"České" automobilky se již brzy stanou tahounem českého průmyslu

Škoda Auto, konsorcium TPCA a nyní i Hyundai se již brzy stanou tahounem českého průmyslu. Již za čtyři roky bude totiž automobilový průmysl tvořit přes čtvrtinu veškeré průmyslové produkce, což je proti dnešním dnům nárůst o více jak osm procent. V roce 2010 utrží tento trojlístek okolo 320 mld. Kč a dalších až 300 mld. utrží dodavatelské společnosti. Výhodou těchto tržeb je v tom, že přichází ze zahraničí, protože většina výroby putuje do zemí Evropské unie a dalších zemí Evropy. Na druhou stranou díky tomuto exportu dochází k posilování koruny, což přináší některým společnostem nemalé problémy. Česká republika se také zařadí mezí světové lídry, když bude produkovat přes 1,2 mil. nových osobních automobilů a k tomu několik tisíc nákladních a užitkových vozů.
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků