Červenec na českých silnicích byl opět tragický

Po mediální masáži v polovině uplynulého měsíce asi málokoho překvapí, že za první prázdninový měsíc letošního roku zemřelo na našich silnicích 113 osob. Ve srovnání s loňským červencem to představuje nárůst o téměř 55 procent. Proti stejnému měsíci loňského roku vzrostl také počet dopravních nehod o nemalých dvacet procent.

Příčiny nelichotivého stavu jsou stále stejné. K dlouhodobé neschopnosti správců komunikací promptně (či lépe řečeno kdykoli a jakkoli) stavebně odstranit nebezpečné úseky, které všichni dobře známe, nekompetentní policii, která se dokola snaží okouzlovat maximálně kvantitou a nikoli kvalitou svého dohledu (a nevíme, co by se muselo stát, abychom se dočkali něčeho jiného, než ještě intenzivnějšího dohledu na naprosto nesmyslných místech), naprosto nulové prevenci, rozdávání řidičáků na požádání (znáte snad někdo neschopného řidiče, který jej nedostal?) a pochopitelně zastaralé a neudržované silniční síti, kombinované se stále rostoucí dopravou, se letošní léto přidalo ještě něco, co známé problémy dále prohloubilo. Snad jen některý ze zmíněných faktorů krátkodobě překročil únosnou mez a po létě se vše vrátí alespoň do starých kolejí.

Upřímně se už bojíme volat po nápravě, protože v hlavách odpovědných osob se žádné rozumné řešení nerodí. A než další špatné řešení, to už raději žádné. Nikdo odpovědný zjevně nemá dost síly na to, aby začal pracovat na řešení dlouhodobém, drahém, pracném a z podstaty krátkodobě neúčinném. Tudíž politicky nevděčném. Dokud se ale někdo takový nenajde, budeme se jen „plácat” od deseti k pěti, české silnice nikdy žádný zákon či represivní opatření nespasí.

My zkusíme začít pozitivně: jezděte prosím opatrně, s úctou k životům a zdraví jiných, s respektem k možnostem vašim a vašeho vozu a s přihlédnutím k tomu, že na českých cestách není o překvapení nouze...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků