevedia, čo schvaľujú ).
Samozrejme že to NIE JE možné, pretože u nás sú také a onaké špecifiká, vyvolané stavby a množstvo iných dôvodov, prečo MUSÍ byť zachovaný súčasný stav.
Je absurdné, že v Nemecku či Švajčiarsku dokážu diaľnice stavať podstatne lacnejšie, a pritom tam používajú tú istú techniku, kvalitnejšiu technológiu a násobne drahšiu pracovnú silu. A diaľnice sú teda fest náročné na pracovnú silu. To nie je CNC mašina, kde vložím výkovok a o pár hodín vyberiem hotový výrobok.
Asi najlepšie to vidieť na tuneloch. Keď sa autom ide do Talianska cez Rakúsko a Alpy, sú tam desiatky tunelov. Cca 50 % 2 x 2-pruhových, 50 % 2 x 3-pruhových. Niekoľko z nich je dlhých viac než kilometer. U nás sa stavia jeden-dva tunely a je to nekonečný príbeh pri stavbe a ďalší nekonečný príbeh pri následných opravách. Hotové Kocúrkovo.

Odpovědět  |   | 
J  |  13. 08. 2013 08:36

Tak sa to aj robi ze sa kopiruju zakony z inych krajin.

Vacsinou z Nemecka, napriklad Japonsko ma tak skoro vsetky.
Ak nejaka krajina chce tak druha jej pri prebrati zakona ochotne pomaha. Je to bezna normalna vec.

Ak to tak prave v tomto ptipade nie je ako pisete, je to preto lebo je to tak ako pisete, bordel vyhovuje.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  14. 08. 2013 15:01

Zákony podle jiných zemí se schvalují i u nás. Bohužel se země vybere vždy podle toho, kdo je do nového zákona zainteresován.

Odpovědět  |   | 
Marv-CZ  |  13. 08. 2013 15:05

A ještě vtipnější je, že ty dálnice staví i vesměs stejné firmy. Skoro všechno to jsou cizí firmy, které to v domovské zemi staví levněji, ale u nás mohou využívat bordel v zákonech a korupci k vyšším cenám.

Odpovědět  |   | 
komik  |  12. 08. 2013 21:00

Zajímavé, že právníci co znám dělají za 250-1000 Kč\hod připadně plus bonus za výsledek. Ale když to zadávají ze státní sféry, platí se 10x tolik bez ohledu na výsledek. Spočítal si někdo že 5700 Kč za hod je 1 mil Kč měsíčně?? A to aspoň polovinu práce budou dělat koncipienti...

Odpovědět  |   | 
sosko  |  13. 08. 2013 00:11

Heh titulna fotka odpocivadlo v Chorvatsku, z opacnej strany nadherny vyhlad.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  13. 08. 2013 10:21

jj, je to ihned ya Svietim Rokem

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  13. 08. 2013 12:03

Taky jsem si říkal co to má společného s českýma dálnicema. Možná blízkost těch tunelů

Odpovědět  |   | 
Martin  |  13. 08. 2013 10:11

Všechno je to o lidech.
Pokud nám vadí současný stav věci (a mě ano), tak proč nadávat v hospodách a na internetu? Budou volby, tak nevolte ty starý zloděje ale zvolte někoho jinýho. Od toho volby jsou. Ale když budou volby vyhrávat pořád ČSSD, ODS, KSČM atd, tak to bude pořád stejně...

Odpovědět  |   | 
karel  |  13. 08. 2013 10:23

Prosím, dej mi tip, koho jinýho

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  13. 08. 2013 12:00

Kdyš nebudeš volit staré zloděje, budeš volit nové zloděje. Nikdo jiný se do voleb necpe. Nedovedu si představit nikoho, kdo by tam chtěl jen proto aby mohl uvážlivě, spravedlivě a s veškerou odpovědností vládnout pro blaho občanů. Je to vždycky jen kvůli sprostému byznysu a rozkradení našich peněz.

Odpovědět  |   | 
Marv-CZ  |  13. 08. 2013 15:08

On by se možná někdo i našel. Ale až se to o něm provalí, tak ho ostatní od tam velmi rychle vykoušou nebo ho přinutí s nimi držet basu.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  13. 08. 2013 19:25

Jo musím souhlasit, bohužel.
I kdyby někdo absolutně čestný chtěl založit novou stranu poctivých, bude potřebovat tým spolupracovníků a toho zase využijou hlavně gauneři, nalepí se na něj a zase se to zvrhne. Podle mě to nemá řešení.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  13. 08. 2013 12:14

Pražáci vždy všechno rozkradou. Je to pinklovská elita.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  14. 08. 2013 15:02

I já bych prosil tip. Zřejmě půjde o nějaký tajný spolek.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 08. 2013 20:18

Ne, žádný tajný spolek. Zcela veřejné srocení v tzv. pražské kotlině.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  14. 08. 2013 20:28

A to veřejné srocení vytvoří nějakou politickou stranu? Mohlo by se jmenovat třeba Věci veřejné.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  14. 08. 2013 20:28

A to veřejné srocení vytvoří nějakou politickou stranu? Mohlo by se jmenovat třeba Věci veřejné.

Odpovědět  |   | 
kk  |  13. 08. 2013 14:30

az elektromobil ujede 400km na jedno nabiti a to nebude trvat dele nez rekneme 20minut tak se nemame o cem bavit...at si ty svy elektormotory cpou do zaoceanskych lodi s monumentalni spotrebou a ne pepovi z horni dolni co jezdi za 4 litry do prace

Odpovědět  |   | 
k22  |  14. 08. 2013 20:13

Jen v letech 1992-98 byl vytunelován majetek státu v hodnotě 720 mld kč (hodnota koruny z roku 2005, údaj MF 20025)
Jak řekl prof. Klaus: "jestli budeme mít dalniční síť v roce 2020 nebo 2050 je lhostejné, důležité je zachovat svobodu podnikání"


Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  14. 08. 2013 20:50

No, ale na druhou stranu, Klaus vyhnal z Hradu Bursíka i z jeho úspornejma žárovkama.

Odpovědět  |   | 
st  |  03. 09. 2013 11:22

Nechápu jednu věc. Proč stát po revoluci nevytyčil hlavní dálniční tahy a nedal tam prostě stavební uzávěru. Nyní by se nemusely řešit problémy s pozemky...
A co se týče koncepce rozvoje dopravy: Copak tu neexistují šetření, které cesty jsou nejvytíženější? Podle toho by se mělo postupovat. Tam kde jezdí nejvíce aut, je nejvíce potřeba dálnice.

Odpovědět  |   | 
Gumma  |  02. 10. 2013 23:03

zato já to chápu
ty územní plány totož vesměs BYLY už za komunistů udělaný... a právě PROTO se dělala ta revoluce! aby určitá skupina vlivných a mocných si mohla "rozdat pozemky" něco zrestituovat, něco skoupit za hubičku, atd ))) a právě TI s tím pak SPEKULUJÍ a vyhání ceny do závratných výšin :D vydělali co mohli :D rentiéři :D O TOM byla revoluce! právě o těch pozemních

Odpovědět  |   | 
Gumma  |  02. 10. 2013 23:06

tady má hromada vesnic ty obchvaty třeba naplánovaný už od zazčátku 80. let... a DODNEŠKA NEKOPNUTO dálnice třeba slavná D3 už 20 let vedoucí mezi poli odnikud nikam to samý... ta taky byla naplánovaná už tehdy prvně povraceli pozemky, pak to někdo skoupil a pak bylo jasno..... TO byl důvod revolcue

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

dnes | Jan Mička | 24 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro