Česka pojišťovna potvrzuje: od července nehod přibylo

Přestože oficiální čísla hovoří, že po prvním červenci, tedy po nástupu nového zákona, klesl počet dopravních nehod o desítky procent, pojišťovny přicházejí s jinými čísly. Velký rozdíl mezi jejich čísly a těmi oficiálními je způsoben hlavně faktem, že účastnící nehody nemají povinnost volat policii v případě, že škoda zjevně nedosáhne 50 000 Kč. Druhým faktem je, že řidiči se často snaží domluvit na místě, aby nemuseli platit tučnou pokutu a nezískali navíc body.

Česká pojišťovna nyní přišla o jasnými čísly. Za červenec a srpen, tedy za dva měsíce platnosti nového zákona řešila 41 250 pojistných událostí motorových vozidel. To je proti stejnému období loňského roku nárůst o 680. Přitom má pojišťovna zhruba stejný počet pojištěnců jako v minulém roce.

Podobně na tom jsou i ostatní pojišťovny, které ovšem ještě nezveřejnily přesná čísla. Zástupci těchto finančních institucí pouze oznámili, že počet hlášených škod se pohybuje zhruba na loňské úrovni.

Jak je vidět, oficiální statistika není zdaleka tak růžová jak se nám někteří snaží namluvit a realita je v podstatě stejná jako v loňském roce. Statistiky, které předkládá policejní prezídium jsou tak mírně řečeno k ničemu, protože změnou metodiky měření automaticky klesl počet dopravních nehod.

Jen pro srovnání, pokud by se v loňském roce započítávaly pouze nehody se škodou nad 50 000 Kč, ubylo by také zhruba 30 procent dopravních nehod, tedy zhruba stejně jako v letošním roce.

Jakkoli nikdo nezpochybňuje přínos v počtu usmrcených osob, je neakceptovatelné, že oficiální instituce se ohání nějakou statistikou, kterou srovnávají s minulými léty, když radikálně změnili metodiku výpočtu. Veřejnosti jsou tak záměrně předkládana srovnání, které z logiky věci nemají mezi sebou rovnítko a jsou používany zcela účelově k optickému vylepšení situace ohledne dopravy v České republice.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků