Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

Možná jste o něm slyšeli, možná jste jeho součástí. Řeč je o kultu pistáciových fábií. Facebookovém „hnutí“, které se zabývá čistě jen láskou k fábiím v tomto poměrně vzácném odstínu, jenž zpopularizovala první generace českého hatchbacku. Zahlédnutí pistáciové Fabie Sedan se v tomto případě nepochybně rovná spatření magického jednorožce.

Ve stejně kouzelném světě se přitom nacházíme i v případě jednoho z posledních kusů starší Alpiny B7 před faceliftem, kterou si u dealera BMW na Manhattanu specifikoval jeden ze zákazníků. Upravená BMW od Alpiny jsou vzácná auta již od samotné podstaty bytí, tato vyladěná řada 7 je ale navíc lakována ojediněle „mentolovým“ odstínem Mint Green.

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

V šedožluté záplavě taxíků a fádních Toyot Camry bude tato německá limuzína naprosto nepřehlédnutelná. Samozřejmě zde nechybí ani 20palcová kola Alpina Classic s ikonickým designem německého úpravce, zatímco uvnitř si majitel zamanul čalounění kůží Merino.

Standardem je u Alpiny B7 také posílení brzdové soustavy a upravený podvozek s adaptivními tlumiči, aktivními stabilizátory a řízením zadních kol. Vyladěná limuzína dokáže upalovat maximální rychlostí až 330 km/h, přičemž na stovku akceleruje za 3,7 vteřiny.

Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

Hlavním činitelem pod kapotou je totiž původní 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec z BMW 750i, jenomže vyladěný na rovných 608 koní (447 kW) a 800 N.m točivého momentu. Nový je u B7 i koncový díl výfuku se čtyřmi koncovkami, osmistupňový automat prý řadí ještě rychleji a vyladěním prošel i pohon všech kol xDrive.

Tento mentolový exemplář svým lakem určitě převýšil základní cenovku starší Alpiny B7, která byla pro americký trh stanovená na 137. 000 dolarů (asi 3,2 milionu korun). Prostě o pár melounů více než vaše pistáciová Fabia.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 104 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků