Česká studie zjistila, že 71 % řidičů jezdí jako pod vlivem alkoholu či drog

bzzz  |  22. 11. 2018 09:46

Opet bulvarni nadpis a diskutabilni interpretace vysledku vyzkumu. Jakoby... nebezpecni jsou zhruba stejne...

Horsi zrak nerovna se automaticky vypnuty/omezeny mozek. Clovek s horsim zrakem neni automaticky netecny nebo agresivni.

Jsou nebezpecnejsi kratkozraci nebo dalekozraci? Co jine ocni vady?

Fakt skoda (hele koncern v diskuzi) sem chodit...

Odpovědět  |   | 
Audis  |  22. 11. 2018 10:57

Nevěřím uvedené statistice a prezentovanym výsledkům. Je sociální blbost, aby 7 lidí z 10 třeba u vás v práci špatně vidělo.

Tato dělostřelecká příprava (na co proboha? ) je střelbou do prazdna čili plýtvání strelivem. Delostrelci si nevšimli, že jejich válečná strana byla před 2 týdny potažená. (před 2 týdny poslanci návrh zákona shodili ze stolu bez náhrady. Finito, smazáno. Na co střílíte? Běžte dělat něco užitečného a ne zase prekrucovat realitu vymýšlet povinnosti bez užitku.

Odpovědět  |   | 
Audis  |  22. 11. 2018 11:03

Doplňuji : sněmovní tisk č 181. Dle 30. 10. Návrh vzat zpět. Finito konec jako by se nám nic nestalo.

Odpovědět  |   | 
Audis  |  22. 11. 2018 11:14

Na webu projektu najdete v sekci partneři, partnerem je společnost Roadsafety Fia. Ta posílá dle jejich pravidel do neziskovek peníze na různé akce.

Vzhledem k výše uvedemu, celý humbuk ve všech novinách podruhé a 2 týdny po smazání návrhu zákona DD, (poprvé tuším v srpnu průběh a náplň identicky) vnímám jako komedii pár neznámých lidí (kontakt organizátor chybí), kteří čerpají od Roadsafety peníze a vykazují jako činnost. Mně vadí jen, že pokrivuji veřejné mínění a moc zakonodarnou. Vypadnete!
Naštěstí to neprošlo tentokrát.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  22. 11. 2018 18:28

Jo,,,,, a oční doktoři nebudou mít co žrat.

Odpovědět  |   | 
Palo  |  22. 11. 2018 12:02

Porovnám tri krajiny , kde pravidelne jazdím . Slovensko, Česko , Poľsko . Najslušnejšie prostredie je v Česku , solídne rešpektujete chodcov a dávate im prednosť . Cestnú infraštrukturu máte porovnatelnú s Polskom . Na Slovensku sú chodci na prechodoch menej rešpektovaní . Na slovenských vodičoch mi prekáža , že sa nevedia zmieriť s tým, že ich niekto predbehne a snažia sa mu to vrátiť . Tiež mám pocit , že sa sami sebe viac "lepíme" na chrbát a nedodržujeme bezpečnú vzdialenosť medzi vozidlami . Cestná infaštruktura na zaplakanie . Poľsko . Tak to je čo sa týka vodičov brutálna ignorancia a bezohladnosť .Ale polskí policajti budú prednostne "buzerovať" Slovákov a Čechov ...

Odpovědět  |   | 
Milan Šmid  |  22. 11. 2018 12:40

Co tím naznačují co nám zase chtějí zdražit pivo, víno, alkohol a léky ??? Brýle už jsou stejně drahé jak v zahraničí !!!!

Odpovědět  |   | 
Hugo  |  22. 11. 2018 13:16

Nemělo to být spíš tak, že 71% "řidičů" Oktávkářů jezdí jak bez mozku nebo pod vlivem drog? Spíš to by odpovídalo realitě. Denně se o tom přesvědčuji ... Říkám jim oktoprasata. Myslí si, že mají nějaké letadlo a podle toho tak jezdí. Ve skutečnosti mají podprůměrný vehikl, který i podprůměrně jezdí a hlavně podprůměrně brzdí. Zkrátka shit. A kombinace těchto faktorů je zničující... Zkratka veřejné ohrožení.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  23. 11. 2018 13:50

To je přece jednoduché.... Oktáfka je nejrozšířenější SLUŽEBNÍ auto. Navíc auto pro sortu obyčejných polo bohů/blbů (nežádoucí škrtněte) co se jim říká manageři. Čerstvý titul M.B.A (mladej, blbej, agresivní), sebevědomí až do nebe. Jezdí stejně jako managuje svůj team - všichni jste blbci, jenom já jsem génius - letadlo. Starou dvojkovou oktáfku u nás v práci půjčují na dojíždění do práce i úkáčkám A podle toho to potom vypadá ......

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  22. 11. 2018 14:00

Hmmm, prý 70% řidičů špatně vidí.... A nenapadlo někoho čirou náhodou, že člověk který využije dobrovolně možnost si změřit zrak, má asi k tomu nějaký důvod, tedy že prostě ví nebo už tuší že špatně vidí a chce si to nezávazně ověřit, než začně běhat po doktorech????? Zatímco člověk který ví že vidí dobře, tam prostě nepoleze?
Dělostřelecká příprava pro další buzeraci. Na autech už STK a ME nelze zpřísnit bez toho, že by to mělo katastrofální následky pro soukromou dopravu, tak začneme kontrolovat lidi. Doporučuji každých 10 let při výměně ŘP kromě potvrzení o stavu zraku následující lékařská potvrzení:
-Potvrzení od ušaře, že řidič není ani nahluchlý nebo hluchý
-Potvrzení od psychiatra, že řidič není duševně nemocný a netrpí demencí
-Potvrzení, že řidič není registrovaný alkoholik nebo feťák
-Potvrzení, že řidič má fungující ruce a nohy, a tedy dokáže točit volantem a šlapat na pedály
-Potvrzení, že řidič netrpí neléčenou cukrovkou a nehrozí mu náhlé diabetické koma
-Potvrzení, že řidič nemá neléčený vysoký krevní tlak a cholesterol, a tedy že nehrozí že ho v nějaké složitější situaci klepne pepka

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  22. 11. 2018 22:42

Vy jste se zbláznil. Co 10 let. Každé dva roky.
A ještě co 3 měsíce odevzdat moč a DNA na kontrolu drog.

Copak zrak..... .
Ale jsou tu další aspekty toho, že za volantem jsou chybující lidé.
Bylo by třeba zvážit, zda by nebylo přínosné udělat další opatření:
- jednou za 5 let psychotesty
- zakázat prodeje aut s výkonem motoru >100kw a zrychlením 0-100km/h lepším než 10s.
Pokud by byly porušeny podmínky (řidič bez kontroly) tak povinné ručení od dalšího měsíce 10x vyšší.

A nebylo by lepší zavést všeobecnou presumpci viny a zákony tak trochu otočit. Tzn. co není výslovně zákonem povoleno tak je zakázáno. A bude po problému.

Odpovědět  |   | 
Palo  |  23. 11. 2018 05:17

Aj ja by som na ceste najradšej jazdil sám :)

Odpovědět  |   | 
Palo  |  23. 11. 2018 05:20

A niečo pre blondýny by ste tam nemal ? /napríklad potvrdenie od kaderníka že nemá melír...! :)

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  22. 11. 2018 14:55

....s názvem Slepí vrazi....
Tak toto uz ne uplne iny level dnesneho newspeaku

A co tak to nazvat starymi dobrymi nasimi rydzo domacimi a jednoduchymi vyrazmi ako:
'Parkovaci k.kot' (sice trosku staticka, ale velmi pekna tema a hotovy kaleidoskop);
'Arogantny bezmozog' (univerzalnejsi balicek kategorii);
'Pumpickarske h.vado' (tu nastalo iste zlepsenie ale zakladna na cerpanie nametov je stale uctyhodna)
....

Odpovědět  |   | 
j  |  22. 11. 2018 16:07

I bez studie víme ,že největší retardi jsou držvolanti z autobusů...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  22. 11. 2018 18:52

Ať řidič busu či kamiónu kteří řídí 6-10krát(délka,šíře,výška) větší vozidlo než je osobak a najedou za rok jak osobák za 10let.Sám hůř vidím a používám brýle ale je s podivem jak v česku v "létě"řídí hodně řidičů bez slunečních brýlí.Přitom to podstatně zvyšuje pohodu za volantem třeba jako klimatizace.

Odpovědět  |   | 
Vsichni to byli Prazaci  |  23. 11. 2018 09:13

Verim, ze takovych riducu je vic, nez si myslime. Nicmene cislu 70% neverim. Mozna oslovili 5 lidi nekde na Marley party, jinak si to neumim vysvetlit.

Odpovědět  |   | 
Barum  |  23. 11. 2018 17:06

Lidé si kupují 3 válce, nebouří se proti škodolibému zklidňování dopravy, pořád bourají a tak. Zda něco berou nevím, ale vypadá to v našem okolí tak.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků

Nejčtenější články

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 101 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terénu však stálo mimo zákony

Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terén…

Umíte si představit, že by se v 70. letech dostala do výroby vedle klasického sedanu a kupé také bugina bez dveří a klasické střechy? Vývojové oddělení AZNP tomu věřilo, tehdejší podmínky však jejich odvaze vůbec nenahrávaly.

20.  4.  2019 | | 13 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 190 N/A