Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

Možná jste o něm slyšeli, možná jste jeho součástí. Řeč je o kultu pistáciových fábií. Facebookovém „hnutí“, které se zabývá čistě jen láskou k fábiím v tomto poměrně vzácném odstínu, jenž zpopularizovala první generace českého hatchbacku. Zahlédnutí pistáciové Fabie Sedan se v tomto případě nepochybně rovná spatření magického jednorožce.

Ve stejně kouzelném světě se přitom nacházíme i v případě jednoho z posledních kusů starší Alpiny B7 před faceliftem, kterou si u dealera BMW na Manhattanu specifikoval jeden ze zákazníků. Upravená BMW od Alpiny jsou vzácná auta již od samotné podstaty bytí, tato vyladěná řada 7 je ale navíc lakována ojediněle „mentolovým“ odstínem Mint Green.

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

V šedožluté záplavě taxíků a fádních Toyot Camry bude tato německá limuzína naprosto nepřehlédnutelná. Samozřejmě zde nechybí ani 20palcová kola Alpina Classic s ikonickým designem německého úpravce, zatímco uvnitř si majitel zamanul čalounění kůží Merino.

Standardem je u Alpiny B7 také posílení brzdové soustavy a upravený podvozek s adaptivními tlumiči, aktivními stabilizátory a řízením zadních kol. Vyladěná limuzína dokáže upalovat maximální rychlostí až 330 km/h, přičemž na stovku akceleruje za 3,7 vteřiny.

Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

Hlavním činitelem pod kapotou je totiž původní 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec z BMW 750i, jenomže vyladěný na rovných 608 koní (447 kW) a 800 N.m točivého momentu. Nový je u B7 i koncový díl výfuku se čtyřmi koncovkami, osmistupňový automat prý řadí ještě rychleji a vyladěním prošel i pohon všech kol xDrive.

Tento mentolový exemplář svým lakem určitě převýšil základní cenovku starší Alpiny B7, která byla pro americký trh stanovená na 137. 000 dolarů (asi 3,2 milionu korun). Prostě o pár melounů více než vaše pistáciová Fabia.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků