Ceny Škody 110 R letí do nebes. Tyto dva příklady hovoří jasně, jsou ale nádherné

Nostalgie dnes prodává. Ikonické české kupé 110 R by mohlo vyprávět, hlavně tyto dva kousky.

Škoda 110 R je jedním z nejoblíbenějších veteránů z českých luhů a hájů. Sportovní automobil odvozený od sedanu Škoda 100 se vyráběl od roku 1970 v Kvasinách po dobu deseti let. Pohání jej čtyřválec o objemu 1,1 litru, který dosahuje výkonu 46 kW. Výkon posílá na zadní kola výhradně čtyřstupňová synchronizovaná manuální převodovka.

Ceny tohoto veterána, kterému se přezdívá „české Porsche“, dlouhodobě raketově rostou. Koupit předrenovační kousek za třeba dvě stě tisíc korun není nic neobvyklého. Ceny pěkných kousků pak klidně atakují i hranici půl milionu korun. A my tu zrovna dva takové máme, oba dva u našich sousedů na Slovensku.

První kousek je z předposledního roku výroby a prošel kompletní renovaci. Prodejce za něj požaduje 23.500 eur, což je v přepočtu 597.500 Kč. Druhý kousek pochází z roku 1974 a původně jezdil ve východním bloku Německa. Má najeto 48.000 km, je bez koroze, se zachovalým interiérem a motorem po generálce. Stojí 499.000 Kč.

Veteránů se znakem Škoda ve znaku už moc dražších nekoupíte. Napadá nás teď třeba jen původní Škoda Felicia a předválečné kousky v perfektním stavu. Modely 100 a 110 mají dnes již legendární status a nostalgie má na spoustu motoristů velmi silný vliv. Ostatně jeden příklad za všechny jsme uvedli nedávno, kdy se exportní kousek 110 De Luxe vydražil za skoro dva miliony.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Diskuze (27) Další článek: Nová Cupra Born ve velké galerii: Má až 231 koní, jako sporťák ale moc nevypadá

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,