Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

Možná jste o něm slyšeli, možná jste jeho součástí. Řeč je o kultu pistáciových fábií. Facebookovém „hnutí“, které se zabývá čistě jen láskou k fábiím v tomto poměrně vzácném odstínu, jenž zpopularizovala první generace českého hatchbacku. Zahlédnutí pistáciové Fabie Sedan se v tomto případě nepochybně rovná spatření magického jednorožce.

Ve stejně kouzelném světě se přitom nacházíme i v případě jednoho z posledních kusů starší Alpiny B7 před faceliftem, kterou si u dealera BMW na Manhattanu specifikoval jeden ze zákazníků. Upravená BMW od Alpiny jsou vzácná auta již od samotné podstaty bytí, tato vyladěná řada 7 je ale navíc lakována ojediněle „mentolovým“ odstínem Mint Green.

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

V šedožluté záplavě taxíků a fádních Toyot Camry bude tato německá limuzína naprosto nepřehlédnutelná. Samozřejmě zde nechybí ani 20palcová kola Alpina Classic s ikonickým designem německého úpravce, zatímco uvnitř si majitel zamanul čalounění kůží Merino.

Standardem je u Alpiny B7 také posílení brzdové soustavy a upravený podvozek s adaptivními tlumiči, aktivními stabilizátory a řízením zadních kol. Vyladěná limuzína dokáže upalovat maximální rychlostí až 330 km/h, přičemž na stovku akceleruje za 3,7 vteřiny.

Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

Hlavním činitelem pod kapotou je totiž původní 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec z BMW 750i, jenomže vyladěný na rovných 608 koní (447 kW) a 800 N.m točivého momentu. Nový je u B7 i koncový díl výfuku se čtyřmi koncovkami, osmistupňový automat prý řadí ještě rychleji a vyladěním prošel i pohon všech kol xDrive.

Tento mentolový exemplář svým lakem určitě převýšil základní cenovku starší Alpiny B7, která byla pro americký trh stanovená na 137. 000 dolarů (asi 3,2 milionu korun). Prostě o pár melounů více než vaše pistáciová Fabia.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků