Česká kancelář pojistitelů podává trestní oznámení na podvodníky s pov

Orgány činné v trestním řízení prověřují podněty na nekalé praktiky motoristů, kteří se vyhýbají odpovědnosti za provozování vozidla bez povinného ručení. Česká kancelář pojistitelů (ČKP) podala první trestní oznámení v případech, kdy se jednotlivci i organizované skupiny snažili pomocí falešných informací, nepravdivých čestných prohlášení a svědeckých výpovědí vyhnout povinnosti hradit za nepojištěné období příspěvek do garančního fondu.

„V současnosti registrujeme řadu případů, kdy se motoristé, ve snaze vyhnout se platbě příspěvku nepojištěných, uchylují k nekalým praktikám. Majitelé vozidel reagovali na výzvu České kanceláře pojistitelů k úhradě příspěvku do garančního fondu nepravdivými informacemi a falešnými doklady,“ říká Jakub Hradec, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů a dodává: „Pokud na takový podvod narazíme, tak nejenže motorista musí příspěvek nepojištěných uhradit, ale ČKP předá kauzu k prověření orgánům činným v trestním řízení. Také tímto postupem chceme chránit poctivé motoristy před těmi, kdo na systému povinného ručení parazitují.“ Do garančního fondu dle zákona přispívají nepojištění motoristé a jsou z něho hrazeny nepojištěné škody.

Na nepoctivce doplácejí slušní motoristé

V České republice se objevily komerční společnosti nabízející klientům, že je za úplatu zbaví povinnosti hradit příspěvek do garančního fondu za nepojištěné období. Tuto povinnost mají motoristé, kteří v daném časovém období provozovali vozidlo bez povinného ručení. „Každý by si měl uvědomit, že pokud sám nebo prostřednictvím podobné společnosti doloží ČKP nepravdivé informace, může být takové jednání kvalifikováno jako trestný čin podvodu,“ upozorňuje Hradec. ČKP eviduje případy s prvky organizované trestné činnosti, ve kterých figuruje skupina osob a síť vzájemně provázaných společností.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků