Češi stále nemají zájem o miniauta z Kolína. Výroba aut ale u nás roste

V České republice se během prvních jedenácti měsíců tohoto roku vyrobilo už přes jeden a čtvrt milionu vozidel. Všichni důležití producenti v oboru zaznamenávají meziroční nárůst.
Češi stále nemají zájem o miniauta z Kolína. Výroba aut ale u nás roste

Tuzemské závody automobilky Škoda vyrobily během prvních jedenácti měsíců o 10 procent aut více než ve stejném období loňska, Hyundai v Nošovicích zvýšila produkci o šest procent a továrna TPCA u Kolína o tři a půl procenta.

Počet vyrobených kusů navýšil také výrobce autobusů Iveco Vysoké Mýto a kopřivnická Tatra. Celková bilance tuzemských producentů vozidel je tak letos oproti roku 2015 vyšší o bezmála devadesát tisíc kusů a dosáhla přes jeden a čtvrt milionu kusů. Jde o nárůst téměř o devět procent.

Zatímco škodovce a značce Hyundai se daří zvyšovat odbyt na tuzemském trhu, o výrobky z TPCA (Toyota Aygo, Citröen C1 a Peugeot) 108 je letos menší zájem. Za prvních měsíců se jich dohromady prodalo jen 419, což je o 63 méně než od loňského ledna do listopadu.

Drtivá většina aut smontovaných v českých továrnách míří na export. Nejvíce (téměř o sedmdesát procent) se podařilo vyvézt více Tatře, u ostatních producentů se jedná o růst v jednotkách procent.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků