Česká Avia končí s výrobou vozidel. Plán elektrických náklaďáků je rovněž u ledu

Velké plány nákladní elektromobility známé české značky jsou definitivně fuč.

O elektrických náklaďácích Avie se mluvilo již tři roky nazpět, přičemž minulý rok se mělo všechno konečně dát do pohybu. Avia měla skončit s výrobou vozů se spalovacími motory a přejít výhradně na elektrická ústrojí. Těmto plánům je však konec, přičemž ani s výrobou dieselových nákladních vozidel už Avia pokračovat nebude.

Z britských elektro taxíků jsou teď i dodávky. LEVC VN5 ujede 484 km, uveze až 830 kg

Z britských elektro taxíků jsou teď i dodávky. LEVC VN5 ujede 484 km, uveze až 830 kg

Zajímavý restart české značky měl proběhnout pod skupinou Czechoslovak Group (vlastnící i podíl v Tatře), která Avii koupila v roce 2016 od dříve indických majitelů. Právě mluvčí skupiny Andrej Čírtek ale nyní potvrdil Hospodářským novinám, že přípravy na výrobu elektrických Avií jsou u ledu a s partnery značky se v současnosti nejedná.

Podle Čírteka se na nezdaru podílí mimo jiné problémy i nynější pandemie koronaviru. V posledních letech pak byla Avia s produkcí klasických náklaďáků ztrátová, vyrobila jen pár desítek vozů a prodělala stovky milionů korun. Nelze se tedy divit, že i produkce vozidel se spalovacími motory nebude pokračovat.

Peugeot e-Expert uzavírá trojku elektrických dodávek PSA. Taky ujede 330 km

Peugeot e-Expert uzavírá trojku elektrických dodávek PSA. Taky ujede 330 km

Značka bude nyní fungovat pouze jako výrobce náhradních dílů a také bude provádět homologační změny na již existujících vozidlech. Pod skupinou Czechoslovak Group zůstane i nadále, další využití značky v budoucnu je však stále ve hvězdách.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků