Češi stále nemají zájem o miniauta z Kolína. Výroba aut ale u nás roste

V České republice se během prvních jedenácti měsíců tohoto roku vyrobilo už přes jeden a čtvrt milionu vozidel. Všichni důležití producenti v oboru zaznamenávají meziroční nárůst.
Češi stále nemají zájem o miniauta z Kolína. Výroba aut ale u nás roste

Tuzemské závody automobilky Škoda vyrobily během prvních jedenácti měsíců o 10 procent aut více než ve stejném období loňska, Hyundai v Nošovicích zvýšila produkci o šest procent a továrna TPCA u Kolína o tři a půl procenta.

Počet vyrobených kusů navýšil také výrobce autobusů Iveco Vysoké Mýto a kopřivnická Tatra. Celková bilance tuzemských producentů vozidel je tak letos oproti roku 2015 vyšší o bezmála devadesát tisíc kusů a dosáhla přes jeden a čtvrt milionu kusů. Jde o nárůst téměř o devět procent.

Zatímco škodovce a značce Hyundai se daří zvyšovat odbyt na tuzemském trhu, o výrobky z TPCA (Toyota Aygo, Citröen C1 a Peugeot) 108 je letos menší zájem. Za prvních měsíců se jich dohromady prodalo jen 419, což je o 63 méně než od loňského ledna do listopadu.

Drtivá většina aut smontovaných v českých továrnách míří na export. Nejvíce (téměř o sedmdesát procent) se podařilo vyvézt více Tatře, u ostatních producentů se jedná o růst v jednotkách procent.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků