Česká republika je v užším výběru pro stavbu další automobilky

Další automobilka, nyní však japonská, míří do Evropy. Firma Daihatsu hodlá v Evropě vybudovat nový závod, který by produkoval vozy pro východní Evropu a indický trh. Daihatsu vybírá mezi lokalitami na Slovensku, Slovinsku, Polsku, České republice a Turecku. Přestože není doposud jasné, kde závod bude stát, jako nejpravděpodobnější se jeví poslední jmenované Turecko. Zástupci CzechInvestu odmítli tuto informaci komentovat a ani vlastník Daihatsu, automobilka Toyota, se k výběru zemí nevyjádřila.

Informace však není zcela nová, protože již v roce 2003 přišly první informace o záměru Daihatsu vybudovat výrobní závod v Evropě a již v té době se nikdo oficiálně k tomuto záměru nevyjádřil. Přestože naděje na to, že by ve výběru vyhrála Česká republika, jsou malé, příchod automobilky Hyundai obecně zvedl naděje, že i další automobilky zamíří právě k nám.

V novém závodě chce Daihatsu vyrábět miniauta s cenou do 150 tis. Kč pro trhy východní Evropy a Indii.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků