Česká populace: pětina se 2 auty, pětina bez auta

Podle výzkumu agentury GfK se ukázalo, že 18 procent Čechů má v rodině k dispozici dva soukromé automobily. Tyto rodiny disponují příjmem alespoň 35 tisíc korun měsíčně. Naproti tomu pětina obyvatel ČR nevlastní v rámci své rodiny vůz vůbec.
Česká populace: pětina se 2 auty, pětina bez auta

Čtyři procenta domácností u nás se mohou pochlubit 3,5 automobily. GfK vyšla ze zkoumání u 1000 respondentů ve věku 15 až 65 let.

Patnáct procent české populace má k dispozici služební vozidlo, které může používat i k soukromým účelům. Pro prodejce nových vozů je zajímavý i údaj, že 17 procent Čechů si hodlá nejdéle do roku 2014 pořídit nový vůz. 23 procent se naopak chystá k pořízení vozu ojetého.

O novém voze nejvíce uvažují lidé mezi 50 až 65 lety (20 procent z této věkové kategorie), současně je v této věkové skupině nejvíc těch, kteří si nehodlají koupit vůz žádný (31 procent).

Asi nejvíc může prodejce zajímat, kolik chtějí Češi za auto utratit. Polovina z těch, kteří s jeho pořízením počítají, má připraveno 100 až 300 tisíc korun.

V tomto cenovém rozmezí je momentálně na trhu nových vozů téměř 80 vozidel. Nejlevnější Dacia Sandero začíná na 159 900 Kč, na opačném pólu například Seat Leon, Mazda 3, nebo Toyota Auris – všichni za 299 900 Kč.

Nad 300 tisíc korun si troufá jen 13 procent a půl milionu a víc chtějí utrácet jen podnikatelé s příjmy nad 50 000 korun měsíčně.

Polovina z náš šetří na vůz více než tři roky. Lidé do 29 let to stíhají do tří let a méně. Ve starších skupinách obyvatel potřebuje jedna třetina lidí k našetření potřebné sumy 5 a více let.

V současnosti jezdí v České republice téměř 4 miliony osobních a dodávkových vozů, což je o 1,1 milionu více aut, než před deseti lety. V loňském roce se u nás zaregistrovalo přes 174 000 nových vozů (z nich podle odhadů prodejců bylo kolem 12 000 v ČR jen formálně zaregistrováno a vyvezeno do zahraničí).

 

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků