Česká populace: pětina se 2 auty, pětina bez auta

Podle výzkumu agentury GfK se ukázalo, že 18 procent Čechů má v rodině k dispozici dva soukromé automobily. Tyto rodiny disponují příjmem alespoň 35 tisíc korun měsíčně. Naproti tomu pětina obyvatel ČR nevlastní v rámci své rodiny vůz vůbec.
Česká populace: pětina se 2 auty, pětina bez auta

Čtyři procenta domácností u nás se mohou pochlubit 3,5 automobily. GfK vyšla ze zkoumání u 1000 respondentů ve věku 15 až 65 let.

Patnáct procent české populace má k dispozici služební vozidlo, které může používat i k soukromým účelům. Pro prodejce nových vozů je zajímavý i údaj, že 17 procent Čechů si hodlá nejdéle do roku 2014 pořídit nový vůz. 23 procent se naopak chystá k pořízení vozu ojetého.

O novém voze nejvíce uvažují lidé mezi 50 až 65 lety (20 procent z této věkové kategorie), současně je v této věkové skupině nejvíc těch, kteří si nehodlají koupit vůz žádný (31 procent).

Asi nejvíc může prodejce zajímat, kolik chtějí Češi za auto utratit. Polovina z těch, kteří s jeho pořízením počítají, má připraveno 100 až 300 tisíc korun.

V tomto cenovém rozmezí je momentálně na trhu nových vozů téměř 80 vozidel. Nejlevnější Dacia Sandero začíná na 159 900 Kč, na opačném pólu například Seat Leon, Mazda 3, nebo Toyota Auris – všichni za 299 900 Kč.

Nad 300 tisíc korun si troufá jen 13 procent a půl milionu a víc chtějí utrácet jen podnikatelé s příjmy nad 50 000 korun měsíčně.

Polovina z náš šetří na vůz více než tři roky. Lidé do 29 let to stíhají do tří let a méně. Ve starších skupinách obyvatel potřebuje jedna třetina lidí k našetření potřebné sumy 5 a více let.

V současnosti jezdí v České republice téměř 4 miliony osobních a dodávkových vozů, což je o 1,1 milionu více aut, než před deseti lety. V loňském roce se u nás zaregistrovalo přes 174 000 nových vozů (z nich podle odhadů prodejců bylo kolem 12 000 v ČR jen formálně zaregistrováno a vyvezeno do zahraničí).

 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky