Česká studie zjistila, že 71 % řidičů jezdí jako pod vlivem alkoholu či drog

bzzz  |  22. 11. 2018 09:46

Opet bulvarni nadpis a diskutabilni interpretace vysledku vyzkumu. Jakoby... nebezpecni jsou zhruba stejne...

Horsi zrak nerovna se automaticky vypnuty/omezeny mozek. Clovek s horsim zrakem neni automaticky netecny nebo agresivni.

Jsou nebezpecnejsi kratkozraci nebo dalekozraci? Co jine ocni vady?

Fakt skoda (hele koncern v diskuzi) sem chodit...

Odpovědět  |   | 
Audis  |  22. 11. 2018 10:57

Nevěřím uvedené statistice a prezentovanym výsledkům. Je sociální blbost, aby 7 lidí z 10 třeba u vás v práci špatně vidělo.

Tato dělostřelecká příprava (na co proboha? ) je střelbou do prazdna čili plýtvání strelivem. Delostrelci si nevšimli, že jejich válečná strana byla před 2 týdny potažená. (před 2 týdny poslanci návrh zákona shodili ze stolu bez náhrady. Finito, smazáno. Na co střílíte? Běžte dělat něco užitečného a ne zase prekrucovat realitu vymýšlet povinnosti bez užitku.

Odpovědět  |   | 
Audis  |  22. 11. 2018 11:03

Doplňuji : sněmovní tisk č 181. Dle 30. 10. Návrh vzat zpět. Finito konec jako by se nám nic nestalo.

Odpovědět  |   | 
Audis  |  22. 11. 2018 11:14

Na webu projektu najdete v sekci partneři, partnerem je společnost Roadsafety Fia. Ta posílá dle jejich pravidel do neziskovek peníze na různé akce.

Vzhledem k výše uvedemu, celý humbuk ve všech novinách podruhé a 2 týdny po smazání návrhu zákona DD, (poprvé tuším v srpnu průběh a náplň identicky) vnímám jako komedii pár neznámých lidí (kontakt organizátor chybí), kteří čerpají od Roadsafety peníze a vykazují jako činnost. Mně vadí jen, že pokrivuji veřejné mínění a moc zakonodarnou. Vypadnete!
Naštěstí to neprošlo tentokrát.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  22. 11. 2018 18:28

Jo,,,,, a oční doktoři nebudou mít co žrat.

Odpovědět  |   | 
Palo  |  22. 11. 2018 12:02

Porovnám tri krajiny , kde pravidelne jazdím . Slovensko, Česko , Poľsko . Najslušnejšie prostredie je v Česku , solídne rešpektujete chodcov a dávate im prednosť . Cestnú infraštrukturu máte porovnatelnú s Polskom . Na Slovensku sú chodci na prechodoch menej rešpektovaní . Na slovenských vodičoch mi prekáža , že sa nevedia zmieriť s tým, že ich niekto predbehne a snažia sa mu to vrátiť . Tiež mám pocit , že sa sami sebe viac "lepíme" na chrbát a nedodržujeme bezpečnú vzdialenosť medzi vozidlami . Cestná infaštruktura na zaplakanie . Poľsko . Tak to je čo sa týka vodičov brutálna ignorancia a bezohladnosť .Ale polskí policajti budú prednostne "buzerovať" Slovákov a Čechov ...

Odpovědět  |   | 
Milan Šmid  |  22. 11. 2018 12:40

Co tím naznačují co nám zase chtějí zdražit pivo, víno, alkohol a léky ??? Brýle už jsou stejně drahé jak v zahraničí !!!!

Odpovědět  |   | 
Hugo  |  22. 11. 2018 13:16

Nemělo to být spíš tak, že 71% "řidičů" Oktávkářů jezdí jak bez mozku nebo pod vlivem drog? Spíš to by odpovídalo realitě. Denně se o tom přesvědčuji ... Říkám jim oktoprasata. Myslí si, že mají nějaké letadlo a podle toho tak jezdí. Ve skutečnosti mají podprůměrný vehikl, který i podprůměrně jezdí a hlavně podprůměrně brzdí. Zkrátka shit. A kombinace těchto faktorů je zničující... Zkratka veřejné ohrožení.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  23. 11. 2018 13:50

To je přece jednoduché.... Oktáfka je nejrozšířenější SLUŽEBNÍ auto. Navíc auto pro sortu obyčejných polo bohů/blbů (nežádoucí škrtněte) co se jim říká manageři. Čerstvý titul M.B.A (mladej, blbej, agresivní), sebevědomí až do nebe. Jezdí stejně jako managuje svůj team - všichni jste blbci, jenom já jsem génius - letadlo. Starou dvojkovou oktáfku u nás v práci půjčují na dojíždění do práce i úkáčkám A podle toho to potom vypadá ......

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  22. 11. 2018 14:00

Hmmm, prý 70% řidičů špatně vidí.... A nenapadlo někoho čirou náhodou, že člověk který využije dobrovolně možnost si změřit zrak, má asi k tomu nějaký důvod, tedy že prostě ví nebo už tuší že špatně vidí a chce si to nezávazně ověřit, než začně běhat po doktorech????? Zatímco člověk který ví že vidí dobře, tam prostě nepoleze?
Dělostřelecká příprava pro další buzeraci. Na autech už STK a ME nelze zpřísnit bez toho, že by to mělo katastrofální následky pro soukromou dopravu, tak začneme kontrolovat lidi. Doporučuji každých 10 let při výměně ŘP kromě potvrzení o stavu zraku následující lékařská potvrzení:
-Potvrzení od ušaře, že řidič není ani nahluchlý nebo hluchý
-Potvrzení od psychiatra, že řidič není duševně nemocný a netrpí demencí
-Potvrzení, že řidič není registrovaný alkoholik nebo feťák
-Potvrzení, že řidič má fungující ruce a nohy, a tedy dokáže točit volantem a šlapat na pedály
-Potvrzení, že řidič netrpí neléčenou cukrovkou a nehrozí mu náhlé diabetické koma
-Potvrzení, že řidič nemá neléčený vysoký krevní tlak a cholesterol, a tedy že nehrozí že ho v nějaké složitější situaci klepne pepka

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  22. 11. 2018 22:42

Vy jste se zbláznil. Co 10 let. Každé dva roky.
A ještě co 3 měsíce odevzdat moč a DNA na kontrolu drog.

Copak zrak..... .
Ale jsou tu další aspekty toho, že za volantem jsou chybující lidé.
Bylo by třeba zvážit, zda by nebylo přínosné udělat další opatření:
- jednou za 5 let psychotesty
- zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h lepším než 10s.
Pokud by byly porušeny podmínky (řidič bez kontroly) tak povinné ručení od dalšího měsíce 10x vyšší.

A nebylo by lepší zavést všeobecnou presumpci viny a zákony tak trochu otočit. Tzn. co není výslovně zákonem povoleno tak je zakázáno. A bude po problému.

Odpovědět  |   | 
Palo  |  23. 11. 2018 05:17

Aj ja by som na ceste najradšej jazdil sám :)

Odpovědět  |   | 
Palo  |  23. 11. 2018 05:20

A niečo pre blondýny by ste tam nemal ? /napríklad potvrdenie od kaderníka že nemá melír...! :)

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  22. 11. 2018 14:55

....s názvem Slepí vrazi....
Tak toto uz ne uplne iny level dnesneho newspeaku

A co tak to nazvat starymi dobrymi nasimi rydzo domacimi a jednoduchymi vyrazmi ako:
'Parkovaci k.kot' (sice trosku staticka, ale velmi pekna tema a hotovy kaleidoskop);
'Arogantny bezmozog' (univerzalnejsi balicek kategorii);
'Pumpickarske h.vado' (tu nastalo iste zlepsenie ale zakladna na cerpanie nametov je stale uctyhodna)
....

Odpovědět  |   | 
j  |  22. 11. 2018 16:07

I bez studie víme ,že největší retardi jsou držvolanti z autobusů...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  22. 11. 2018 18:52

Ať řidič busu či kamiónu kteří řídí 6-10krát(délka,šíře,výška) větší vozidlo než je osobak a najedou za rok jak osobák za 10let.Sám hůř vidím a používám brýle ale je s podivem jak v česku v "létě"řídí hodně řidičů bez slunečních brýlí.Přitom to podstatně zvyšuje pohodu za volantem třeba jako klimatizace.

Odpovědět  |   | 
Vsichni to byli Prazaci  |  23. 11. 2018 09:13

Verim, ze takovych riducu je vic, nez si myslime. Nicmene cislu 70% neverim. Mozna oslovili 5 lidi nekde na Marley party, jinak si to neumim vysvetlit.

Odpovědět  |   | 
Barum  |  23. 11. 2018 17:06

Lidé si kupují 3 válce, nebouří se proti škodolibému zklidňování dopravy, pořád bourají a tak. Zda něco berou nevím, ale vypadá to v našem okolí tak.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků

Nejčtenější články

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně …

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k domácím škodovkám, v bývalém Sovětském svazu se však vyráběly pro potřeby ministerstva vnitra i rychlejší speciální verze poháněné motory s krouživým pístem.

21.  1.  2019 | | 22 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

20.  1.  2019 | | 238 N/A
Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými mo…

Nabídka motorizací u Dacie Duster nebyla doteď zrovna pestrá. Od února však přichází rumunský pracant s další várkou motorizací a nabízí tak celkem široký výběr.

1.  2.  2019 | | 26 N/A
Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up…

Dacia představí pickup na bázi Dusteru ještě letos. Žádnou spojitost s modelem Renault Duster Oroch ale nehledejte.

8.  2.  2019 | | 7 N/A
BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik volající po modernizaci Škody

BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik v…

Kvůli koncepci vše vzadu se o Škodě Garde, Rapid a dalších mladoboleslavských kupé mluví v nadsázce jako o Porsche východu. Kdyby ale došlo na plánovaný slovenský facelift, mohlo být od 80. let vše jinak.

28.  1.  2019 | | 36 N/A