Česka pojišťovna potvrzuje: od července nehod přibylo

Přestože oficiální čísla hovoří, že po prvním červenci, tedy po nástupu nového zákona, klesl počet dopravních nehod o desítky procent, pojišťovny přicházejí s jinými čísly. Velký rozdíl mezi jejich čísly a těmi oficiálními je způsoben hlavně faktem, že účastnící nehody nemají povinnost volat policii v případě, že škoda zjevně nedosáhne 50 000 Kč. Druhým faktem je, že řidiči se často snaží domluvit na místě, aby nemuseli platit tučnou pokutu a nezískali navíc body.

Česká pojišťovna nyní přišla o jasnými čísly. Za červenec a srpen, tedy za dva měsíce platnosti nového zákona řešila 41 250 pojistných událostí motorových vozidel. To je proti stejnému období loňského roku nárůst o 680. Přitom má pojišťovna zhruba stejný počet pojištěnců jako v minulém roce.

Podobně na tom jsou i ostatní pojišťovny, které ovšem ještě nezveřejnily přesná čísla. Zástupci těchto finančních institucí pouze oznámili, že počet hlášených škod se pohybuje zhruba na loňské úrovni.

Jak je vidět, oficiální statistika není zdaleka tak růžová jak se nám někteří snaží namluvit a realita je v podstatě stejná jako v loňském roce. Statistiky, které předkládá policejní prezídium jsou tak mírně řečeno k ničemu, protože změnou metodiky měření automaticky klesl počet dopravních nehod.

Jen pro srovnání, pokud by se v loňském roce započítávaly pouze nehody se škodou nad 50 000 Kč, ubylo by také zhruba 30 procent dopravních nehod, tedy zhruba stejně jako v letošním roce.

Jakkoli nikdo nezpochybňuje přínos v počtu usmrcených osob, je neakceptovatelné, že oficiální instituce se ohání nějakou statistikou, kterou srovnávají s minulými léty, když radikálně změnili metodiku výpočtu. Veřejnosti jsou tak záměrně předkládana srovnání, které z logiky věci nemají mezi sebou rovnítko a jsou používany zcela účelově k optickému vylepšení situace ohledne dopravy v České republice.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků