Česká policie změní barvy svých vozů

Česká policie zřejmě již nebude používat současnou barevnou kombinaci pro své vozy. Tedy bílý podklad se zelenými pruhy. Šéf policistů totiž prohlásil, že je téměř jisté, že vozy budou do budoucna stříbrné s modrými pruhy. Barvy mají změnit i policejní cedue na budovách, i ty by měla zdobit modrá barva.

Jako důvod pro tuto změnu se uvádí to, že stříbrné vozy jdou lépe vidět, než bílé, což má zvýšit bezpečnost na silnici. Trochu legračním zdůvodněním je, že stříbrná auta se po vyřazení z užívání budou lépe prodávat než ta bílá.

Důvody pro změnu zní bohulibě, ve skutečnosti je to s nimi už trochu horší, a tak je otázkou, jak moc jim můžeme věřit. Třeba se ukáže, že strýček tetičky jednoho z náměstků má firmu, která vyrábí tabule, případně vyrábí polepy na vozy a státní zakázka na tisíce vozů a tabulí by se hodila.

Dle všeho policie naštěstí nehodlá současné bílé vozy stříkat do nového laku, ale jak budou dosluhovat, budou nahrazovány stříbrnými s modrými pruhý.

„Redesign” policejních aut půjde ruku v ruce s investicí 1,4 miliardy Kč do 2 300 nových policejních vozů během následujících tří let. Podle vedení policie a ministerstva vnitra má změna policejních barev symbolizovat i změny v policii samotné. Všímá si snad někdo nějakých? Bohužel se u nás děje jen to, co se v minulosti odehrálo v mnoha světových zemích. Místo náročných změn ve fungování policie samotné je přece snažší převléci kabátek. To, co by mělo završovat jakékoli faktické změny, přichází jako první krok, který nebude následovat nic. Ostatně řidiče podobný postup nepřekvapí. Nový silniční zákon, který vstoupil v platnost předloni, představuje to samé v bledě modrém. Místo pracné snahy o změnu chování řidičů, která může být završena vhodně nastaveným zákonem zohledňujícím spolehlivost toho či onoho šoféra, přišel jen represivní zákon, který nenásledovalo zhola nic.

Nápis „pomáhat a chránit”, který se dnes objevuje na policejních autech, je v době, kdy činností policistů je vesměs „buzerovat a trestat”, je jen smutným začátkem této cesty i v případě „renezance” policejní práce.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků