České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

32 komentářů

st
3. září • 11:22

Nechápu jednu věc. Proč stát po revoluci nevytyčil hlavní dálniční tahy a nedal tam prostě stavební uzávěru. Nyní by se nemusely řešit problémy s pozemky...
A co se týče koncepce rozvoje dopravy: Copak tu neexistují šetření, které cesty jsou nejvytíženější? Podle toho by se mělo postupovat. Tam kde jezdí nejvíce aut, je nejvíce potřeba dálnice.

Gumma
2. října • 23:03

zato já to chápu :-D
ty územní plány totož vesměs BYLY už za komunistů udělaný... a právě PROTO se dělala ta revoluce! aby určitá skupina vlivných a mocných si mohla "rozdat pozemky" něco zrestituovat, něco skoupit za hubičku, atd :-))))) a právě TI s tím pak SPEKULUJÍ a vyhání ceny do závratných výšin :D vydělali co mohli :D rentiéři :D O TOM byla revoluce! právě o těch pozemních :-D

Gumma
2. října • 23:06

tady má hromada vesnic ty obchvaty třeba naplánovaný už od zazčátku 80. let... a DODNEŠKA NEKOPNUTO :-)) dálnice třeba slavná D3 už 20 let vedoucí mezi poli odnikud nikam to samý... ta taky byla naplánovaná už tehdy :-)) prvně povraceli pozemky, pak to někdo skoupil a pak bylo jasno..... TO byl důvod revolcue :-D

k22
14. srpna • 20:13

Jen v letech 1992-98 byl vytunelován majetek státu v hodnotě 720 mld kč (hodnota koruny z roku 2005, údaj MF 20025)
Jak řekl prof. Klaus: "jestli budeme mít dalniční síť v roce 2020 nebo 2050 je lhostejné, důležité je zachovat svobodu podnikání";-)

Bobby Deerfield
14. srpna • 20:50

No, ale na druhou stranu, Klaus vyhnal z Hradu Bursíka i z jeho úspornejma žárovkama.

kk
13. srpna • 14:30

az elektromobil ujede 400km na jedno nabiti a to nebude trvat dele nez rekneme 20minut tak se nemame o cem bavit...at si ty svy elektormotory cpou do zaoceanskych lodi s monumentalni spotrebou a ne pepovi z horni dolni co jezdi za 4 litry do prace

Martin
13. srpna • 10:11

Všechno je to o lidech.
Pokud nám vadí současný stav věci (a mě ano), tak proč nadávat v hospodách a na internetu? Budou volby, tak nevolte ty starý zloděje ale zvolte někoho jinýho. Od toho volby jsou. Ale když budou volby vyhrávat pořád ČSSD, ODS, KSČM atd, tak to bude pořád stejně...

Bobby Deerfield
14. srpna • 15:02

I já bych prosil tip. Zřejmě půjde o nějaký tajný spolek.

Zelí
14. srpna • 20:18

Ne, žádný tajný spolek. Zcela veřejné srocení v tzv. pražské kotlině.

Bobby Deerfield
14. srpna • 20:28

A to veřejné srocení vytvoří nějakou politickou stranu? Mohlo by se jmenovat třeba Věci veřejné.:-D

Bobby Deerfield
14. srpna • 20:28

A to veřejné srocení vytvoří nějakou politickou stranu? Mohlo by se jmenovat třeba Věci veřejné.:-D

Zelí
13. srpna • 12:14

Pražáci vždy všechno rozkradou. Je to pinklovská elita.

Vana666
13. srpna • 12:00

Kdyš nebudeš volit staré zloděje, budeš volit nové zloděje. Nikdo jiný se do voleb necpe. Nedovedu si představit nikoho, kdo by tam chtěl jen proto aby mohl uvážlivě, spravedlivě a s veškerou odpovědností vládnout pro blaho občanů. Je to vždycky jen kvůli sprostému byznysu a rozkradení našich peněz.

Marv-CZ
13. srpna • 15:08

On by se možná někdo i našel. Ale až se to o něm provalí, tak ho ostatní od tam velmi rychle vykoušou nebo ho přinutí s nimi držet basu.

Vana666
13. srpna • 19:25

Jo musím souhlasit, bohužel.
I kdyby někdo absolutně čestný chtěl založit novou stranu poctivých, bude potřebovat tým spolupracovníků a toho zase využijou hlavně gauneři, nalepí se na něj a zase se to zvrhne. Podle mě to nemá řešení.

karel
13. srpna • 10:23

Prosím, dej mi tip, koho jinýho

sosko
13. srpna • 0:11

Heh titulna fotka odpocivadlo v Chorvatsku, z opacnej strany nadherny vyhlad. ;-)

Vana666
13. srpna • 12:03

Taky jsem si říkal co to má společného s českýma dálnicema. Možná blízkost těch tunelů

Ota
13. srpna • 10:21

jj, je to ihned ya Svietim Rokem

komik
12. srpna • 21:00

Zajímavé, že právníci co znám dělají za 250-1000 Kč\hod připadně plus bonus za výsledek. Ale když to zadávají ze státní sféry, platí se 10x tolik bez ohledu na výsledek. Spočítal si někdo že 5700 Kč za hod je 1 mil Kč měsíčně?? A to aspoň polovinu práce budou dělat koncipienti...

Jozef Kostelansky
12. srpna • 20:36

V ČR aj na Slovensku je to s výstavbou diaľnic rovnaké - je to len ďalší z iks spôsobov, ako sa pár ľudí môže nabaliť. A o nejakú racionálnosť nikto nemá záujem. Pretože čím väčší bordel vo všetkom, tým je to neprehľadnejšie a tým sa dajú jednoduchšie "odkloniť" peniaze.
Ak by politici naozaj chceli stavať diaľnice efektívne, tak nebudú hľadať Ameriku, ale najskôr by zašli po rozumy do Nemecka a Švajčiarska. Ako robiť prípravu, ako upraviť zákony, ako robiť dohody s mestami, ekológami atď. atď. A úplne najjednoduchšie by bolo zobrať zákony a nariadenia a predpisy z týchto krajín a len ich schváliť u nás (aj tak poslanci spravidla nevedia, čo schvaľujú :-D ).
Samozrejme že to NIE JE možné, pretože u nás sú také a onaké špecifiká, vyvolané stavby a množstvo iných dôvodov, prečo MUSÍ byť zachovaný súčasný stav.
Je absurdné, že v Nemecku či Švajčiarsku dokážu diaľnice stavať podstatne lacnejšie, a pritom tam používajú tú istú techniku, kvalitnejšiu technológiu a násobne drahšiu pracovnú silu. A diaľnice sú teda fest náročné na pracovnú silu. To nie je CNC mašina, kde vložím výkovok a o pár hodín vyberiem hotový výrobok.
Asi najlepšie to vidieť na tuneloch. Keď sa autom ide do Talianska cez Rakúsko a Alpy, sú tam desiatky tunelov. Cca 50 % 2 x 2-pruhových, 50 % 2 x 3-pruhových. Niekoľko z nich je dlhých viac než kilometer. U nás sa stavia jeden-dva tunely a je to nekonečný príbeh pri stavbe a ďalší nekonečný príbeh pri následných opravách. Hotové Kocúrkovo.

Marv-CZ
13. srpna • 15:05

A ještě vtipnější je, že ty dálnice staví i vesměs stejné firmy. Skoro všechno to jsou cizí firmy, které to v domovské zemi staví levněji, ale u nás mohou využívat bordel v zákonech a korupci k vyšším cenám.

J
13. srpna • 8:36

Tak sa to aj robi ze sa kopiruju zakony z inych krajin.Vacsinou z Nemecka, napriklad Japonsko ma tak skoro vsetky.
Ak nejaka krajina chce tak druha jej pri prebrati zakona ochotne pomaha. Je to bezna normalna vec.Ak to tak prave v tomto ptipade nie je ako pisete, je to preto lebo je to tak ako pisete, bordel vyhovuje.

Bobby Deerfield
14. srpna • 15:01

Zákony podle jiných zemí se schvalují i u nás. Bohužel se země vybere vždy podle toho, kdo je do nového zákona zainteresován.

Raptor
12. srpna • 20:34

Však banánová republika, dojná kráva. Proč myslíte že právě zde zakotvili před mnoha lety spoluobčané? Nyní korejci :-( V česku se rozkrádá kde co, pracující člověk vždy drží pusu a krok a poslušně platí. Volby nejsou řešením, my mladí asi budeme muset 23 let po revoluci emigrovat tam, kde je svět ještě normální:-|

Bobby Deerfield
14. srpna • 14:59

Blbost, i vy mladí jste součástí toho bordelu. A některém normálním světě byste možná ještě zaplakali.;-)

Bobby Deerfield
14. srpna • 14:59

Blbost, i vy mladí jste součástí toho bordelu. A některém normálním světě byste možná ještě zaplakali.;-)

x12345678
30. srpna • 11:42

Jo, to jsou. Ale nemají to jak změnit. Česko se v byrokracii a její sestrou korupci dostalo za Parkinsonovu hranici úplné autonomie byrokratů, kteří pro svou existenci a rozvoj už nepotřebují ostatní společnost. 95-100% úředníků pracuje za hranicí svých zákonných oprávnění a především zcela mimo realitu účelu zákona, kterým se zaštiťují. 95-100% veřejných zakázek nemá s pojmem "veřejná" nic společného, protože jsou privátně dohodnuty předem a přimáznuty bokem. Tohle nespraví moderní a zdravá mladá generace.
Klidnou cestou to už nejde vrátit a na krvavou revoluci ještě neuzrála doba....

Bobby Deerfield
31. srpna • 7:31

Mám obavy, že na krvavou revoluci doba ani nikdy neuzraje.:-D

karel
12. srpna • 18:54

myslím, že titulek by měl vypadat jinak "České dálnice: bordel, bordel a znova BORDEL"

Petr007
12. srpna • 19:52

:-) No jo no Česko a jejich tunely.

x12345678
30. srpna • 11:33

Máme to, co jsme úřadům dovolili. Stavební řízení na rodinný dům ve Švédsku vyřídíte u jediného úředníka na magistrátu za dvacet minut a odcházíte s pravomocným dokumentem v ruce. V Česku v případě, že se úředník neztopoří, to zvládnete v rekordním čase 40 dní, pokud se ztopoří, je to záležitost na roky.
Územní plánování v CZ nemá nic společného s ochranou území, ale je zdrojem neskutečného šikanování ze strany místních a krajských samospráv způsobem, který nemá obdoby ani v superbyrokratickém Rakousku. Projekce liniových staveb probíhá nehorázným způsobem, zdražujícím je na násobek nezbytných nákladů. Územní řízení a stavební řízení probíhá tak, že v okolních státech nechápou, že vůbec něco povolíme a postavíme. A zatímco přípravné procesy jsou neskutečně hypertrofované, realita a kvalita konečného díla je zpravidla tragédie.
Vítejte v České republice.......

Doporučujeme

Články odjinud