Češi je stále milují: Projděte si 10 kombíků s aktuálně nejlepším zrychlením

28 komentářů

Bazil
17. března • 22:54

Myslím, že ten žebříček je trošku.... špatně
Kde je Audi S6? Audi A6 BiTDI? Audi S4?
Kde je BMW 340i? Alpina D3?
Seat Leon Cupra ST 4drive?
První místa jsou jasná, ale dieselová A4 na konci žebříčku opravdu nemá co dělat.

DDT
14. března • 21:09

"petidvééřový kombíík"...
aneb pozdravujeme pana dolejše...

14. března • 12:15

A ja si myslel ze nejlepsi kombi je Felicia se sibrem a svihadlama, bo elektrika hazi zkraty :)

bluemotion
14. března • 10:55

Sorry jako, ale dyž mám jednání ve švajcu a eště si chcu dat trochu lyžovačky, tak potřebuju valit 200 kopec nekopec a ropák bo mi zbylo na tu lyžvačku

Joe Doe
14. března • 10:49

Tieto high-performance kombiky su pre zvlastny typ ludi....Pri ich cenach je mozne mat pohodlne rodinne auto s velkou prepravnou kapacitou PLUS dedikovane sportove auto postavene na dany ucel.Ked vyuzijem kombik ako kombik, len tazko vyuzijem jeho sportove vlastnosti - straight line speed bokom, pretoze a) bude limitovana vahou, b) fyzika hybnosti je akceleracii a brzdeni je svina, hlavne ked ide o naklad, ktory nie je pevne spojeny s autom, c) zrychlenie 0-100 km/h je hodnota, ktora dobre vyzera len na autorevue.cz a plagate na stene.Takze mam kombik, ktory ked vyuzijem ako kombik, nevyuzijem ako sportove auto. A auto, ktore nikdy nebude mat vlastnosti sesterskeho sedanu kvoli vyrazne nizsej pevnosti karoserie* Takze na tom budem lepsie s normalnym kombikom a normalnym sportovym autom.* Dovod, preco maju produkcne auta na Nurburgringu vnutornu klietku nie je ani tak bezpecnost ale fakt, ze ochranny ram zvysi tuhost karoserie a umozni vyrazne lepsie casy. Takze s produkcnym autom bez klietky nikdy na 'Ringu nezajazdite cas ako s rovnakym autom s klietkou, ktora prida par kil navyse.

Sir CHerokee
14. března • 10:02

Osobně této módě vůbec nerozumím. Nelíbí se mi kombíky, kdy se mění kastle krásného auta. Pračku denně nevozím a když tak mi ji přivezou. Když už bych musel mít praktické auto, tak by to bylo spíše SUV, ale ani to nepotřebuju. A když chci sportovní svezení, tak jsou tu mnohem zábavnější a hezčí věci než kombíky.

Mirek
14. března • 10:38

SUV a praktické auto? Je vidět, že jedeš také na módní vlně. Když vidím, že velká většina jich jezdí prokticky jen po městech, tak v tom nic moc praktického nevidím.

jehoVista
14. března • 10:45

Jde o to, jak definujes prakticnost... Z SUV mas lepsi rozhled a nikdo se ti nelepi na zadek, protoze pres tebe neni z normalniho auta videt.

Mirek
14. března • 10:57

Klasická výhoda, lepší rozhled. O kolik sedíš výše, aby to byl tak zásadní rozdíl, o cca 15 - 20 cm? A že to je většinou auto s horším přehledem v blízkosti auta a horší při parkování, to ti nevadí? To nelepení je také hloupost, nelepím se na zadek nikomu a když vidím lepiče, tak je jim naprosto jedno, co před nimi jede.

Aladin
14. března • 11:13

Výhoda je lepší posed. Sedíš výše- lépe se nastupuje/vystupuje. Sedáky jsou výše od podlahy, tzn. sedíš pro zádá v lepší poloze a pokud jsi vyšší, máš nohy řádně podepřené, aniž by jsi se se sedákem musel výrazně naklánět vzad, tj. špatné na páteř. Obecně z těchto vozů nejsem tolik unavem jako u nízkých. + máš hodně místa kolem hlavy a ramen. Do budoucna budu uvažovat o suv. Problém je cena. Až neúměrně vysoká. A možná nutnost nafty, kterou fakt nemusím, tak nevím. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
14. března • 19:26

Pokud si nekoupíš zrovna nějaké velké SUV, tak prostor je prakticky naprosto srovnatelný s osobními auty. Můžeš se podívat například na Mazdu CX 5... Nastupování může být výhoda. Způsob sezení, tak to bych netvrdil, že v tom je až nějaký zásadní rozdíl, záleží, jak si řidič vše nastaví, mám jisté zkušenosti z SUV. Ale potom nechápu ty připomínky prakticky všech řidičů, proč nejde v autě sedák poslat prakticky na podlahu auta. Nevím, jak si představuješ řádně podepřené nohy, asi máš na mysli stehna, tak pokud je budeš mít řádně podepřené, tak se ti asi budou špatně ovládat pedály, to budeš sedět skoro jako na židli. Stehna mám podepřené i v osobním autě.
Pro srovnání například v Kodiaqu, již jsem v něm seděl, ale žádný prostor navíc jsem subjektivně nevnímal, je šířka v úrovni loktů 1527 mm, výška nad sedákem 1020 mm, délka sedáku 480 mm.
V Octavii šířka v loktech 1510 mm, výška nad sedákem 980 mm, délka sedáku 490 mm.
Pro vyšší řidiče to múže být výhoda, ale kolik takových je, kteří mají 2 metry? Pokud mi chceš oponovat, tak mám kamaráda, který má 197 cm, jezdí ve dvojkové Octavii a nemá s prostorem žádný problém.
Subjektivně jsem měl pocit z většího prostoru a vzdušnosti v Octavii.
Dále jsou pro SUV nevýhody v jízdních vlastnostech a spotřebě.

Aladin
14. března • 21:22

Jasně, samozřejmě záleží na konkrétním typu vozu. Každé je uděláno trošku jinak. Ale obecně mají suv vyšší výšku sedáku od podlahy. O to mi jde. A k tomu i vyšší palubovku. Bohužel, tyto rozměry nelze nalézt.

pete
16. března • 8:41

Ak nevadí, trochu vám vleziem do vlákna. S kamošom (cca 195cm) sme vyberali služobák, v podstate nemá limit a do 30 tisíc mohol zobrať hocičo s dízlom. Po kombíkoch strednej triedy (Passat, Mondeo, ...) tiež zatúžil po vyššom sedení a mal ideu Kodiaq, Tiguan, Kuga .. a spol. Nakoniec sa prišlo na to, že najpohodlnejšie nastupovanie a priestor má nie SUV, ale MPV. Akurát nie sú tak kool :) Jemu je to však jedno že nebude kool, nabehá ročne cca 40k+ km pohodlie má prednosť a tak sa nakoniec rozhoduje medzi S-Maxom a Zafirou tourer.

Mirek
17. března • 19:48

To máš pravdu. Nechtěl jsem do toho MPV zatahovat, zvlášť, když je opravdu cool SUV. Když se podívám trochu výš, na svůj příspěvek, a hodnocení, tak se klidně stavím, že většina si nikdy nevyzkoušela tyhle možnosti, ale přesto mají jasno, že píšu nesmysly. Já jsem tou možnost měl, a pokud bych řešil výhody z vyššího sezení, jízdní vlastnosti, objem přepravy a spotřeby, tak jednoznačně MPV. Jen mne zaráží ten S-Max a Zafira. Ta auta jsou si tak vzdálená, a to i cenově, neměl jsi na mysli náhodou C-Max?

Pete
18. března • 16:30

Nene. C-max je malý. Išlo o pohodlie pre 4 pasažierov. A chcel dvojliter. Naozaj vyberal medzi S-max a Zafirou. Nakoniec sadol do Zafiry s AGR (asi tak sa to volá) ergonomickymi sedačkami a bolo vymaľované. Takže najsilnejší dizel, automat, 17", fajne sedačky, lounge sedenie (zadné bočné sedačky sa posunú dozadu a ku sebe), adaptívny podvozok...

Pete
18. března • 16:39

Ešte jednou vetou. Najpohodlnejšie vec na kolesách pre 4 ľudí , ak nerátam luxusné Viano čo už je autobus, bola v USA požičaná Kia Sedona V6. Ak by sa to dalo u nás kúpiť, nič iné by som nechcel. A to som bývalý majiteľ E32, E38, E65 a F07. Áno, môže to mierne súvisieť s vekom a mojou výškou.

Mirek
15. března • 9:43

To máš pravdu. Ještě můžu k pocitům z Kodiqu dodat, že se mi zdála palubovka suběktivně masivnější a neseděl mi dekor umělého dřeva k plastům a hlavně se mi nelíbily výdechy klimatizace. Působilo to na mě jako display s křídly. Nechápu, proč je ten design takový neútulný. Nemůžu si pomact, ale stále si myslím, že by se designeři měli ve Škodě trochu odvázat.
https://www.netcarshow.com/skoda/2017-kodiaq/1024x76... ...

JirkaX
14. března • 18:37

Proč nutnost nafty? Třeba nový Tiguan se prodává docela dost v benzínu a majitelé jsou spokojeni. Navíc i v základní ceně je slušně vybaven.

Aladin
14. března • 21:31

Tiguan patří asi k těm nejpřívětivějším příkladům. Není těžký, rozměrově je hezky kompaktní, tudíž by to i na dálnici šlo s benzínem.

jehoVista
14. března • 11:01

Ja ale neobhajuju SUV. Jenom rikam, co na nich nekdo muze videt. Osobne mi SUV v mestech taky spis vadi kvuli tomu, ze je pak doprava mene prehledna. Ja se taky nikomu nelepim na zadek, ale kdyz jedu za nejakym SUV s cernymi skly, tak ten odstup jeste zvysim, protoze pres nej nic nevidim. Kdyz jedu za normalnim autem, tak vetsinu beznych prekazek(treba auto na blikackach v jizdnim pruhu) vidim skrz nej a mohu se pripravit.
Ale s tim vyhledem je to podle me pravda... Mozna to je jenom pocit, ale podle me je tam znat kazdy centimetr.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
14. března • 19:33

Ale já to tak v podstatě myslel, když píšu, že s tím jezdí po městě, tak to v tomto směru i posuzuji a přehled v blízkosti SUV je špatný.

jehoVista
14. března • 10:28

To je fajn vedet, ze nemas rodinu, ani konicky, kde bys uzil kombika.

Kankunen
14. března • 10:34

Ani kamarády, aby odvezl výčep a dvě bečky.

jehoVista
14. března • 10:43

Vsak to je taky konicek, ne?

bzzz
14. března • 9:50

Jj typicti zastupci ceskych kombiku... a nemiluji Cesi nahodou momentalne SUV?

Kankunen
14. března • 9:33

Ve výběru jsou neskutečně nadupané benzínové motory, které při podívání na plyn začnou žrát 5l navíc. A k tomu se vlezly diesly, které dokážou jezdit i při tom šíleném výkonu za málo. Mít v malém autě diesel mi moc nevoní, ale když je to pojato takto a emise to plní i v reálu, tak proti tomu nic nemám.

Drake
15. března • 8:50

No, to je odvážné tvrzení. Co tak sleduji testy, tak silné a výkonné nafťáky jezdí klidně za 10l i více. Je to samozřejmě lepší, než 12-15 litrů benzínu, ale řeší to někdo, když si kupuje auto, které zrychluje na stovku pod 4s? :-D

jean
14. března • 11:50

Za málo :-D ?

Doporučujeme

Články odjinud