Češi stále nemají zájem o miniauta z Kolína. Výroba aut ale u nás roste

V České republice se během prvních jedenácti měsíců tohoto roku vyrobilo už přes jeden a čtvrt milionu vozidel. Všichni důležití producenti v oboru zaznamenávají meziroční nárůst.
Češi stále nemají zájem o miniauta z Kolína. Výroba aut ale u nás roste

Tuzemské závody automobilky Škoda vyrobily během prvních jedenácti měsíců o 10 procent aut více než ve stejném období loňska, Hyundai v Nošovicích zvýšila produkci o šest procent a továrna TPCA u Kolína o tři a půl procenta.

Počet vyrobených kusů navýšil také výrobce autobusů Iveco Vysoké Mýto a kopřivnická Tatra. Celková bilance tuzemských producentů vozidel je tak letos oproti roku 2015 vyšší o bezmála devadesát tisíc kusů a dosáhla přes jeden a čtvrt milionu kusů. Jde o nárůst téměř o devět procent.

Zatímco škodovce a značce Hyundai se daří zvyšovat odbyt na tuzemském trhu, o výrobky z TPCA (Toyota Aygo, Citröen C1 a Peugeot) 108 je letos menší zájem. Za prvních měsíců se jich dohromady prodalo jen 419, což je o 63 méně než od loňského ledna do listopadu.

Drtivá většina aut smontovaných v českých továrnách míří na export. Nejvíce (téměř o sedmdesát procent) se podařilo vyvézt více Tatře, u ostatních producentů se jedná o růst v jednotkách procent.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

dnes | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků