Česka pojišťovna potvrzuje: od července nehod přibylo

Přestože oficiální čísla hovoří, že po prvním červenci, tedy po nástupu nového zákona, klesl počet dopravních nehod o desítky procent, pojišťovny přicházejí s jinými čísly. Velký rozdíl mezi jejich čísly a těmi oficiálními je způsoben hlavně faktem, že účastnící nehody nemají povinnost volat policii v případě, že škoda zjevně nedosáhne 50 000 Kč. Druhým faktem je, že řidiči se často snaží domluvit na místě, aby nemuseli platit tučnou pokutu a nezískali navíc body.

Česká pojišťovna nyní přišla o jasnými čísly. Za červenec a srpen, tedy za dva měsíce platnosti nového zákona řešila 41 250 pojistných událostí motorových vozidel. To je proti stejnému období loňského roku nárůst o 680. Přitom má pojišťovna zhruba stejný počet pojištěnců jako v minulém roce.

Podobně na tom jsou i ostatní pojišťovny, které ovšem ještě nezveřejnily přesná čísla. Zástupci těchto finančních institucí pouze oznámili, že počet hlášených škod se pohybuje zhruba na loňské úrovni.

Jak je vidět, oficiální statistika není zdaleka tak růžová jak se nám někteří snaží namluvit a realita je v podstatě stejná jako v loňském roce. Statistiky, které předkládá policejní prezídium jsou tak mírně řečeno k ničemu, protože změnou metodiky měření automaticky klesl počet dopravních nehod.

Jen pro srovnání, pokud by se v loňském roce započítávaly pouze nehody se škodou nad 50 000 Kč, ubylo by také zhruba 30 procent dopravních nehod, tedy zhruba stejně jako v letošním roce.

Jakkoli nikdo nezpochybňuje přínos v počtu usmrcených osob, je neakceptovatelné, že oficiální instituce se ohání nějakou statistikou, kterou srovnávají s minulými léty, když radikálně změnili metodiku výpočtu. Veřejnosti jsou tak záměrně předkládana srovnání, které z logiky věci nemají mezi sebou rovnítko a jsou používany zcela účelově k optickému vylepšení situace ohledne dopravy v České republice.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků