Česká republika vyzvala EU, aby zajistila financování moderních technologií v oblasti bezpečnosti silniční dopravy

Zvýšením bezpečnosti dětí v silničním provozu a chováním mladých řidičů se zabývali ministři dopravy zemí EU na neformální Radě ministrů, která se konala 3. a 4. listopadu 2006 v italské Veroně. Další jednání bylo zaměřeno na společný postup a plánování silniční bezpečnosti v EU a na zavádění inovací v bezpečnosti silničního provozu s využitím nových technologií, především pak inteligentních dopravních systémů - ITS.

Za Českou republiku se konference zúčastnil 1. náměstek ministra dopravy Ondřej Jašek, který v diskusi vyzdvihl důležitost vyváženého rozvoje všech tří pilířů silniční bezpečnosti – odpovědného a poučeného řidiče, bezpečného vozidla a kvalitní dopravní infrastruktury. Ani automobily s nejkvalitnějšími bezpečnostními systémy nelze totiž plně využít bez zodpovědného přístupu řidiče a na silnici, která k tomu nemá vytvořeny technologické předpoklady. Jašek dále vyzval Radu EU a Evropskou komisi, aby se zasadily o vytvoření finančního nástroje na podporu zavádění, propojení a interoperabilitu inteligentních dopravních systémů v rámci celé Evropské unie, o jejichž další rozvoj na našem území se Česká republika zasazuje.

V této souvislosti 1. náměstek Ondřej Jašek zmínil, že v České republice již jeden rok funguje Národní dopravně informační centrum, které poskytuje veřejnosti aktuální a ověřené dopravní informace, např. formou proměnných informačních tabulí na dálnicích. Do projektu se vedle správců komunikací zapojily také složky Integrovaného záchranného systému či Český hydrometeorologický ústav. Masivní rozvoj dopravně telematických aplikací v České republice limitují finanční možnosti státu. Více informací o tomto projektu najdete na stránkách Ředitelství silnic a dálnic ČR (www.rsd.cz, v sekci Dopravní informace).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků