Češi neumí jezdit aneb Statistiky nehodovosti za rok 2002

9 komentářů

Petr
7. února • 8:34

Bohužel všechny příspěvky mají pravdu. Těžko se k tomu cokoliv dodává. Police je tu proto, aby vybírala peníze do vydrancované státní kasy a ne proto, aby třeba řídila dopravu, starala se o bezpečnost na ulicích atd atd. Vrcholem toho všeho je, že ti darebáci fízlové pokutujou (jak se nedávno objevilo) i řidiče vozidel, kteří provádějí třeba to solení nebo pluhování. Jen tak mimochodem, dens v Ostravě sněží. Je 8.30 a cesty jsou jenom rozježděné. Pluh ještě neviděly. Už je plno dorbných nehod (takových jako popisuje koleka M.T.) A troufám si tvrdit, že nikdo z řidičů (řečeno slovy policie) nepřizpůsobil rychlost jízdy stavu a povaze vozovky. Ale že cesty jsou u nás samá díra, neudržované...

Jednou jsem zastavil na cestě, kde stála policejní hlídka a nahlásil jí, že asi 500 m před nim leží na cestě kus kolejnice. Víte co mi řekli, že to není jejich starost. Dobrý ne?! Ale když do toho někdo napálí víte jak bude znít protokol? myslím, že to všichni víte.

Roman T.
3. února • 11:28

Škoda, že tam není uvedeno, kolik nehod zavinili řidiči náklaďáků a stejně tak kolika se celkem tito řidiči účastnili.

Tomik
3. února • 10:35

Já vím že to tak je. Dokud nebudou pokuty jako řemen a dokud se nebudou moci sbírat řidičáky hned na místě, nic se asi moc nezmění. I když je asi pravda, že určitý procento, patrně duševně nevyzrálých jedinců, bude na silnicích vraždit za všech okolností dál. Je to jen v lidech a ti, kdo nejdřív jednají a pak přemýšlí si většinou všechno uvědomí až když je pozdě.

M.T.
4. února • 17:11

Výše pokut ani oprávnění znovu zadržovat řidičská oprávnění nezmění naprosto nic pokud bude dopravní policie dělat i nadále to co dělá, to jest něco mezi neděláním ničeho a řízenou provokací ve formě demostrace moci s cílem nahrnout jakýsi peníz do státní kasy. Kromě inkasa za technické přestupky s nulovou nebo téměř nulovou mírou nebezpečí (dálniční známky a rychlost ve tři ráno na dálnici) si troufám tvrdit že v tzv "preventivním" dozoru nedělá skoro nic s výjimkou toho že občas někoho zmlátí nebo zastřelí. Potom ještě vyšetřuje dopravní nehody ( většině z nich nemuselo dojít kdyby fungovala alespoň částečně v prevencích). O tom jak, bychom mohli vést polemiky a ostatně stačí se podívat na statistiky.

Jeden konkrétní příklad: Po silnici II. třídy jede ráno mladý řidič do práce. Trochu to klouže, takže to nepřehání a jede rychlostí něco mezi 30 a 40 km/h. Ejhle, na konci zatáčky je ale náledí jako řemen. Řidič se lekne, možná i šlápne na brzdu, možná ne, každopádně čelně trefí strom. Řidič je nezraněn (jak tedy asi mohl jet rychle, co?), felicia trošičku zahoří, ale to se mu podaří uhasit. Mobilem zavolá 158 a vše oznámí. Za hodinu jede kolem oranžová liazka a vše vydatně posolí. Za další půlhodinu projede kolem bílá Felicia se známým zeleným pruhem, zastaví, zeptá se jestli je to hlášeno (oni jsou z "místního", ne nehodovka) a když totálně zmrzlý řidič řekne že ano, odjedou. Za chvíli se vrátí a sdělí, že to sepíšou sami. Protokol o malé dopravní nehodě zní přibližně takto (pokud ho chcete přesně, seženu ho a dám vám ho sem v GIFu): Při jízdě nepřiměřenou rychlostí nezvládl řízení a došlo ke střetu s pevnou překážkou - stromem. Přestupek vyřešen uložením blokové pokuty 5000 (!!!!!!!!!!!!!) Kč. Vystresovaný zmrzlý řidič jim to podepsal. Žádný údaj o rychlosti vozu ani nic jiného co by potvrdilo že policisté se vůbec obtěžovali vyšetřit jak a proč se nehoda stala ve spise není.

Takhle pracuje Policie České republiky, takhle vznikají její statistiky a takhle okrádá občany na pokutách. O tom že mají povinnost věc prošetřit a že zákon o přestupcích jim ukládá povinnost postupovat přiměřeně míře provinění přestupce zřejmě nemají ani ponětí. Pokud by postupovali tímto "přiměřeným" způsobem, museli by řidiče kamionu který bezohledně předjíždí a ohrožuje ostatní prostřílet na místě ze samopalu. Obávám se že při takovém přístupu by během 3-5 dnů kamiony zcela zmizely z našich silnic. Naštěstí pro řidiče kamionů a naneštěstí pro všechny ostatní je policie zcela impotentní a troufne si jen na to co je popsané výše.

Poznámka: Stalo se před dvěma týdny časně ráno v obci Veliny v okrese Pardubice a policisté byli pravděpodobně s obvodu Holice.

 

X12345678
5. února • 20:26

Jojo, M.T., svatá pravda.

Občas mě napadá, jestli to že trouba s IQ tykve za volantem trucku s návěsem o hmotnosti 20 a více tun předjíždí když proti němu jede osobáček 20 i víckrát lehčí, není pokusem o vraždu. Trouba to dělá úmyslně (pochybuji že by předjížděl z nedbalosti nebo že by o tom dokonce nevěděl) a je jasné že jeho počínání musí mít za následek smrt toho chudáka v malé plechovce. Takže všechny okolnosti nutné pro nedokonaný (občas i dokonaný) čin vraždy tu jsou.

Co vy na to, soudruzi příslušníci? V laguně nebo felicii s bradavicí na čenichu je docela teploučko, že?

Tomik
6. února • 7:15

JOjo, souhlasim. Zrovna nedávno se mi stalo - jel jsem z Plzně do Chomutova a na dlouhý rovince za Plasama jsem předjel kamion. Jel jak z hnojem. Jenomže to jsem se ho asi dotkl, protože on mi vlezl do háku a nechtěl se mě pustit - zrovna se blížila obec, tak už jsem to nerozjížděl. Ten blbec čekal až do tý obce, kde mě s tou krávou začal předjíždět zase on!! Navíc samá zatáčka, já jel taky skoro 60km/h. Pochopitelně přišla za obcí volná silnice, kde jsem ho zase znova musel předjet, protože jel jak pos****j. Takže papíry sbírat a sbírat, za všech okolností. On si pak takovej č***k rozmyslí, jestli díky tomu, že nemá papíry přijde o práci nebo ne.

Petr K.
8. února • 18:01

Bohužel tohle je asi běžný jev, aspoň mě se to stává často. Neštěstí je když se jedná o delší úsek cesty kde je na každých 2km obec, protože mimo obec kamion předjedu a okamžitě mu ujedu ovšem v obci mě pak vždy dožene a když mě nepředjede tak se mě to snaží aspoň znepříjemnit tím že jede metr za mnou. Pak nezbývá než riskovat a trochu víc šlápnout na plyn i v obci, nebo nést to riziko že pojedete sice nějakých 50 až 55km/h ale pokud budete potřebovat náhle zabrzdit tak Vás kamion rozmašíruje zezadu. V obci téměř žádný kamion nejde padesát, bohužel ale už se mě to stalo i s autobusem který jsem předjel a on mě pak předjel v obci protože jsem se coural nějakých cca 58km/h.

Jinak ještě k těm uvedeným statistikám, řekl bych že dost hrozivá čísla co do počtu umrcených jsou také u chodců a cyklistů. Bohužel k těmto účastníkům silničního provozu přistupuje policie asi tak jak tu popsal kolega diskutující z Chomutova, tedy vlastně nijak a postihováni jsou pouze řidiči.  Neznám jediný případ že by dostal třeba pokutu cyklista na neosvětleném kole a že těchto sebevrahů potkávám v letních měsících nespočet.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X12345678
10. února • 6:40

Pokud se na mě dutohlav nalepí a nemůže mě předjet , dělám jednu jedinou věc a obvykle to funguje. Mírně, velmi mírně zpomaluji až nakonec jedu krokem. Pak normálně zrychlím na obvyklou rychlost. Než mě dojede, obvykle mu to dojde. Těžkým případům to udělám tolikrát, kolikrát je potřeba. Pokud se může utroubit, je to jen jeho problém.

Tomik
5. února • 7:43

No já se nechci policie nikterak zastávat, leckdy mám k jejich práci také výhrady - u nás v Chomutově je silnice 1. třídy a neustále přes ní přechází lidi za plného provozu z Baumaxu na sídliště, každou chvíli je tu tedy smrťák. Obzvlášť po tmě a v dešti, kdy dotyčnou osobu zaregistrujete ve chvíli, kdy stojí 10 m před vámi. Policie nedělá nic jiného, než že v tomto úseku měří rychlost a pokutuje řidiče. Ještě jsem je neviděl, že by tam stáli a pokutovali chodce, kteří nerespektují podchod, vzdálený od místa 50m. Byl jsem ale taky účastníkem dopravní nehody, kdy mi nebyla dána přednost v jízdě. Práce policie na tomto případu byla naprosto profesionální. Takže soudím, že i zde záleží pouze na lidech, a to jak v řadách policie, tak i v řadách řidičů. Proto si myslím, že by vysoké pokuty a sbírání řidičáků mohly ovlivnit rozmýšlení některých řidičů o tom, zda-li se vyplatí pospíchat.

Doporučujeme

Články odjinud