Česká firma vlastní 31 aut a najede měsíčně 117 kkm

Průměrně 31 služebních aut, která dohromady každý měsíc najedou 117 tisíc kilometrů, vlastní a využívají české firmy v rámci svých vozových parků.

V případě firem, které využívají pro platby za pohonné hmoty karty CCS, pak služební auta najedou měsíčně až 208 000 kilometrů. Vyplynulo to z průzkumu realizovaného společností Factum Invenio pro CCS Českou společnost pro platební karty a.s. v  loňském roce na vzorku přibližně 800 českých firem zaměstnávajících alespoň 20 zaměstnanců a vlastnících služební vozidla.

11 osobních aut, 8 nákladních, 7 užitkových a 5 ostatních druhů vozidel – taková je průměrná skladba typického vozového parku služebních aut u české firmy. Z těchto firem přitom pouze minimum, 3 %, má všechna vozidla pořízena formou leasingu; 38 % firem uvádí, že všechna vozidla jsou v jejím firemním vlastnictví; 59 % firem pak kombinuje vlastnictví vozidel s leasingem. 40 % českých firem navíc předpokládá, že se jejich vozový park během dvou let dále rozšíří. 16 % firem s tím přitom počítá napevno, 24 % firem rozšíření vozového parku služebních aut plánuje.

V případě péče o technický stav vozového parku se pak největší skupina firem – celých 53 % nejčastěji obrací na externí subjekt (servisní firmu). Stále však necelá čtvrtina společností dává přednost péči o svá služební auta ve vlastní dílně či opravárenském zařízení.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků