Česká policie změní barvy svých vozů

Česká policie zřejmě již nebude používat současnou barevnou kombinaci pro své vozy. Tedy bílý podklad se zelenými pruhy. Šéf policistů totiž prohlásil, že je téměř jisté, že vozy budou do budoucna stříbrné s modrými pruhy. Barvy mají změnit i policejní cedue na budovách, i ty by měla zdobit modrá barva.

Jako důvod pro tuto změnu se uvádí to, že stříbrné vozy jdou lépe vidět, než bílé, což má zvýšit bezpečnost na silnici. Trochu legračním zdůvodněním je, že stříbrná auta se po vyřazení z užívání budou lépe prodávat než ta bílá.

Důvody pro změnu zní bohulibě, ve skutečnosti je to s nimi už trochu horší, a tak je otázkou, jak moc jim můžeme věřit. Třeba se ukáže, že strýček tetičky jednoho z náměstků má firmu, která vyrábí tabule, případně vyrábí polepy na vozy a státní zakázka na tisíce vozů a tabulí by se hodila.

Dle všeho policie naštěstí nehodlá současné bílé vozy stříkat do nového laku, ale jak budou dosluhovat, budou nahrazovány stříbrnými s modrými pruhý.

„Redesign” policejních aut půjde ruku v ruce s investicí 1,4 miliardy Kč do 2 300 nových policejních vozů během následujících tří let. Podle vedení policie a ministerstva vnitra má změna policejních barev symbolizovat i změny v policii samotné. Všímá si snad někdo nějakých? Bohužel se u nás děje jen to, co se v minulosti odehrálo v mnoha světových zemích. Místo náročných změn ve fungování policie samotné je přece snažší převléci kabátek. To, co by mělo završovat jakékoli faktické změny, přichází jako první krok, který nebude následovat nic. Ostatně řidiče podobný postup nepřekvapí. Nový silniční zákon, který vstoupil v platnost předloni, představuje to samé v bledě modrém. Místo pracné snahy o změnu chování řidičů, která může být završena vhodně nastaveným zákonem zohledňujícím spolehlivost toho či onoho šoféra, přišel jen represivní zákon, který nenásledovalo zhola nic.

Nápis „pomáhat a chránit”, který se dnes objevuje na policejních autech, je v době, kdy činností policistů je vesměs „buzerovat a trestat”, je jen smutným začátkem této cesty i v případě „renezance” policejní práce.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků