Nové trojkové BMW je v mnoha ohledech lepší než současná generace. Má větší rozvor, více vnitřního prostoru, vylepšeny byly jízdní vlastnosti, objevily se nové, výkonnější motory. A přitom ceny jsou nižší nebo na úrovni staré trojky. (doplněna příplatková výbava)
Kapitoly článku:
Skvělé: nezdražilo se
BMW uvede během dubna a května na český trh novou trojkovou řadu, a to se čtyřmi motory: 320i, 325i, 330i a 320d; další přijdou na trh ke konci roku. Ceny benzínových verzí 320i a 330i jsou oproti současné generaci nižší, nafťák a 325i pak stojí o pár korun více. Zajímavé jsou ceny modelů 330i a 330d - jsou totožné, přitom u staré generace byl 330d levnější než 330i.
Model |
Motor |
Cena |
318i |
2.0 R4 90 kW |
791 700 |
320i |
2.0 R4 110 kW |
847 800 |
320si |
nz |
987 500 |
323si |
2.5 R6 130 kW |
981 900 |
325i |
2.5 R6 160 kW |
1 050 500 |
330i |
3.0 R6 190 kW |
1 153 400 |
330xi |
3.0 R6 190 kW |
1 231 400 |
318d |
2.0D R4 90 kW |
849 700 |
320d |
2.0D R4 120 kW |
907 800 |
330d |
3.0D R6 160 kW |
1 153 400 |
330xd |
3.0D R6 160 kW |
1 231 400 |
Poznámka: Tučně označené modely budou dostupné při uvedení na trh, další v průběhu roku. Objeví se i verze s pohonem všech kol (x v názvu).
Pro srovnání ceny současné (staré) generace:
Model |
Motor |
Cena |
316i |
1.8 R4 85 kW |
795 500 |
318i |
2.0 R4 105 kW |
872 400 |
320i |
2.2 R6 125 kW |
955 800 |
325i |
2.5 R6 141 kW |
1 035 700 |
330i |
3.0 R6 170 kW |
1 185 900 |
318d |
2.0D R4 85 kW |
845 000 |
320d |
2.0D R4 110 kW |
895 000 |
330d |
3.0D R6 150 kW |
1 145 200 |
325ix |
2.5 R6 141 kW |
1 137 100 |
330ix |
3.0 R6 170 kW |
1 278 000 |
330dx |
3.0D R6 150 kW |
1 234 100 |
Více výkonu
BMW zatím zveřejnilo parametry ke čtyřem startovním motorům, které jsou v ceníku označeny tučně. Oproti starším verzím jsou výkonnější a úspornější. Mezi motory chybí šestiválcový benzín s výkonem 125 kW. Jeho označení 320i převzal čtyřválcový dvoulitr 110 kW, který měl svou premiéru v řadě 1. Tento motor má svůj protějšek u staré generace ve verzi 318i (105 kW). V základu má nová trojka šestistupňový manuál, pro 330i bude připravena také automatická sekvenční šestistupňová převodovka SMG. Mimochodem, všimněte si, že všechny zážehové motory mají přesně 100 Nm na každý litr objemu.
Motor |
Počet válců |
Výkon (kW/ot.) |
Točivý moment (Nm/ot.) |
Max. rychlost (km/h) |
Zrychlení na 100 km/h (s) |
Spotřeba (l/100 km) |
320i |
4 |
110/6200 |
200/3600 |
220 |
9 |
7,4 |
325i |
6 |
160/6500 |
250/2750-4250 |
245 |
7 |
8,4 |
330i |
6 |
190/6600 |
300/2500-4000 |
250 (omezeno) |
6,3 |
8,7 |
320d |
4 |
120/2000 |
340/2000 |
225 |
8,3 |
5,7 |
Silný základ
Už základní výbava trojky je bohatá, najdete v ní šest airbagů, ABS, DSC III (stabilizace podvozku), CBS (rozložení brzdné síly v při brzdění v zatáčkách), kontrola trakce DTC, dálkové ovládání centrálního zamykání, obousměrně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, elektricky ovládaná okna a zpětná zrcátka, klimatizace, startování motoru tlačítkem, palubní počítač, pneumatiky s možností pokračování v jízdě po defektu, bílé přední směrovky, rádio Business CD a 16" ocelová kola 205/55.
Modely 325i a 330i mají navíc přední mlhovky, trysky ostřikovače s vytápěním, 325i 16" litá kola 205/55 a 330i 17" litá kola 225/45. Za duální automatickou klimatizaci si připlatíte 24 620 korun, za tempomat 8 210 Kč, za xenony 19 040, za metalízu 23 000 Kč a za automatickou převodovku 67 300 Kč. Kompletní přehled příplatkové výbavy najdete ve druhé kapitole.
Nemohl jsem si ale nevšimnout jedné drobnosti: model 120i stojí 740 tisíc. Když připlatíte za klimu (49 240 Kč) a za Business CD (19 700 Kč), vychází cena na 808 940 Kč - a to je o necelých 40 tisíc méně, než kolik zaplatíte za 320i. U verzí 120d a 320d je rozdíl markantnější, 83 060 Kč. Otázkou je, kdo si při takových cenách koupí 120i místo 320i. Ale každému co jeho jest aneb sto lidí, sto chutí.
Tip: Kompletní informace o nové trojce