České autobazary vykupují ojetiny dráže než v loňském roce

Na českém trhu ojetin se v loňském roce prodalo téměř 600 tisíc vozidel. Největší zájem byl o vozy značky ŠKODA, Volkswagen, Ford, Opel a Peugeot. Tento trend pokračuje i v letošním roce, kdy zájem o kvalitní ojeté vozy enormně stoupá. „Díky zvýšené poptávce ve všech našich autocentrech jsme přistoupili k nastavení nových výkupních modelů,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a vysvětluje: „V rámci přípravy na podzimní sezónu, a také kvůli rozšiřování našich poboček, jsme proto navýšili nejen počty vykupovaných vozidel, ale především jsme upravili způsob oceňování vozidel, která aktuálně vykupujeme za jedny z nejvyšších cen na trhu.“ Podle Foltýna se například model ŠKODA Octavia 2,0 TDI vykupuje aktuálně až o 10 tisíc Kč dráže, než v loňském roce. Stejně vidí situaci i Petr Špaček ze stejnojmenného pražského autobazaru: „Chceme mít na skladě kvalitní vozy, a proto u některých modelů navyšujeme výkupní ceny až o několik tisíc korun.“

Zajímavou službou na trhu je i tzv. Mobilní výkup. „Lidé s velkým pracovním vytížením nebo nedostatkem času mohou zavolat na naši bezplatnou infolinku a domluvit se na prodeji svého vozu přímo u nich doma, nebo třeba v kanceláři,“ přibližuje podstatu Mobilního výkupu Foltýn. „Je to fantastická služba,“ říká Petr Kasík z Frýdku Místku. „Dopoledne jsem zavolal do autobazaru, odpoledne přijel pán z autobazaru, prohlédl auto, domluvili jsme se na ceně, kterou ihned zaplatil v hotovosti a dokonce vyřídil i převod vozu. Co víc si může zákazník přát?“ přibližuje pan Kasík svoji zkušenost s mobilním výkupem vozu v Auto ESA.

Podle Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA) je konec léta a začátek podzimu nejlepším obdobím pro ty, kteří chtějí prodat svoje vozidlo. „Je to poměrně nový trend,“ říká Petr Přikryl z APPAA a vysvětluje: „Je to dáno především tím, že do hry čím dál tím více vstupují velké autobazary, které se potřebují připravit na podzimní a zimní sezónu.“. Podle Přikryla mohou tak být výkupní ceny letošního podzimu nejvyšší za posledních několik let.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

dnes | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků