Česká populace: pětina se 2 auty, pětina bez auta

Podle výzkumu agentury GfK se ukázalo, že 18 procent Čechů má v rodině k dispozici dva soukromé automobily. Tyto rodiny disponují příjmem alespoň 35 tisíc korun měsíčně. Naproti tomu pětina obyvatel ČR nevlastní v rámci své rodiny vůz vůbec.
Česká populace: pětina se 2 auty, pětina bez auta

Čtyři procenta domácností u nás se mohou pochlubit 3,5 automobily. GfK vyšla ze zkoumání u 1000 respondentů ve věku 15 až 65 let.

Patnáct procent české populace má k dispozici služební vozidlo, které může používat i k soukromým účelům. Pro prodejce nových vozů je zajímavý i údaj, že 17 procent Čechů si hodlá nejdéle do roku 2014 pořídit nový vůz. 23 procent se naopak chystá k pořízení vozu ojetého.

O novém voze nejvíce uvažují lidé mezi 50 až 65 lety (20 procent z této věkové kategorie), současně je v této věkové skupině nejvíc těch, kteří si nehodlají koupit vůz žádný (31 procent).

Asi nejvíc může prodejce zajímat, kolik chtějí Češi za auto utratit. Polovina z těch, kteří s jeho pořízením počítají, má připraveno 100 až 300 tisíc korun.

V tomto cenovém rozmezí je momentálně na trhu nových vozů téměř 80 vozidel. Nejlevnější Dacia Sandero začíná na 159 900 Kč, na opačném pólu například Seat Leon, Mazda 3, nebo Toyota Auris – všichni za 299 900 Kč.

Nad 300 tisíc korun si troufá jen 13 procent a půl milionu a víc chtějí utrácet jen podnikatelé s příjmy nad 50 000 korun měsíčně.

Polovina z náš šetří na vůz více než tři roky. Lidé do 29 let to stíhají do tří let a méně. Ve starších skupinách obyvatel potřebuje jedna třetina lidí k našetření potřebné sumy 5 a více let.

V současnosti jezdí v České republice téměř 4 miliony osobních a dodávkových vozů, což je o 1,1 milionu více aut, než před deseti lety. V loňském roce se u nás zaregistrovalo přes 174 000 nových vozů (z nich podle odhadů prodejců bylo kolem 12 000 v ČR jen formálně zaregistrováno a vyvezeno do zahraničí).

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků