Každé auto je individuální, většinou je to o tom, jak moc se o něj předchozí majitel staral. Já mám Octávii, kterou jsem kupoval před 6 lety v autobazaru AAA auto, tehdy s nájezdem 219 tisíc km, k dnešnímu dni má auto najeto 512683 Km, a měním pořád jen pravidelně filtry a olej. Nepočítám do toho pneumatiky, brzdové destičky a běžně provozní věci.
S tchánem jsem objel několik aut, tchán je mechanik, tak mi s výběrem auta pomáhal. Nechtěl jsem kupovat auto z autobazaru, chtěl jsem spíše z inzerátu. Když jsem ale viděl, co se někdo snaží prodat, tak jsem raději vzal ojeté auto z autobazaru aaa auto, kde jsem dostal záruku na skryté vady auta i původ vozu.
A já jsem zase četl, že si Němci jezděj kupovat auta k nám... to je jak na palicu.
No dovážet auta z ciziny mi moc výhodný nepřijde... proč prostě nezajít třeba do Aček, v klidu si vybrat usmlouvat lepši cenu a je to... navic s tim EURo kurzem mame u nas auta hodne levny
hnus pane. jsem rád že jsem si koupil auto dovezené z německého autosalonu. pro všechny, www.auto-story.cz ftw
Nevím, jak to mají jiní, ale mě je třeba líto dát za auto více než 300tkč, protože nové auto je nejhorší investice jakou znám. Navíc jaké nové solidní auto se slušnou výbavou dnes koupíte za 300tkč? Žádné. Proto si vždycky raději koupím několik let starou ojetinu v super stavu s výbavou a v barvě jakou chci a jsem spokojený, než někdo kdo skrblí, nebo je ochoten se i zadlužit, aby si koupil novku v podobě větší nákupní tašky v sociální výbavě pouze pro svůj pocit. Když třeba vidím, kolik peněz je někdo ochoten dát za novou Fábii III a naivně si myslí kolik místa mu verze combi přinese a jak žalostně málo místa je na zadních sedadlech pro nohy, říkám si tohle si může koupit leda velkej fanda značky. Co na tom, že verze kombi je auto, které má mít ne jenom větší kufr, ale i dostatek místa pro dospělé cestující na zadních sedadlech, aniž by ti vepředu měli kolena pomalu v palubovce. Ale to vše je pouze o preferencích každého z nás, nic víc, nic míň ;-)
Za 300 tisíc člověk pořídít třeba rapid v základu, což si myslim není uplně špatné. Naproti tomu, se zas dá dotáhnout z německa za ty prachy třeba A4 nebo trojkové BMW 4-5 let staré, což už stojí za zvážení.
Tyhle starý střepy kupují hlavně mladý lidi co teď začali pracovat a jaxi na nic jinýho ani nemají. Lidi nad 25let už kupují novější ojetiny třeba za 100-250tisíc, aby jim ty auta chvilku vydrželi. Po 30tém roce už mají rozum a chtěli by nové a mít klid,jenže mají hypo ještě na 20 let a tak kupují zase starý pekáče co vydrží pár roků. Po 50ce si konečně můžou dávat stranou na nové a po pár letech ho koupí s tím,že už jim vydrží na důchod a do smrti. Schválně si najděte kolik je průměrný věk člověka(soukromé osoby) kupujícího nové auto. Jinak dát 100tisíc za 13let starý bmw 5 může opravdu jen blázen nebo mladý nerozumný člověk.
No právě, raději koupím za 200tis. kč mírně ojetý Focus III kombi v benzínu, který je větší, spolehlivější než jinak pěkný Rapid TSI :-) Navíc mi královsky zbyde na nové kola, pneu, rozvody apod. + dovlenou a ještě dárek pro manželku :-D
Tak tak, já bral od Auto story před rokem sice Forda Galaxy. Byl 4 roky starý, za super peníz a bezva stavu.
vůbec se nedivím těm číslům, já radši nechám zaplatit tu první vysoko ztrátovou investici do nového auta někým jiným.já jezdím krátké trasy, občas Německo, Itálie, Slovensko, ...Na to mi stačí zachovalá E38 V8 atmo a ještě si to v klidu užívám.Servis, díly, spotřeba úplně v pohodě, emisní zóny také (EU3). není co řešit.
a navíc si miláček všech pumpařů
Co taky má člověk dělat když chce benzín bez turba.
Obavam sa,ze vacsina aut tu spomenutych su diesle. Staci pozriet na bazarove portaly. Golf, Focus, Astra ci Megan v benzine tvoria mizive percento. Dominuje diesela Euro III a Euro IV
Průměrný čech si kupuje ojetinu, protože na nové nemá. (Hypotéky, půjčky, rodina) A ten kdo má na nové, není průměrný čech, a může si gratulovat, že je tak úspěšný. :-)) Průměrný čech má 15let staré auto ano. Takže buďme objektivní. Až tady bude plat 2000euro měsíčně, tak se situace změní. Zatím je kolik, 10 minimum a většina dělá za 15 a životní náklady jsou velmi vysoké. Teď mi řekněte, kdo si koupí auto za 500 nové (C segment kombi a výbava) když 100 je DPH, vyhozené peníze z okna a jen vyjedete ze salonu. A cena padá každý den o víc, než vyděláte, kdyby jste pracovali, jako průměrný čech dvě směny denně-pak se jen vyspali, a zase dělali dvě směny, celý týden jako otrok. Už je jasné, proč z 80% prodaných aut je ojetin? Protože 80% obyvatel jsou žebráci, co jim stát neumí minimální mzdu nastavit tak, aby na to nové vydělali. Je to tak prosté. Nikdo netouží věčně ojetunu opravovat. Ale nic jiného nezbývá. A počítejme, že dnes je potřeba mít auta dvě, MHD mimo metropoli obslujuje čím dál hůře....
V zásadě máš pravdu a je velmi zajímavé, že v podobných lobbystických článcích se nikde nezdůrazňuje holý fakt, že průměrný Čech má zhruba 3x nižší plat než průměrný Němec a tak si holt kupuje 3x levnější auto. Neboli to je strašné překvápko, že obyčejný člověk nemá zájem narvat veškeré ušetřené peníze (pokud se vůbec podaří nějaké ušetřit) do opakovaných nákupů nových aut po pěti letech. Místo toho si koupí patnáctiletou ojetinu kterou potom hobluje dalších deset - patnáct let. Potom je ale ještě další důvod. Auta ve stáří kolem 10 let už mívají servisně náročnou a poruchovou techniku, třeba HTP, TSI, VTI, DSG apod, která je po těch deseti letech na konci životnosti a kde je koupě takové ojetiny doslova sebevraždou. K tomu spousta elektroniky, airbagů a podobných zbytečných serepetiček a nutnost dělat i drobné opravy ve značkovém servisu kvůli náročné diagnostice. Proto raději sáhne po autě o pět let starším, ale spolehlivém a s řádově jednodušším a levnějším servisem. Asi není nic divného na tom, že zachovalá felicie se dnes často prodá dráž než fabie HTP s 200 000km na hrbu a perspektivou generálky motoru za 40 klacků.
No nevim. Ja teda mam vic jak tech zminenych 2000 euro, vlastni bydleni a nic nesplacim. I tak mi ale prijde tech 500k czk za auto jako silena palka. Dat za plechovku na kolech vic jak pulrocni plat mi prijde ujete.
Češi si pouze dovezli auta v hodnotě, která odpovídá jejich platu
A kolikrát se i na ty ojetiny zadluží :-/
V Japonsku nebo Koreji by ta auta byla už v ocelárně k opětovnému použití,ale v Česku,nejrychlejší ekonomice Evropy,to jde teprve do prodeje. Asi nám ta Evropa moc neprosperuje,snad nám muslimové pomůžou.
A co ti přijde lepšího na tom, že se tam věci předčasně recyklují? Dokud je věc v přijatelné kondici, což desetileté auto ve většině případů je, měla by sloužit. K recyklaci by mělo docházet, až provoz začne být ekonomicky neúnosný. V opačném případě je ekologická stopa takového auta zbytečně vysoká, jelikož energie vynaložená k jeho výrobě je rozložena do menšího počtu let.
Welcome to Bohemia, the Automotive Junkyard of Europe.(Slovensko tiez daleko neuteka....)Najhorsie je, ze drviva vacsina tychto 10-15 rocnych aut su s najvacsou pravodepodbnostou diesle - dovoz totiz vedu znacky, ktore stoja a padaju na diesloch.
Njn, už i socky se vzmahaji, hlavně si nekoupit novou dacii :)
Češi jsou ve velké míře hloupí. Než aby koupili třeba základní a menší nové auto, vezmou patnáctiletý střep, ale hlavně co největší. Že to pak jsou skvělé kasičky na sypání peněz, to už asi při nákupu nedomýšlí...
Ono záleží, z jakého úhlu se pohledu na to díváte. Pokud z úhlu někoho, kdo se řídí tím dnes už spíše naivním, že nové = lepší a spolehlivější, pak ano. Pokud se na to díváte z pohledu někoho, kdo si koupí velmi solidní ojetinu a navíc s plnou výbavou, tak ve výsledku na tom ušetří více, než ten, co si koupí vůz se sociální výbavou a s mnohdy i mizernou užitnou hodnotou. O tom o kolik peněz přichází už po 2 letech stáří vozu, které kupoval jako nové ani nemluvě. Ale tohle lidé z první skupiny prostě ani nechtějí pochopit.
Takže místo normálního 10let starého auta za 100 tisíc si mám koupit Dacii za 200 v základu? Sorry, ale těch 100 tisíc co mi zbylo vydrží na servis do doby než ho začne potřebovat i ta Dacie:-D
Dacie není normální auto, když vidím ty interiéry u starších kusů, tak mám dojem, že to snad vyrábějí z recyklovaného materiálu, protože není možné, aby to tak málo vydrželo. Hlavně ty jejich volanty, to mnohdy vypadá, jako by to řídil jedinec s rukama od kyseliny :-D
Takze misto desetileteho solidniho kombika(i s poradnou rezervou na opravy) si poridim citigo. To urcite.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.