České autobazary vykupují ojetiny dráže než v loňském roce

Na českém trhu ojetin se v loňském roce prodalo téměř 600 tisíc vozidel. Největší zájem byl o vozy značky ŠKODA, Volkswagen, Ford, Opel a Peugeot. Tento trend pokračuje i v letošním roce, kdy zájem o kvalitní ojeté vozy enormně stoupá. „Díky zvýšené poptávce ve všech našich autocentrech jsme přistoupili k nastavení nových výkupních modelů,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a vysvětluje: „V rámci přípravy na podzimní sezónu, a také kvůli rozšiřování našich poboček, jsme proto navýšili nejen počty vykupovaných vozidel, ale především jsme upravili způsob oceňování vozidel, která aktuálně vykupujeme za jedny z nejvyšších cen na trhu.“ Podle Foltýna se například model ŠKODA Octavia 2,0 TDI vykupuje aktuálně až o 10 tisíc Kč dráže, než v loňském roce. Stejně vidí situaci i Petr Špaček ze stejnojmenného pražského autobazaru: „Chceme mít na skladě kvalitní vozy, a proto u některých modelů navyšujeme výkupní ceny až o několik tisíc korun.“

Zajímavou službou na trhu je i tzv. Mobilní výkup. „Lidé s velkým pracovním vytížením nebo nedostatkem času mohou zavolat na naši bezplatnou infolinku a domluvit se na prodeji svého vozu přímo u nich doma, nebo třeba v kanceláři,“ přibližuje podstatu Mobilního výkupu Foltýn. „Je to fantastická služba,“ říká Petr Kasík z Frýdku Místku. „Dopoledne jsem zavolal do autobazaru, odpoledne přijel pán z autobazaru, prohlédl auto, domluvili jsme se na ceně, kterou ihned zaplatil v hotovosti a dokonce vyřídil i převod vozu. Co víc si může zákazník přát?“ přibližuje pan Kasík svoji zkušenost s mobilním výkupem vozu v Auto ESA.

Podle Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA) je konec léta a začátek podzimu nejlepším obdobím pro ty, kteří chtějí prodat svoje vozidlo. „Je to poměrně nový trend,“ říká Petr Přikryl z APPAA a vysvětluje: „Je to dáno především tím, že do hry čím dál tím více vstupují velké autobazary, které se potřebují připravit na podzimní a zimní sezónu.“. Podle Přikryla mohou tak být výkupní ceny letošního podzimu nejvyšší za posledních několik let.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků