České dálnice: A přece se staví!

13 komentářů

M@rty
13. února • 22:24

Test

M@rty
13. února • 22:24

Test

Marty
13. února • 22:03

test

Marty
13. února • 21:53

Test

MT
31. října • 15:51

Chvályhodné jistě je, že se něco děje konečně i na úseku od Poděbrad na východ.
Tristní ovšem zůstává že trasa D11 od Chýště dál zachovává stále nesmyslnou trasu která v podstatě nevede ani do Hradce, přes který jede tranzit na Polsko ani do Pardubic, kam vede díky zde umístěným novým provozům zahraničních firem masivní kamionová doprava. A protože R35 dále z Opatovic na Olomouc je v nedohlednu, znamená to, že úsek Chýšť - Opatovice bude těžko vytížený a tedy díky nesmyslné trase k ničemu. neumím si představit, že řidiči z HK pojedou 10 km na jih aby pak pokračovali po dálnici na Prahu a řidiči z Pardubic pojedou za tímtéž účelem napřed 10 km na sever. Čili od Chýště se bude dál jezdit po staré I/11 na HK a I/36 na PA. Nejsem přítelem dob minulých, ale komunisti měli v téhle oblasti alespoň tolik rozumu, že D11 rozvětvili na papíře za Chlumcem na větev k HK s pokračováním na Polsko a větev k PA s pokračováním na Olomouc. To mělo logiku obzvlášť když spojení Hradubická (pro neznalé HK-PA) je v jednom páse dávno hotové a druhý je z obou stran částečně postaven a územně i přemostěními kompletně připravený.

Pavel M.
27. října • 15:29

Přidám svůj názor k plánované dálnici D3 - Tábor - Budějovice - D.Dvořiště. Podle mě je tento projekt za současného stavu státní pokladny téměř neuskutečnitelný. Navíc se potýka se spoustou problémů a náročných tech. řešení. Dodnes není vyřešena otázka přechodu Sázavy a nad megalomanskými projekty přemostění u Pikovic zůstává rozum stát. Dalším oříškem může být přechod Čertoviny hrbatiny (650-700m vysoký hřeben severně od Tábora. Myslím, že podobné zhovadilosti může prosazovat pouze "betonářská" a "spekulantská" lobby. 

Každý kdo se dnes podívá na mapu vidí, že mnohem levnějším kompromisem by bylo prodloužení rychlostní komunikace ve směru Dobříš-Příbram až k Písku a potom do Budějovic. Obchvat Písku je již postavený a ostatní části jsou mnohem méně technicky i finančně náročné než u plánované D3. Vydělal by na to stát i řidiči - daňoví poplatníci by zaplatili méně a dálnice (rych. komunikace) by byla v provozu mnohem dříve. Obávám se však , že tohle je pro vládu příliš levná varianta a raději se nechá uplatit od nátlakových skupin, které rosazují nesmyslnou D3.

 

Root
28. října • 11:00

Bohuzel nemate pravdu. Tabor a mesta v okoli (Sezimovo Usti, Sobeslav, Plana, Veseli) jsou pomerne vyznamna prumyslova a ekonomicka centra, ktera vyzaduji znacnou dopravni obsluznost, jak osobni, tak i nakladni. Dale znacna cast provozu v trase stavajici I/3 neni provoz v cele delce komunikace. Projekt R4/R20 dale napriklad nedokaze vyresit spojeni ze Strednich Cech na Pelhrimovsko a zejmena Jindrichohradecko, coz jsou vyznamne rekreacni oblasti. Takze bychom asi v takovem pripade meli paradoxni stav, kdy R4 by byla relativne nevytizena a stavajici I/3 i nadale pretizena. A pretizena komunikace znamena i zvysene riziko dopravnich nehod.

honza
8. května • 0:06

Tabor, ze potrebuje dalnici jo? Ty si myslis, ze Tabor je nejaky prumylsovy centrum. Tak to teda dovol abych se zasmal.)) Kdybyste si opravili silnice a zkazdy strany rozsirili tak o jeden metr tak by to mestecku Tabor bohate stacilo. Jdi se podivat jakou krajinou ta tvoje vysnena dalnice ma projizdet. Okoli Jiloveho u Prahy je znacne poddolovano. Az se tam plnyho provozu propadne nekam nejaky mostni pilir tak to bude opravdu prca. Dale tam je ochranna dulni zona naleziste zlata.( uz jenom z toho hlediska je stavba protozakonna) Pak ten most pres reku Sazavu to bude stavba pomalu vetsi nez celej Nuselak a o hodne vyssi. To ze takovy diry jako je Tabor a Jilovy krici, ze maji nekvalitni dopravni spojeni ja opravdu alibisticky. Do opravy silnic nedavaj posledni roky ani korunu. Vidi se jak se svezou pri stavbe dalnice a nechaji si vse opravit.

Martin
31. října • 13:20

Ohledně D3, zkus si projet ve čtvrtek nebo pátek z Prahy do ČB přes Tábor, do tý doby, než otevřeli úsek D3 Chotoviny-Tábor a rozšířili silnici u výjezdu z Tábora do Sezimova ústí na 4 pruhy + kruhové objezdy, seknul ses na 300-400 metrech MINIMÁLNĚ 1,5 hodiny, když si měl štěstí, většinou 2h. Takže rozhodně stavět části dálnic na kritických místech je podle mě dost logický. Na co ti bude celá dálnice s bezproblémovejma úsekama, kde bys projel i před postavením rychle a bezpečně, když hned za ní narazíš na "retardér" v podobě nedostavěný silniční sítě? K ničemu... Ostatní z kritickejch míst - zipy městské a národní a mezinárodní dopravy tohle určitě oceněj. Nakonec, nejlepší by bylo, kdyby se stavěly všechny najednou a rychle - tj. do roku 2010 byly hotový všechny??? Ne?:)

RedBaron
27. října • 21:27

Dávám ti naprosto za pravdu. Nechápu, proč ještě někde ničit přírodu a zabetonovávat nádherná údolí sázavy nesmyslnou dálnicí za pětinásobn peníze, když padesátikilometrový úsek z Prahy k Haldám je už dávno hotov a zbytek cesty do ČB vyžaduje už jen dílčí úpravy. Po jiné trase než písecké už od náš z ČB nejezdím.

KO
26. října • 16:58

Tak to te potesim nebot Hl. Praha spolu s CR zacali stavet prodlouzeni obchvatu Prahy smerem Barandov - Radotin s napojenim na R4 (Strakonickou) a dale prodlouzeni k D1. V tomto useku jsem cetl ze byl zmenen uzemni plan cosi mezi statusem Vyhledove a vNejblizsi dobe coz po prelozeni do srozumitelneho jazyka znamena zacit stavet pred 2010. Jinak my z toho taky nejsme nadseni ze kdyz musime jet na druhy konec prahy tak musime centrem neb na Barandov jedou jen kamiony + domorodci + cizinci.
Jenze stejne velkym oriskem je, jakou z nich vlastne stavet co nejdrive. Osobne si myslim ze je blbost rozestavet vsechny a po malych castach 20 let dostavovat. Lepe je stavet 1 pak 2 a pak 3 atd. aspon by se dolehcilo urcitym kusum republiky.

empi
26. října • 18:25

Rikej to obyvatelum Dobre - pres Dobrou denne projelo tisice aut, mistni nemohli vetrat, prejit bezpecne silnici ... myslim, ze jsou tam moooc radi, ze se stavi po malych usecich a ze zrovna ten jejich asi 6km otevreli.
V prime blizkosti Barandaku nikdo nebydli (byty jsou az tramvajovou trati), ikdyz je tam situace taky nezavidenihodna, bylo z tohoto pohledu to nutnejsi postavit rychlostni komunikaci u Dobre ...

Sch
26. října • 15:05

To ze se urychlene napracuje na propojeni vsech ceskych dalnic, ktere se potkavaji v Praze, na R1 je smutne, ano neco malo se stavi. Vetsina kamionove tranzitni dopravy v cesku, s vyjimkou dopravy polsko-rakousko a, musi projet jednim mistem a tim je Barandovsky most. Dovolim si tipnout ze s intenzitou 120tis aut /24hodin je to jedna z nejvytizenejsich sestiproudych silnic v cele Evrope, nehelde na to ze to R, ale mestska silnice. K cemu nam budou nadherne dalnice D8, D11, D5, D3 kdyz se na hodinu zasekneme pri prujezdu Prahou. Nehlede na ekologii.

Doporučujeme

Články odjinud