Červenec na českých silnicích byl opět tragický

Po mediální masáži v polovině uplynulého měsíce asi málokoho překvapí, že za první prázdninový měsíc letošního roku zemřelo na našich silnicích 113 osob. Ve srovnání s loňským červencem to představuje nárůst o téměř 55 procent. Proti stejnému měsíci loňského roku vzrostl také počet dopravních nehod o nemalých dvacet procent.

Příčiny nelichotivého stavu jsou stále stejné. K dlouhodobé neschopnosti správců komunikací promptně (či lépe řečeno kdykoli a jakkoli) stavebně odstranit nebezpečné úseky, které všichni dobře známe, nekompetentní policii, která se dokola snaží okouzlovat maximálně kvantitou a nikoli kvalitou svého dohledu (a nevíme, co by se muselo stát, abychom se dočkali něčeho jiného, než ještě intenzivnějšího dohledu na naprosto nesmyslných místech), naprosto nulové prevenci, rozdávání řidičáků na požádání (znáte snad někdo neschopného řidiče, který jej nedostal?) a pochopitelně zastaralé a neudržované silniční síti, kombinované se stále rostoucí dopravou, se letošní léto přidalo ještě něco, co známé problémy dále prohloubilo. Snad jen některý ze zmíněných faktorů krátkodobě překročil únosnou mez a po létě se vše vrátí alespoň do starých kolejí.

Upřímně se už bojíme volat po nápravě, protože v hlavách odpovědných osob se žádné rozumné řešení nerodí. A než další špatné řešení, to už raději žádné. Nikdo odpovědný zjevně nemá dost síly na to, aby začal pracovat na řešení dlouhodobém, drahém, pracném a z podstaty krátkodobě neúčinném. Tudíž politicky nevděčném. Dokud se ale někdo takový nenajde, budeme se jen „plácat” od deseti k pěti, české silnice nikdy žádný zákon či represivní opatření nespasí.

My zkusíme začít pozitivně: jezděte prosím opatrně, s úctou k životům a zdraví jiných, s respektem k možnostem vašim a vašeho vozu a s přihlédnutím k tomu, že na českých cestách není o překvapení nouze...

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků