Česká stopa v Německu: nárůst krádeží aut o 400 procent

Zatímco v Česku počet odcizených vozidel dlouhodobě klesá, Němci by snad ani neměli nechávat auta zaparkovaná na ulici. Čísla ze SRN za rok 2010 totiž hovoří o čtyřistaprocentním nárůstu krádeží. Nejpikantnější na této informaci je skutečnost, že děsivý skok mají z velké části na svědomí „zlaté české ručičky“.

Naši zloději vyrazili za lepším na západ, kde je větší a lukrativnější trh. „U nás působí převážně cizojazyčné skupiny, kdežto čeští organizovaní pachatelé se přeorientovali a dělají nájezdy hlavně na Německo a Rakousko,“ řekl AutoRevue.cz major Aleš Haisl, vedoucí problematiky krádeží vozidel na pražském policejním ředitelství.

„V zahraničí je širší výběr vozidel. Čechy tam nikdo nezná a působit ve větší anonymitě je pro ně určitě výhodnější. Pachatelé pak s odcizenými auty dojedou oklikou přes Polsko do České republiky, kde se změní jejich identita,“ vysvětlil policista.

Auto ukradli i ministrovi

Přesunům kradených aut nepřímo napomáhá volný pohyb v Schengenském prostoru. Už během minulého roku se někteří regionální politici německé spolkové země Sasko zasazovali o alespoň částečné obnovení kontrol na hranicích mezi Polskem a Českou republikou. Jejich hlasy umlčel až spolkový ministr vnitra Thomas de Maziére, a to i přesto, že ho v Drážďanech zloději připravili o jeho vlastní auto.

Největší nárůst odcizení se projevil v blízkosti českých hranic. Právě v saské metropoli Drážďanech nebo třeba ve městech Zhořelec a Žitava. Podobná situace je i v Bavorsku. Německá policie na tuto situaci zareagovala častými kontrolami českých vozidel. To se pochopitelně dotklo turistů, kteří nemají s kriminalistou nic společného. Namátkové kontroly byly označovány jako šikana českých řidičů, ale místní orgány to považovaly za účinný prostředek proti vzrůstajícím krádežím.

Jak se zdá, německá policie si s tímto fenoménem zatím neumí příliš poradit a zloději jsou jako obvykle o krok vepředu. „Kolegové v Německu mají s nárůstem odcizení veliké problémy, a proto s nimi teď hodně úzce spolupracujeme,“ řekl Haisl, podle nějž se čeští lupiči nejvíce zaměřují na vozy BMW řady X5 a X6, Audi Q7 a Volkswagen Passat.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hlavní terče: BMW řady X5 a X6, Audi Q7 a Volkswagen Passat
 
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků