Česká Avia představila první dvanáctitunový model

Česká společnost Avia vyvinula nový model D120, který má poprvé v historii automobilky celkovou hmotnost 12 tun. Přesněji tedy 11,99 tuny a to z důvodu nižší sazby mýtného. Avia tak brzy přivede ke svým šesti až devíti tunovým modelům novinku, která rozšíří portfolio a uspokojí širší spektrum zákazníkům.

Novinka má o to větší cenu, že její vývoj proběhl samostatně. Přestože se původně zvažovala spolupráce s renomovaným výrobcem, Avia od tohoto kroku ustoupila. Na druhou stranu mnoho dílů si přestala vyrábět sama a využívá subdodavatelských firem. Avia tak např. nakupuje nápravy od Albionu a používá motory Cummins, které jsou prozatím čtyřválcové, ale v budoucnu je doplní moderní šestiválce

Dalším důležitým krokem této automobilky je vývoj náhonu na všechna čtyři kola.
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků