Česká policie změní barvy svých vozů

Česká policie změní barvy svých vozů

Česká policie zřejmě již nebude používat současnou barevnou kombinaci pro své vozy. Tedy bílý podklad se zelenými pruhy. Šéf policistů totiž prohlásil, že je téměř jisté, že vozy budou do budoucna stříbrné s modrými pruhy. Barvy mají změnit i policejní cedue na budovách, i ty by měla zdobit modrá barva.

Jako důvod pro tuto změnu se uvádí to, že stříbrné vozy jdou lépe vidět, než bílé, což má zvýšit bezpečnost na silnici. Trochu legračním zdůvodněním je, že stříbrná auta se po vyřazení z užívání budou lépe prodávat než ta bílá.

Důvody pro změnu zní bohulibě, ve skutečnosti je to s nimi už trochu horší, a tak je otázkou, jak moc jim můžeme věřit. Třeba se ukáže, že strýček tetičky jednoho z náměstků má firmu, která vyrábí tabule, případně vyrábí polepy na vozy a státní zakázka na tisíce vozů a tabulí by se hodila.

Dle všeho policie naštěstí nehodlá současné bílé vozy stříkat do nového laku, ale jak budou dosluhovat, budou nahrazovány stříbrnými s modrými pruhý.

„Redesign” policejních aut půjde ruku v ruce s investicí 1,4 miliardy Kč do 2 300 nových policejních vozů během následujících tří let. Podle vedení policie a ministerstva vnitra má změna policejních barev symbolizovat i změny v policii samotné. Všímá si snad někdo nějakých? Bohužel se u nás děje jen to, co se v minulosti odehrálo v mnoha světových zemích. Místo náročných změn ve fungování policie samotné je přece snažší převléci kabátek. To, co by mělo završovat jakékoli faktické změny, přichází jako první krok, který nebude následovat nic. Ostatně řidiče podobný postup nepřekvapí. Nový silniční zákon, který vstoupil v platnost předloni, představuje to samé v bledě modrém. Místo pracné snahy o změnu chování řidičů, která může být završena vhodně nastaveným zákonem zohledňujícím spolehlivost toho či onoho šoféra, přišel jen represivní zákon, který nenásledovalo zhola nic.

Nápis „pomáhat a chránit”, který se dnes objevuje na policejních autech, je v době, kdy činností policistů je vesměs „buzerovat a trestat”, je jen smutným začátkem této cesty i v případě „renezance” policejní práce.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků