Česká firma vlastní 31 aut a najede měsíčně 117 kkm

Průměrně 31 služebních aut, která dohromady každý měsíc najedou 117 tisíc kilometrů, vlastní a využívají české firmy v rámci svých vozových parků.

V případě firem, které využívají pro platby za pohonné hmoty karty CCS, pak služební auta najedou měsíčně až 208 000 kilometrů. Vyplynulo to z průzkumu realizovaného společností Factum Invenio pro CCS Českou společnost pro platební karty a.s. v  loňském roce na vzorku přibližně 800 českých firem zaměstnávajících alespoň 20 zaměstnanců a vlastnících služební vozidla.

11 osobních aut, 8 nákladních, 7 užitkových a 5 ostatních druhů vozidel – taková je průměrná skladba typického vozového parku služebních aut u české firmy. Z těchto firem přitom pouze minimum, 3 %, má všechna vozidla pořízena formou leasingu; 38 % firem uvádí, že všechna vozidla jsou v jejím firemním vlastnictví; 59 % firem pak kombinuje vlastnictví vozidel s leasingem. 40 % českých firem navíc předpokládá, že se jejich vozový park během dvou let dále rozšíří. 16 % firem s tím přitom počítá napevno, 24 % firem rozšíření vozového parku služebních aut plánuje.

V případě péče o technický stav vozového parku se pak největší skupina firem – celých 53 % nejčastěji obrací na externí subjekt (servisní firmu). Stále však necelá čtvrtina společností dává přednost péči o svá služební auta ve vlastní dílně či opravárenském zařízení.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků