Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit pro přepravu těžkých minometů. Původně je převážely Pragy V3S
Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Již více než tři tisíce nákladních aut s logem Tatra využívá pro své potřeby Armáda České republiky. Letos se jejich počet rozšíří o dalších 112.

Zatím nejnovějším typem dodaných aut je Tatra Force 8x8. 41 kusů, které armáda převzala tento týden, jsou čtyřnápravové automobily vybavené pancéřovanou čtyřdveřovou kabinou. Budou primárně sloužit k přepravě těžkých minometů vz.82 PRAM-L ráže 120 mm. V této roli nahradí letité a morálně i technicky zastaralé automobily Praga V3S. Minomet PRAM-L je u nových vozidel Tatra Force převážen na korbě společně se zásobou munice, k manipulaci s ním i municí slouží hydraulická rampa na zádi vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Auta seřazená při slavnostním předávání...

Pancéřované kabiny nových tater poskytují posádkám balistickou i protiminovou ochranu certifikovanou dle standardů NATO na úrovni Level 2a/b s možností navýšení ochrany až na stupeň Level 3a/b. Pancéřované kabiny se na vozidla montují přímo v kopřivnické automobilce a se standardním nepancéřovaným provedením kabin vozidel řady Force sdílejí interiérové prvky. Posádka vozu má také k dispozici speciální sedadla, která ji chrání před účinky výbuchu pod vozidlem. Ve střeše kabiny je otvor opatřený poklopem a lafetací, která umožňuje instalaci různých palných zbraní.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Nové tatry budou působit především u 4. brigády rychlého nasazení se sídlem v Žatci, 7. mechanizované brigády z Hranic i ve výcvikovém centru AČR ve Vyškově.

Po této dodávce Tatra pro armádu ještě letos vyrobí různé typy valníků, nakladačů kontejnerů, plničů pohonných hmot, vyprošťovacích vozidel nebo dílenských vozů.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků