Češi stále nemají zájem o miniauta z Kolína. Výroba aut ale u nás roste

V České republice se během prvních jedenácti měsíců tohoto roku vyrobilo už přes jeden a čtvrt milionu vozidel. Všichni důležití producenti v oboru zaznamenávají meziroční nárůst.
Češi stále nemají zájem o miniauta z Kolína. Výroba aut ale u nás roste

Tuzemské závody automobilky Škoda vyrobily během prvních jedenácti měsíců o 10 procent aut více než ve stejném období loňska, Hyundai v Nošovicích zvýšila produkci o šest procent a továrna TPCA u Kolína o tři a půl procenta.

Počet vyrobených kusů navýšil také výrobce autobusů Iveco Vysoké Mýto a kopřivnická Tatra. Celková bilance tuzemských producentů vozidel je tak letos oproti roku 2015 vyšší o bezmála devadesát tisíc kusů a dosáhla přes jeden a čtvrt milionu kusů. Jde o nárůst téměř o devět procent.

Zatímco škodovce a značce Hyundai se daří zvyšovat odbyt na tuzemském trhu, o výrobky z TPCA (Toyota Aygo, Citröen C1 a Peugeot) 108 je letos menší zájem. Za prvních měsíců se jich dohromady prodalo jen 419, což je o 63 méně než od loňského ledna do listopadu.

Drtivá většina aut smontovaných v českých továrnách míří na export. Nejvíce (téměř o sedmdesát procent) se podařilo vyvézt více Tatře, u ostatních producentů se jedná o růst v jednotkách procent.

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 62 450 km
Cena: 185 000 Kč
Hyundai ix35 1,7
Rok výroby: 2015
Stav: 17 071 km
Cena: 430 000 Kč
Hyundai H-1 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 186 359 km
Cena: 220 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 156 433 km
Cena: 280 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků