Česká policie změní barvy svých vozů

Česká policie zřejmě již nebude používat současnou barevnou kombinaci pro své vozy. Tedy bílý podklad se zelenými pruhy. Šéf policistů totiž prohlásil, že je téměř jisté, že vozy budou do budoucna stříbrné s modrými pruhy. Barvy mají změnit i policejní cedue na budovách, i ty by měla zdobit modrá barva.

Jako důvod pro tuto změnu se uvádí to, že stříbrné vozy jdou lépe vidět, než bílé, což má zvýšit bezpečnost na silnici. Trochu legračním zdůvodněním je, že stříbrná auta se po vyřazení z užívání budou lépe prodávat než ta bílá.

Důvody pro změnu zní bohulibě, ve skutečnosti je to s nimi už trochu horší, a tak je otázkou, jak moc jim můžeme věřit. Třeba se ukáže, že strýček tetičky jednoho z náměstků má firmu, která vyrábí tabule, případně vyrábí polepy na vozy a státní zakázka na tisíce vozů a tabulí by se hodila.

Dle všeho policie naštěstí nehodlá současné bílé vozy stříkat do nového laku, ale jak budou dosluhovat, budou nahrazovány stříbrnými s modrými pruhý.

„Redesign” policejních aut půjde ruku v ruce s investicí 1,4 miliardy Kč do 2 300 nových policejních vozů během následujících tří let. Podle vedení policie a ministerstva vnitra má změna policejních barev symbolizovat i změny v policii samotné. Všímá si snad někdo nějakých? Bohužel se u nás děje jen to, co se v minulosti odehrálo v mnoha světových zemích. Místo náročných změn ve fungování policie samotné je přece snažší převléci kabátek. To, co by mělo završovat jakékoli faktické změny, přichází jako první krok, který nebude následovat nic. Ostatně řidiče podobný postup nepřekvapí. Nový silniční zákon, který vstoupil v platnost předloni, představuje to samé v bledě modrém. Místo pracné snahy o změnu chování řidičů, která může být završena vhodně nastaveným zákonem zohledňujícím spolehlivost toho či onoho šoféra, přišel jen represivní zákon, který nenásledovalo zhola nic.

Nápis „pomáhat a chránit”, který se dnes objevuje na policejních autech, je v době, kdy činností policistů je vesměs „buzerovat a trestat”, je jen smutným začátkem této cesty i v případě „renezance” policejní práce.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků