Česka pojišťovna potvrzuje: od července nehod přibylo

47 komentářů

Jan
7. září • 0:12

Pro mě je důležitější, že zraněných a mrtvých na silnicích ubylo o desítky procent, než to, že se MOŽNÁ zvýšil počet nehod o 1,5%.

OII - RS
6. září • 10:33

Nevím proč a nejvíc mi vadí jak všichni - i představitelé policie - se tváří jako kdyby před touto "spásou" nebyl v ČR platný silniční žákon. Cirka 10 let tady v malých obměnách fungoval zákon, který měl hlavní vadu - že ho nikdo nevynucoval - policie si válela šunky a byla vidět jen tam kde si vydělala. Po té přišel onen "spásný" zákon - média a policie mu věnovala obrovskou pozornost a propagandu až strašení lidí ala - těď přijdu já a se mnou přijde zákon - až na jednu chybu - zákon tu je, ale policie zase nepřišla. Češi nato pomalu přicházejí a zase se na našich silnicích vrací vše k starém nic moc stavu ( v určitých ohledech dokonce horšímu).
Ano je potřeba něco udělat a zlepšit situaci na silnicích -ale cesta nevede přes neúměrné sankce, ale přes to, aby začala police být v ulicích a na místech kde to má smyl a vynucovat to co má smysl.
Je hodně smutné, že místo toho aby toto policie dělala, tak od zákona dostala jednu velkou zbraň pro svoji lenost a alibismus - díky změněným měřítkům (i z důvodů sjednocení s Evropskými) teď i když se v nehodovosti nic nezměnilo - policie podle statistik udělala perfektní práci - nadřízení dostali přidáno, podřízení se můžou válet ještě víc.
I kdyby tato úprava zachránila jen jeden život - stálo to za ty peníze ale proboha zaveďme něco co kromě snížení mrtvých sníží konečně i nehodovost a vrátí klid a plynulost na silnici.
Jeden takový malý příklad za vše - porovnejte akce Kryštof ( stará úprava) a akci během nového "silničního zákona" - co vám vyjde - stejné výsledky - to znamená - zákon nic moc nezměnil stačilo, aby policie dělala svou práci.

-LK-
6. září • 14:43

Pod tohle bych se taky podepsal. V srpnu jsem jezdil poněkud více než jindy a tolik dobytků jsem už dlouho neviděl. Na nové auto to má, na zatmavení okýnek taky, ale aby si o auta nechal namontoval blinkry, to už ne. Plná čára, neplná čára, hlavně že se předjíždí. Naposledy tuhle Avie michelských pekáren, co mě normálně vytlačila z pruhu - vyměknul jsem.
A co dělá policie? Např. to, že mě v cca 10 hodin večer stavěli, že prý jsem jel v autobusovém pruhu. Zcela pominu to, že i kdybych to býval udělal, tak vzhledem k tomu, že nebyl prakticky žádnej provoz, by se ani nic nedělo. Ale já to navíc neudělal. Když jsem policajtovi tvrdil, že je to nesmysl, že jsem v tom pruhunejel, tak zmírnil a že prý jsem jen "pozdě odbočil". Když jsem to pozdní odbočení chtěl konkretizovat (zastavili mně asi 100m za tou značkou), tak prý jsem jel asi 2m v autobusovém pruhu. Opět opakuju, že to je nesmysl, protože tam už je plná čára a přes tu já nejezdívám a navíc - protože nebyl žádnej provoz, byl neautobusovej pruh volnej a nebyl důvod si včas nepřejet. Nakonec vyměkl a pustil mně (já bych stejně šel na správní řízení). No a teď mi řekněte, proč ti naši policajti nejsou "To protect and serve", ale "Buzerovat a pokutovat"???

OII - RS
6. září • 15:16

To protect and serve - krasné heslo, pokaždé když ho slyším tak si vzpomenu na svůj zážitek z USA - zácpa na dálnici při bouračce - přiznám se totálně jsme zazmatkoval - ono člověk v autě větším než byt a milion pruhů na každé straně jsem se dostal do blbého pruhu skoro protismeru - blikající auto - už jsem myslel že jsem v háji - policajt se mnou v pohodě přežil mou lámanou angličtinu - poradil mi jak nejlépe jet tam kam chci- vjel přede mě a s majáčkem mě protáhl celou kolonou - a neplatil jsem ani dolar a to jsem musel d***l překročit alespoň 10 předpisů když jsem se tam dostal - dokážete si toto představit od české policie ??? ta by si na cizincovi zpravila rodinný rozpočet na rok dopředu a ještě by ho tam nechala. Fakt v poskom zemich je to s arogancí státních oragánů strašné, doteď si totiž neuvědomili to že oni jsou tu pro nás a ne mi pro ně :-(

Diamant
6. září • 15:44

Ja navrhujem nahradiť plnú čiaru nejakou betónovou bariérou lemovanou pásom klincov. Rapídne ubudne čelných zrážok. Prerušovanú čiaru oddeľujúcu od seba protismernú premávku zrušíme. Už týmto krokom sa rýchlosť dopravy zníži na max 90. Ešte zavedieme pre náklaďáky povinnosť domontovať si aktívny radarový tempomat, aby začalo auto samo brzdiť, ak sa priblíži k predošlému autu na nebezpečnú vzdialenosť, zas poklesne nehodovosť. Okrem toho zavedieme špecálnu daň, nech sa volá trebárs zvodidlová daň, z týchto peňazí postavíme na všetkých cestách zvodidlá, aby nešlo trafiť nejaký strom. No a ešte treba do každého auta dať elektroniku, ktorá nedovolí prejsť križovatku na červenú, všetky križovatky vybavímke kruhovými objazdmi. O koľko by takto poklesol počet usmrtených? Le je to trochu nahlavu, nei?

ITTI
7. září • 11:01

Neb v našich končinách jezdí hodně aut se znakem "SK", tak bych ten bodový systém rozšířil na ně,protože se mnozí chovají jako dobytek, neb mají pocit nepostihnutelnosti. On vám to tam Fico zavede též,takže začni raději trénovat a neraď.:-D Kua, proč na SK autařkých serverech nikdo nediskutuje? Např. www.autoserver.sk B-]

Mirek
6. září • 10:55

Ano postupne se chovani ridicu uvolnuje a bylo to tak po kazde zmene pravidel. Dalo se to cekat. Jenomze ted nastupuje bodovy system. Ridic bude na dodrzovani pravidel kaslat jenom do okamziku, nez 1x, 2x prijde o body a bude nad nim viset realna hrozba odebrani RP. Potom sve chovani radikalne zmeni. Bodovy system funguje az po delsim case. Neni treba propadat panice, ze se vse vrati do puvodnich koleji.

-LK-
6. září • 14:59

Hele, můžu se zeptat, proč nebojuješ za úplné postavení libovolných dopravních prostředků mimo zákon? Ještě jsem neslyšel, že by při srážce dvou chodců došlo ke smrtelnému zranění, takže by byl efekt "méně mrtvých a zraněných" řádově vyšší než po novém bodovém zákonu. Když by nestačilo o 144 mrtvých méně u nás (za červenec a srpen), mimimálně by v poslední době přežilo 30 Íránců a 159 Rusů, kteří popadali v Tupolevech.

OII - RS
6. září • 15:38

já bych dal letadlům taky limity - přelítají-li nad obcí tak 50 km/h - co kdyby nějaké děcko pouštělo draka - tak by to letadlo drsně neubrzdilo!!!! :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

deiri
6. září • 11:10

nezmění se nic. korupce funguje nadále skvěle. byl jsem stavěn za rychlost +20 v obci, (státní policií), a policajti činili kulantní nabídku na přimhouření oka. přimhouřili je za 1000.-.

-LK-
6. září • 14:45

Taktéž mohu potvrdit. Seděli jsme s kamarády a zajímavé téma bylo, kolik máte bodů. Zjistili jsme, že všichni nula a pak začaly padat historky, kolik to koho stálo, že tuhle nepřibyly dva bodíky apod.

OII - RS
6. září • 15:31

Taktéž můžu potvrdit - dva bývalý spolužáci jsou dopraváci, nejdřív jeden nám říkal, že si denně na dopravce přijde průměrně na litr do kapsy - druhý přišel o práci tak šel taky k policii - teď mě oba přesvědčují ať jdu taky - jsou novému zákonu moooooc vděční - nadřízení je chválí - protože prezidium se chválí samo a zisky se jim ve strachu z bodů zmohonásobily.
jejich finta - zastaví při měření když jedete předpisově ale na hraně třeba 47-49 v 50 (takže pro počítač jste jel předpisově a nic není zaznamenané), pak vám řeknou že jste jel 56 - ale, že jsou kluci hodní a že to chápou ale že už vás mají vyfceného a stím nemůžou nic dělat - (málokdo si je jistý když měl tachometr kolem 50 že fakt nejel víc) - jediná možnost je kopit novou pameťovou kartu a vyměnit to - ale ta stoji 1500 + něco pro ně - 98% lidí jim ještě mooooc poděkuje jak jsou hodní jak jsou vystrašeníz bodů a ty dvě procenta ? když se hádají tak jdou jako že se ještě jednou podívat - vrátí se se slovy - promiňte to bylo auto před vámi my se spletli - naschle !!! - dobrý že - to je pro Mirka: oba ti taky mooooc děkují za nový zákon, před chvíli jsem jim ukazoval tvoje suprreakce - jak řikali ty by jsi byl ten který by jim zato byl jestě vděčný :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ITTI
7. září • 10:11

Ale no tak. Opíši si jejich osobní čísla, k řešení na úřadu jistě dodá Policie originální fotografii jak jedu údajných 56 km/h. Klidně mi mohou obcházet auto jak chtějí. Nenajdou nic,auta v perf.stavu vč. nahuštění pneumatik, lékárnička OK,nic prošlého,rezerva nahuštěná o 200 kPa víc než je max.přípustný tlak, motor čistý, nikde ani kapka oleje, zimní/letní pneu a vzorek nikdy pod 3 mm.... 2 vesty v přihrádce....nemají nárok. Nebo na co ještě najdou? Nenajdou nic a jde se do sporu. B-]

Mirek
6. září • 16:41

To jsou fajn kluci. A hned z mych 10ti vet vedi, jakej jsem posera, ze bych jim cpal uplatky na pockani. Vyvracet jim to nebudu. Nemam tu potrebu. Ridim jiz necelych 20 let a pokutu jsem neplatil zadnou. A takovi fajn kluci jiste uplatnovali sve figle i drive. Ne az s novym zakonem. To ze se za socialistu stala korupce narodnim sportem nemuzou resit dopravni predpisy. Ale myslim, ze na kazdeho jednou dojde. Jako clovek, ktery ma jiz neco za sebou, jsem zazil par lidi, kteri se mi smali, proc nekradu, kdyz kradou vsichni. Dnes jiz dokradli. Sedi. Na kazdeho jednou dojde. Je to jen otazka casu.

OII - RS
6. září • 10:58

v zájmu bezpečnosti na silnicích bych chtěl být taky takový optimista a milovník nového zákona jako ty a doufám že se toho co slibuješ dožiju- protože zatm to moc růžově nevypadá.

OII - RS
6. září • 10:43

jo a ještě jedna věc - jezdím mnohem míň dle pravidel než za staré - to není žádné chlubení a netěší mě to je to díky kolonám, lidem brzdícím na 30 na rovné silnici kde tu značku zapomněli atd. Nemám jediný bod a platím míň pokut než za starého. Dokud nebude policie, nebudou ani body ani pořádek.
PS: mám nájez asi 5 tis km/měsíc včetně měst a dálnice. Takže kde je to zlepšení protože v podstatě já jsem ten "pirát" silnic a koho znám s body mají lidi za 57 ve vesnici, přítelkyně se zapmněla připoutat a zapnout světla když odjížděla od lídlu na sídlišti k paneláku asi 150 m a bratr předjížděl kombajn v zákazu - tento zákon si totiž spíš dělá srandu ze slušných řidičů :-)

Haya
6. září • 10:54

souhlas B-]

Bobek
6. září • 10:41

Tak pod tohle s můžu s klidem podepsat.

Mirek
6. září • 9:35

Tak muj oblibeny objektivni novinar opet vypustil dalsi ze svych vyvazenych objektivnich clanku. A zatimco v minulem dile venoval pul clanku na zpochybneni statistitky usmrcenych, statistiku pojistoven prebira jako jasnou pravdu. Dnes ani kapka snahy zjistit, zda cisla pojistoven jsou opravdu jasnym obrazem reality, jak se pocitaji a co vse obsahuji. Ze tato cisla patri mezi oduvodneni, kterymi pojistovny vysvetluji nutnos zvysit povinne ruceni a tudiz maji jasny komercni ucel, autor ani nezmini. Neni to tak dlouho, co se zde v diskuzich tato cisla zpochybnovala jako nadsazena. Ale dnes jsou oslavovana. Pro zpochybneni zakona se hodi vse.

Leo
6. září • 11:45

Systém povinného ručení násilím zavedl STÁT. Je to skoro jako (dost vysoká) daň z auta placená soukromým firmám (pojišťovnám).Ten samý stát zavádí bodové systémy, prezentuje podivné statistiky, atd...Pokud kritizujete chování pojišťoven poskytujících tzv. povinné ručení, kritizujte stát, který nám jej vnutil a ne pojišťovny, které se jen snaží chovat racionálně v rámci nemocného systému.Až bude pojištění na způsobené škody dobrovolné a bude se odvíjet od SKUTEČNÉ rizikovosti daného řidiče (a ne auta), budou konečně i statistiky pojišťoven mít vypovídací hodnotu. Pak již konečně ztratí poslední zbytek důvodů své existence i Český statistícký úřad. A možná i dopravní policie, protože bude v zájmu pojišťoven minimalizovat riziko vzniku škod na majetku i zdraví.

Leo
6. září • 11:14

Systém povinného ručení násilím zavedl STÁT. Je to skoro jako (dost vysoká) daň z auta placená soukromým firmám (pojišťovnám).Ten samý stát zavádí bodové systémy, prezentuje podivné statistiky, atd...Pokud kritizujete chování pojišťoven poskytujících tzv. povinné ručení, kritizujte stát, který nám jej vnutil a ne pojišťovny, které se jen snaží chovat racionálně v rámci nemocného systému.Až bude pojištění na způsobené škody dobrovolné a bude se odvíjet od SKUTEČNÉ rizikovosti daného řidiče (a ne auta), budou konečně i statistiky pojišťoven mít vypovídací hodnotu. Pak již konečně ztratí poslední zbytek důvodů své existence i Český statistícký úřad. A možná i dopravní policie, protože bude v zájmu pojišťoven minimalizovat riziko vzniku škod na majetku i zdraví.

ITTI
7. září • 10:17

2 Leo: Jinde ve světě povinné ručení není? Prověř si to a hl.,kolik se platí...Dobrovolné by znamenalo, že se pojistím až po nehodě? Nebo vše uhradíš a pak se pojistíš? Jak chceš řešit případ, že s autem jezdí víc řidičů v proměnivém intrvalu? Nedělám v poj. jenom,ale když se řekne A, tak pak i racionální a funkční B,C,D... B-]

Leo
10. září • 13:59

Že něco je "všude ve světě" není žádný argument. Všude ve světě se lže, krade a vraždí. Je to proto dobře?Co když omylem rozbiješ výlohu, omylem na přechodu někoho strčís pod auto, omylem vyplavíš sousedy, omylem v obchodě schodíš regál, omylem při sportu někoho zraníš, omylem míčem někomu rozbijěš okno, ...? Jaký je v tom rozdíl? Buď jsi proti takovým věcem dobrovolně pojištěn, nebo to proste zaplatíš ze svého, popřípadě to budeš splácet.Pokud by fungovaly soudy, žádný problém by nebyl. Kdybys neměl prachy, naběhne exekutor a zabaví ti vše od auto, přes vybavení domácnosti až klidně po celý byt. Když jsi tak nezodpovědný, že ses nepojistil, nak neběduj, kdž ti exekutor sebere úplně všechno a třeba k tomu ještě budeš muset celej život makat jako šroub, abys splácel zbytek dluhu - jinak šup do vězení pro dlužníky (kde by se ovšem makalo jak na galejích). Stačilo by pár takových případů a ostatní by se začali chovat zodpovědně.

Michal Kára
6. září • 13:46

Spravne! Neni nad to mit svobodnou moznost nechat si rozbit svoje drahe auto sockou, ktera neni pojistena a nic nema, takze si na ni nic nevezmete a zacvakate jeho chybu sam. Pryc s povinnym rucenim!

Leo
7. září • 8:46

A co kdyz vam ta socka zapali dum? Jak z ni pak dostanete ty prachy?Resenim je to, ze soudy budou funkcni. A ze kdyz vam nekdo udela skodu za milion a nebude diky vlastni nezodpovednosti pojisten, tak proste bude nucen makat jak galejnik, dokud skodu nesplati. A ne ze na vas bude delat dlouhej nos, nechavat si zivotni minimum, atd...A co kdyz nekdo neni socka, ma majetek za miliony, kterym ruci za skody, kterte zpusobi? Proc takovy clovek ma platit brutalni ruceni za vsechna sva ctyrlitrova auta (kdyz zaroven stejne jezdi jen jednim)?Proste statni monopol neni (pochopitelne) schopen zajistit funkcnost niceho, tedy ani soudu. A tuto svou neschopnost dohani tim, ze nuti vsechny se pojistit proti skodam, ktere by mohli zpusobit. Podle stejne logiky bychom meli platit i povinne ruceni z hlavy, ze ktereho by se odskodnovali obeti loupeze, znasilneni, pozustali po zavrazdenych. A soudy by pak klidne mohly byt jeste mene vykonne. Vinika by na miste urcil policajt, dotycny by se ani moc nebranil, protoze by skodu zaplatila pojistovna a on by tak maximalne prisle o bonus. Prima!

Mirek
6. září • 11:23

Cili souhlasite se mnou, ze statistiky pojistoven nejsou tim spravnym zdrojem pravdy o realne situaci na silnicich?

Leo
6. září • 11:47

Ano. Stejne jako ty oficialni. Otazka je, ktere jsou blize pravde. Ale to se bez cisteho svobodneho trhu a uplne smluvni svobody (napr. pri uzavirani pojistnych smluv) NIKDY a NIJAK neda zjistit.

OII - RS
6. září • 10:13

To je zbytečné, Mirka nikdo nepřesvědčí, podle jeho gusta by byl jen článek jak je nový zákon dokonalý a bezchybný - kdokoliv tvrdí něco jiného i když se opírá o fakta a v podstatě jen poukazuje nato, co ví všichni i politici ( i kteří ho schvalovali), že nový zákon je nic moc - tak brečí a bečet nikdy nepřestane. Milý Mirku jen by mě zajímalo až budeme mít "snad" funkční parlament a on ten zákon změní nebo přijme nový (a třeba se to i povede) a kromě snížení mrtvých ( což kdyby byla pravda by bylo opravdu SKVĚLÉ !!!) přinese i snížení nehodovosti, zvýšení plynulosti dopravy atd. nespácháte sebevraždu ??? (pokud ano prosím ne na silnici) B-] nebo okamžitě převlečete kabát a budete se zase bezhlavě zastávat nového ???

Mirek
6. září • 11:14

Zmeneny zakon prinese mene mrtvych, mene nehod, plynuly provoz a vsichni ho budou milovat Vy jeste verite na jeziska? Ja uz jsem se s neexistenci jeziska smiril a pachat proto sebevrazdu nehodlam. Zatim jsem videl navrh ODS ve kterem byl napr. navrh na snizeni poctu trestnych bodu za alkohol. To podle mne neni ta prava cesta ke snizeni poctu mrtvych.

Marek71
6. září • 12:20

Napr. v Nemecku si občas cestou z práce zájdem na večeru, dám si jedno pivo a potom normálne sadnem za volant a idem domov, cca. 20km. Tam je to normálne, nikomu za to nehrozí žiadny postih. Ak by som to isté urobil, v ČR, som odsúdeniahodný pirát ciest a vrah. Tak neviem... tá istá situácia a dve diametrálne rozdielne merítka. Ale pravda može byť len jedna, kto ju má v tomto prípade ? Nemecko ( a s ním veľká časť civilizovanej Európy ), alebo ČR a ostatné večšinou postkomunistické štáty ?Ministerstvo sa nedávno oháňalo tým, že v záp. Európe sa bude ustupovať od povolenej hranice alkoholu a nastúpi nulová tolerancia. Bleskový prieskum novinárov napr. v Anglicku, Nemecku a Francúzsku odhalil, že je to blbosť, nič také sa nechystá. A práve predstaviteľ z Británie (nepamatám, kto to bo) sa vyjadril v tom zmysle, že nulová tolerancia je hlúposť a "výsada" postkomunistických krajín.PS: To len tak k tomu alkoholu. Nie som za pitie za volantom, ale rozumná tolerancia je vhodná. A v tom Nemecku, ak sposobí vodič s alkoholom nehodu, má to ako sakra priťažujúcu okolnosť, čo je správne.

Mirek
6. září • 16:23

Myslite tedy, ze je dobre pockat az nekoho prizabije a pak mu to pekne spocitat? Jestlize je alkohol pritezujici okolnosti, znamena to, ze i v Nemecku vedi, ze je to znacne nebezpecne rizikove chovani. Proc toleruji rizikove chovani? Proste nemaji odvahu prosadit nepopularni zakaz. Odpurci noveho zakona radi rikaji, ze lepsi nez represe je prevence. Tedy nulova tolerance alkoholu je prevence nad jine.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
6. září • 20:14

Asi sú v tej záp. Európe úplne blbí, keď tú nulovú toleranciu od nás už dávno neodkukali :-) Iste, prevencia je vždy najlepšia, podľa tohto pravidla by bolo teda najlepšie drasticky omeziť rýchlosť áut, zaviesť veľmi prísne kritéria na získanie vodičáku... a podobne. Tým by sa tiež znížil počet nehod a mŕtvych. To by zaiste nebolo správne, takže je treba nájsť určitú rozumnú hranicu. A čo sa týka alkoholu, tak tú hranicu majú asi rozumnejšiu v tej záp. európe, pretože im to tam funguje dlhé roky a ani sa žiadna zmena v tomto smere nechystá.PS: Mňa by celkom zaujímalo, koľko nehod sposobia vodiči, ktorí majú v krvi povedzme do 0,6 promile alkoholu a aká je to časť z celkového počtu nehod zavinených vodičmi pod vplyvom. Ale to sa asi nedozvieme...

petrumr
6. září • 20:46

v Německu je 0,3-jestli se nepletu a když někdo nafouká 0,29 tak když ho vezmou na odběr krve a je to fakticky zůstatek po pivu,tak je v krvi čistej zta tu dobu než mu to vyteče,ale takový prasata co mají v krvi furt v průměru 0,8 bych střílel jateční pistolí3-[

Haya
6. září • 10:23

pozitivní je, že můžeme nad takovými věcmi diskutovat, dříve by nám to holt sdělili jako jedinou pravdu, a bylo by to B-]

Radek Ondrášík
6. září • 9:47

Jsem rád, že jsem Váš oblíbenec a na požádání mohu zaslat fotku s podpisem ;-)Jinak k věci a velmi jednoduše řečeno - oficiální údaje o snížení počtu dopravních nehod po 1. červenci tohoto roku, které se srovnávají s minulými léty nekorespondují s druhou stranou, tedy s údaji pojišťoven. Ty říkají, že k poklesu nedošlo a že počet dopravních nehod je +- stejný.Samotná úvaha nad čísly z policejního prezídia musí v každém, alespoň průměrně inteligentním člověku, pochybnosti. A to z prostého důvodu, kterým je zvýšení hranice škody pro volání policie. Pokud byste loňská čísla přepočítal podle letošní metodiky, došlo by také k výraznému poklesu, což je přece logické, protože by ze statistiky vypadly nehody se škodou 20-50tis. Kč, které se letos, na rozdíl od minulých let nepočítají.Článek tedy ukazuje, že pojišťovny, ať mají jakékoli důvody, říkají, že počet dopravních nehod nepoklesl. Nejsnadnějším rozhřešením celé situace by bylo, aby Policie udělal vstřícný krok a od loňských čísel odečetla dopravní nehody se škodou do 50tis. Kč a tento výsledek pak srovnala s letošním. Tím by veřejnost viděla skutečný přínos nového zákona a také situaci v počtu dopravních nehod se škodou nad 50tis. Kč ve férovém srovnání minulých let s letošním rokem. Bohužel bychom sice nevědli, zda poklesl/narostl počet dopravních nehod do 50tis. Kč, který je opravdu velké procento, ale presentované údaje by měly nějakou srovnávací váhu.

Pavel
6. září • 18:09

To by bylo hezké, kdyby to srovnali férově, ale to by si pak nemohli dát vyšší odměny za ,,dobře" odvedenou práci v podobě snížení dopravních nehod, tudíž až budou odměny, tak s tím někdo možná přijde a zase vymyslí další ,,zlepšovák" za který si nechá dát odměny příští rok.

jan
6. září • 13:33

Pane Ondrášíku, docela mě udivuje jaký jste suverén. Mezitím čtenost autorevue.cz rapidně klesá a Auto.cz vás válcuje na plné čáře. Je opravdu potřeba se tady takto ukazovat a prezentovat jako "já jsem ten, co ví vše nejlépe"???

Radek Ondrášík
6. září • 14:01

Diskuse je od slova diskutovat. Pokud se vám mé názory nelíbí, máte právo to vyjádřit a já vám v tom bránit nebudu. Za své názory se nestydím a pevně si za nimi stojím, což by měl dělat každý, ať má názor jakýkoli.Co se týká situace okolo AR, konkurence by váš popis situace jistě oslavila, bohužel pro ně je to trochu jinak :-P

klakson
8. září • 13:54

Stát si za svým názorem je věc jedna a schopnost a ochota vyslechnout názor cizí, zvážit jeho argumenty a názor případně korigovat, je věc druhá...

Ráďa
6. září • 20:53

U pana Ondrášika by to chtělo spíš zasednout do školní lavice a zopakovat si češtinu, zejména pravopis:-D:-D:-D

Mirek
6. září • 10:42

Ne dekuji. Pokud Radek Ondrášík neni pseudonym a ve skutecnosti to neni Radka Ondrášíkova, tak opravdu po fotografii netouzim. :-)
Jenom jsem chtel rici, ze pokud venujete velke usili rozboru statistiky jedne strany, bylo by fer ucinit stejne i s oponentni statistikou. Jinak Vas mozna prekvapim, ale podle mne v novem zakone neni v podstate nic, co by snizilo pocet nehod a ja jsem to ani neocekaval. Novy zakon muze snizit NASLEDKY nehod a to se take deje. Pocet nehod je vicemene funkci hustoty provozu. I kdyz je provoz pomalejsi, pocet incidentu bude temer stejny. K tukancum dochazi i v kolone jedouci krokem. Jenom to odnesou plechy, ale ne lidske zivoty. Navic ta cisla, jak spravne pisete, jsou ovlivnena spousty faktoru, z velke casti na strane pojistoven - jak vysoke je pojistne i jeho konkretni podminky, takze ani k mezinarodnimu srovnavani se tato cisla nehodi. Z tohoto pohledu jsou to cisla znacne osidna a mne v podstate nezajimaji. Pouzit takto osidna cisla jako dukaz o nepovedenosti noveho zakona, mne prijde neprilis seriozni.

Radek Ondrášík
6. září • 11:23

Ano, nikdo přece neříká, že není lepší vice nehod s mírnějšími následky. Raději budu také v situaci, že bude více dopravních nehod, nebo stejně, ale ušetří se usmrcené osoby. Proti takovému výsledku zákona v podstatě nic nemám.Všechny ty články, které na AR vychází ohledně statistik jsou jen a pouze o tom, že oficiální čísla lžou. Každému je jasné, že jak statistika počtu usmrcených (byť zcela minimálně až nulově) tak počtu dopravních nehod není srovnatelná s minulými léty. Přes tuto zjevnost jsou ale tyto údaje neusátle srovnávány.Pokud by se tak dělo pouze na poli médii, byl by to smutný odraz neznalosti redaktorů, ovšem toto se děje, což je daleko horší, na úrovní oficiální úřadů jako jsou ministerstva a poliice. Je prostě neakceptovatelné, aby si policie srovnávaná čísla upravovala do podoby, která bude před veřejnosti vypadat lépe, než jaká je skutečnost.Zjevně se jedná, ze strány státu, do matení obyvatel, když se jim předkládají dva údaje, které jsou zcela odlišně počítány. Na toto poukazujeme již delší dobu. To že se pak může někomu zdát, že tímto nějak snižujeme faktický přínos je prostě smutné a ukazuje to, že spousta občanů bere falešné výsledky za ty správné a na základě falešných údajů si udělali závěr o přínosu nového zákona.Ono takto by se pak daly upravovat všechny statistiky, které vydává stát (a že se tak děje). Stačilo by, kdyby se u nezaměstnaných vypustili ti, kteří jsou na úřadu práce registrování kratší dobu, než jeden rok a ejhle máme radikální pokles nezaměstnanosti. Stačí prostě cokoli změnit a výsledky pak vypadají lépe, než jaká je skutečnosti.A mne osobně a určitě i spoustu dalších zajímá ta skutečnost, nezkreslená žádnou stranou.

Mirek
6. září • 11:45

O tom zadna. Statistiky je treba analyzovat, statni obzvlaste. Ovsem ty pojistovacke take. A samozrejme je to potreba v clanku napsat. Ale stale je nutne pouzivat zdravy rozum a kriticke mysleni, na obe strany. Muze se nam snadno stat, ze skocime na lep nejakemu statistickemu manipulatorovi. Ale stejne tak se nam muze stat, ze svatym bojem za obdrzeni presneho statistickeho cisla nam utecou zcela zjevne trendy, jako se to deje v diskuzi o poctu mtvych. Tam totiz, i kdyz vemu do uvahy vsechny teoreticky myslitelna pokriveni statistiky, stale mi vychazi desitky lidi, kteri prezili oproti minulosti. Oba pristupy je treba udrzovat v rovnovaze. Pokud mne tu nekdo obvinuje z jednostranneho oslavovani statnich cisel, tak to je jenom proto, ze jsem se snazil doplnit druhy vyvazujici pohled, ktery podle mne ve vasich clancich chybel. Zde konkretne vedle rozboru a zpochybneni statnich cisel chybi rozbor pojistovacich cisel.

JencekSF
6. září • 10:18

Radku i muj oblibenec jses, prosim o foto, vice po SZ :D dekuji

rmira
6. září • 9:20

http://www.cpoj.cz/UploadedFilesHandler/885.pdfnárůst řešených případů je o 1,6%, počet klientů je "zhruba" stejný. V tom "zhruba" je asi klíč, za minulý rok ČP vykazuje 10% nárůst v havarijním pojištění, takž epravda bude asi trochu jinde....... Neschvaluji účelový oficiální výklad statistik (počty hlášených nehod dle policie), ale v článku je podle mě zase manipulace přesně opačná.

Pepa_Jetel
6. září • 8:46

:-|

ACE
6. září • 8:43

De vo to jesli je víc nehod, nebo pojišťovacích podvodů, kterým současný stav skvěle nahrává. Pro pojišťovnu je samozřejmě taky jednoduší to chvíli tvrdit a pak zvednout plošně ceny.

Doporučujeme

Články odjinud