Milovníci chiptuningu, zmínil se tu někdo o tom, že tímto "odborným" zásahem automaticky přicházíte o záruku od výrobce (2 roky), což je u nového auta za více než 800t docela ošklivé...??
Tak lidi, tento víkend sem byl se známým čipovat ORSI(180->194Ps,280->330Nm) u Cimbu. Netroufám si odhadovat kvalitu a výdrž motoru po tomto zásahu, ale měřili jsme zrychlení zrychlení a máme tyto výsledky. Zrychlení na 5.převodový stupeň 60->140 km/h, série:19s, po chipu:16s. A auto jede subjektivně líp, hlavně okolo 3000 ot/min (viz. výkonový diagram: http://www.cimbu.cz/index_cz.php?page=3&chip=26&subitem=3 ). Takže spokojenost.
Tuningcentrum.net bere sw od nemeckych H&S a upravuje to na vetsi vykon i kroutak.http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-d/skoda-octavia-200ps-280nm.htmlkontaktujte lidi z tuningcentra. rad jim udelam reklamu kdyz se to tady ted muze. byl jsem s nimi velmi spokojen na rozdil od Cimbu. Da se pres ne objednat vsechno co nabizi H&S. a ma to i TUV. Ty reci o spotrebe je totalni nesmysl. kde by se ten vykon jinak bral ? Neverte tomu.
"Ty reci o spotrebe je totalni nesmysl. kde by se ten vykon jinak bral ? Neverte tomu."Kecáš! Ty asi myslíš, že čiptuning znamená narvat k spalování víc paliva, což je nesmysl. Mění se způsob spalování - tlak turba atd. (tam se bere ten výkon), takže při stejném jízdním režimu opravdu dochází ke snížení spotřeby. To, že asi každý jezdí např. po dálnici o x desítek km rychleji, než před čipováním (a celková spotřeba tedy stoupne), je druhá věc...
No tak to snad ne!Neexistuje přeplňovaný motor figurující v nabídkách automobilek odladěný na více výkonových verzí (např. 1,8T u VW 110kW a132 kW, 2,0T 125kW a 150kW u Laguny atd.), který by měl ve vyšší výkonové verzi menší spotřebu!!!Tak buď jsou vývojáři z automobilek totální kreténi, kteří neuměj motor ani "načipovat", anebo tuneři slibující snížení spotřeby tak trochu (nebo spíš tak trochu více) nemluví pravdu, co ty na to?Vysvěli mi prosím, proč Škoda dělá O1 s motorem 1,8T 132kW s vyšší spotřebou než u verze 110 kW, když Cimcu motor 1,8T110kW "načipuje" právě na těch 132kW a sníží spotřebu o 0,8l? Proč se Škoda u Cimbu něco nepřiučí a nezvyšuje výkon při snížení spotřeby? Ty těm řečem o snížená spotřeby vážně věříš???
Ty řeči o spotřebě mám mnohokrát vyzkoušené (takže opravdu věřím)! Především čiptuning se rozhodně nedělá kvůli nižší spotřebě!Obecně je princip jednoduchý, většina aut vyjíždí z automobilek nastaveno tak, aby sloužilo pokudmožno všem. Musí se počítat s provozem v extrémních klimatických podmínkách, s řízením různě zkušenými řidiči atd., někde byl odhad, že většinou jsou motory továrně nastaveny (z výše uvedených a dalších důvodů) na cca. 80% jejich možností.Takže konkrétně třeba já mám momentálně auto načipované na zhruba o 1/4 vyšší výkon i toč. moment, což dokáže výrazně zlepšit dynamiku, umožňuje dosáhnout stejné cestovní rychlosti s menším zatížením motoru (s trochou nadsázky na půl plynu jede stejně, jako dřív na plný plyn), méně nutí k vytáčení a řazení a právě to dokáže snížit celkovou spotřebu (u mě to bylo podle PP většinou o 0.5l/100km).Na druhou stranu se znatelně zhorší např. ovladatelnost na sněhu, blátě nebo mokrých dlažebních kostkách.Což myslím jasně odpovídá na tvoje dotazy...
Jsem rád, že má alespoň někdo dobré zkušenosti s čiptuningem, já jsem do toho taky chtěl jít, ale několik servisních techniků mi to nakonec rozmluvilo.Ke spotřebě jednu poznámku, existuje jenom jedna spotřeba, to je ta, která se měří u každého vozu oficiálně podle příslušných norem a ta je uvedena ukaždého auta v jeho papírech. Tato spotřeba se po čiptuningu nepochybně zvýší ! Jestli po čiptuningu jezdíš na půl plynu a máš nižší spotřebu, tak to ani náhodou neznamená, že má motor nižší spotřebu. To je stejné jako tvrdit, že dvoulitr má nižší spotřebu než jedna trojka jenom proto, že s jedna trojkou jsi při jízdě po dálnici motal 5 tis. otáček a s dvoulitrem jedeš stejnou rychlostí v pohodě na 2 tis. ot.Řečem o tom, jak musí být auta nastavena, jezdilla i v extrémních klimatických podmínkách, s řízením různě zkušenými řidiči atd., nevěřím, jsou to otřepaná klišé tunerů. Je samozřejmé, že každý motor je postaven tak, aby měl určitou rezervu, to ale není specifikum motorů, to platí snad o každém technickém výrobku. Ale ta rezerva tam není pro tunery, ta má své opodstatnění právě s ohledem na možnou nekvalitu použitého materiálu, možný nedostatek při zpracování, možnou extrémní zátěž atd. Je nad slunce jasné, že každý čiptunig znamená snížení životnosti motoru a daleko větší náchylnost motoru k možným poškozením - to neříkám proto, že bych čiptuning odsuzoval, pokud si auto načipuješ s vědomím, že budeš jeho potenciál využívat jenom občas a nevadí ti, že o něco snížíš živonost motoru a možná jej při nešetrném zacházení odvaříš, pak je vše OK. Vadí mi ale kecy o čiptuningu, který zvýší výkon, sníží spotřebu a živostnosti motoru se ani nedotkne. Ještě jsem neslyšel, že by někdo do výtahu, který je dimenzován na 500kg nacpal tunu a usmíval se, že je vše v pořádku, protože každý přese ví, že je počítáno s rezervou, a ještě byl ochoten tvrdit, že se tím nesníží životnost či opotřebení výtahu, ani nezvýší riziko jeho poruchy ... tohle dokážou akorát tuneři automobilů.
Věř mi, že i já jsem konzultoval svůj úmysl čipovat s lidmi, které za prvé osobně znám a za druhé se v oboru dlouho pohybují.BTW pan Janda myslím pracoval v Česaně a potom se účastnil MČR v rally, takže rozhodně neprovádí nějaké experimenty a má dostatek znalostí i zkušeností...K té spotřebě: Proč by se měla zvýšit spotřeba po čipu? Jde o to, že hodnota v techničáku je teoretická cifra, která se většinou liší od skutečné, u některých aut se dlouhodobě dle PP nedostanu blíž, než na +1 litr na 100km od udávané spotřeby a s jiným jezdím s o 0,3l/100km nižší (stále mluvím o běžné provozu na silnicích). Nikdo nepopírá, že když "stejný" motor umí 0-100 o 3 vtveřiny rychleji, tak bude potřebovat stejné množství paliva (nebo snad míň) při využívání potenciálu motoru, rozjíždíš se ale na semaforech na plný plyn? Pro ustálenou rychlost bude potřeba stejně paliva jako bez čipu. A já tvrdím, že funguje, že přečipované auto spotřebuje na stejnou cestu za stejný čas míň paliva.K životnosti: o5 nemáš pravdu, současné motory (zvlášť těžká TDI) jsou mechanicky předimenzovány a všechny komponenty mají své parametry, které jsou zaručené od výrobce a solidní úpravce je nepřekračuje. Navíc na životnost má vliv mnoho dalších faktorů, takže kecy o rozpadajících se motorech nic neznamenají a nejsou nijak podložené, nebo máš nějaká smysluplná fakta? Takže k tvému příměru - výtah s oficiální tabulkovou nosnotí 500kg si koupíš v obchodě jako 400kg a projektován a vyroben bude na 750kg...Závěrem: věci obecně používám v rámci možností šetrně, větší sílu motoru opravdu využívám jen občas, protože časteji to na silnicích nejde. Jezdím stejně jako s nenačipovaným motorem, žádná náchylnost k něčemu tam prostě není, odcházet začnou úplně jiné části, než motor a s ním související.
Ten výtah jsem napsal jako příklad schválně, jeden strojař (inženýr) mi tvrdil, že výtah je druhý nejbezpečnější stroj (z hlediska zajištění, předimenzování atd.) jaký existuje, prý hned po jaderné elektrárně ...U motoru nevím, o kolik je či není předimenzovaný, mně technik vysvětloval, jak se po přečipování zvyšují plnící tlaky, což zvyšuje teplotu a společně mnohem více namáhá materiál motoru - z toho pak logicky vyplývá, že rozhoduje styl jízdy, když tomu šlápneš za krk jenom občas, materiál není trvale vystaven nadměrnému tlaku a teplotě, nic moc se neděje, ale když jezdíš po dálnici s nohou na podlaze, je to jen otázka (krátkého) času, než motor odděláš.V té spotřebě se asi neshodneme, možná každý mluvíme o něčem jiném. Já říkám, že spotřeba je jenom jedna, ta co se měří standarním způsobem podle nějaké euro normy, a tato spotřeba se po přečipování zvýší. Jestli při tvém stylu jízdy jezdíš po čipu za mín, nic se na tom nemění.Důležité je, že si s úpravou spokojen, pak je vše OK. Já zatím taky uvažuju, ale svoje auto bych českýmu tunerovi do ruky nedal, no a ti neměční jsou daleko (ne kvůli samotné úpravě, tam klidně dojedu, ale co když se stím pak něco stane, stačí hloupost a co počít, když tuner je 800km daleko...). Snad by bylo řešení nějaké zastoupení v ČR, myslím že ABT nebo MTM už něco takového mají, tak uvidíme.
Ke spotřebě: Většinou firmy uvádí něco jako "Spotřeba paliva se při shodném stylu jízdy mírně sníží, při plném využití poneciálu motoru se samozřejmě zvýší.", což podle mých zkušeností odpovídá. Podle euro normy asi nikdo čipované auto neměřil, ale tam se asi projeví ten "plný potenciál motoru" - lepší akcelerace = věrší spotřeba. Já ale mluvím o "praktické" spotřebě (kolik paliva potřebuju na stejnou cestu za pokudmožno stejných podmínek) a tam ten pokles spotřeby prostě funguje. V provozu se většinou rozjíždíš v koloně podle aut před tebou a né podle toho, jak to umí tvé auto apod...K výdrži jen tolik, že osobně mám už třetí čipované auto a předchozí vydržely obě cca. 200k km (s předepsaným servisem) a bez problémů jsem je prodal ve stavu odpovídajícím stáří auta. Díly jako poloosy nebo spojka vydržely v pohodě...Styl jízdy samozřejmě ovlivňuje opotřebení, jezdím celem dost a na nějaké zavodění na silnicích nemám většinou náladu - spíš tak rychle a plynule cestuju, takže se k plnému zatížení (jako třeba na závodním okruhu - jet 180km/h z prahy do brna pro motor taková zátěž není) moc nedostanu a problém jsem zatím neměl. Obecně se mluví o dochlazení turba v případech jako delší jízda max. rychlostí (resp. motor dlouho ve vysokých otáčkách) nebo tažení přívěsu v horách atd., takže já jen hned nevypínám motor, když po rychlé jízdě zastavím u benzinky (hlavně na dálnicích), jinak používám auto úplně normálně.Českých ladičů bych se nebál, jen je potřeba vybrat zavedenou firmu. Záruku na motor drží úpravce, při jiném problému se dá vrátit původní nastavení a nikdo nic nepozná - já měl vždy přehranou originální ŘJ. Čipovat se doporučuje od 20k km, ne dřív.
Je pozdě, tak jen krátce - v té spotřebě se v podstatě schodneme, když budeš 100x zasebou plně akcelerovat např. z 0 na 100km/h, bude mít sériové auto celkově nižší spotřebu ale každé zrychlení třeba o 3 vteřiny delší, ovšem v běžném provozu (při stejné trase a rychlosti) díky menší nutnosti podřazovat nebo vytáčet motor může mít načipované auto bez problémů stejnou i nižší spotřebu, než sériovka. Mám to vyzkoušené např. cestami na hory do Francie...ještě napíšu ve dne...
Napiš.
Cimbu je nejlepší odborník a tuner na škodovky na světě. Rozumí jim víc než Škodovka sama. Cimbu už vyřešil problémy, se kterými si ani Škodovka sama nedovedla poradit (pouhý montážní závod z německých dílů). "Vývojáři" ze Škodovky by měli chodit na povinnou stáž k Jandovi a dostávat od něj výuční list
Jenom takovej malej dodatek mám Oktavii a 80%dílů není Německých, ale čtu Made in Hungary,Romania ,Brazil,Mexiko,France jedná se o hadice,plasty,alternátor aj.
bejt "nejlepší odborník a tuner na škodovky na světě" je neco jako bejt nejvetsi odbornik na cisteni septiku...
Tady se řeší reklama a proč??Cimbu zná každý kdo chodí na autorevue!!!Tady jde spíš o to, že většina kritiků nemá na úpravu na tož pak na novou RS že...
Taky si myslim...hlavne me s--e jak kdyz jde o cesky auto tak vsichni nadavaj...a jakmile se upravi porsche nebo ferrarko tak nikdo ani necekne.....natoz aby si nekdo stezoval ze je to reklama....fakt mi to pride ubohy....
Ti muzou ladit tak akorat cimbal.Hrajou machry a prdej v kine.
Kolik ta reklama hodila? :o)) Ale vážně - nějaký test motoru před čipováním a po čipování i s měřením na brzdě v nezávislé zkušebně by náhodou někdy nebyl? Kdysi se tady jeden test čipování Cimbu sliboval, ale nějak od něj sešlo.......
podívejte se na cimbu.cz a uvidíte, že výkon i točivý moment je větší v celém spektru otáček, a že točivý moment není tak plochý dodává vozu aspon trochu pocit maximálního výkonu, což v seiové podobě všichni buzerujete, stejně jako všechny články o škodovkcáh...
Toto je jen hromada teoretických čísel. Kdoví jaké měla parametry ta Škodovka předtím, beztak ne přesně ty, co udává výrobce. Autor článku měl vzít O RS na válcovou zkušebnu a nechat ji změřit. Pak na toto konkrétní auto dát ten "zázrak" by Cimbu, a nechat to změřit znovu na stejné zkušebně a rozdíly nám ukázat. Bo změřit jen načipované auto nemá vypovídající hodnotu. Jinak snížit spotřebu o 0,8 L ? Kdyby to platilo tak doslova, tak už by to snížení udělali ve Fabrice sami. To za těch 20 468 Kč poletím raději s mojí kočkou na nějaký last minute
opsane z cimbu...navic nikterak aktualni ...2 mesice stara "zprava"....kdyby se objevila tabulecka se srovnanim deklarovanych parametru a ceny upravy od napr. 3,4 "nejvetsich" v oboru tuning ....hnedka by byla informacni hodnota o 100 procent vice. ale asi jsem holt....narocny ctenar
"Autor mel to a zase hento" ... To kazdy clanek nebo zajimava informace musi byt podlozena tydenni pripravou a narocnymi testy, jenom kvuli tomu, ze autor nas chce upozornit na novou upravu nejakeho vozidla? Vzdyt je jenom kratka informace a i podle stylu clanku je znat, ze na 80 - 90% cerpa z oficialnich materialu dane firmy, tak pokud ma clovek jenom kousek soudnosti, tak se podle toho zaridi a pretlumoci si to do normalni reci. Nebo 100%verite vsem tiskovym zpravam ruznych firem a intituci? PS: Ovsem podrobny test nejakeho auta pred chipem a po chipu by uz redakce udelat mohla, poptavka na takovy test je tady uz hodne dlouho a ctenost by byla urcite vysoka!
Ale dobře, redaktor si všiml new odstavečku na Cimbu tak nám ho tu přepsal. Já to nehaním, ale prostě jsem náročnejší čtenář a chci víc
Jako náročný čtenář by sis měl uvědomit, že všechny články tady jsou pro tebe zadarmo. Pokud se ti tu nelíbí, tak to prostě nečti, a jdi jinam. Pokud bude hodně takových nespokojenců, redakce bude mít pádný důvod zamyslet se nad kvalitou článků (obecně velmi vysokou) a možná se něco změní. Ale ty vlastně jenom tak plácáš, protože máš zrovna hodinu informatiky, viď?
O hodinu informatiky ani nejde, ale určitě nejsem tak ostřílený odborník jako ty, protože je mi 24. Mno já fím, že AR je zadarmo (zas nějakou sms za 30 kč s přístupem na měsíc bych přežil), ale co je zadarmo nemusí být jen článek z Blesku. Já tímto nehaním AR ani její informace (třeba článek o dovozu ojetin od LK z 2004 byl super), jen mě to prostě zajímá podrobněji. Si vem třeba zámky na volnoběžné náboje kol u klassických offroadů. Ještě v žádném testu takového auta, jsem neviděl napsané jak to vůbec po technické stránce funguje. A takových příkladů je spousta, ono opsat informaci a číslo o kolik to má ví koní umí i sekretářka. Jenže redaktoři takové periodiky, jsou odborníci (aspoň někteří) tak by nám měli srozumitelně přiblížit věci, do kterých my nevyvolení tolik nevidíme. E-mail je taky zdarma, přesto ho v rámci možností zdokonalují Jsi holt Wendy
Mike: Tohle není žádná reklama, to co ty máš na mysli, je psáno u každého članku a to proto, že je to místo pro placenou reklamu.Tohle je normální článek, a nevim proč někomu vadí cokoli co se týká škodovky, už jste s tím někteří fakt otravní.
Clanek nebo reklama ?
Tohle podle me neni zadna reklama, bezne tady na AR ctu o ruznych upravcich. Kdyz se to ale tyka nejakyho porsche, tak to reklama podle vas neni? Je to jen informace o tom, ze Cimbu tuhle moznost nabizi.
Na AR píšu hodně článku o tuningu (Abt, Carlsson, AC Schnitzer atd atd) a našel jsem vyladění Octavie RS českou firmou Cimbu, proč by to hned měla být reklama?? Nějak jsem nepochopil tu narážku, hm?
Delate si legraci???? Vzdyt pod tim clankem je oznaceni "Reklama" ... to mi prijde jako dostatecny duvod domnivat se, ze jde o placenou inzerci.
a ted takovou tou fialkovou, prosim prosim!
To asi tezko, pod clankem jsou placene banery a kontextové odkazy Kdyby clanek byl inzerci, pak bych se asi tezko oznacoval jako autor clanku, hm? (Inzertni clanek ma v zahlavi misto jmena autora napsano "placená inzerce", viz napr: http://www.autorevue.cz/Magazin/AR.asp?ARI=8117 )
opsane z cimbu...navic nikterak aktualni ...2 mesice stara "zprava"....kdyby se objevila tabulecka se srovnanim deklarovanych parametru a ceny upravy od napr. 3,4 "nejvetsich" v oboru tuning ....hnedka by byla informacni hodnota o 100 procent vice. ale asi jsem holt....narocny ctenara co si budem povidat, co clovek to nazor....
Reklama, navíc na nikterak kvalitní zboží Vlastní zkušenost
Kua 50000 úpravených vozů ? Kdžy to vynásobim průměrnou cenou za chip za těch dvanáct let řekněme 15 000kč, tak z toho vycházejí nehorázný čísla 50 000 x 15 000 = 750 000 000 ? Je to vůbec možný ?
To vis, zavodeni sezere spoustu penez. Taky cekam, kdy Janda vymeni Imprezu za Lamborghini
36 Nm na celkových 316 Nm, ztratí ale svou plochost.---- to mluvi za vse fungovalo by to kdyby jse preskladala i prevodovka podle noveho prubehu kroutaku, jinak je uplne na hovno.
Tam je napsáno 50 tisíc úprav, ne 50.000 upravených vozů...Vezmou auto, zkusí to trochu upravit. A ono to jede hůř než předtím. Tak to zkusí znovu, a ono to jede ještě hůř než po prvním pokusu. Zkusí to ještě počtvrté, popáté a pošesté, a nakonec tam vrátí původní nastavení a řeknou že tenhle motor čipovat nepůjde.A hned mají 7 úprav A nevidělali ani korunu
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.