Češi vzali v červenci showroomy útokem

V porovnání s červencem 2012 zaregistrovaly úřady letos v červenci o 30,25 procenta více automobilů. V konkrétních číslech to představuje solidních 14 533 kusů, což je o 3375 nových automobilů více.
Češi vzali v červenci showroomy útokem

Na rozdíl od předcházejících let a měsíců jsou údaje o registracích u většiny značek na českém trhu vyšší než ve stejném období roku 2012. Pouhých pět značek skončilo oproti loňskému červenci v záporných číslech, což Česko už dlouho dobu nepamatuje.

Zatímco po většinu letošního roku zaznamenávali dealeři stále jen pokles, červenec 2013 přinesl jednotlivým zastoupení až překvapivě dobré výsledky ve srovnání nejen s loňským létem, ale i letoškem.

Nulové registrace aneb O které vozy u nás nikdo ani nezavadil

Nulové registrace aneb O které vozy u nás nikdo ani nezavadil

Lídrem zůstala i nadále Škoda, ukrojila si bezmála 30 procent z celkového koláče. Představuje to 4252 automobilů. V závěsu za ní je koncernový sourozenec Volkswagen s 9,38 procenty a 1363 auty. Na třetím místě je Hyundai, který má podíl 8,83 procenta trhu a 1283 aut.

Na poslední příčku v Top 10 se propadl Renault, který byl již podruhé po sobě poražen svou dceřinou firmou Dacia. Renault jako jediný v první desítce zaznamenal propad v registracích, a to poměrně významný. Nahoru poskočil i Seat, který tak doplnil trojici automobilek VW Group mezi nejžádanějšími značkami u českých zákazníků.

První desítka proto vypadá v červenci 2013 následovně (v závorce rozdíl proti červenci 2012):

1 Škoda 4252 (+907)
2 Volkswagen 1363 (+412)
3 Hyundai 1283 (+370)
4 Ford 837 (+176)
5 Peugeot 790 (+390)
6 Kia 620 (+31)
7 Dacia 605 (+337)
8 Seat 525 (+371)
9 Citroën 499 (+7)
10 Renault 465 (-436)

Pokud bychom seřadili jednotlivé značky podle nejvyššího nárůstu v procentech, vypadá pořadí takto:

Značka

Nárůst v procentech 07/2012–07/2013

Seat

240,91

Nissan

231,76

Lancia

190

Lada

166,67

Jaguar

150

Dacia

125,75

Smart

100

Peugeot

97,50

Jeep

76,19

Mazda

72,38

V tomto případě je zajímavé především zlepšení Nissanu, kterému se poslední dva roky moc nedařilo. U Lady, smartu a Jaguaru dělají vysoká procenta nárůsty o jednotlivé kusy (Lada +10 aut, Jaguar +3 auta, smart +4 auta), v případě Jeepu se jedná o růst o 16 registrací proti loňsku.

Jedná-li se o dlouhodobý trend, nebo krátkodobou výchylku (například obnova vozového parku zničeného povodněmi), ukážou až příští měsíce. 

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků