Češi přezouvají na zimní včas, mnohdy doma a za pneu dají do 10 000 Kč

Průzkum mezi čtenáři AutoRevue.cz potvrdil, že sezónní výměna pneumatik je pro české řidiče běžnou záležitostí. Zajímali jsme se ale také o to, kde přezouvají, jak často a kolik za pneumatiky utratí.
Češi přezouvají na zimní včas, mnohdy doma a za pneu dají do 10 000 Kč

Ve spolupráci s výrobcem pneumatik Continental jsme na konci října nabídli čtenářům soutěž o poukaz na pneumatiky v hodnotě 10 000 Kč. Při té příležitosti jsme poprosili také o vyplnění krátkého dotazníku, který měl za cíl zmapovat postoje našich čtenářů k sezónní výměně plášťů.

Přezouvá skoro každý

Ukázalo se, že přezouvání na zimní je pro naprostou většinu samozřejmostí. Celých 97 % respondentů uvedlo, že přezouvají každoročně. Odpověď „občas“ zvolilo 1,4 % dotazovaných. Pouze necelé půlprocento čtenářů nepřezouvá na zimní pneumatiky nikdy a velmi nízký je i podíl těch, kteří jezdí na celoročních gumách (0,8 %).

Test zimních pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Test zimních pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Téměř nikdo nenechává výměnu na poslední chvíli. Nejčastěji lidé přezouvají na začátku listopadu (47 %), asi aby se nemuseli při silniční kontrole dohadovat se strážci zákona. Jen o procento méně přezouvá dokonce v předstihu, zatímco na první sníh čeká 1,8 % respondentů. Nezanedbatelných 4,9 % čtenářů ale přezouvá jindy. Kdy? To by nás také docela zajímalo…

Že většina jezdí s pneumatikami do pneuservisu, to nikoho nepřekvapí. Tuto možnost zvolilo 47,9 % respondentů. Počet těch, kteří mění obutí doma, je ale skoro stejně velký – 46,5 %. Autorizovaným servisům při této příležitosti vydělat nenecháte, výměnu pneumatik jim svěřuje pouze 3,4 % čtenářů. Dvě procenta mění obutí jinde.

Mění se celá kola

Přezouvání pneumatik na ráfcích zjevně považujete za příliš složité nebo drahé, dělá to jen 17,4 procent z vás. Zbytek má připravenu celou sadu zimních kol i s pneumatikami.

Test zimních pneu 175/65 R14 vyhrál Continental, na špici i Dunlop a Michelin

Test zimních pneu 175/65 R14 vyhrál Continental, na špici i Dunlop a Michelin

Zimní pneumatiky představují nemalý zářez do rodinného rozpočtu: 66 % čtenářů za ně zaplatí 5000 až 10 000 Kč. 16 procent se vejde do patnácti tisíc, ještě větší částku ale už vydá jen 4,3 % respondentů. Naproti tomu 12,2 % se vejde do pěti tisíc korun.

Většině z těch, kteří nám dotazník vyplnili, vydrží sezónní obutí relativně dlouho. Víc než polovina (51,1 %) na něm odjezdí tři až pět sezón, 38,3 % zvládne alespoň dvě sezóny. Těch, jimž zimní pneumatiky vydrží přes pět zim, je podstatně víc než řidičů, kteří musí kupovat nové každý rok (8,1 vs. 1,4 %).

Přezouváte pravidelně na zimní pneumatiky?

ODPOVĚĎ HLASY %
Každoročně 1603 97,15
Občas 23 1,39
Jezdím na celoročních 13 0,79
Nikdy 8 0,48

Pokud přezouváte, tak kdy?

Raději v předstihu 760 46,06
Na začátku listopadu 777 47,09
Až napadne sníh 29 1,76
Jindy 81 4,91

Kde přezouváte?

   
Doma 767 46,48
V pneuservisu 790 47,88
U svého prodejce 56 3,39
Jinde 34 2,06

Máte celá zimní kola, nebo přezouváte pneumatiky?

Mám celá kola 1344 81,45
Přezouvám 288 17,45

Kolik běžně utratíte za sadu zimních pneumatik (vč. DPH)?

Do 5000 Kč 202 12,24
5000-10 000 Kč 1090 66,06
10 000-15 000 Kč 270 16,36
víc než 15 000 Kč  71 4,30

Jak dlouho vám zimní pneumatiky vydrží?

Jednu sezónu 23 1,39
Dvě až tři sezóny 633 38,36
Tři až pět sezón 844 51,15
Víc než pět sezón 134 8,12

Poznámka: Dotazník vyplnilo celkem 1647 čtenářů AutoRevue.cz v období 20. 10. až 27. 10. 2014.

Podívejte se na nejprodávanější druhy zimních pneumatik:

Foto: Profimedia

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků