Záleží na vaší definici klasiky a potenciálu ceněné rarity, mezi nadšenci do starých škodovek zde ale může patřit i normální Favorit. Není tajemstvím, že ceny starých modelů Škody za poslední roky strmě rostou... Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Záleží na vaší definici klasiky a potenciálu ceněné rarity, mezi nadšenci do starých škodovek zde ale může patřit i normální Favorit. Není tajemstvím, že ceny starých modelů Škody za poslední roky strmě rostou... | Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

...především tedy u vzácnějších specifikací, kterých z linky nesjelo mnoho. Toto „fáčko“ na prodej nicméně zas takovou raritou není. Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

...především tedy u vzácnějších specifikací, kterých z linky nesjelo mnoho. Toto „fáčko“ na prodej nicméně zas takovou raritou není. | Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Za Favorit 136L, který by vylepšen na výbavu LS,  chce prodávající z Prahy 165.000 Kč . Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Za Favorit 136L, který by vylepšen na výbavu LS, chce prodávající z Prahy 165.000 Kč. | Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Nájezd pouze 24.000 km a obecně slušný stav by mohly odvážnou cenovku částečně zdůvodnit, přesto byste ale na trhu našli zajímavější exempláře Favoritu za méně peněz. Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Nájezd pouze 24.000 km a obecně slušný stav by mohly odvážnou cenovku částečně zdůvodnit, přesto byste ale na trhu našli zajímavější exempláře Favoritu za méně peněz. | Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Nedávno tu byl  raritní kousek s palubním počítačem , vzácný  exportní Sport Line  nebo známá  akční edice Silver Line . Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Nedávno tu byl raritní kousek s palubním počítačem, vzácný exportní Sport Line nebo známá akční edice Silver Line. | Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Nutno podotknout, že současný majitel zmiňuje u svého Favoritu z roku 1989 původní vlastnictví v rámci jedné rodiny, velký servis motoru, žádnou rez na podvozku, obecně „takřka nový stav karoserie“ a nedotknutí kutilem. Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Nutno podotknout, že současný majitel zmiňuje u svého Favoritu z roku 1989 původní vlastnictví v rámci jedné rodiny, velký servis motoru, žádnou rez na podvozku, obecně „takřka nový stav karoserie“ a nedotknutí kutilem. | Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

K novým pneumatikám na voze navíc přihodí i ty původní včetně rezervy. Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

K novým pneumatikám na voze navíc přihodí i ty původní včetně rezervy. | Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Určité nedostatky na takto ceněném Favoritu ale najdete. Pod kobercem v kufru už jisté náznaky koroze zahlédnete a dříve byl opravován i natržený přední blatník na straně řidiče.  Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Určité nedostatky na takto ceněném Favoritu ale najdete. Pod kobercem v kufru už jisté náznaky koroze zahlédnete a dříve byl opravován i natržený přední blatník na straně řidiče.  | Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Na druhou stranu interiér vypadá vskutku zachovale, hlavně palubní deska, ačkoliv stav čalounění sedadel na fotkách zakrývají dodatečné potahy. Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Na druhou stranu interiér vypadá vskutku zachovale, hlavně palubní deska, ačkoliv stav čalounění sedadel na fotkách zakrývají dodatečné potahy. | Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Nakonec ovšem nestačí zvážit jen přednosti a slabiny tohoto exempláře, předmětem je tradičně i samotná nostalgie nadšenců, která trhem klasických škodovek nepochybně hýbe. Pro někoho tedy jen další šedivé „fáčko“, pro dalšího ten správný kousek. Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Nakonec ovšem nestačí zvážit jen přednosti a slabiny tohoto exempláře, předmětem je tradičně i samotná nostalgie nadšenců, která trhem klasických škodovek nepochybně hýbe. Pro někoho tedy jen další šedivé „fáčko“, pro dalšího ten správný kousek. | Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars

Na českých inzertních portálech se objevila další zajímavá nabídka. Jedná se o  Škodu Favorit  135L z roku 1992. Vůz po prvním majiteli je na prodej ve Zlínském kraji. Na tachometru má zatím pouhých 75.821 kilometrů, ale poměrně nízký nájezd není tou věcí, kterou je zajímavý. Zdroj:  Facebook

Na českých inzertních portálech se objevila další zajímavá nabídka. Jedná se o Škodu Favorit 135L z roku 1992. Vůz po prvním majiteli je na prodej ve Zlínském kraji. Na tachometru má zatím pouhých 75.821 kilometrů, ale poměrně nízký nájezd není tou věcí, kterou je zajímavý. | Zdroj: Facebook

Inzerovaný Favorit je vyrobený rok po modernizaci, tedy krátce po převzetí automobilky Škoda koncernem Volkswagen. Jeho přední maska však napovídá až další rozsáhlou modernizaci z roku 1993, která přední masce dodala dodatečný nasávací otvor (knírek) pod znak. Původně to prý totiž měl být kousek na export. Zdroj:  Facebook

Inzerovaný Favorit je vyrobený rok po modernizaci, tedy krátce po převzetí automobilky Škoda koncernem Volkswagen. Jeho přední maska však napovídá až další rozsáhlou modernizaci z roku 1993, která přední masce dodala dodatečný nasávací otvor (knírek) pod znak. Původně to prý totiž měl být kousek na export. | Zdroj: Facebook

Unikátní je vůz ale hlavně výbavou. Zahrnuje totiž palubní počítač APRI CD1 umístěný ve středovém tunelu. Zdroj:  Facebook

Unikátní je vůz ale hlavně výbavou. Zahrnuje totiž palubní počítač APRI CD1 umístěný ve středovém tunelu. | Zdroj: Facebook

Ten na digitálním displeji ukazuje venkovní teplotu, napětí baterie, spotřebu při stání na místě i za jízdy a obsahuje indikátor námrazy. Ovšem pozor, bez zapojení snímače ukazuje spotřebu v litrech na hodinu, jako tomu bylo u verze AD1. Zdroj:  Facebook

Ten na digitálním displeji ukazuje venkovní teplotu, napětí baterie, spotřebu při stání na místě i za jízdy a obsahuje indikátor námrazy. Ovšem pozor, bez zapojení snímače ukazuje spotřebu v litrech na hodinu, jako tomu bylo u verze AD1. | Zdroj: Facebook

Samotný palubní počítač se občas objeví na prodej a je vyhledávaným. Ceny se různí.  Zdroj:  Facebook

Samotný palubní počítač se občas objeví na prodej a je vyhledávaným. Ceny se různí.  | Zdroj: Facebook

Někdy vyjde jen samostatná kabeláž na dva tisíce koruny, a jindy se zase objeví kompletní souprava za necelé čtyři tisíce. Fajn tedy je, že majitel to s cenou nepřehnal. Auto prodává za 75.000 Kč. Jsou Favority, co  stojí mnohem víc . Zdroj:  Facebook

Někdy vyjde jen samostatná kabeláž na dva tisíce koruny, a jindy se zase objeví kompletní souprava za necelé čtyři tisíce. Fajn tedy je, že majitel to s cenou nepřehnal. Auto prodává za 75.000 Kč. Jsou Favority, co stojí mnohem víc. | Zdroj: Facebook

...především tedy u vzácnějších specifikací, kterých z linky nesjelo mnoho. Toto „fáčko“ na prodej nicméně zas takovou raritou není. Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars
Za Favorit 136L, který by vylepšen na výbavu LS,  chce prodávající z Prahy 165.000 Kč . Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars
Nájezd pouze 24.000 km a obecně slušný stav by mohly odvážnou cenovku částečně zdůvodnit, přesto byste ale na trhu našli zajímavější exempláře Favoritu za méně peněz. Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars
Nedávno tu byl  raritní kousek s palubním počítačem , vzácný  exportní Sport Line  nebo známá  akční edice Silver Line . Zdroj: Facebook.com/Youngtimer Cars
16
Fotogalerie

Ceny Škody Favorit v Česku rostou do neuvěřitelných výšin. Tady je další důkaz

Nízký nájezd k cenovce sedí, přesto ale na tomto exempláři pár much najdete.

Záleží na vaší definici klasiky a potenciálu ceněné rarity, mezi nadšenci do starých škodovek zde ale může patřit i normální Favorit. Není tajemstvím, že ceny starých modelů Škody za poslední roky strmě rostou, především tedy u vzácnějších specifikací, kterých z linky nesjelo mnoho. Toto „fáčko“ na prodej nicméně zas takovou raritou není.

Za Favorit 136L, který by vylepšen na výbavu LS, chce prodávající z Prahy 165.000 Kč. Nájezd pouze 24.000 km a obecně slušný stav by mohly odvážnou cenovku částečně zdůvodnit, přesto byste ale na trhu našli zajímavější exempláře Favoritu za méně peněz. Nedávno tu byl raritní kousek s palubním počítačem, vzácný exportní Sport Line nebo známá akční edice Silver Line.

Nutno podotknout, že současný majitel zmiňuje u svého Favoritu z roku 1989 původní vlastnictví v rámci jedné rodiny, velký servis motoru, žádnou rez na podvozku, obecně „takřka nový stav karoserie“ a nedotknutí kutilem. K novým pneumatikám na voze navíc přihodí i ty původní včetně rezervy.

Určité nedostatky na takto ceněném Favoritu ale najdete. Pod kobercem v kufru už jisté náznaky koroze zahlédnete a dříve byl opravován i natržený přední blatník na straně řidiče. Na druhou stranu interiér vypadá vskutku zachovale, hlavně palubní deska, ačkoliv stav čalounění sedadel na fotkách zakrývají dodatečné potahy.

Nakonec ovšem nestačí zvážit jen přednosti a slabiny tohoto exempláře, předmětem je tradičně i samotná nostalgie nadšenců, která trhem klasických škodovek nepochybně hýbe. Pro někoho tedy jen další šedivé „fáčko“, pro dalšího ten správný kousek.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud