Česká kancelář pojistitelů podává trestní oznámení na podvodníky s pov

Orgány činné v trestním řízení prověřují podněty na nekalé praktiky motoristů, kteří se vyhýbají odpovědnosti za provozování vozidla bez povinného ručení. Česká kancelář pojistitelů (ČKP) podala první trestní oznámení v případech, kdy se jednotlivci i organizované skupiny snažili pomocí falešných informací, nepravdivých čestných prohlášení a svědeckých výpovědí vyhnout povinnosti hradit za nepojištěné období příspěvek do garančního fondu.

„V současnosti registrujeme řadu případů, kdy se motoristé, ve snaze vyhnout se platbě příspěvku nepojištěných, uchylují k nekalým praktikám. Majitelé vozidel reagovali na výzvu České kanceláře pojistitelů k úhradě příspěvku do garančního fondu nepravdivými informacemi a falešnými doklady,“ říká Jakub Hradec, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů a dodává: „Pokud na takový podvod narazíme, tak nejenže motorista musí příspěvek nepojištěných uhradit, ale ČKP předá kauzu k prověření orgánům činným v trestním řízení. Také tímto postupem chceme chránit poctivé motoristy před těmi, kdo na systému povinného ručení parazitují.“ Do garančního fondu dle zákona přispívají nepojištění motoristé a jsou z něho hrazeny nepojištěné škody.

Na nepoctivce doplácejí slušní motoristé

V České republice se objevily komerční společnosti nabízející klientům, že je za úplatu zbaví povinnosti hradit příspěvek do garančního fondu za nepojištěné období. Tuto povinnost mají motoristé, kteří v daném časovém období provozovali vozidlo bez povinného ručení. „Každý by si měl uvědomit, že pokud sám nebo prostřednictvím podobné společnosti doloží ČKP nepravdivé informace, může být takové jednání kvalifikováno jako trestný čin podvodu,“ upozorňuje Hradec. ČKP eviduje případy s prvky organizované trestné činnosti, ve kterých figuruje skupina osob a síť vzájemně provázaných společností.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků