Češi kupují víc MPV než před krizí. Zde je Top 10 nejprodávanějších

54 komentářů

Shimi
20. září • 13:35

Hehe, to je to samé jako nesmysl v podobě kategorie SUV. Sportovně užitkový vůz jednoduše neexistuje. Buď je auto sportovní nebo užitkový, nemůže být obojí, to je jeden paradox. Druhý paradox je ten, proč se vlastně nafouknutým hatchbackům s vyšší světlou výškou začalo říkat Sportovně Užitková Vozidla? S užitkovostí to nemá společného nic, na to tady máme snad dodávky, a se sportem už vůbec nic, na to tady máme úplně jiný káry. Je to absolutní automobilový kategorizační nonsens. Ale všici to vesele používají, to mi hlava nebere.

x12345678
20. září • 16:57

Sport není jen éééénéééén na okruhu. I trial je sport.

Kasprik
19. září • 17:27

Ty voga to psal nějakej vožrala ne. Motat hrušky s Jablkama dohromady. Podle toho co tam je zahrnuto za auta vám tam chybí ještě nějaká dodávka od Opelu, Peugeot Boxer a ostatní obludy. A Roomster a ix20 jsou auta pro masochisty a ne MPV.

jogurt
19. září • 22:15

No dyk jo, Masochistům Předurčené Vozidlo. Holt není MPV jako MPV.

oskar
19. září • 16:26

Na obranu autora článku- toto třídění odpovídá jak jiným českým motoristickým periodikům (autohit, svět motorů), dále i svazu dovozců automobilů, tak i zahraničním médiím (TopGear atd.). Jinak řečeno- se stejným systémem tříděním se setkáváme jak u nás, tak v zahraničí. Nevím, proč se za to do autora tak navážíte :-)) Teď asi dostanu hoodně mínusů :-D

Kasprik
19. září • 17:39

Hele neblbni, vždyť autohit a svět motorů jsou naprosto amatérské periodika, které snad normální člověk nebere vážně. Tam je to jen oslava VW a to je všechno. To samé Top gear to je jen takovej sranda pořad o třech človíčkách co si dělají z aut srandu. Hodnota je nulová.

jogurt
19. září • 22:13

Top Gear je inteligentní humoristický pořad, pracující s extrémní nadsázkou, na odbornost si absolutně nehraje. Absurdní argumenty a diletantismy používá naprosto záměrně. Problém je pouze na straně těch, kteří to nechápou. V GB jich je tak asi 15%, u nás nadpoloviční většina.

jogurt
19. září • 22:13

Top Gear je inteligentní humoristický pořad, pracující s extrémní nadsázkou, na odbornost si absolutně nehraje. Absurdní argumenty a diletantismy používá naprosto záměrně. Problém je pouze na straně těch, kteří to nechápou. V GB jich je tak asi 15%, u nás nadpoloviční většina.

x12345678
19. září • 17:02

A to, že něco napíše Autohit nebo Svět motorů, dělá z blábolu pravdu? Nebo to, že jednotliví dovozci za účelem manipulace s čísly cpou auta do statistik nikoli podle reality, ale podle toho, aby se objevila tam, kde se jim hodí pro bušení se v prsa?
S jistou mírou tolerance tomu rozumím u vozů, které se obtížně zařazují, typicky některých crossoverů (Renault RX4 byl MPV nebo SUV???........), nebo u vozů, které do žádné ze skupin jednoznačně nepatří, protože jsou něco mezi, ale nepřesahují přes několik kategorií (některé allroady, některé minivany,.....)o těch ale tato diskuse není. V česku se stalo zvykem šířit marketingové bludy, protože hloupost publika je velká a averze k lžím malá. A toho marketing některých značek zneužívá. Záměrně teď vynechám české mistry korejských mystifikací a zavádějících sloganů a zůstanu v Evropě:
Třeba takový Mercedes-Benz Citan. Přeblendovaná malá dodávka od Renaultu s nulovým potenciálem zákazníků a ejhle, je z ní MPV....
To je stejná lež, jako kdyby VW vydával Caddy 4Motion za SUV. Ten to ale nevydává.

oskar
19. září • 17:37

Problém je, že toto řazení nerespektuje jenom svět motorů- ale v podstatě všechna odborná média u nás i v zahraničí. V tom případě to dělají všichni špatně ;-) Navíc definice "multi purpose" je již dnes chápana daleko volnější (nejde bazírovat na slovech zkratky- u každého SUV se snad hledá "sport"?)- podmínka třetí řady sedadel rozhodně není povinná, tuto podmínku čtu stále dokola jenom ve zdejší diskuzi. Stačí se kouknout na netu po definicích MPV...

jogurt
19. září • 22:09

Svět motorů je odborné médium? Proboha odkdy?

Jiří Červenka
19. září • 14:23 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Co je a co není MPV?V odpovědi na řadu názorů, které kritizují autora článku z neznalosti a šíření bludů, bych rád zdůraznil následující: Příslušnost v článku zmiňovaných modelů do kategorie MPV si nevymyslel on ani my jako redakce AutoRevue.cz. Autor vychází z dělení do tříd ve statistikách Svazu dovozců automobilů. Podle nich patří do třídy MPV následující modely: Citroën BERLINGO
Citroën C3 PICASSO
Citroën C4 PICASSO
Citroën C8
Citroën JUMPER
Citroën JUMPY
Citroën NEMO
Dacia DOKKER
Dacia LODGY
Dacia LOGAN
Dangel EXPERT
Dangel PARTNER
Fiat DOBLÓ
Fiat DUCATO
Fiat FIORINO
Fiat SCUDO
Ford B-MAX
Ford FOCUS C MAX
Ford GALAXY
Ford S-MAX
Ford TOURNEO
Ford TOURNEO CUSTOM
Ford TRANSIT
Ford TRANSIT CUSTOM
Hyundai H-1
Hyundai iX 20
Chevrolet ORLANDO
Kia CARENS
Kia VENGA
Lancia VOYAGER
Mazda 5
Mercedes-Benz B
Mercedes-Benz CITAN
Mercedes-Benz SPRINTER
Mercedes-Benz VIANO
Mercedes-Benz VITO
Nissan NV200
Opel COMBO
Opel MERIVA
Opel MOVANO
Opel VIVARO
Opel ZAFIRA
Peugeot 3008
Peugeot 5008
Peugeot 807
Peugeot BOXER
Peugeot EXPERT
Peugeot PARTNER
Renault ESPACE
Renault KANGOO
Renault KOLEOS
Renault MASTER
Renault MEGANE SCENIC
Renault MODUS
Renault TRAFIC
Seat ALHAMBRA
Seat ALTEA
Škoda ROOMSTER
Toyota PRIUS PLUS
Toyota VERSO
Volkswagen CADDY
Volkswagen CALIFORNIA
Volkswagen CARAVELLE
Volkswagen CRAFTER
Volkswagen MULTIVAN
Volkswagen SHARAN
Volkswagen TOURAN
Volkswagen TRANSPORTERNebudu vám tvrdit, že vašim výhradám nerozumím, ale kdo jiný by pro nás měl být odbornou autoritou pro dělení aut do tříd než organizace složená přímo z výrobců aut?

Tomáš
7. října • 14:05

Svaz dovozců automobilů byl ustaven 1.4. 1994 s působností pro Českou republiku jako samostatné dobrovolné zájmové sdružení právnických osob za účelem vyrábět zdiskreditované statistiky pro platící automobilky, zejména pro německou automobilku Škoda/Volswagen. Data z tohoto sdružení jsou stejně relevantní jako seznam pečiva někde na zdi v pekárně. Takže pane Červenko, rozum do hrsti a nadhled... Opravdu vám přijde Ford Galaxy a Roomster jako stejná kategorie??? Nebo ještě jinak, kdyby po Vás chtěl někdo doporučit rodinné MPV pro rodinu se dvěma dětmi a velkým psem, vzpoměl by jste si na Roomstera?

LOL
19. září • 14:40

tak zrovna dovozcům ani výrobcům bych moc nevěřil. Oni mají tendenci tvrdit to, co se hodí jim, nikoli objektivní skutečnosti. Na novinářích pak je, aby tyto nesmysly buď korigovali, nebo na ně alespoň čtenáře upozornili.Je to asi tak, jako byla Octavia označována výrobcem za auto střední třídy.

x12345678
19. září • 14:59

Pane Červenko, kdyby vaše redakce se snažila udržet si alespoň nádech odbornostyi, pak by evidentní nesmysly Svazu dovozců (který není svazem výrobců, jen tak mezi námi) bezmyšlenkovitě nepapouškovala a naopak, právě vy máte možnost veřejně tyto evidentní kraviny pranýřovat.
Z uvedeného výčtu je MPV stěží polovina modelů. O Transporteru a Caravelle již byla řeč výše, Ford S-Max sám za MPV vůbec nevydává. Logan rovněž nemá s touto kategorií vozidel absolutně nic společného, Ducato také ne atd.Je jen na vás, zda ve snaze být redakcí, kterou by bylo možno považovat za odbornou, budete psát pravdu. A nebo ve snaze zcela jiné opakovat marketingově pojaté polopravdy či naprosté lži některých výrobců nebo jejich dovozců. Jen na vás, na nikom jiném. To první vám zatím moc nejde, v tom druhém naopak autorevue.cz vyniká.

Jiří Červenka
19. září • 15:50 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Možná si nerozumíme. Snažím se říct, že pokud neexistuje-li jiné „oficiální“ třídění než to používané importéry, je logické a legitimní používat při hodnocení prodejních výkonů jednotlivých modelů právě jej. Už jsme na podobný problém narazili v jiné diskuzi. Jaká je alternativa? Zavést vlastní třídění? To by zase byly diskuze plné komentářů od lidí, kteří by na zařazení hraničních nebo netypických modelů měli jiný názor než my. Mimochodem, směl bych poprosit o ilustrační výčet naprostých lží některých výrobců a jejich dovozců, které jsme publikovali v poslední době? Stačí mi jen pár příkladů, abych se na to mohl zaměřit. Díky.

x12345678
19. září • 16:42

Jistě. Až najdu trochu času, tak vám pár ukázkových lží, které jste ať z vlastní tvorby nebo převzatě šířili, vyhledám, nebude to těžké. Ale je to spíš vaše práce....přesto to pro vás udělám. Abychom se měli z čeho dorazit, tak můžeme začít u tohoto článku. Autorevue.cz například tvrdí tuto první pravdivou větu (1), za kterou přidává větu nepravdivou (2): (1)Zkratkou z anglického Multi-Purpose Vehicle (víceúčelové vozidlo) se nejčastěji označují auta s jednoprostorovou karoserií a flexibilním interiérem se sklopnými či zcela vyjímatelnými sedadly. (2) Říká se jim také velkoprostorové vozy nebo po americku minivany. Evidentní nepravda. Víceúčelový vůz NENÍ totéž co velkoprostorový vůz. Je řada velkoprostorových vozů, které nemají ani flexibilní interiér, ani sklopná či vyjímatelná sedadla. například již zmíněný VW Caravelle. Nebo Altea. A řada dalších.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří Červenka
19. září • 19:23 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Přinejmenším vám začínám rozumět. To, co nazýváte „evidentní nepravdou“, bych sám v diskuzi mezi gentlemany označil jemněji, třeba jako terminologickou nepřesnost. Budiž, připouštím, že „evidentní nepravdy“ tohoto typu se na AutoRevue vyskytovat mohou. Ale k věcné podstatě Vašeho tvrzení: Raději rovnou přiznám, že mám mezery ve vzdělání. Nejsem si vědom žádné všeobecně přijímané a jednoznačné definice víceúčelových a velkoprostorových vozů. Rozhodně ne takové, která by mi dávala jistotu potřebnou k napsání slova NENÍ velkými písmeny. Většina českých i anglických pokusů, se kterými jsem se kdy setkal, připouštěla dosti volný výklad. Mám také za to, že například Vámi zmiňovaná Altea bývá označována jako MPV zcela běžně na mnoha evropských trzích.Pomohl byste mi prosím třeba nějakými odkazy?

jogurt
19. září • 21:46

V čem spočívá rozdíl ve flexibilitě Altey versus třeba Superb combi? v ničem, Taky má jen sklopná sedadla, ani posuvná, ani vyjímatelná bez nářadí. Takže Superb je MPV?

dan
19. září • 21:54

Jo. A pokud by měl na čenichu takové nakřivo zparchantělé H, tak by byl podle diletantautorevue.cz ještě k taky SUV, limousine a třímilionový supersport za necelých šetset tisíc.

jogurt
19. září • 22:02

A pane Červenko, k věcné podstatě vaší hry na nepochopení: zkoušel jste někdy použít rozum a zkusit vymyslet, že velkoprostorové bude asi něco s velkým prostorem a víceúčelové zas pro změnu něco s více účely použití? Protože třeba takové ix20 či Venga nejsou ani jedno z toho, ale vy je tam jako ovce bezmyšlenkovitě řadíte. Tedy pokud za víceúčelové nepovažujete to, že tím lze jet za účelem jízdy k babičce nebo jízdy na hřbitov nebo na nákup. To jsou různé účely.

Jiří Červenka
20. září • 6:51 • šéfredaktor AutoRevue.cz

A velkoprostorový vůz jako Transporter nemá víc účelů využití? Kde začíná – a kde končí – velký prostor? Co když se slovem „velkoprostorový“ myslí prostornost nikoliv absolutní, ale relativně ke konvenčním karosářským variantám v dané velikostní třídě (což je IMO převažující výklad)? Není Yeti náhodou MPV, když má vyjímatelné sedačky? Je Ford Transit (dodávka, ne mikrobus) „víceúčelové auto“, když s ním můžu převážet palety a o víkendu rodinu, pokud mám jen jedno dítě?Takových dotazů a odpovědí na ně bychom jistě napsali nekonečně mnoho.
Znovu se vracíme k podstatě našeho neporozumění: Zcela jednoznačná a na výrobcích aut nezávislá metodika dělení aut do tříd neexistuje. Neexistuje vědecká nebo akademická definice auta třídy MPV. Vy tady přitom hovoříte o vlastních interpretacích nejasně ohraničených pojmů, jako by to byla skutečnost tesaná do kamene. Právě proto se stalo nejen u nás zvykem používat třídění, na kterém se shodli výrobci a které schvalují jejich zastřešující organizace nejen na národní, ale i nad národní úrovni. Samozřejmě můžeme o zařazení jednotlivých modelů polemizovat a někdy o něm i oprávněně pochybovat, typicky v redakčním testu. Je ale praktické ho používat, protože jinak bychom se nedomluvili už vůbec. Čehož je tato diskuze skvělým důkazem :)

Lada
4. května • 2:09

Podle výrobce je Hyundai ix20 hatchback a ne MPV.

jogurt
20. září • 8:21

V okamžiku, kdy místo argumentů začnete používat demagogii ve stylu tiskových mluvčích úředních institucí, postrádá další diskuse jakýkoli smysl.
A jen na závěr: definice kategorií vozidel existovala, dokud ji nezačaly automobilky prostřednictvím svých marketingových lhářů deformovat. A neuspěly by, nebýt přičinlivých "novinářů" bez vlastního názoru, kteří za půjčení auta k testu nebo za pozvánku na žranici u příležitosti nějaké premiéry byli a jsou ochotni bulíkovat čtenářúm do hlav výše uvedené nesmysly a ještě je v diskusi -prominte, ale naprosto hloupě a demagogicky - obhajovat.
No a protože ti novináři nikoli "nebýt" ale "být", tak nikdo, kromě pár neovcoidních čtenářů v diskusi otevřeně nenapíše - milá škodo, hyundai, forde, volkswagene, bmw,.... lžete.
Naopak, ve své podlézavosti výrobcům chválíte nebo v lepším případě jen nevidíte zprasené interiéry, nalhané parametry výkonu a spotřeb, atd. Co kdyby auto příště dostala konkurence, že. Protože dnes u novinářů, stejně jako u aut, nerozhoduje korektnost, pravda a serioznst, ale statistické tabulky.

Marek Lutonský
20. září • 10:19 • CZECH NEWS CENTER

Zopakuji s dovolením ještě jednou tu zásadní otázku: můžete dát odkaz na lepší a uznávanou kategorizaci vozů? Nebo na metodiku, jak auta správně kategorizovat?

Jindra
20. září • 11:14

Nejsem novinář ani odborník v oblasti automobilů, ale přesto možná můžu poradit:
1) použít vlastní rozum a z pohledu vlastního rozumu evidentní nesmysly ve vlastním článku korigovat místo papouškování - za vyřazení Kia Venga a Hyundai ix20 z kategorie "velkoprostorových" nebo "víceúčelových" vozů nikdo ze zde diskutujících určitě kritizovat nebude...2) být novinářem, jedním z autorů webu o automobilech, tak místo dohadování se s diskutujícími, obhajováním nesmyslů a vymlouváním se na chybějící autoritu, která by mi řekla jak mám auta kategorizovat, využil bych díry na trhu a přizval čtenáře ke spolupráci na projektu vytvoření vlastní kategorizace. Možná by byl výsledkem také nesmysl, ale pořád o několik set procent lepší reakce, než co tady redaktoři AutoRevue předvádějí teď.

Marek Lutonský
20. září • 11:54 • CZECH NEWS CENTER

Ad 2: Vždyť jsem psal, že máme nápad :-)

x12345678
20. září • 16:50

Pane Lutonský, u vás by mě náznaky demagogie mrzely. Pojďme se na to podívat rozumem a ne marketingovým plácáním z Nošovic, Mladé Boleslavi, Žiliny, Socheaux nebo třeba Ploiesti.
Jak vznikla kategorie MPV? V podstatě tím, že u Renaultu vymysleli a u Matry vyrobili geniální řešení jménem Espace. Vynechme jeho pověstnou (ne)kvalitu a držme se opravdu striktně smyslu. Amerika té doby měla své VANy, což není totéž co MPV, stejně jako americký Truck není totéž co kamion, myšlen ten malý truck.Renault nasadil parametry nové kategorie, kam se tehdy nic jiného nevešlo. Až po něm se oblevili následníci, Toyota Previa, Mitsubishi Space Gear, VW Sharan, a další. V principu velké jednoprostorové OSOBNÍ komfortní automobily, jejichž smyslem nebyla pouze ona jedno+velkoprostorovost, ale především, jako přidaný nosný prvek nové kategorie variabilita, tedy víceúčelovost při zachovaném pohodlí a komfortu. Ta auta byla nejen primárně velkým osobním autem s velkým kufrem, ale současně minibusem pro víc než 5 osob (po americku VANem, neboť VAN je minibus, původně nijak variabilitou neoplývající), a když bylo potřeba, mohl být i stěhovákem, protože sedadla cvak-cvak-uff šla snadno vyndat, pokud jste na to měli sílu. Takto vznikla kategorie MPV. Až po řadě let vznikla její odvozenina, kompaktní MPV, kterou jako první přinesl opět Renault (Scénic) a hned za ním a o něco lépe, Opel v podobě Zafiry. A následně samozřejmě i další. Pořád se však drželi pravidla třídy: osobní auto, velký prostor, variabilita, při potřebě objemné přepravy i dočasná dodávka. A to dočasná si prosím zapamatujte.
Takto a nijak jinak byla vytvořena a léta respektována kategorie vozů MPV. tečka, howgh.No a co se stalo potom. Nastala doba multikulti nejen v etnickém promísení, ale i v technickém. Do Evropy dorazili orientální dobyvatelé, čímž nemám na mysli Japonce. A v Evropě naopak začala s nastupující ekonomickou recesí nesmyslná poptávka po atrapách všeho druhu - od atrap špekáčků a vína kdekoli, přes atrapy piva v Lidlu, atrapy Adidas, Vuitton a Rolex u orientálních prodejců, až po atrapy aut. A toho zneužili zmínění orientální dobyvatelé a začali za MPV vydávat atrapy MPV a později už se neobtěžovali ani s tím, aby to alespoň atrapa byla. A evropští výrobci, protože je krize zasáhla taky, se připojili a úplně stejně vydávali za MPV své dodávky s řadou sedadel navíc a bez použití nářadí s nulovou variabilitou. Takže další atrapy. A to není můj výmysl, to je objektivní historická realita.
A teď teprve nastává hlavní průšvih a příčina rozepří v této diskusi. Od duchaprostého obyvatelstva nelze čekat vlastní názor. Ten mu všestranně formují média, v tom je jejich síla. Média rozhodují o politickém směřování, o veřejném mínění, o vítězích voleb a o většině ostatních mentálních procesů lidského stáda. A to vám nefandím, to je opět prostá realita.
A zpět k autorevue. Média seriózního typu, včetně odborných, mají tu sílu a dle nejen mého, viz diskuse, názoru i povinnost v okamžiku, kdy někdo, ať už výrobce, dovozce, prodejce, lobbystické sdružení nebo třeba i stát, nahlas a jednoznačně zařvat - vážený výrobci, svaze, prodejče, dovozče, neplácej kraviny. Tvoje dodávka, miniauto, traktor nebo autobus XY NENÍ tím, za co jej vydáváš. Nebalamuť veřejnost, neokecávej svou atrapu a mluv nebo piš pravdu. V reklamě, marketingu, u prodejců, na veletrzích, prostě kdekoliv.
Jenže vy to neděláte. A tím pácháte škody. Jednak tím, že nevyužíváte svou sílu bránit veřejnost a tedy i své čtenáře, před atrapami a v tomto konkrétním případě před zprzněním kategorie MPV, ale přeneseně před jakýmkoli przněním obecných pravidel. Stejně tak od seriózního automédia čekám, že bude otloukat o hlavu výrobci mizerné jízdní vlastnosti, cukavou převodovku, nespolehlivost elektroniky, špatný výhled z auta nebo prolhanou reklamu. A tím se liší seriózní médium od bulváru. Bulvár za prachy bude přitakávat čemukoliv a zbytek si vymyslí. Seriózní list,i-médium nebo TV stanice ne. Můžeme vést debatu o tom, zda je to ekonomicky životaschopné nebo není. Asi mi budete tvrdit, že poptávka je po bulváru a seriózní médium nepřežije. To nemůžete vědět, když žádné takové v oblasti nejen auto neexistuje. Tedy v CZ neexistuje. V EU existují, žijí a prosperují. Dokonce lépe než bulvární. Nakonec umíte si představit odborný časopis pro lékaře, který bude fungovat na principech bulváru a nenapadne například výrobce léčiv, byť sponzora, který bude šířit evidentní nesmysly? Asi těžko.Apropos, kam vlastně chcete náležet?

Marek Lutonský
23. září • 13:27 • CZECH NEWS CENTER

Je někde popsána metodika, jaká měřitelná kritéria použít pro rozhodování, zda vůz patří nebo nepatří do MPV? Obávám se, že u tohoto je stále příliš mnoho volnosti: „osobní auto, velký prostor, variabilita, při potřebě objemné přepravy i dočasná dodávka“. Právě kvůli tomu se do MPV dostaly i vozy, u kterých si na to teď v diskuzi stěžujeme.

x12345678
23. září • 19:54

Jo. Metodika není problém. Nikdo tu nenapadá kategorie samotné. X lidí tu napadá to, jak výrobci s kategoriemi zacházejí, přesně řečeno, jak je przní svými výrobky a vy místo abyste jim veřejně sdělili," Vošický, iX20 tam nepatří, nebalamuť veřejnost!", tak tjen donekonečna pasivně přepublikujete bez názoru a pak ještě diskutujete s těmi, kteří na to poukáží za vás.. Pokud vám to ještě i přeš obsáhlé vysvětlení dvou mých předzpěváků nedošlo, tak o tom je tu řeč. Ne o definici kategorií ale o zastrkávání do nich aut, která tam nemají co pohledávat. Už to chápete?

Kasprik
20. září • 11:06

No vždyť Vám to říká pořád, že máte využít svůj vlastní rozum jestli nějaký máte a ne opisovat tabulky :-D

Marek Lutonský
20. září • 11:11 • CZECH NEWS CENTER

Myslíte, že kategorizace podle vlastního rozumu by byla přijatelnější pro více našich čtenářů, než když použijeme způsob, který uznává automobilový trh? Nejsem si tím jistý. Navíc bychom pak neměli v ruce nic, čím bychom mohli náš přístup obhájit. Už vidím, jak by tady působilo „myslíme si, že...“. Pokud bychom si mysleli něco jiného než Jarda, Pepa, Milan, Ivan... pokaždé by to bylo špatně. Špatně je to samozřejmě i teď, ale když se můžeme odkázat na všeobecně uznávanou kategorizaci, je to přece jen lepší argument než „myslíme si“.Ale něco nás napadlo.

Kasprik
20. září • 11:31

Stačilo si říct, Berlingo, Partner-obě vozidla vyrobená prvotně pro přepravu nákladu jako užitková až potom dovybavena civilní verze. Picasso, Scenik-OK vozidla vyrobená prvotně jako MPV. Sharan, Multivan-vozidla vyrobená prvotně jako užitková až poté přidáno trochu plastu a klimatizece a je z toho MPV.
Tabulky co jste uvedly vymejšlej lidi co seděj v kanclech a hlavně vrznou tam co se jim tam zrovna hodí.

R
19. září • 15:56

Zavést vlastní třídění? No rozhodně lepší, než papouškování..nebo, že by chyběl v redakci vlastní názor? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dan
19. září • 17:23

Citroën BERLINGO ne, dodávka
Citroën C3 PICASSO no dejme tomu...
Citroën C4 PICASSO s odřenýma ušima ano, Grand ano
Citroën C8 ano
Citroën JUMPER ne, dodávka
Citroën JUMPY ne, dodávka
Citroën NEMO ne, dodávka
Dacia DOKKER ne, dodávka
Dacia LODGY ano
Dacia LOGAN ne, v případě MCV kombi
Dangel EXPERT ne dodávka od citroenu
Dangel PARTNER ne, dodávka od citroenu
Fiat DOBLÓ ne, dodávka
Fiat DUCATO ne, dodávka
Fiat FIORINO ne, dodávka
Fiat SCUDO ne, dodávka
Ford B-MAX ano
Ford FOCUS C MAX ano
Ford GALAXY ano
Ford S-MAX dle samotného Fordu ne
Ford TOURNEO ne, dodávka
Ford TOURNEO CUSTOM ne, dodávka
Ford TRANSIT ne, dodávka
Ford TRANSIT CUSTOM ne, dodávka
Hyundai H-1 ne, dodávka
Hyundai iX 20 ne, hatchback B
Chevrolet ORLANDO snad ano
Kia CARENS ano
Kia VENGA ne, hatchback B
Lancia VOYAGER ano
Mazda 5 ano
Mercedes-Benz B ano
Mercedes-Benz CITAN ne, viz kangoo
Mercedes-Benz SPRINTER ne, dodávka
Mercedes-Benz VIANO ano
Mercedes-Benz VITO ne, dodávka
Nissan NV200 ano
Opel COMBO ne, dodávka
Opel MERIVA ano
Opel MOVANO ano
Opel VIVARO ne, dodávka
Opel ZAFIRA ano
Peugeot 3008 ne, kombi
Peugeot 5008 ano s přimhouřenýma očima
Peugeot 807 ano
Peugeot BOXER ne, dodávka
Peugeot EXPERT ne, dodávka
Peugeot PARTNER ne, dodávka
Renault ESPACE ano
Renault KANGOO ne, dodávka
Renault KOLEOS ne, SUV
Renault MASTER ne, dodávka
Renault MEGANE SCENIC ano
Renault MODUS ne, hatchback
Renault TRAFIC ne, dodávka
Seat ALHAMBRA ano
Seat ALTEA ne, hatchback
Škoda ROOMSTER ne, hatchback
Toyota PRIUS PLUS ne, hatchback
Toyota VERSO ne, kombi
Volkswagen CADDY ne, dodávka
Volkswagen CALIFORNIA ne, s odřenýma ušima camper
Volkswagen CARAVELLE ne, van
Volkswagen CRAFTER ne, dodávka
Volkswagen MULTIVAN ano
Volkswagen SHARAN ano
Volkswagen TOURAN ano
Volkswagen TRANSPORTER ne, dodávka

R
19. září • 14:54

přesně tak, od čeho jsou potom novináři? aby slepě papouškovali PR automobilek nebo politických stran atd.? :-(

19. září • 10:23

hodnota informaci v tomto clanku je nula.B-]
navic je to plne blabolu kdyz si nekdo mysli ze ix20 nebo venga patri do MPV...:-D

defender110
19. září • 9:41

Roomster, ix20? jsou MPV??? A co je pak Opel Zafira? Ford S-max, Citroen Picasso, Dacia Lodgy, atd???

x12345678
19. září • 11:31

Stejnou logikou je S-Max vzducholoď, Zafira ponorka, Picasso parní lokomotiva a Lodgy vesmírná stanice.

mrazik
19. září • 13:18

Sakra j myslel, ze mam auto a pravda je takova, ze mam vzducholod. No to si prodejce v autosalonu vypije.

x12345678
19. září • 13:45

To bude legrace. Odpoví ti: jó pane, na autorevue.cz, idnesu a v rytmu života se dočtete i ještě větší hovadiny....

Jindra
19. září • 9:04

To jako Kia Venga a Hyundai ix20 patřej do stejný kategorie jako VW Transporter a C4 Grand Picasso?
Venga a ix20 jsou "velkoprostorové vozy"? V čem spočívá jejich "víceúčelovost"?

x12345678
19. září • 11:29

Jejich víceúčelovost spočívá v o pár cm delších sloupcích střechy a v bohapustém chvástání marketingu značky, které pan Hrabica tak rád a často papouškuje. V ničem jiném.

Pavel 528
19. září • 8:48

Proc je to tak debilne udelane ,ze clovek musi klikat 10x aby dosel na konec clanku??Pricemz na kazde strane je napsane uplne ho.no....

19. září • 10:20

to proto, aby se ti zobrazila 10x jina reklama... vis?:-))

asd
19. září • 9:29

protoze s kazdym otevrenim nove stranky jim naskoci prachy za reklamu.
ale dat na kazdou z tech stranek jen nazev auta a jednu fotku je pekny podraz na ctenare. mel k tomu byt aspon zakladni popis, nabizene motorizace, cenik nebo proste neco.
Tohle uz vypada jak kdyz si redakce dela ze ctenaru prd...

x12345678
19. září • 10:13

To už si dělá dávno šířením totálních nesmyslů, které zvyšují díky následným diskusním flame přístupy. Například tvrzením, že obyčejný hatchback s o pár cm zvýšenou střechou je MPV.....

Tom
19. září • 8:07

Roomster, ix20.... dál ani nebudu číst :-( takhle si MPV nepředstavuju

Leone
19. září • 17:23

Roomster není MPV ani náhodou !!!!!!!!!!!!, je to pickup s civilní tváří pro přepravu více jak dvou osob, nic víc, nic míň :-D:-D:-D

oskar
19. září • 8:48

Záleží na úhlu pohledu- někdo si např. jako combi nepředstavuje Fabii Combi, ale alespoň Mondeo...

Tom
19. září • 21:11

Tak fabii scout nebo polu cross taky nerikame SUV ....

jogurt
19. září • 22:04

No my zrovna ne, ale pokud to napíše SDA, tak AR to bude hlásat jako že jo.

x12345678
19. září • 10:10

Roomster, Venga, ix20, Transporter, Caddy a MCV nikdy nebyly a ani nejsou MPV, nemají s touto kategorií vůbec nic společného.
Tenhle nesmysl v galaxii šíří pouze tato pomýlená redakce a možná s. Vošický. Kategorie MPV navíc není totožná s kategorií velkoprostorových vozů, vany nebo minivany. Některé vozy se sice vejdou do obou kategorií, ale to neznamená, že jde o totožné kategorie.
Například Transporter je čistá dodávka, není MPV. Některé jeho verze se vejdou do kategorie VAN. Ale jen některé.
Caravelle je čistý VAN, není ani dodávkou, ani MPV, neboť díky pevným řadám sedadel není "multi purpose".
Multivan naopak MPV je a je současně i VAN. Ostatně má ty oba znaky přímo v názvu modelu zakódované.Jinak řečeno- celý článek je díky zcestné primární myšlence autora naprostý blud.

mrazik
19. září • 13:17

Chtel jsem neco napsat, ale bylo by to stejne co jsi napsal. Souhlas.

Doporučujeme

Články odjinud