Češi vzali v červenci showroomy útokem

V porovnání s červencem 2012 zaregistrovaly úřady letos v červenci o 30,25 procenta více automobilů. V konkrétních číslech to představuje solidních 14 533 kusů, což je o 3375 nových automobilů více.
Češi vzali v červenci showroomy útokem

Na rozdíl od předcházejících let a měsíců jsou údaje o registracích u většiny značek na českém trhu vyšší než ve stejném období roku 2012. Pouhých pět značek skončilo oproti loňskému červenci v záporných číslech, což Česko už dlouho dobu nepamatuje.

Zatímco po většinu letošního roku zaznamenávali dealeři stále jen pokles, červenec 2013 přinesl jednotlivým zastoupení až překvapivě dobré výsledky ve srovnání nejen s loňským létem, ale i letoškem.

Nulové registrace aneb O které vozy u nás nikdo ani nezavadil

Nulové registrace aneb O které vozy u nás nikdo ani nezavadil

Lídrem zůstala i nadále Škoda, ukrojila si bezmála 30 procent z celkového koláče. Představuje to 4252 automobilů. V závěsu za ní je koncernový sourozenec Volkswagen s 9,38 procenty a 1363 auty. Na třetím místě je Hyundai, který má podíl 8,83 procenta trhu a 1283 aut.

Na poslední příčku v Top 10 se propadl Renault, který byl již podruhé po sobě poražen svou dceřinou firmou Dacia. Renault jako jediný v první desítce zaznamenal propad v registracích, a to poměrně významný. Nahoru poskočil i Seat, který tak doplnil trojici automobilek VW Group mezi nejžádanějšími značkami u českých zákazníků.

První desítka proto vypadá v červenci 2013 následovně (v závorce rozdíl proti červenci 2012):

1 Škoda 4252 (+907)
2 Volkswagen 1363 (+412)
3 Hyundai 1283 (+370)
4 Ford 837 (+176)
5 Peugeot 790 (+390)
6 Kia 620 (+31)
7 Dacia 605 (+337)
8 Seat 525 (+371)
9 Citroën 499 (+7)
10 Renault 465 (-436)

Pokud bychom seřadili jednotlivé značky podle nejvyššího nárůstu v procentech, vypadá pořadí takto:

Značka

Nárůst v procentech 07/2012–07/2013

Seat

240,91

Nissan

231,76

Lancia

190

Lada

166,67

Jaguar

150

Dacia

125,75

Smart

100

Peugeot

97,50

Jeep

76,19

Mazda

72,38

V tomto případě je zajímavé především zlepšení Nissanu, kterému se poslední dva roky moc nedařilo. U Lady, smartu a Jaguaru dělají vysoká procenta nárůsty o jednotlivé kusy (Lada +10 aut, Jaguar +3 auta, smart +4 auta), v případě Jeepu se jedná o růst o 16 registrací proti loňsku.

Jedná-li se o dlouhodobý trend, nebo krátkodobou výchylku (například obnova vozového parku zničeného povodněmi), ukážou až příští měsíce. 

bazar

Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2007
Stav: 125 143 km
Cena: 200 000 Kč
Nissan Pulsar 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 174 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 55 851 km
Cena: 126 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků