Není to tak dlouho, co byla verze kombi synonymem rodinného vozu s nízkým rychlostním faktorem a nulovou zábavností. Takové doby jsou však již dávno pryč. Projděte si žebříček deseti současných kombíků s nejlepším zrychlením.
Časy se mění a tak v současné uspěchané době také rodinně uvažující jedinci žádají prostorný automobil schopný dosahovat mimořádně dynamických výkonů. A automobilky horečně přicházejí s řešením. Verze kombi jsou navíc alternativou pro všechny, kteří chtějí velký vnitřní prostor, ovšem odmítají automobily kategorie SUV.
Připravili jsme pro vás desítku kombíků s nejlepším zrychlením, jejichž výkony se v disciplíně z 0 na 100 km/h vyrovnají většině supersportovních automobilů a v mnoha případech je dokonce překonávají.
10. Audi A4 Avant 3,0 TDI (5,4 sekundy)
Realita nedávno zcela nemyslitelná – v desítce nejrychleji akcelerujících automobilů se objevuje vznětová motorizace. Třílitrové vznětové véčko z Ingolstadtu disponuje výkonem 272 koní a 600 Nm točivého momentu zvládne rozpohybovat A4 Avant z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Pro srovnání je to o jednu desetinu více, než zvládla svého času dvanáctiválcová Testarossa.
Třílitrové Audi A4 Avant se o desáté místo ještě donedávna dělilo s BMW 535d xDrive Touring, ovšem nová generace pětkového BMW ve třílitrové verzi s pohonem všech kol dosahuje času 5,6 sekundy.
Pokračování 2 / 10
9. BMW 335d xDrive Touring (4,9 sekundy)
Výrazně vyšší výkon 313 koní (plus 31 koní) a o 30 Nm vyšší točivý moment znamenají půl vteřinový náskok na číslo 10 našeho žebříčku - Audi A4 Avant. Trojkový kombík je prvním turbodieselem, který se vešel pod magických pět vteřin a svou zásluhu na akceleračním čase má také pohon všech kol xDrive, který upřednostňuje zadní nápravu v poměru 60:40.
Pokračování 3 / 10
8. Volvo V60 Polestar (4,8 sekundy)
Turbený a kompresorem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec modelu Volvo V60 Polestar dostal oproti klasické zážehové V60 nové větší turbo, nové ojnice, jiné vačky, výkonnější palivové čerpadlo a jiný vzduchový filtr spolu s upraveným sáním, což se ve výsledku projevuje na akcelerační čase s hodnotou 4,8 sekundy. Polestar má také přepracovaný systém pohonu všech kol od BorgWarner a s ohledem na co nejnižší čas potřebný ke zrychlení byla optimalizovaná také osmistupňová automatická převodovka.
Pokračování 4 / 10
7. VW Golf R Variant (4,8 sekundy)
Golf Variant sice dosahuje stejného zrychlení jako Volvo, ale jeho výkon je o poznání nižší, což automaticky znamená výhodu. Jeho 310koňový dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec stačí na úctyhodných 4,8 sekundy a pro srovnání, tato hodnota je shodná s BMW M3 E46! Hatchback je ještě o dvě desetiny rychlejší, ovšem verze Variant nabízí větší zavazadelník a díky čtvrtému sloupku karoserie také vyšší tuhost karoserie. To však nic nemění na tom, že legendární Golf se za 43 let své existence posunul do kategorie supersportovních automobilů.
Pokračování 5 / 10
6. Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake (4,2 sekundy)
Dvoulitrový čtyřválec AMG disponuje 360 koňmi a 450 Nm točivého momentu, což je zatraceně velká porce i na daleko větší vozy. Brutální zvuk a stovka za 4,2 sekundy patří spíše do sféry závodních vozů, ovšem tohle je kombi, které navzdory své svažující střešní linii je o něco větší, než kombi varianta Fordu Focus. Pro srovnání, Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake ve zrychlení z 0 na 100 km/h poráží dvanáctiválcové Ferrari 575M.
Pokračování 6 / 10
5. Mercedes CLS 63 S AMG (4,2 sekundy)
Přestože je větší a těžší, dosahuje stejného času jako menší Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake. Mercedes CLS 63 S AMG ve verzi kombi pohání dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o 585 koních. S téměř 1 600 litry objemu zavazadelníku je také výrazně praktičtější, než menší Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake.
Pokračování 7 / 10
4. Mercedes C63 S AMG (4,1 sekundy)
Mercedes třídy C v nesilnějším provedení překonává značku Audi, která ještě nepředstavila novou RS4 Avant a také BMW, které pro jistotu M3 Touring nenabízí. Zcela nový 4litrový biturbomotor AMG V8 svým zdvihovým objemem 3982 cm3 nabízí impozantní výkon 510 koní a 700 Nm točivého momentu. To stačí na čas 4,1 sekundy a na rozdíl od všech námi vybraných automobilů spoléhá na pohon výhradně zadní nápravy. Třikrát hurá!
Pokračování 8 / 10
3. Audi RS6 Avant Performance (3,7 sekundy)
Dřívější král této disciplíny se musel sklonit před dvěma novými akvizicemi z ženevského autosalonu 2017. Hodnota 3,7 sekundy je srovnatelná s vozy, jako je turbená California (3,5 sekundy) a Ferrari GTC4Lusso. Nová řídicí jednotka a funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku turbodmychadel se stará o to, že vidlicový osmiválec je krátkodobě schopen generovat 750 Nm. To společně s výkonem 605 koní znamená o dvě desetiny lepší čas, než jakým se může pochlubit standardní RS6.
Pokračování 9 / 10
2. Porsche Panamera Turbo Sport Turismo (3,6 sekundy)
Podle Porsche se nejedná o kombík, my víme své. Novinka v nabídce německé značky disponuje v nejsilnější verzi Turbo časem potřebným ke zrychlení z 0 – 100 km/h hodnoty 3,8 sekundy, ovšem stačí si připlatiti za tzv. Sport Chrono paket a dvě desetinky jsou dole.
Pokračování 10 / 10
1. Mercedes E63 S (3,4 sekundy)
Králem všech kombíků je nově Mercedes třídy E, který byl představen v Ženevě. Varianta S brutálního éčka dosahuje 612 koní a 850 Nm! Nové E63 S přišlo o 5,5litrový V8 a nově jej nahrazuje 4litorvý motor stejné konfigurace, který je taktéž dopovaný dvěma turbodmychadly. Varianta S s novu devítistupňovou automatickou převodovkou posílá výkon na všechna čtyři kola skrze pohon 4MATIC, což je při takovém výkonu absolutní nutnost.