Česká anketa Auto roku 2016 zná pět finalistů. Kdo postoupil?

Pavouček  |  08. 12. 2015 17:18

Pro mne milé překvapení, jakkoli bude škodovka vítězem, což jí i přeju, tak mne potěšilo pestrá nabídka - sportovní vůz, SUV, manažerský vůz, vůz pro rodinu a zástupce kompaktního mainstreamu v jeho nejklasičtější podobě. Srdcovka je subaru, ale na vítěztví nemá omezenou nabídkou (čehokoli).

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 12. 2015 17:59

Asi se mnou nebude nikdo souhlasit, ale auto roku chápu ne jako design roku, technika roku, luxus roku a pod. Ale trošku praktičtěji a komplexněji. Něco co je blízko zákazníkovi a osloví ho. Vítězové let minulých ze zahraničí v obdobných anketách: Fiat 500, Peugeot 206, Bmw 3, Nissan Qashqai (musel jsem najít, jak se to píše ) apod. Zkrátka vozy co lidé na místních trzích používají a zaujmou více než konkurence. Tohle je výběr puberťáků a snílků s vyjímkou Astry. To by mě zajímalo, kolik lidí si tyto vozy skutečně koupí. Mustang v ČR? Jel v tom někdo, kdo pro to hlasuje nebo má plakát nad postelí? Nic proti těm autům, ale všechno jsou to velmi individuální volby. Divím se, že tam není Rolls Royce cabrio.

Proč ne, ale je to jako Stardance, která dělá, že je o tančení a lid ji posune úplně někam jinam. Toto není auto roku, ale přání/sen roku. To pak ano a nemám námitek.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  08. 12. 2015 18:31

Speciálně Mustang není žádné cenově nedostupné superauto z plakátu (od toho má Ford nové GT) a odpovídají tomu i jeho prodeje. Příděl Mustangů pro ČR byl pokud vím vyprodán poměrně rychle a v žebříčku nejprodávanějších aut v ČR byl dokonce několik měsíců na prvním místě mezi sportovními vozy. Věřím tomu, že pokud by na něj nebyly tak dlouhé čekací doby a pro náš trh by jich Ford neuvolnil tak málo (pro 2015 snad jen kolem 80 - kdyžtak mě někdo opravte), tak se jich tu prodalo ještě mnohem více. Měl jsem možnost vyzkoušet pětilitr a svezení to je parádní nejen na poměry amerik ze staré školy. Auto roku u nás v konkurenci Superba sice vyhrát dost dobře nemůže, ale jeho zákazníkům to dobrou náladu určitě nezkazí.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  08. 12. 2015 19:49

Asi tak. Líp bych to nenapsal.

Odpovědět  |   | 
Kerbi  |  08. 12. 2015 21:31

Souhlas. Btw... V lednu mi má konečně dorazit GT 500 ...černý Čekám už skoro půl roku

Odpovědět  |   | 
rousini  |  08. 12. 2015 18:38

Takže auto roku by měla být tuctovka, co se nejvíce prodává...
Podle mě by to právě mělo být něco, co se v dobrém odlišuje, co je originální, jedinečné, novátorské, fuknční. Dohromady to samozřejmě nesplňuje žádné auto, ale minimálně dizajn, schopnosti, ať už výkonové, prostorové, terénní a nevím jaké se jednotlivě ohodnotiti určitě dají.

Astra je nic, které se po letech vrátilo tam, kam patří. Je pěkná, ale hrozně rychle se okouká. Můj názor je, že nic z produkce Škody do této soutěže nepatří. Po přiškrcení koncernem jsou to jen dobře smontovaná auta, ze kterých začíná koukat lacinost.

Odpovědět  |   | 
takurcite  |  08. 12. 2015 21:30

Velmi dobre napsano! Pro me z teto petice jednoznacne Mustang, pak dlouho nic a pak.... uz je to vlastne tak trochu jedno :)
Mozna jeste Levorg je takovy netradicni pocin.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  08. 12. 2015 21:45

No z nabidky finalistu bych asi volil prave Superb. Je to bezesporu krasne auto s nadstandardnim prostorem, funkcnosti a jedinecnou nabidkou motoru a pohonu. Mustang je zajimavy vlastne jen cenou. Auto je to uz asi sto let vizualne stejne a ze s petilitrem pojede jako krava asi nikoho neprekvapi. Jedine co prekvapi je prave cena, ale ze by samotne auto necim oslnovalo, tak to ne. Astra ok, me se moc nelibi, ale je to osobni nazor. Levorg vubec nevim co tam dela. No a XC 90 bez motoru..? To je asi ta inovace :)

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  08. 12. 2015 22:01

To může napsat jen někdo, kdo nemá rád auto. Z té pětice je mustang jediné kulervoucí auto. 5,0 V8 atmo u nás snad jiná ani není...rozhodně ne za ty peníze. Z toho auta charisma jen stříká, stejně jako historie. Je to legenda. Ostatní jsou jen auta.

Odpovědět  |   | 
honza  |  09. 12. 2015 01:18

Já bych Mustanga GT jako porotce nevolil. Já bych ho nenápadně ukradl...

Odpovědět  |   | 
honza  |  09. 12. 2015 01:18

Já bych Mustanga GT jako porotce nevolil. Já bych ho nenápadně ukradl...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  09. 12. 2015 22:14

Myslim ze se nechapeme. Kulervouci auto to urcite je, charisma diky sve historii taky ma. Ale auto roku? Proc? Protoze do toho nekdo dal poradny motor? To je trochu malo... na auto roku. Touto logikou najdeme ve statech urcite i vykonnejsi auta za podobne penize, ale nemyslim si, ze by zrovna tohle mel byt parametr na auto roku. Az se bude volit sportovni auto za lidovou cenu, tak je to urcite adept na viteztvi.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  10. 12. 2015 08:46

A co je pak teda zajímavého na Šupákovi? Vždyť je to jen přeskinovaný Prasat, běžná tuctová spotřebka pro firemní fleety a pár skorozbohatlíků co se domnívají "že na to maj".

Pokud bychom se bavili o autě pro masy, tak to musí vyhrát Sopel Kastrát, ač ho rád nemám, tak jednoznačně v poměru výbava/cena nebo technologie/cena vede (dokonce už snad vyhodili toho šílence co všude cpal tlačítka, takže to auto už vypadá jako z 21. století).

Pokud mám hodnotit __všechna__ auta, která byla uvedena na český trh, pak je jednoznačným vítězem právě fordí Hatatitla - navzdory tomu, že to je typická americká kára (nebo možná právě proto). Už mám dost těch různých downsizů a kurvítek v přetechnologizovaných autech evropské provenience!

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  09. 12. 2015 14:16

Nemyslím,že máš pravdu srovnáním s Stardance. Tam se jasně projevuje mimořádně vyvinutý český smysl pro nadsázku a recesi (byť z internetových diskusí na libovolné téma občas vyplývá opačný dojem), což v anketách typu Auto roku není proveditelné, pokud zrovna není k dispozici něco nového ve stylu Multipla, Rodius apod.

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  08. 12. 2015 19:11

Já řídil Superba,Astru,Levorga.Tak jsem zvědavý,jak to dopadne.

Odpovědět  |   | 
derviš  |  09. 12. 2015 00:05

Jak to dopadne? Výsledek znám již teď. Jsme v ČR a reklama, propagace a tlak na média mluví jasně: Škodovka - nejlepší auto na zeměkouli a dost možná i v celém vesmíru. Jestli to bude jinak, tak se budu rád mýlit.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  09. 12. 2015 00:04

Vyhraje Putin

Odpovědět  |   | 
Rainhard  |  09. 12. 2015 00:08

Vyhraje Messerschmidt

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  09. 12. 2015 01:16

Tak Superb je jasný..!
To že je tam průměrné Volvo , bez 6 válce , si hrající na prémii je směšné..má na to jen designem. Audi Q7 je jasně lepší..

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 12. 2015 09:10

Mohli by se hlasující novináři trochu odvázat a zvolit mustanga.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 12. 2015 10:45

A kvůli čemu? Osmiválci pod kapotou? Vždyť to je jinak těžce průměrné auto s jízdními vlastnostmi dodávky...
Levorg a Astra jsou zajímavější. Volvo pokrokovější (a nepochopené). Sup je nuda.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 12. 2015 11:40

Proč se vyjadřuješ k jízdním vlastnostem něčeho, co jsi neřídil??

Odpovědět  |   | 
Kerbi  |  09. 12. 2015 12:25

Astra je zajímavější než Mustang?? A Mustang má jízdní vlastnosti dodávky... Tak určitě! Pán je znalec. Jsem asi něco přehlédnul, protože svezení mi přišlo super, ale tak možná známe každý jiné dodávky
Volvo je pokrokové, ale moc dobře nejezdí (přiměřeně dimenzovaný motor je u auta dnes už asi těžký nadstandard), takže bezpečné předjíždění je nereálné, což na okresce v koloně za kamionem trochu zamrzí.
Superb se myslím hodně povedl, škoda absence 6V.
Levorg je zajímavý
Naopak Astra mi moc zajímavá nepřijde - prostě autíčko na nákupy.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  09. 12. 2015 14:19

No ono to u XC nejen trochu zamrzí, ale docela to sáhne i do šrajtofle. Ve všech testech vychází spotřeba Volva s motúrkem vyšší, než u Q7 s motorem. A to tu ještě není SQ7 s Motorem...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 12. 2015 14:35

Nerad vám kazím onanii, děti, ale vůči ostatním sporťákům je Mustang zkrátka dodávka.

Odpovědět  |   | 
Kerbi  |  09. 12. 2015 18:47

Tak mě onanii nepřekazíš "dospěláku" Mustang není sporťák na okresky ale auto na příjemné projetí s možností na to občas šlápnout a pokochat se i zvukem motoru. Pokud máš M3 (která stojí 2x tolik) tak Mustanga samozřejmě natřeš. A zvuk z repráku si uziješ taky

Odpovědět  |   | 
honza  |  10. 12. 2015 00:21

Řekl bych, že je to jedno z mála aut, co v provedení GT naplňuje význam tohoto označení.

Odpovědět  |   | 
Jung  |  09. 12. 2015 14:19

Nebudu na Mustanga plivat, ale technicky to auto nemá co nabídnout, vše co nabízí už tu někdy bylo, neříkám, že to nefunguje, ale v duchu pokroku je to auto zastaralé. Kdo chce starou techniku, která funguje a je za super peníze, výborně má vítěze, promě by to bylo spíš na rozbití dobrý, ale na normální provoz raději něco trochu vyspělejšího.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 12. 2015 11:06

No vidíš, a přesně to je pro mě ten důvod, proč Mustang u mě doma vyhrál na celé čáře.
Změna totiž vždy nemusí automaticky znamenat zlepšení. Někdy je lepší si podržet to, co dobře funguje. Modelů, které v nové "pokrokově vylepšené" verzi totálně selhaly jsou desítky, možná stovky. Podívej se na novou XC90, nebo z našeho regionu třeba Fábii II, kam to dopracovaly.

Pokud ti vyhovuje milá, chytrá sexy přítelkyně, se kterou jsi už nějaký ten rok, vyměnit ji za novou tupou agresivní transku není vítezství.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 100 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A