Česká studie zjistila, že 71 % řidičů jezdí jako pod vlivem alkoholu či drog

bzzz  |  22. 11. 2018 09:46

Opet bulvarni nadpis a diskutabilni interpretace vysledku vyzkumu. Jakoby... nebezpecni jsou zhruba stejne...

Horsi zrak nerovna se automaticky vypnuty/omezeny mozek. Clovek s horsim zrakem neni automaticky netecny nebo agresivni.

Jsou nebezpecnejsi kratkozraci nebo dalekozraci? Co jine ocni vady?

Fakt skoda (hele koncern v diskuzi) sem chodit...

Odpovědět  |   | 
Audis  |  22. 11. 2018 10:57

Nevěřím uvedené statistice a prezentovanym výsledkům. Je sociální blbost, aby 7 lidí z 10 třeba u vás v práci špatně vidělo.

Tato dělostřelecká příprava (na co proboha? ) je střelbou do prazdna čili plýtvání strelivem. Delostrelci si nevšimli, že jejich válečná strana byla před 2 týdny potažená. (před 2 týdny poslanci návrh zákona shodili ze stolu bez náhrady. Finito, smazáno. Na co střílíte? Běžte dělat něco užitečného a ne zase prekrucovat realitu vymýšlet povinnosti bez užitku.

Odpovědět  |   | 
Audis  |  22. 11. 2018 11:03

Doplňuji : sněmovní tisk č 181. Dle 30. 10. Návrh vzat zpět. Finito konec jako by se nám nic nestalo.

Odpovědět  |   | 
Audis  |  22. 11. 2018 11:14

Na webu projektu najdete v sekci partneři, partnerem je společnost Roadsafety Fia. Ta posílá dle jejich pravidel do neziskovek peníze na různé akce.

Vzhledem k výše uvedemu, celý humbuk ve všech novinách podruhé a 2 týdny po smazání návrhu zákona DD, (poprvé tuším v srpnu průběh a náplň identicky) vnímám jako komedii pár neznámých lidí (kontakt organizátor chybí), kteří čerpají od Roadsafety peníze a vykazují jako činnost. Mně vadí jen, že pokrivuji veřejné mínění a moc zakonodarnou. Vypadnete!
Naštěstí to neprošlo tentokrát.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  22. 11. 2018 18:28

Jo,,,,, a oční doktoři nebudou mít co žrat.

Odpovědět  |   | 
Palo  |  22. 11. 2018 12:02

Porovnám tri krajiny , kde pravidelne jazdím . Slovensko, Česko , Poľsko . Najslušnejšie prostredie je v Česku , solídne rešpektujete chodcov a dávate im prednosť . Cestnú infraštrukturu máte porovnatelnú s Polskom . Na Slovensku sú chodci na prechodoch menej rešpektovaní . Na slovenských vodičoch mi prekáža , že sa nevedia zmieriť s tým, že ich niekto predbehne a snažia sa mu to vrátiť . Tiež mám pocit , že sa sami sebe viac "lepíme" na chrbát a nedodržujeme bezpečnú vzdialenosť medzi vozidlami . Cestná infaštruktura na zaplakanie . Poľsko . Tak to je čo sa týka vodičov brutálna ignorancia a bezohladnosť .Ale polskí policajti budú prednostne "buzerovať" Slovákov a Čechov ...

Odpovědět  |   | 
Milan Šmid  |  22. 11. 2018 12:40

Co tím naznačují co nám zase chtějí zdražit pivo, víno, alkohol a léky ??? Brýle už jsou stejně drahé jak v zahraničí !!!!

Odpovědět  |   | 
Hugo  |  22. 11. 2018 13:16

Nemělo to být spíš tak, že 71% "řidičů" Oktávkářů jezdí jak bez mozku nebo pod vlivem drog? Spíš to by odpovídalo realitě. Denně se o tom přesvědčuji ... Říkám jim oktoprasata. Myslí si, že mají nějaké letadlo a podle toho tak jezdí. Ve skutečnosti mají podprůměrný vehikl, který i podprůměrně jezdí a hlavně podprůměrně brzdí. Zkrátka shit. A kombinace těchto faktorů je zničující... Zkratka veřejné ohrožení.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  23. 11. 2018 13:50

To je přece jednoduché.... Oktáfka je nejrozšířenější SLUŽEBNÍ auto. Navíc auto pro sortu obyčejných polo bohů/blbů (nežádoucí škrtněte) co se jim říká manageři. Čerstvý titul M.B.A (mladej, blbej, agresivní), sebevědomí až do nebe. Jezdí stejně jako managuje svůj team - všichni jste blbci, jenom já jsem génius - letadlo. Starou dvojkovou oktáfku u nás v práci půjčují na dojíždění do práce i úkáčkám A podle toho to potom vypadá ......

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  22. 11. 2018 14:00

Hmmm, prý 70% řidičů špatně vidí.... A nenapadlo někoho čirou náhodou, že člověk který využije dobrovolně možnost si změřit zrak, má asi k tomu nějaký důvod, tedy že prostě ví nebo už tuší že špatně vidí a chce si to nezávazně ověřit, než začně běhat po doktorech????? Zatímco člověk který ví že vidí dobře, tam prostě nepoleze?
Dělostřelecká příprava pro další buzeraci. Na autech už STK a ME nelze zpřísnit bez toho, že by to mělo katastrofální následky pro soukromou dopravu, tak začneme kontrolovat lidi. Doporučuji každých 10 let při výměně ŘP kromě potvrzení o stavu zraku následující lékařská potvrzení:
-Potvrzení od ušaře, že řidič není ani nahluchlý nebo hluchý
-Potvrzení od psychiatra, že řidič není duševně nemocný a netrpí demencí
-Potvrzení, že řidič není registrovaný alkoholik nebo feťák
-Potvrzení, že řidič má fungující ruce a nohy, a tedy dokáže točit volantem a šlapat na pedály
-Potvrzení, že řidič netrpí neléčenou cukrovkou a nehrozí mu náhlé diabetické koma
-Potvrzení, že řidič nemá neléčený vysoký krevní tlak a cholesterol, a tedy že nehrozí že ho v nějaké složitější situaci klepne pepka

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  22. 11. 2018 22:42

Vy jste se zbláznil. Co 10 let. Každé dva roky.
A ještě co 3 měsíce odevzdat moč a DNA na kontrolu drog.

Copak zrak..... .
Ale jsou tu další aspekty toho, že za volantem jsou chybující lidé.
Bylo by třeba zvážit, zda by nebylo přínosné udělat další opatření:
- jednou za 5 let psychotesty
- zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h lepším než 10s.
Pokud by byly porušeny podmínky (řidič bez kontroly) tak povinné ručení od dalšího měsíce 10x vyšší.

A nebylo by lepší zavést všeobecnou presumpci viny a zákony tak trochu otočit. Tzn. co není výslovně zákonem povoleno tak je zakázáno. A bude po problému.

Odpovědět  |   | 
Palo  |  23. 11. 2018 05:17

Aj ja by som na ceste najradšej jazdil sám :)

Odpovědět  |   | 
Palo  |  23. 11. 2018 05:20

A niečo pre blondýny by ste tam nemal ? /napríklad potvrdenie od kaderníka že nemá melír...! :)

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  22. 11. 2018 14:55

....s názvem Slepí vrazi....
Tak toto uz ne uplne iny level dnesneho newspeaku

A co tak to nazvat starymi dobrymi nasimi rydzo domacimi a jednoduchymi vyrazmi ako:
'Parkovaci k.kot' (sice trosku staticka, ale velmi pekna tema a hotovy kaleidoskop);
'Arogantny bezmozog' (univerzalnejsi balicek kategorii);
'Pumpickarske h.vado' (tu nastalo iste zlepsenie ale zakladna na cerpanie nametov je stale uctyhodna)
....

Odpovědět  |   | 
j  |  22. 11. 2018 16:07

I bez studie víme ,že největší retardi jsou držvolanti z autobusů...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  22. 11. 2018 18:52

Ať řidič busu či kamiónu kteří řídí 6-10krát(délka,šíře,výška) větší vozidlo než je osobak a najedou za rok jak osobák za 10let.Sám hůř vidím a používám brýle ale je s podivem jak v česku v "létě"řídí hodně řidičů bez slunečních brýlí.Přitom to podstatně zvyšuje pohodu za volantem třeba jako klimatizace.

Odpovědět  |   | 
Vsichni to byli Prazaci  |  23. 11. 2018 09:13

Verim, ze takovych riducu je vic, nez si myslime. Nicmene cislu 70% neverim. Mozna oslovili 5 lidi nekde na Marley party, jinak si to neumim vysvetlit.

Odpovědět  |   | 
Barum  |  23. 11. 2018 17:06

Lidé si kupují 3 válce, nebouří se proti škodolibému zklidňování dopravy, pořád bourají a tak. Zda něco berou nevím, ale vypadá to v našem okolí tak.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 62 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocen…

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

10.  12.  2018 | | 328 N/A
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým aut…

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu si v roce 2002 přáli v sérii nejen zarytí fanoušci Škodovky. Vždyť koncept Tudor vypadal tak reálně, tak dosažitelně. V historii automobilky však dodnes patří k těm nikdy nesplněným snům…

9.  12.  2018 | | 51 N/A
Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka…

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

24.  11.  2018 | | 179 N/A
Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply c…

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

22.  11.  2018 | | 60 N/A
Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím ne…

Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.

25.  11.  2018 | | 72 N/A