Ceny Škody Superb: nižší až o 100 000 Kč

Ceny modelu Superb sledují trend a padly o další desítky tisíc korun. Na nejsilnějších dieselových modelech ušetříte dokonce sto tisíc.

A znovu o Superbu. Zároveň s jeho zlevněním se mírně změnily specifikace výbavových stupňů. Již představení prvních cen Superbu druhé generace, který po své ženevské premiéře odstartoval na ceně 619 900 Kč, bylo ve srovnání s výbavou předchozí generace výrazným cenovým poklesem. Nyní však Škodovka následuje trendy na našem trhu a nový Superb zlevnila o dalších 50 až 100 tisíc korun, což nejsou nijak zanedbatelné částky. Zcela vypuštěna byla úplně základní výbava, přesto lze nový Superb koupit již za 569 900 Kč. Zážehová provedení jsou nyní levnější o 50 000 Kč, vznětový motor 1,9 TDI/77 kW o 75 000 Kč a oba vznětové dvoulitry, tedy TDI PD/103 kW i TDI CR/125 kW, pak shodně o rovných 100 000 Kč.

Standardem se stává provedení Comfort, v němž nalezneme devět airbagů, podvozkové systémy ESP, ABS, AMS, protiprokluzový ASR, asistent HBA či elektronická uzávěra diferenciálu EDS. Samozřejmostí jsou také centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání okenních skel a zrcátek, palubní počítač nebo výškově stavitelná přední sedadla s regulovatelnou tuhostí bederní opěrky. Ceny některých prvků příplatkového seznamu jsou rovněž zajímavé, nasvětlování zatáček Corner lze mít za příplatek 2 500 Kč, malý kožený paket za 6 500 Kč a vyhřívání předních sedadel ua 7 000 Kč. Zato systém rozsochatých paketů, kde si musíte chtě nechtě připlatit i za prvky, které nepotřebujete, ale zůstává z dřívějších dob v omezené formě zachován. Bi-xenonové adaptivní světlomety vás tak vyjdou na 40 000 Kč, neboť jej lze mít pouze v kombinaci dešťovým senzorem stěračů, mlhovkami s funkcí Corner a velkoplošným palubním počítačem Maxi Dot.

Tip: Přečtěte si náš první test nové Škody Superb.

Prostřední varianta Ambition je o 80 000 Kč dražší než Comfort, ale nabízí výbavu širší o několik nákladných prvků. Patří sem již zmíněné xenonové světlomety s AFS, přisvětlování zatáček mlhovkami, litá, šestnáctipalcová kola, digitální dvouzónovou klimatizaci Climatronic, parkovací senzory vzadu, automaticky zatmívané vnitřní zpětné zrcátko, vyhřívání předních sedadel nebo tempomat, který bychom však možná očekávali už v Comfortu.

Elegance je dražší o 55 000 Kč a jeho základní výbava odpovídá prestižnímu postavení v modelové škále Superbu, ale i celé škodovky. V seznamu nalezneme kromě multifunkčního volantu (ten by přitom jistě slušel alespoň Comfortu), kontrolu tlaku v pneumatikách, parkovací senzory i vpředu a vyhřívání sedadel i vzadu nebo přední komfortní sedadla s elektrickým nastavováním.

Za šestistupňovou automatizovanou převodovku DSG se připlácí 70 000 Kč, ale v případě motoru 1,8 TSI bude mít sedm stupňů. Standardní výbavou všech verzí kromě 1,9 TDI PD je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, nejsilnější provedení 3,6 FSI je pak dodáváno výhradně s DSG. Pohon všech kol je k dispozici na příplatek 60 000 Kč pro motory 1,8 TSI a 2,0 TDI CR, zatímco 3,6 FSI jej má standardně.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků