Češi se zajímají více o terénní vozy, střední třída strádá

Od začátku roku do konce května 2011 se prodalo o 2436 terénních vozů více než ve stejném období před rokem. V počtu registrovaných vozů má naopak nejvyšší absenci třída střední: letos se zatím registrovalo o 3098 méně auto než loni. V tabulkách a grafech níže můžeme pozorovat všechny přesuny poptávky po jednotlivých obchodních třídách.

Zatímco mini vozy měly loni 3,43% podíl, letos se musely spokojit s 2,15 %. Ve třídě se v květnu i za prvních pět měsíců prodával nejlépe Fiat Panda.

Malé vozy zastupované v Česku především Škodou Fabia, byly i letos nejčastěji viděným automobilem na silnicích. Na pomyslném stupni vítězů zaujaly 25,69 %, loni to bylo však 26,33 %. I zde tedy sledujeme lehký odklon zájmu - v absolutním vyjádření však dělá pouze 32 vozů.

Podíváme-li se na nižší střední, letos jsou vozy této kategorie zatím naopak žádanější než tomu bylo loni. To dokumentuje 20,12% podíl oproti 17,38% na koláči všech prodejů. Prodalo se o 2262 více kusů, a zatímco od začátku roku je nejprodávanějším modelem Ford Focus, v květnu ho přeskočil Volkswagen Golf.

O střední třídě byla již řeč v úvodu a ano, i Octavií se prodává méně než ve stejném období před rokem (12 622). Nepřátelé tohoto vozu si mohou mnout ruce, samotné mladoboleslavské automobilce to však vrásky na čele nedělá. Škodovky se dobře uchytily především směrem na východ.

Tip: Přečtěte si náš článek o tom, proč SDA řadí Škodu Octavii do střední třídy

Ve vyšší střední, luxusní i MPV pozorujeme mírné růsty zájmu. Za zmínku stojí, že v květnu předhonil v MPV Škodu Roomster Hyundai iX 20 – porážka se Škody se v jednotlivých třídách moc často nevidí. V luxusní i sportovní kategorii se v květnu pochlapila značka Audi, modely A8 i A5 za sebou nechaly své tradiční rivaly.

Spokojení mohou být lidé stojící za terénními modely. V této kategorii sledujeme totiž největší boom (34% růst zájmu). 

Prodeje podle obchodních tříd

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  

 2011 2010 
 květen01-05  květen01-05  
Mini36115492,15%52824213,43%
Malé39591852825,69%41641856026,33%
Nižší střední30861451220,12%28721225017,38%
Střední29051323618,35%35821633423,17%
Vyšší střední60631954,43%66126493,76%
Luxusní432080,29%361590,23%
MPV2171923712,81%2037870812,35%
Sportovní963970,55%1184250,60%
Terénní1868960913,32%1478717310,18%
Nezařazeno38716572,30%40918092,57%
Celkem1548272128 1588570488 

Nejprodávanější modely v jednotlivých třídách (2011)

  květen leden-květen
MiniFiat PANDA94379Fiat PANDA
MaléŠkoda FABIA13836379Škoda FABIA
Nižší středníVolkswagen GOLF4942161Ford FOCUS
StředníŠkoda OCTAVIA19649696Škoda OCTAVIA
Vyšší středníŠkoda SUPERB3662102Škoda SUPERB
LuxusníMercedes-Benz S / Audi A811 / 1156Mercedes-Benz S
MPVHyundai iX 202411094Škoda ROOMSTER
SportovníBMW Z 4 / Audi A511 / 1147BMW Z 4
TerénníŠkoda YETI3181732Škoda YETI

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků