Česká Avia končí s výrobou vozidel. Plán elektrických náklaďáků je rovněž u ledu

Velké plány nákladní elektromobility známé české značky jsou definitivně fuč.

O elektrických náklaďácích Avie se mluvilo již tři roky nazpět, přičemž minulý rok se mělo všechno konečně dát do pohybu. Avia měla skončit s výrobou vozů se spalovacími motory a přejít výhradně na elektrická ústrojí. Těmto plánům je však konec, přičemž ani s výrobou dieselových nákladních vozidel už Avia pokračovat nebude.

Z britských elektro taxíků jsou teď i dodávky. LEVC VN5 ujede 484 km, uveze až 830 kg

Z britských elektro taxíků jsou teď i dodávky. LEVC VN5 ujede 484 km, uveze až 830 kg

Zajímavý restart české značky měl proběhnout pod skupinou Czechoslovak Group (vlastnící i podíl v Tatře), která Avii koupila v roce 2016 od dříve indických majitelů. Právě mluvčí skupiny Andrej Čírtek ale nyní potvrdil Hospodářským novinám, že přípravy na výrobu elektrických Avií jsou u ledu a s partnery značky se v současnosti nejedná.

Podle Čírteka se na nezdaru podílí mimo jiné problémy i nynější pandemie koronaviru. V posledních letech pak byla Avia s produkcí klasických náklaďáků ztrátová, vyrobila jen pár desítek vozů a prodělala stovky milionů korun. Nelze se tedy divit, že i produkce vozidel se spalovacími motory nebude pokračovat.

Peugeot e-Expert uzavírá trojku elektrických dodávek PSA. Taky ujede 330 km

Peugeot e-Expert uzavírá trojku elektrických dodávek PSA. Taky ujede 330 km

Značka bude nyní fungovat pouze jako výrobce náhradních dílů a také bude provádět homologační změny na již existujících vozidlech. Pod skupinou Czechoslovak Group zůstane i nadále, další využití značky v budoucnu je však stále ve hvězdách.

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků