Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit pro přepravu těžkých minometů. Původně je převážely Pragy V3S
Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Již více než tři tisíce nákladních aut s logem Tatra využívá pro své potřeby Armáda České republiky. Letos se jejich počet rozšíří o dalších 112.

Zatím nejnovějším typem dodaných aut je Tatra Force 8x8. 41 kusů, které armáda převzala tento týden, jsou čtyřnápravové automobily vybavené pancéřovanou čtyřdveřovou kabinou. Budou primárně sloužit k přepravě těžkých minometů vz.82 PRAM-L ráže 120 mm. V této roli nahradí letité a morálně i technicky zastaralé automobily Praga V3S. Minomet PRAM-L je u nových vozidel Tatra Force převážen na korbě společně se zásobou munice, k manipulaci s ním i municí slouží hydraulická rampa na zádi vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Auta seřazená při slavnostním předávání...

Pancéřované kabiny nových tater poskytují posádkám balistickou i protiminovou ochranu certifikovanou dle standardů NATO na úrovni Level 2a/b s možností navýšení ochrany až na stupeň Level 3a/b. Pancéřované kabiny se na vozidla montují přímo v kopřivnické automobilce a se standardním nepancéřovaným provedením kabin vozidel řady Force sdílejí interiérové prvky. Posádka vozu má také k dispozici speciální sedadla, která ji chrání před účinky výbuchu pod vozidlem. Ve střeše kabiny je otvor opatřený poklopem a lafetací, která umožňuje instalaci různých palných zbraní.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Nové tatry budou působit především u 4. brigády rychlého nasazení se sídlem v Žatci, 7. mechanizované brigády z Hranic i ve výcvikovém centru AČR ve Vyškově.

Po této dodávce Tatra pro armádu ještě letos vyrobí různé typy valníků, nakladačů kontejnerů, plničů pohonných hmot, vyprošťovacích vozidel nebo dílenských vozů.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků