Češi nakupují autem častěji než lidé z okolních zemí

Čeští zákazníci využívají automobilů k nákupům více než obyvatelé Maďarska, Polska a Slovenska. V ČR velmi často tímto způsobem nakupuje 27 procent lidí. Poláků takto nakupuje 16 procent, Maďarů...
Češi nakupují autem častěji než lidé z okolních zemí
Čeští zákazníci využívají automobilů k nákupům více než obyvatelé Maďarska, Polska a Slovenska. V ČR velmi často tímto způsobem nakupuje 27 procent lidí. Poláků takto nakupuje 16 procent, Maďarů 15 procent a Slováků 14 procent. Vyplývá to ze spotřebitelského výzkumu nákupních preferencí, jehož výsledky dnes představil Tomáš Drtina z INCOMA Research na tiskové konferenci po skončení konference o rozvoji obchodu v ČR.

Obdobný průzkum prezentovaný v loňském roce uváděl, že velmi často nakupuje autem 24 procent Čechů, 15 procent Maďarů, 13 procent Slováků a 12 procent Poláků. Podle zpracovatelů projektu je vyšší využívání automobilů známkou toho, že čeští zákazníci ve větší míře přijímají západoevropské modely nákupního chování.

Čeští zákazníci také v mnohem vyšší míře preferují velkoplošné prodejny. Celkem 49 procent českých domácností totiž uvádí hypermarkety a supermarkety jako hlavní nákupní místo potravin. V Maďarsku dává těmto prodejnám přednost 32 procent rodin, na Slovensku 28 procent a v Polsku 17 procent domácností.

Z výsledků výzkumu plyne, že v SR mají klíčovou roli malé samoobsluhy, v nichž utratí většinu svých výdajů za potraviny ještě polovina domácností. V ČR nakupuje v tomto typu prodejen 23 procent domácností. Nákupům v Polsku pak dominují malé pultové prodejny, představující hlavní nákupní místo pro téměř tři pětiny populace. V ČR je to pro méně než deset procent lidí.

Zákazníci ze všech sledovaných zemí se shodli, že mezi nejdůležitější faktory při výběru nákupního místa patří čerstvost a kvalita zboží a cenová úroveň.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků