14.8 2022 jsem jel po 35 za černým asi WV, který měl za sebou nosič kol RZ 4Z3 8400 a na autě měl jinou RZ. Je to legální ?! A šíleně mu ten jeho nafťák čoudil. Škoda, že ho někde nepronásledovali pomahači a chrániči. Snad by si to dal do pořádku.
A nikdy číst nebudou. Bydlím 50m od rovné čtyřproudé výpadovky, 300m od světel.křižovatky, je zde 50km, zastávka, přechod pro chodce. Asi před dvěma hodinami ustali nekonečné akcelerační souboje motorkářů. Řada jich dokáže na tom krátkém úseku řadit u plně vytočeného motoru i čtyřku. Myslíte, že jedou 50? Policistu jsem tady neviděl ani nepamatuji. Je tady údajně málo nehod. Namontovali zde na zkoušku (město)stabilní radar, na té křižovatce. Řidiči zde spáchali údajně za týden 1860 přestupků. To je jeden, každých 5,4 min, včetně nočních hodin. Raději ho odmontovali. Nemají údajně prostředky na personál pro vyhodnocování. Dnes je na každé, i malé křižovatce semafor, 5 ks na 3 km, kruháč a pod.. Pouze venkovani (ti v těch lepších autech), kteří jezdí do práce a z práce na satelit, dosud nepochopili, že ta rychlá jízda je k ničemu, pouze blokují světla. Předpisově jezdí jenom ti s cizíma EZ. Když jedu do práce a z práce, sleduji ty neustálé akcelerační a brzdné souboje těch blbů. Za čas poznáte, že to jsou jedni a týž. Těší se asi domů k mámě.
No - spíš se zamysli, jestli je normální, aby na "čtyřproudové rovné výpadovce" bylo 50km/h. Že je to debilita, která se nedá dodržet, jenom potvrzuje to číslo "přestupků" co tam naměřili (nemluvě o tom, že to až tak nevadí, když je tam málo nehod). A dávat tam přechod pro chodce = další výplod chorého mozku, když už se tam musí motat chodci, tak podchod nebo světla..Debilní předpisy se prostě dodržovat nebudou.
Přečtěte si laskavě povinně dnešní MFD na straně A2 dole. Cituji: "Mladíci se mladoboleslavskou silnicí řítili vysokou rychlostí. Dostali smyk, vjeli do protisměru a srazili se s traktorem. Jeden z mrtvých mladíků přitom sám v dubnu jako neukázněný řidič zabil svoji spolucestující, když s vozem vrazil do nákladního auta."TAK CO CHCETE??? To jsou prostě hovada všech hovad! Lidi co se nepoučí!! A souhlas s Leonardem. To prostě žádnej zákon nevyřeší, to jsou lidi, kteří se postupně eliminují, ale když se kácí les, lítají třísky. Bohužel dost smutné třísky. 116 mrtvých je hrozivé číslo, podívejte se ale, kdo se zabil a kdo za to mohl. X motorkářů, X mladých hovad, co to napálili někam do stromu. Ty lidi si absolutně neváží života, nemají ohad, nemají tudíž co dělat na silnici. Taky sem si dělal papíry v 18ti a dodnes děkuju všem svatým, že jsem první dva roky přežil bez újmy na zdraví...to jen aby kráva nezapomněla, že byla taky teletem.
Naprostý souhlas! Patřím mezi starší řidiče, ale bez"klobouku"mám třetí auto, kilometrů jako okolo rovníku, ale co je dnes k vidění,to nemá chybu! A ta slova o té krávě, zlatá slova! Všechno je v lidech! Lidé bděte, ale neblněte! Hezký den!:-))
Tak pokial si uz starsi vodic a mas "kilometrů jako okolo rovníku", tak to si sa v tom pripade akurat trochu zajazdil :-) To ja za jeden rok urobim viac. Nechcem tym povedat, ze si spatny vodic, len ma to dost pobavilo. Asi si chcel povedat, ze mas najazdene hodne, ale "okolo rovniku" rozhodne nie je nic moc.Pomocka: Polomer zeme je 6378km, obvod si vypocitas velmi lahko...
Obvod země je zhruba 40.000km. To já už jsem byl na měsíci a pomalu se vracim zpátky :-) Průměrná vzdálenost měsíce od země je zhruba 380.000km
:) no ja som za svoje 4 aktivne roky jazdenia v dvoch tretinach cesty na Mesiac, ci to zo mna robi dobreho vodica neviem. V kazdom pripade druhe auto bez havarky...
Že by příčinou byla špatná kvalita silnic, špatné řešení, špatné značení? No do určité míry asi ano.Ale zásadní příčinou je to, že LIDI NEUMĚJ ŘÍDIT !Opakuju to už posté, ale jsem toho taky 100x za den svědkem. 95% lidí si při rozjezdu v kopci ucouvne aspoň půl metru, často daleko více. Drtivá většina lidí neumí dělat dvě věci zároveň: třeba JECT a ZATÁČET. Před každou pozvolnou zatáčkou hamtaj na brzdu. Většina lidí se neumí plynule rozject, na semaforech hledaj páku až když ten před nimi ujede 100m.Toto samozřejmě nejsou přímé příčiny nehod, je to jen příznakem toho, že řidičák dnes má kdekdo, ale většina z těch lidí řídit neumí.Když vidím pána či paní, jak jednou po okresce sotva 50kmh, vytřeštěné oči přilepené na čalním skle, je vše jasné. Někdo by řekl, že jedou bezpečně. Ale když si odmyslím, že zdržují ostatní, tak opět musím konstatovat, že to je symptom toho. že neumějí řídit. Pak se stane něco neočekávaného a oni zazmatkujou a vjedou do protisměru.Samozřejmě stejně tak neuměj řídit čerství majitelé řidičáku - taky mi nějakou chvíli trvalo, než jsem získal správný odhad a přadvídavost.Ostatně statistiky to potvrzují: bourají víkendové jezdci. Ne lidi, pro které je jízda samozřejmostí stejně jako chůze. Ne lidi, kteří auto používají jako svůj pracovní nástroj, ne řidiči všech těch fleetových Passatů, Mondeí, Vecter, ne manažeři v BMW a Audinách. Ti bourají málo a pokud bychom počet jejich nehod ještě přepočetli na počet ujetých km, stal by se prakticky zanedbatelným. A přitom právě tito řidiči jsou ti, kteří jezdí po dálnici 160-180, neb čas jsou peníze. A bourají při tom? NE.Nehledě k tomu, že u velké části nehod figuruje velký a odstarněníhodný fenomén našich silnic: kamion, dodávka, avie, ... A střet s takovýmto mastodontem opravdu znamená SMRT. Smrt také znamená prakticky každá nehoda v populární Škodě 120. Vedle toho, že majitelé škodivek poškozují životní prostředí, jsou také hrozbou pro ostatní i pro sebe - a i když ohrozí jen sebe, ohrožují tím následně i ostatní, kteří jim musí následně vyplácet pohřebné či invalidní důchod, za zavinění nehody (byť v malé rychlosti) jdou do basy (byť ten druhý do nebezpečné škodivky vlezl dobrovolně), neb následky díky nekvalitě škodivky, jsou zpravidla tragické.
Cesty jsou na ho*no a má to vliv. Ale v jednom máš pravdu a) lidi řídit neumí b) mnohdy nedávají pozor. Jinak jsi zapoměl na jednu věc, dneska je strašně hustý provoz, to před 15 lety nebylo. Jinak s tebou ze 3/4 souhlasím.
Podle mne to, že lidi jednak řídít neuměj je jednak pravda a jednak opravdu zdrojem problémů a nehod. A nejhorší je, že z řad těhle jelenů se rekrutujou ti největší mravokárci a kritici managerů jezdících rychle.Já holt třeba na sedmdesátce, pokud nejsou okolo chodníky s lidma, jedu občas 85. On sice jede 65 (čili dle něj bezpečně), ale zato mi klidně bez blinkru na poslední chvíli skočí do pruhu. Jenže to radar ani úsekový měřič nevidí, do statistik to nespadne, protože holt už z těhle lidí mám vytrénovaný postřeh a taky mám dobré obutí a brzdy. Ale když to udělá svátečnímu jezdci či mamině jedoucí pro děti na hudebky, tak je tragédie na světě.Navíc když na 70ce jedu 80, tak je to proto, že při nižší rychlosti mi tam automat furt cpe nižší kvalt i když se přepnu do manuálního řazení. Čili sice jedu o něco rychleji, ale na tempomat a nohu mám připravenou na brzdovém pedálu. Vsadim se, že bych měl VELMI významně kratší brzdnou dráhu, než ten dědek jednoucí v žigulu na zkamenělejch gumách 70kmh. No a pokud myslím na emise CO2 (dnem i nocí), tak prostě nemohu jinak :-D
To je přesně ono, odkud se asi rekrutoval Šimonovskej? Ňouma, kterej dělal ministra, ale na tiskovce když měl vysvětlit jak je to s odchylkou měření u tachometrů tak se tam plácal jak ryba na suchu a blekotal samý nesmysly. Tenhleten mravokárce, kterej nám vnutil takhle zpaskvilenej bodovej systém to snad ani neni jelen, to je spíš muflon. Jeho bych chtěl vidět řídit. Hned by se ukázalo kdo a proč tvoří takovýhle nesyslný kvazizákony. Přitom by stačilo sebrat mu řidičák, nepouštět ho na silnice a hned by bylo o jednoho brojlera na silnici bezpečněji.Zkrátka u nás jde hlavně o nízkou, v některých případech hrubě nedostačující, kvalifikaci řidičů, technický stav silnic (hlavně okresek) a o vozový park ČR.Jak je třeba možné, že kvákajíc o bezpečnosti zavádějí zmrzačené bodové systémy, ale zároveň zruší omezení týkající se dovozu automobilů?! Když zrušej omezení na 8 let stáří a plnění emisní normy Euro2 tak proč se pak divěj, že jsme největší vrakoviště Evropy a že nám roste počet mrtvých. Vždyť po zrušení tohohle, podle mě správného, omezení stoupl dovoz ojetin do ČR o desítky tisíc kusů. Kolik z nich asi tak připadá na onen příslovečný pojízný šrot?Navíc nejde jen o bezpečnost, ale i o ekologii. Téměř každý den potkávám na silnici nějakýho prastarýho Rendla nebo Pažouta (dost často i starý Audi) který hulej dým jako několik novejch tahačů dohromady...No škoda mluvit, radši se jdu uklidnit než mi rupnou nervy a objednam várku čerstvýho hnoje před ministerstvo dopravy...
No ona je otázka, místo čeho si lidé ty ojetiny kupujou. Pokud nahradí trabanta či Š120 devítiletým Golfem, není to až tak moc špatně. A co se týče ekologie, tak opět nevidím důvod, proč by mi měla vadit dovezená desetiletá ojetina a zároveň bych měl tolerovat místní žigulíky, wartburgy a stopětky. Nechť se všem měří stejným metrem - bez ohledu na to, kdy, kde a od koho jsem to koupil.A je dost možné, že 10 let stará Astra s motorem 1.4 bude třeba CO2 produkovat méně, než nové čtyřlitrové SUV.Takže ono to není tak jednoduché :-)
No právě že to neni až tak jednoduché :-)CO2 neni všechno - to je v podstatě ta nejmíň škodlivá složka (hned za vodní párou a dusíkem). Daleko škodlivější jsou oxidy síry a dusíku, a snad nejvíc komplexní uhlovodíky a prachové mikročástice.. Se vzrůstajícím stářím a tím pádem opotřebením motoru se zvyšuje míra pronikání maziva do spalovacího prostoru a to způspbuje zvyšování koncentrace těchto sloučenin. (Takže 10yo Astra vs. 4L SUV - co se CO2 týče může být lepší, ale to není to podstatné.)Nahrazení škodovky devítiletým golfem budiž (pokud to není devítiletý diesel - z hlediska emisí samozřejmě). Co se týče výše zmíněných žigulíků a podobné havěti, nezbývá než nějak přečkat dobu do jejich vyřazení, ale není nejmenší důvod tolerovat další dovoz podobných zpuchřelin. A zde samozřejě nejde pouze o ekologii, ale také bezpečnost. Staré popolnice více ohrožují životy lidí.
Jo, tyhle znam. Ve meste na silnici pro motorova vozidla jede 65, na dalnici 95.Zato zcela jiste jedne v levem pruhu aniz nekoho predjizi (pri nejhorsim se vymluvi na koleje), blinkr moc nepouziva, casto ma cepici, jeho auto moc nebrzdi ani nesviti, v zime jezdi na "univerzalech" a KAZE O BEZPECNOSTI.
Souhlas.
95% lidí si při rozjezdu v kopci ucouvne aspoň půl metru, často daleko více - jen blbec se nalepí těsně za auto, tohle se dá předpokládat. Před každou pozvolnou zatáčkou hamtaj na brzdu. - když to někde neznám, neletím do zatáčky stovkou. Kdo jo, je blb. Pak jsou z toho akorát situace, že "řidič neodhadl rychlost nájezdu do zatáčky, vyjel do protisměru a srazil se s protijedoucí xxxxxx (doplňte sami, takových je týdně dost)" A jen spěchající pitomec se nalepí těsně za auto a, nejlíp, kouká před ně, kdy by mohl nejvhodněji předjet. A malér je na světě hned. A přitom právě tito řidiči jsou ti, kteří jezdí po dálnici 160-180, neb čas jsou peníze. - nejen po dálnici, i jinde. A zbytečně působí svou jízdou situace, kdy auta v protisměru musí prudce brzdit, jen aby "manažer" mohl předjet, i když nemá prostor. Zřejmě budete jeden z nich, že?
sorry, ale co se týká pozvolných zatáček, tím je zřejmě myšleno skoro rovná silnice co se v hodně velkým oblouku stáčí. a dotyčný měl pravdu o těch hamtacích na brzdu. zažívám to denně, že je zatáčka pozvolná, přehledná a přesto to vždycky někdo zahamtne na 70 třeba v zatáčce, která se i normální fabkou dá projet tou 90-kou a člověk by u toho mohl ještě kouřit. to doopravdy signalizuje buď nevyježděnost nebo nepoužívání mozku. dotyčnýmu prostě řekli že do zatáčky musí zpomalit a on to dělá bezmyšlenkovitě do každý. a takový lidé pak dělají i věci jako že zastaví v křižovatce i když je prázdná, a která je přehledná minimálně 200m na každou stranu a už 50-m před křižovatkou je vidět co kde jede. ale v autoškole jim prostě řekli že na trojúhleníku si musí dát bacha a oni raději zastaví bezmyšlenkovitě na každým trojúhelníku a pak teprvě zjišťují situaci.
Každej se potřebuje vyjezdit a řidič musí předvídat i to, že někdo bude do zatáčky brzdit. Nevidím v tom problém...Pokud se mi něčí jízdní styl nelíbí(tancuje od středovky ke krajnici páč se baví s kamarádkou), držím se raději dále za ním. Když je bezpečno, přiblížím se a předjedu ;-)Asi jsem na toto dosti tolerantní :-)
A k čemu všemu jsi tedy tolerantní? Když ti takovej roztržitej expert skočí bez blinkru do pruhu?Já prostě nevím, tolerance wocať-pocaď. Kdyby se lidi uměli rozject, projede na jednu zelenou 2x tolik aut, než dnes. Mám tedy bejt tolerantní k jelenům, kteří začnou koumat, kde maj tu řadičku až když ten před nima je 100m pryč? Fakt nevím, ale způsobují tím dost velké zácpy. Podle mne neumějí řídit a tak nemaj mít papíry (steně jako ti, co si v kopci ucouvnou metr - hezky bych zase v autoškole začal pod kola dávat krabičku sirek a kdo ji rozmáčkne, papíry nedostane).Mám bejt tolerantní k čumilům, kteří koukaj na bouračku, kvůli tomu zpomalí na 20 a udělaj 30km dlouhou frontu - i když ta bouračka je zcela mimo jízdní pruhy?Já prostě neumím být tolerantní ke všemu. Ano, když vidím ve městě za volantem ženskou či venkovana jak si nevědi rady, tak se k nim chovám ohleduplně, tolerantně a laskavě, v pohodě je pustim kam chtějí, atd... Ale když vidím vychcaného taxikáře, jak kolonu předjede po kolejích a na poslední chvíli se chce zařadit mezi auta, tak ho prostě nepustím ani náhodou. A pokud ho nějakej ovcoid přede mnou pustí, tak ho opravdu mám za idiota a i si na něj zatroubim. Vychcanost se tolerovat nemá.
Jo, jsem tolernatní. Vím sám, že nikdo není dokonalý. Každý nějak začíná, každý s něčím začíná. Takže když si někdo nevěří a před zatáčkou si přibrzdí, je mi to fuk. Když to někomu trochu couvne, nevadí...když se někdo na křižovatce déle rozjíždí, nevadí... Může se stát, že to chcípne, může mít strach aby mu to nechcíplo a tak si dává většího bacha a trvá mu to déle. Mě to nezabije a on získá zkušenosti. Pokud někdo jede po okrsce 80, je mi to fuk, až to půjde předjedu ho.Vjíždění do pruhů bez blinkru, lepení se zadek a podobný prasárny mi vadí.Venkovani a ženský mi nevaděj - každý má právo zajet si do velkoměsta.Když taxík(a nejen taxík) předjíždí po kolejích, pustím ho. pomyslím si, že je to magor, ale nebudu ohrožovat případnou tramvaj....Bývám dosti tolerantní a nebývám vzteklý ;-)
Souhlas, sám se snažím chovat stejně - schválnosti a rozčilování na silnice nepatří. Mně nepřísluší zkoumat, proč ten či ten jede mimo obec 70, když já můžu třeba 150 - může být nevyježděný, může mít zdravotní problémy, špatné auto, co já vím. Zpomalím, jedu min. 30 m za ním a až se naskytne vhodná příležitost, bezpečně ho předjedu. Ve městě se snažím dodržovat plynulost provozu - nepřejíždím z pruhu do pruhu jen proto, abych pak stejně potkal předjeté na semaforech, je bezpečnější a ohleduplnější vůči ostatním vléct se v jednom pruhu o 5 km/h pomaleji než je limit, než ostatním svým přejížděním z pruhu do pruhu přidělávat zbytečné starosti. Někdo má tyhle způsoby už při prvním sednutí za volant, někdo se k nim dopracuje až po několika statisících kilometrech.
No nevím. Dříve se rozjížedění do kopce trénovalo v autoškole a kdo to nezvládl, papíry nedostal. Být tolerantní k tomu, že někdo neumí řídít je stejné, jako kdybychom měli být tolerantní k pilotovi, který neumí pilotovat (a doufali, že se to časem doučí).A hlavně: neucouvává si procento nových řidičů, ale DRTIVÁ VĚTŠINA řidičů. A proto říkám, že to je příznakem toho, že velká část lidí prostě neumí řídit - a pak se není co divit, že je tolik bouraček. Ne kvůli ucouvnutí, ale kvůli tomu, že neuměj řídit, čehož je ucouvnutí jen důkazem.Pokud magora taxikáře a další podobné vychcánky lidi budou pouštět, budou se i nadále chovat takto vychcaně (resp. čím dál víc). Tedy ten, kdo je pouští, je přímo vinen tím, že vychcanost je tak rozšířená. A tramvaj to zcela jistě neohrožuje.
Dovedu být tolerantní k lecčemu, ale ne k cholerikům na silnicích. A, podle vašeho projevu, vy patříte právě k takovým. Ti jsou nejnebezpečnější. "Nepustím tě, protože jsi vychcanej taxikář a snažíš se tam narvat dřív, než já", "neumíš řídit, protože ti auto v kopci couvlo o deset centimetrů", "jsi jelen, protože nejedeš do křižovatky nalepenej na nárazníku auta před sebou." Taky si při rozjezdu na zelenou nechávám pár metrů odstup, protože nikdy nevím, kdo odkud vyběhne a zda nebudu muset náhle brzdit. Bydlím ve velkém městě a chodci si z křižovatek moc hlavu nedělají, klidně pět metrů za ní vběhne do silnice, i když jedou auta. Kdybych se rozjížděl na zelenou podle vás, při prvním takovém člověku dojde k nehodě, kdy auto přede mnou zastaví kvůli takovému "nesmrtelníkovi" a já už nebudu před sebou mít dost prostoru, abych bezpečně zastavil také.
Být tolerantní ke špatnému chování není žádná ctnost. Leda tak pro "rozvážné muže kompromisu" za každou cenu typu Pithart.Dále je prima, jak hned poznáte, kdo je cholerik. Vy jste holt asi melancholik a zasněně pozorujete vychcané taxikáře a jste v pohodě (asi máte v klimě jointa).A k poslednímu odstavci: Existuje pojem BEZPEČNÁ VZDÁLENOST. A ta je ZÁVISLÁ NA RYCHLOSTI. Když stojíte, stačí vzdálenost 20cm. Jak po zelené zrychlujete, roste plynule i bezpečná vzdálenost, ale rozject se můžete prakticky zároveň s tím před vámi. A ne hledat pedály a páku až když ten před vámi mizí za obzorem. Což je to, co kritizuju a vy to překrucujete.
Ja zas nesnasim dementy, kteri si vyberou jednu vec bez kontextu, upravi ji podle sveho a pak s ni operuji proti pisateli. Leonardo nadaval na neschopne ridice, kteri na zelenou nejedou, tys z toho udelal "jet nalepenej na narazniku". Blue.sune, to jsou DVE RUZNE VECI a pokud jsi takovy klidas, cekal bych, ze nebudes takto placat.Mimochodem, s Leonardem jsem v tomto zajedno, protoze jedu-li z krizovatky prvni, je za mnou v 90% pripadu okamzite mezera 50 a vice metru (rozjizdim se normalne, zadna spalena guma a 6000 otacek), protoze ten za mnou je typicky retard, ktery se nevenuje rizeni, ale cumakuje kolem sebe a zelena ho prekvapi jak silnicare snih v lednu. Naopak, jedu-li jako 2.-3., nejradsi bych tyhle retardy nakopal, protoze proste stoji a cekaji, hledaji paku a jsou mista, kdy kvuli takovemu ridici neprojedou ani 3 auta, coz je proste tragedie.Takze jestli patris k tem popsanym dementum, nesnaz se to hazet na nejakou bezpecnost, protoze jako PRVNI auto v krizovatce si zadny odstup nechavat NEMUSIS a tedy koukej cumet na semafor a ne kamsi do haje. Tohle neni o nejakych cholericich, ale o zakladni premise bezpecnosti provozu, tj. sledovat, co se deje.
Ale jo, poslední dobou se to pmalé rozjíždění na křižovatkách docela rozmáhá. Já to taky nechápu, ale nikomu kvůli nenadávám. :-)Taky nechápu, když se blížím ke křižovatce a v dálce vidím jak padá zelená, před semaforem tři auta a když dorazim k semaforu, musím ještě zastavit, protože oni se nestihli rozjet.Ale nenadávám, zastavím si, rozjedu se a jedu....:-D
Přesně to mám na mysli.Někdy mám pocit, že někteří jedinci se tak křečovitě drží pořekadel typu "před zatáčkou zpomal", že dělají i daleko větší pitominy: Třeba se drží pravidla "vjeď z vedlejší na hlavní teprv až když auto na hlavní přejede". A když žádné nejede, tak čekaj a čekaj... :-D
A modré slunce bude jeden z těch mravokárců, co třeba budou vyučovat tím, že nepustí před sebe jiné, že?
No jasně. Jestli ne dvakrát :)Po pravdě, pustím před sebe kohokoli, kdo spěchá, pokud tím neohrozím někoho jiného (v protisměru nebo vpravo od sebe - třeba chodce, cyklistu). Mám rád svý autíčko a mám rád sebe a nehodlám skončit jako výstraha omotaná kolem stromu.
Proč? Ve zprávách vídám auta v pangejtu, páč nezvládli zatáčku. Vždy je lepší si zatáčku projet pomaleji, než vylítnout ven...Souhlasím s "modrým sluncem" a rychlejší vždy pouštím před sebe. Čím to je? Do jaké skupiny patřím? :-O
No já jen doufám, že napatříš do skupiny vyhlazovačů extrémů (peak fighters), kteří jedou svých 70 mimo obec i v ní. Tato skupina patří k mým oblíbeným a bohužel k dost rozšířeným. Na okresce je předjedeš a v obci ti to nandaj. A ještě si určitě myslej, že jsem nervózní debil, kterej na okresce spěchá a pak je v obci zdržuje.
Já patřím do jiné skupiny a tito "stálých 70" mi taky pijou krev 3-[Ale popsal jsi je hezky :-D
Heh, naprostej souhlas :-). Tihlecti "70tníci" už mě nějaký ten pátek pěkně vytáčí.
To nejsi sám. Ale kdyby jeli někteří aspoň těch sedmdesát. Vlekl jsem se dvě hodiny za auty, která jedou šedesát mimo obec a osmdesát v obci. Ať jsem koukal sebelíp, neviděl jsem, že by značky byly obráceně.
Jo jo a tech mtrvol co je z "95% lidí si při rozjezdu v kopci ucouvne aspoň půl metru, často daleko více" ;-)
Pokud by se někdo naučil číst, tak by se dozvěděl, že netvrdím, že ucouvnutím v kopci o metr někoho někdo zabije. Říkám jen, že to je PŘIZNAK toho, že lidi NEUMÍ ŘÍDIT.Ať se za něj někdo lepí nebo ne, ucouvnout by si NEMĚL. Nota bene s novějším vozem, kde ani není třeba při rozjezdu šlapat na všechny 3 pedály naráz. Ani s karbošem by si neměl ucouvnout, natož se stříkačkou. To už chce extra talent.Totéž platí o brždění při průjezdu přehlednou a pozvolnou zatáčkou. Je to prostě příznak.A kolik procent lidí má preventivně nohu připravenou na spojce, když před sebou vidí na silnici stojící vodu? Kolik procent lidí umí zvládat smyk?Prostě lidi jsou ignoranti obecně. Stačí se podívat, jak si lidi V NOCI fotěj Hrad z Karlova mostu s BLESKEM, nebo jak si v ZOO s bleskem fotěj zvířata přes sklo. Taky si 99% lidí myslí, že uměj fotit. A ono prd. Jenže foťákem nikoho neomezej ani neohrozej, jen se neškodně zesměšněj.
Co je, proboha, tohle za nesmyslný žvásty? Kolik ti je - čtrnáct? Už ten tvůj nick tomu napovídá...
Tvoje jméno taky lecos napovídá. A tvůj příspěvek tuplem.:-D
Priznaku muze byt milion, ale lidi se pak v realu rozmaznou ze jedou proste rychleji nez jsou jejich moznosti. Finito B-]
Jenže ty "možnosti" se značně lišej podle kvality/zkušenosti (a zdravotního stavu) řidiče a taky dle kvality auta (a gum, brzd, atd...).A vyplašenej výkendovej jelen či penzista může po okresce jet "bezpečných" 60 a pak se lekne přelétajícího vrabce (nebo díry v silnici - těch je všude plno a je to vina státu, toho samého, který se ohání statistikami nehodovosti a vinu svádí na druhé) a nasmahne to do Avie v protisměru, či do BMW. A i když to BMW pojede jen povolených 90, je děda v Škodě 120 (či jelen v Kadetu GSi) po smrti. A pokud nebude jisté, že jednoznačně do protisměru vyjel jen ten děda (třeba oba jeli lehce na prostředku), už se řidič toho BMW veze za zabití - a přitom ten děda vlezl DOBROVOLNĚ do kamikaze Š120, řidič BMW nemohl za to, že děda nejel Volvem. Kdyby jel, řidič BMW nejde bručet a policejní statistika vypadá veseleji. A kdyby tam nebyla ta díra v silnici, taky by ta statistika vypadala veseleji.
.. je jednoduché. Ono je totiž vždycky jednoduché hodit všechno na řidiče. Jezdím už dost dlouho a nepozoruju, že by se chování řidičů nějak zásadně měnilo - jezdí pořád stejně jako před 15 lety, kdy jsem začal jezdit i já - i těch zhovadilých je na cestách v průměru pořád stejně. Takže je to asi někde jinde. A kde? Ty cesty vypadají taky pořád stejně jako před 15 lety - moc jich za tu dobu nepřibylo, ani nejsou kvalitnější, spíše naopak. Lidé taky jezdí pořád těmi stejnými vraky - těch naopak přibylo. STK je k smíchu. Nějak jsem si nevšimnul, že bychom potřebovali nový silniční zákon (a ještě k tomu bodový) - on ten starý nebyl špatný, jenom na něho, stejně jako teď na nový, nikdo nedohlížel. Je v tom novém něco, co by ocenil průměrný motorista? Ne. Nemá totiž tak dobrou loby jako kamiónová doprava. Tak co budeme vlastně řešit? Nové a lepší cesty? Nejsou peníze ani vůle je budovat ( a to nemluvím o pitomcích v zeleném). Lepší kontrola katastrofického vozového parku? A v čem bude jezdit polovina národa (ne takhle by to nešlo, Ti už by nás příště nezvolili). Lepší práce policie? Vždyť je jich chudáků tak málo (ale v poměru na počet občanů jsme mezi prvníma na světě). Je to chyba řidičů? Ano, vždycky. A my už nějaký ten paragraf najdeme.. ;-)
Vidim, ze u Vas sa bodovy system "super" osvecil.... :-D:-D
Jakkoliv dobre zakony jsou na nic, kdyz nejsou patricne kontrolovany. Dnesni tragicky stav na silnicich se dusledkem naprosteho selhani Policie Ceske Republiky. A toho kdo ma za to vinu bych zavrel na dozivoti, protoze ma na svedomi stovky zbytecnych zivotu.
Tak to je teda kapitální bloost!1) Ty zákony jsou všechno ostatní, jen ne dobré! Ty jsi tu hrůzu snad ani nečetl?2) Dnešní tragický stav na silnicích je způsoben zhoršením plynulosti silničního provozu! Bodový systém je založen na strachu z neůměrné represe a jedni se bojí víc a druzí méně. Ti připosranější pak zvýšeně brzdí ty odvážnější a ti pak předjíždí jak o život, k tomu se přidá dnešní hustý provoz a místy zrádné silnice a je to dokonalé.3) Vina policie není, neselhala! Policajti jsou taky řidiči a vidí tu hrůzu a tak radši ani moc nebuzerujou, za což jsem jim vděčný, aby neměli doma chcíplé kočky na rohožce, prokopnuté dveře, či podřená soukromá auta od řidičů, kteří se cítí trestem ukřivděni, aby na jejich děti venku ostatní nepokřikovali "fízlíci" a neměli v občanském životě spoustu nepříjemností a naschválů.4) Jestli chceš zato někoho zavřít, tak můžeš jít za Šimonovským a chytit ho, unést a zavřít! Neboj, nemůžeš udělat chybu, tak vehementně ten paskvilozákon prosazoval, že určitě nemá čisté ruce a dostane po právu. Jo a až ho budeš věznit ve sklepě, tak dej vědět, taky se mu zastavím dát facku za nový zákon a bodový systém v současné podobě!To je hroznej pokryteckej blbec, ten Šimonovský. Byl ministrem dopravy, nehodovost mu pěkně rok od roku klesala a on si to takto zmrvil tím novým zákonem, že mu teď výrazně stoupla a hned tak neklesne, pokud se něco nezmění! Copak asi? Nový zákon je třeba komplet přepracovat a z gruntu. Mezitím ať radši platí ten, co před 1.7.2006!
Hosi, Poliaci maju cesty na hovno a su na tretom mieste v pocte mrtvol v Europe, na 6. mieste su Cesi a na 8. Slovaci. Napriklad na trase zo Szczecina do Poznani, dlhej 230km prejdete po dvojprudovej ceste "presne" 7km. Je to jeden z hlavnych tahov v PL. Nechcite vediet kolko je tam tzv. ciernych bodov, kde umieraju ludia. Verim, ze keby tam bola dialnica, kvalitna, bolo by to cislo mizive. Ludia sa ponahlaju, je trapne cestovat 230km viac ako 3 - 3,5hodiny... Takze keby bola kvalitna cestna siet, mrtvol by bolo menej, ludia by mohli cestovat bez stresu, cakajuc kto do koho odkial v pali. Do mna za tyzden narazili dvaja idioti. Auto mam uz 4. den v oprave... Jazdim 45tis. km rocne, rychlo, po celej strednej a vychodnej europe a este nikdy som do nikoho ani netukol. Do mna narazili za dva roky uz 5x. A policajti? V PL jedna z najodpornejsich band zkorumpovanych aka sa da v Europe stretnut. V Cechach ich skoro nevidno, v PL su na kazdom najdebilnejsom, najmenej nebezpecnom mieste a buzeruju koho sa da. Ale Malucha, ktory ide 50, alebo taxikara, ktoremu sa auto prave rozpada si nikto nevsimne...
Ked sa znizila rychlost v obci na 50 km/h, nehodovost klesla, takze by trebalo znizit rychlost v obci na 30 km/hod, mimo obce na 50 km/hod, na dialnici na 80 km/hod a vo vybranych pripadoch bude mozne rychlost znizit na 10 km/hod. Merat rychlost min kazdych 1 000 m a prekrocenie rychlosti od 1km/hod trestat pokutou min 100 000 Kč.
mozno by stacilo zakazat rodit hlupych ludi ;)
Myslím, že je na čase, abyste si tady v redakci konečně uvědomili, že nemá cenu za mrtvé na silnicích házet vinu na policii, silničáře, zákony, atd... Ale konečně byste si měli uvědomit, že ten kdo na silnicích bourá jsou řidiči, kteří jezdí bezohledně.
No to jste si dovolil hodně, tady na autorevue.cz Teď uvidíte, jak se do vás pustí :-D
Ja se nebojim :-P
Co cekas od redakce, ktera "bojuje" za bezpecnejsi silnice clanky "jak (ne)jezdit po Česku" ;)
Ty by sis mel predevsim uvedomit, ze duvod bezohledneho jezden JE zpusob prace PCR. Ta radeji okrada ridice s radarem nekde na vypadovce a hovada ji nezajimaji. Dnes cestou do prace me (a se mnou kolonu asi 15 aut) predjel tupan se starym mercedesem, rozhodl se predjizdet tesne pred zatackou, kde se protismer "sliva" do jednoho pruhu (tedy tam byva celkem tesno), nemohl tam videt vubec nic, pak uz byla krizovatka, tam se prihnal v levem odbocovacim pruhu a samozrejme zahnul doprava (kam jela vetsina te kolony). Nevim, podle ceho predpokladal, ze v protismeru na jinak rusne silnici zrovna nic nepojede. Jenze soucasny policejni system takovy bezmozek nezajima - hlavne, ze o chvili pozdeji v dopravnim zpravodajstvi nejaky posluchac volal, ze zas na jednom z tradicnich mist videl mikrovlnku. No jo, soudruzi policiste prece dbaji o bezpecnost provozu, ze?
No, souhlas. Ale jakkoliv jsem s prací policie nespokojen, existuje nějaký nástroj, který by měla v rukou policie a kterým by mohla:a, zkontrolovat všechny silnice v ČR, jestli tam nějaký debil nejedeb, takového debila zastavit a zatknout???Bohužel to je prakticky nereálné, že? ;-)
Stacilo by, kdyby v kolone jelo jedno policejni auto a bezmozek by si to dvakrat rozmyslel, teda pokud nespechal na nedalekou sluzebnu MP na sluzbu. Uz jsem byl nescetnekrat svedkem toho, jak kripl za volantem zmekl, kdyz se v dohledu objevilo zelenobile auto. Tedy bude bohate stacit, kdyz soudruzi policiste prestanou okradat na nesmyslnych mistech a zacnou skutecne delat neco pro bezpecnost - napriklad tim, ze budou VIDET, napriklad tim, ze zacnou merit na sice ne tolik lukrativnich, ale o to vice dulezitych mistech. To jsou totiz ta mista, kde jezdi jako prasata jen bezmozci. Pritom prave proti nim slibovali papalasi zakrocit, no po zjisteni, ze vic penez se vybere od jinak slusnych lidi na nesmyslnych mistech se nic takoveho nestalo. Takze jeste jednou shrnout:1) byt videt2) merit tam, kde je sice min prekroceni rychlosti, ale o to nebezpecnejsich --> vetsi sance chytat skutecne gauneryA to uz tak nerealne nezni, ne?
Je fakt, že třeba na svitavské silnici do Brna jsem ještě policejní auto neviděl, a každý den, na každém kilometru se tam najde minimálně jeden pitomec s nadpozemskými řidičskými schopnostmi :-/
Já vždy k takovému autu přijedu, kouknu se dovnitř, zda tam není vidět radar a když ne, jsou pro mne stejně "nebezpecni" jako ridici v beznych civilnich vozech ;-)
Takze v mnou naznacenem pripade se v zatacce pres plnou vrhnes do protismeru, dojedes na uroven policie a kdyz nemaji radar, tak z leveho odbocovaciho frcis dal doprava, jo?Mimochodem, kdyz uz se podivas, jestli maji radar, nejspis to nedelas pri 80 km/h, takze uz jen tim, ze tam jsou a chces zjistit, zda meri, jedes pomaleji. Takze to, co jsem popsal, plati minimalne na tebe - funguje to;-)
Vždyť toto řákáme pořád. Nehody nezpůsobuje vysoká rychlost, alkohol, nedání přednosti v jízdě atd. ale řidič. A řidič je člověk a ten chybuje. A chybovat bude vždy.Jinak nehod, které vznikly z důvodu bezohlednosti je minimum. Drtivou většinu nehod způsobjue podcenění vlastních schopností, nepřipravenost, neschopnost reagovat na situaci, nepředvídavost atd. A toto způsobují jak bezohlední řidiči, tak ti, kteří se striktně drží litery zákona, jsou ohleduplní apod.Chyby prostě dělá každý, jenže ty na silnicích mají trochu horší následky.
Čéče, zamysli se nad tím co jsi napsal ještě tak třikrát...pak si to znovu prober, zamysli se nad tím a přeformuluj svůj příspěvěk."podcenění vlastních schopností, neschopnost reagovat na situaci..." --- tak jestli na tohle nemá vliv vysoká rychlost a alkohol, tak už teda fakt nevím co si mám myslet.Ale co, pan Odrašík už se nezmění. Ono se asi fakt reaguje úplně stejně pod vlivem i bez vlivu, při padesátce i při dvoustovce....Akorát já su tak špatný řidič, že raději nevyjíždím, když mám napito, protože mám strach, že bych pak spoustu věcí neodhadl tak jak by se patřilo....
Ale vždyť má pravdu, uzná, že za to mohou řidiči, ale upozorní také na stav silnic, policejní zaměření jen na rychlost, ...Počet mrtvých trvale klesá (s loňským výkyvem extrémně dolů) - ale není to bodovým zákonem - jde o budování dálnic a zlepšování vozového parku. kolik mrtvých je na hradecké dálnici a kolik bylo dříve na hradecké silnici?Jak často je mrtvý z nehody stodvacítky a z nehody Octavie?Proč je to ještě horší v Polsku, kde dálnice vůbec nemají?
Vůbec jste to nepochopil, což je u nás normální. Vysokou rychlostí jede auto proto, že s nim takto jede řidič. Rychlost jako taková nic neudělá, udělá to řidič. Alohol za volant nesedne, sedne tam řidič a takto můžeme pokračovat.Prostě nehod, za které nemůže řidič je minimum. A vysoká rychlost jako taková nic nezpůsobí, to jen řidič podcenil své schopnosti, situaci, nepředvídal apod.
Já to sice pochopil, ale tys nepochopil cos tím chtěl číct.Alkohol zpomaluje reflexy, vysoká rychlost snižuje prostor pro manévrovatelnost atd. atd.Právě ten alkohol způsobí to zpomalení reflexů, ne ten řidič. :-P
Ano spravne, snizime rychlost na 30 Km/h vsude a hned bude nehod mene a pokud se nahodou nejaka stane, budou to v takto male rychlosti jen plechy. Zbrojme proti rychlosti, to je nase spasa, hlaste evangelium boziiii :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
Jestli to bylo na mě, tak ses docela splet. Já už pár let píšu, že bych zvedl maximálku na 60/100/150. Takže já proti rychlosti nezbrojím.Jen se mi nelíbí formulace, že alkohol a rychlost nezabíjí. To je prostě nesmysl.Právě tohle zabíjí...
Já s vámi nesouhlasím. Ještě žádný nůž nikoho nezabil, žádná pistole nikoho nezastřelila a žádné drogy nikoho neuděly závislého. Za vše mohou ti, kteří je obsluhují. Auto samo o sobě 150 v obci nepojede, tomu autu to přikáže řidič. Pochoptne, že za tu nehodu je odpovědný řidič, který prostě jel rychle. Ne ta rychlost.
Pan Ondrášík má naprostou pravdu. Rychlost nikdy nikoho nezabila - je to fyzikální veličina jako třeba délka nebo váha. Naprosto stejně bezpečná je rychlost 50, 300, 2200 atd. Bezpečnost určuje hlavně lidský faktor. Přizpůsobit rychlost a styl jízdy schopnostem svým, svého vozidla a stavu a povaze vozovky (známá to formulace). Jeden řidič může se svým autem a svými schopnosti projíždět zatáčku 50kou stejně bezpečně jako jiný řidič se svým autem a svými schopnostmi 80kou. to je holý fakt. Proč je cestování rychlostí 2200km/h (Concorde), bezpečnější než 50kou? Protože pilot je dokonale vyškolen. Neudělá manévry, které by buďto on sám nebo stroj nezvládl.V autě je to stejné. Pokud ŘIDIČ neudělá manévr, který by on sám nebo jeho stroj nezvládl, jede bezpečně.Vždy rozhoduje řidič. Kvalita školení řidičů a tím pádem míra jejich kvalifikace je u nás mírně řečeno rozporuplná. Co to je 28 hodin praxe? Jaká je kvalita teoretické přípravy? A kolik lidí si u nás ŘP tzv. koupilo bez jakéhokoliv výcviku? (pár takových lidí znám a vím jak jezdí)Když se vrátím ke srovnání s pilotem letadla (řidič = pilot auta). Každý musí projít přípravou na veškeré situace, které se mohou i jen teoreticky stát. Proč není povinnou součástí autoškoly např. škola smyku, do kterého se může v podstatě každý kdykoliv dostat. A nemůsí to být za žádných extrémních podmínek.. Nebo dokonalá průprava v technice projíždění zatáček. Např. kdo odjezdil celou autoškolu 50kou po suchých prázdných okreskách a najednou má sjet zasněženou a zledovatělou horskou silničku v provozu - smyk může dostat ve 20ti nebo najednou zaprší a má projet zatáčkou na nekvalitní vozovce a v koruně je velká kaluž - ve 40ti se může dostat do smyku...Netvrdím, že u nás neexistují kvalitní autoškoly, ale z vlastní zkušenosti vím, že většina nepřipraví řidiče dokonale. Může za to i zákon. A především řidič sám. Je to jeho zodpovědnost a když ví, že na to nemá tak se do toho nemá pouštet dokud nezíská potřebné zkušenosti. Řidič řídí a rozhoduje, nikdo jiný.
Ano, to všechno je pravda! Školení řidičů je chabé, škola smyku v autoškole mi také chybí, praktické cvičení v průjezdu zatáčkou a její odhadování se také v autoškole neučí. Jenže to je všechno o výcviku, ale tady také hodně rozhodují vrozené dyspozice, zejména prostorová orientace, odhady vzdálenosti, rychlosti, míra scítění s vozidlem a znalosti jeho chování "na hraně". Někdo tohle má lepší, jiný horší a co s tím?Potom je tu ještě jeden významný fakt: Dokonalejším výcvikem v autoškole lze sice nové řidiče lépe a důkladněji připravit, ale to vůbec neřeší problém s těmi, co už řidičák mají, ale jezdit dobře se nikdy pořádně nenaučili. Nebo takoví, kteří třeba jezdili jakž takž, když byli mladší, ale stárnou a jejich řidičské schopnosti odchází rychleji, než jsou si sami ochotni přiznat a tak se z nedostatku vlastní soudnosti stávají nebezpeční svému okolí i sami sobě. Sice jsou předepsány prohlídky u doktora pro řidiče nad 60 let, ten ale jen poslechne, prohlédne zrak a sluch ale další schopnosti, mnohem důležitější pro řízení (prostorovou orientaci, postřeh a schopnost dobré koordinace pohybu) už neskoumá, protože mu to zákon nenařizuje. Tady vidím rezervu v zákonech.Ideální by bylo, kdyby řidiči procházeli psichologickým vyšetřením, (něco podobného, jako dělají třeba dopravní podniky pro své řidiče z povolání při náboru) které by nejen vyloučilo opravdu nebezpečné typy, ale psycholog by řidiči také sdělil jeho silné a slabé stránky na které by si měl dát v provozu při řízení pozor a tím snížil riziko vlastní chyby a vzniku nehody.
Fakticky s vámi souhlasím, ale stejně na to mám jiný názor :-D
To jsou blebty. Ja nerekl co jsem rekl, kdyz jsem to rekl ....
presne tak. a co sa tyka rychlosti v obci, tabule by mali byt site na mieru danej komunikacie. niekde sa da ist bezpecne aj 90kou a niekde je aj 40ka moc a pritom tak nieje ziadna obmedzujuca znacka
S tím, že rychlostní limity by vždy měly být šité na míru danné komunikaci se dá jen souhlasit, ale v naší zemi se na to nikdy nebudem moci spolehnout, že to tak bude!V České republice je navíc na silnicích tolik zrádných míst, která mohou být i velmi nebezpečná, že by jste se všichni divili! Tak např: utahovací, nebo špatně klopené zatáčky, křižovatky na nepřehledných místech, horizonty co splývají (silnice před horizontem opticky splývá se silnicí pokračující za horizontem a ten tak je vidět až na poslední chvíli), což je velmi nebezpečné při předjíždění, zvláště v noci a nemyslete si, že je tam vždy plná čára, nemusí být. Je toho ještě víc, až se z toho občas bojím jezdit, ale nakonec to třeba risknu a vyjedu do toho nebezpečného provozu, plného ještě k tomu nesoustředěných, zmatkujících a dezorientovaných řidičů - ženských a čepičářů, také těch co se nevěnují řízení, nebo jsou posilněni alkoholem, jiní zase rádi riskují a jezdí jak utržení ze řetězu, ale ti větsinou umí, pokud to nejsou puberťáci s čerstvým řidičákem a milovníci adrenalinu.Ještě si také neodpustím podotknout, že je třeba postihovat bezdůvodně pomalou jízdu, která silně obtěžuje ostatní a způsobuje tvorbu kolon za takovým pomalým retardem a nutí ostatní za ním, aby v zoufalé snaze předjet ohrožovali protijedoucí. Pokud se potom náhodou něco stane, tak je vinen předjíždějící, nikoliv ten pomalý retard, který si klidně brzdí celou kolonu a vůbec mu to není blbý (bastardovi zarsanýmu)
jejda, oprava: co jsem tím chtěl říct...
Jedu si takhle po městě, ale ten motor nějak řve, dyť jedu na čtyřku a mám 6000 otáček, nejedu náhodou 52 km/h ? Podívám se. Eh nevidím, musím si dát brýle, kde je mám, asi mi spadly na zem, a sakra, já jedu 150 ! A bum ...Ale za to můžou ONI, že jsem se vyboural ... kdyby mně nestrašili bodovým systémem, jsem z toho úplně vystresovaný a navíc mrtvý ... zabili Kocoura ... :-D
Jedu si takhle po silnici, no fuj, ta je ale nepřehledná, samá díra, úzké to je. No já se z toho snad vybourám, já se fakt vybourám, a bud: vidíte, já jsem to říkal že se vybourám a za to můžou ONI ! Zabili Kocoura ... :-D
Kucí bez obav, září nebude v bouračkách o mnoho lepší:-P Nemáte pilotovat jako hovada no, není týdne abych "lepší" bouračku neviděl. Kdo má furt platit to pov. ruč. aby se z něj financovaly vaše přehmaty :-/ No a když nová "perla" boleslavi má 4 hvězdy, tak ti mrtví asi ubývat nebudou:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.