České ceny pro novou generaci BMW 3

Nové trojkové BMW je v mnoha ohledech lepší než současná generace. Má větší rozvor, více vnitřního prostoru, vylepšeny byly jízdní vlastnosti, objevily se nové, výkonnější motory. A přitom ceny jsou nižší nebo na úrovni staré trojky. (doplněna příplatková výbava)
České ceny pro novou generaci BMW 3
Seznam kapitol
  1. Přehled cen, standarní výbava
  2. Přehled příplatkové výbavy

Skvělé: nezdražilo se

BMW uvede během dubna a května na český trh novou trojkovou řadu, a to se čtyřmi motory: 320i, 325i, 330i a 320d; další přijdou na trh ke konci roku. Ceny benzínových verzí 320i a 330i jsou oproti současné generaci nižší, nafťák a 325i pak stojí o pár korun více. Zajímavé jsou ceny modelů 330i a 330d - jsou totožné, přitom u staré generace byl 330d levnější než 330i.

Model Motor Cena
318i 2.0 R4 90 kW

791 700

320i 2.0 R4 110 kW

847 800

320si nz

987 500

323si 2.5 R6 130 kW

981 900

325i 2.5 R6 160 kW

1 050 500

330i 3.0 R6 190 kW

1 153 400

330xi 3.0 R6 190 kW

1 231 400

318d 2.0D R4 90 kW

849 700

320d 2.0D R4 120 kW

907 800

330d 3.0D R6 160 kW

1 153 400

330xd 3.0D R6 160 kW

1 231 400

Poznámka: Tučně označené modely budou dostupné při uvedení na trh, další v průběhu roku. Objeví se i verze s pohonem všech kol (x v názvu).

Pro srovnání ceny současné (staré) generace:

Model Motor Cena
316i 1.8 R4 85 kW

795 500

318i 2.0 R4 105 kW

872 400

320i 2.2 R6 125 kW

955 800

325i 2.5 R6 141 kW

1 035 700

330i 3.0 R6 170 kW

1 185 900

318d 2.0D R4 85 kW

845 000

320d 2.0D R4 110 kW

895 000

330d 3.0D R6 150 kW

1 145 200

325ix 2.5 R6 141 kW

1 137 100

330ix 3.0 R6 170 kW

1 278 000

330dx 3.0D R6 150 kW

1 234 100

Více výkonu

BMW zatím zveřejnilo parametry ke čtyřem startovním motorům, které jsou v ceníku označeny tučně. Oproti starším verzím jsou výkonnější a úspornější. Mezi motory chybí šestiválcový benzín s výkonem 125 kW. Jeho označení 320i převzal čtyřválcový dvoulitr 110 kW, který měl svou premiéru v řadě 1. Tento motor má svůj protějšek u staré generace ve verzi 318i (105 kW). V základu má nová trojka šestistupňový manuál, pro 330i bude připravena také automatická sekvenční šestistupňová převodovka SMG. Mimochodem, všimněte si, že všechny zážehové motory mají přesně 100 Nm na každý litr objemu.

Motor Počet
válců
Výkon
(kW/ot.)

Točivý moment
(Nm/ot.)

Max. rychlost
(km/h)
Zrychlení na
100 km/h (s)
Spotřeba
(l/100 km)
320i 4 110/6200 200/3600 220 9 7,4
325i 6 160/6500 250/2750-4250 245 7 8,4
330i 6 190/6600 300/2500-4000 250 (omezeno) 6,3 8,7
320d 4 120/2000 340/2000 225 8,3 5,7

Silný základ

Už základní výbava trojky je bohatá, najdete v ní šest airbagů, ABS, DSC III (stabilizace podvozku), CBS (rozložení brzdné síly v při brzdění v zatáčkách), kontrola trakce DTC, dálkové ovládání centrálního zamykání, obousměrně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, elektricky ovládaná okna a zpětná zrcátka, klimatizace, startování motoru tlačítkem, palubní počítač, pneumatiky s možností pokračování v jízdě po defektu, bílé přední směrovky, rádio Business CD a 16" ocelová kola 205/55.

Modely 325i a 330i mají navíc přední mlhovky, trysky ostřikovače s vytápěním, 325i 16" litá kola 205/55 a 330i 17" litá kola 225/45. Za duální automatickou klimatizaci si připlatíte 24 620 korun, za tempomat 8 210 Kč, za xenony 19 040, za metalízu 23 000 Kč a za automatickou převodovku 67 300 Kč. Kompletní přehled příplatkové výbavy najdete ve druhé kapitole.

Nemohl jsem si ale nevšimnout jedné drobnosti: model 120i stojí 740 tisíc. Když připlatíte za klimu (49 240 Kč) a za Business CD (19 700 Kč), vychází cena na 808 940 Kč - a to je o necelých 40 tisíc méně, než kolik zaplatíte za 320i. U verzí 120d a 320d je rozdíl markantnější, 83 060 Kč. Otázkou je, kdo si při takových cenách koupí 120i místo 320i. Ale každému co jeho jest aneb sto lidí, sto chutí.

Tip: Kompletní informace o nové trojce

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Přehled cen, standarní výbava
  2. Přehled příplatkové výbavy
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků