Česká Avia představila první dvanáctitunový model

Česká společnost Avia vyvinula nový model D120, který má poprvé v historii automobilky celkovou hmotnost 12 tun. Přesněji tedy 11,99 tuny a to z důvodu nižší sazby mýtného. Avia tak brzy přivede ke svým šesti až devíti tunovým modelům novinku, která rozšíří portfolio a uspokojí širší spektrum zákazníkům.

Novinka má o to větší cenu, že její vývoj proběhl samostatně. Přestože se původně zvažovala spolupráce s renomovaným výrobcem, Avia od tohoto kroku ustoupila. Na druhou stranu mnoho dílů si přestala vyrábět sama a využívá subdodavatelských firem. Avia tak např. nakupuje nápravy od Albionu a používá motory Cummins, které jsou prozatím čtyřválcové, ale v budoucnu je doplní moderní šestiválce

Dalším důležitým krokem této automobilky je vývoj náhonu na všechna čtyři kola.
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků