Česká pojišťovna: alkohol za volantem se nevyplácí

Za první pololetí se v České republice stalo téměř 100 tisíc dopravních nehod, z nichž 4,2 % se stalo pod vlivem alkoholu řidiče. Řádově stejné procento škod z pojištění motorových vozidel odmítla Česká pojišťovna proplatit svým klientům. Jedním z důvodů byl alkoholu za volantem. Tuto sankci uplatnila Česká pojišťovna vůči svým klientům v letošním roce již téměř 70krát. Jde však o špičku ledovce, protože většina řidičů bourajících pod vlivem alkoholu, kteří nezpůsobili škodu další osobě, ale pouze sami sobě, nehodu vůbec nehlásí a tudíž ani nezkoušejí uplatňovat náhradu
u pojišťovny.

„V případě nehody z povinného ručení pak škodu poškozeným za našeho klienta byť pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek sice vyplatí, ale po motoristech ji v regresním řízení vymáháme zpět,“ uvádí vrchní ředitel pojištění motorových vozidel Petr Kůt. A mnohdy jde díky úrokům z prodlení a všem soudním výlohám o částky statisícové… Svědčí o tom i případ řidiče, který jel v srpnu 1993 opilý a druhému účastníkovi nehody způsobil škodu na majetku a zdraví ve výši 284 tisíc korun. Dnes, po necelých 12ti letech, byl už vystaven návrh na exekuci za 912 tisíc korun.

Z více než 628 tisíc pojistných událostí na motorových vozidlech, které Česká pojišťovna eviduje
od zahájení centrálního zpracování pojistných událostí v Klientském servisu před dvěma lety, odmítla pojistné plnění ve více než 25 tisících případech. Nejčastějším důvodem byla výše škody, která nedosahovala spoluúčasti, nároky klientů nebyly doloženy fakturami či jinými doklady nebo byly promlčeny, smlouva na pojištění stornována pro neplacení, ale čím dál častěji se také stávalo, že motorista neměl řidičský průkaz nebo se pokoušel o pojistný podvod s falešnými fakturami. Jen
za loňský rok odhalila Česká pojišťovna v pojištění motorových vozidel pojistné podvody za více než 170 milionů korun.

Česká pojišťovna je největší domácí pojišťovací ústav s tržním podílem 37 procent. Schopnost České pojišťovny udržet si dominantní tržní podíl v životními neživotním pojištění oceňují také ratingové agentury Moody´s a Standard & Poor´s. Agentura S&P oceňuje ČP známkou BBB se stabilním výhledem. Moody´s udělila České pojišťovně ohodnocení finanční síly Baa3 rovněž se stabilním výhledem. Kromě vedoucí tržní pozice a úspěšného zavedení nové úrovně klientského servisu vyzdvihují obě agentury rovněž dobré provozní výsledky a vynikající likviditu. Česká pojišťovna má základní kapitál 3 miliardy korun a spravuje přes 13 milionů pojistných smluv. Hlavním akcionářem České pojišťovny je společnost CESPO B.V. ze skupiny PPF. Podíl skupiny PPF na základním kapitálu ČP dosahuje 97,7 procenta.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků